Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

må jo ha dem da. jeg grøsser ved tanke på å plukke dem ut, men har kjent flere eldre mennesker med den problematikken. og til og med uten tenner ville jeg sikkert fått i meg søtsaker. melkesjokoladen kan jo suges :) huff og huff og huff....

 

det drysser litt snø i dag også ser jeg. skal ut på tur og lufte bikkje nå ganske snart. her skal det verken måkes eller gås på ski. men en tur på trening siden i ettermiddag må jeg kunne få til.

 

ha en fabelaktig dag genialt, har du funnet frem uniformen din og pisken?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Jeg tror jeg har fått veievegring nå, ønsker ikke å veie meg før neste uke tidligst. Føler meg litt tung og oppblåst og det blir nedtur hvis vekten går opp etter forrige ukes nedgang på 300g. Velger å leke struts og vente til neste uke.

 

Når det fremdeles er snakk om tenner, kjenner jeg en som var til sjøs en gang og måtte trekke en jeksel på seg selv med en tang. Han hadde vondt og den gangen var de ikke så ofte i land. Han fikk med litt mye, litt av kjevebeinet også, men han er tøff og dette grodde. Resultatet var at han kunne blåse røyk ut av øret på den ene siden. Det var hull tvers igjennom. Han har fått fikset på det nå heldigvis! Noen værre?

 

Jeg er nå ferdig med det meste av varetellingen på jobb og kan se fram til en mer stabil hverdag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for den var fæl!!

 

du genialt, det er helt ok å leke struts. så får du kanskje en gledelig overraskelse neste uke. du har jo full kontroll, hadde vært verre om du var langt utpå glattisen. da ville jeg sagt med bydende røst at du skulle på vekta ;)

 

så bra vareopptellingen nærmer seg en avslutning. må være et mareritt. det eneste som skal telles her er antall trimpoeng og antall måltider.. kan være noe å holde styr på det også. ha en flott kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det er egentlig min veiedag idag, men jeg venter en uke. Synes ikke jeg er kommet i gjenge etter nyttår enda, og spesielt etter mye jobbing, jeg venter til jeg har normaldager igjen!

 

Det ble ikke trening igår heller, måtte slappe av etter all jobbingen. Startet dagen idag med en kopp varmt vann med sitron + presset grønnsakjuice av stangcelleri, agurk og gulrot. Ikke akkurat godt, men begynner å vende meg til smaken. Det er iallefall sunt! Drikker mye vann og spiser ganske sunt - kanskje litt mye om kvelden, men er snart inne i rutinen igjen!

 

Får se litt på vær og føre idag om det blir trening ikveld, her er det masse sludd og slaps i øyeblikket og ganske vanskelig å komme seg fram både med bil og til fots.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du skriver om disse juicene dine, må jeg tenke på dette tv-programmet jeg da. ser ennå for meg ansiktet på den ene av stakkarne idet hun skulle drikke et glass med gusjegrønt innhold. hjelpe og trøste... jeg kommer nok ikke til å lage meg noe sånt. husker en gang i hine hårde dager, jeg bestilte en fastepakke med ulike juicer i. deriblant også tomat- og grønnsaksjuice. å hildrande du! det ble med forsøket.

ha en fin kveld, med eller uten trening. husk brodder om du går ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Formen blir bedre kjenner jeg, sover godt og spiser sunt - det gjør underverker med kroppen.

b020.gif

Grønnsakjuice ja - jeg liker ikke de man får/fikk kjøpt på flaske - har også prøvd fastepakker etc. tidligere (hva har jeg ikke prøvd??) og de juicene var forferdelige. Nei, jeg har mer sansen for de som jeg lager selv - ferske grønnsaker i maskinen - og det kommer ut noe som er veldig sunt - ikke alltid så godt, men veldig sunt! Og jeg innbiller meg at de gjør godt i kroppen - som "damen" på TV sier, så må vi spise/drikke mer "levende" mat med enzymer, ikke bare død mat og e-stoffer, altså frukt og grønnsaker etc. Prøver litt på dette innimellom. Så også noe annet på TV her om dagen, det var forsket på at folk som drakk 2 hjemmelagede smoothies av ferske ingredienser hver dag, var mer motstandsdyktige mot sykdommer og var mer fruktbare (!!)

 

Det er jo en billig forsikring synes jeg.

 

Ha en fin dag, skal surfe litt rundt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Dagene går fort for tiden, kanskje fordi det er så mørkt. Mørkt når jeg går på jobb og mørkt når jeg er ferdig! Idag har jeg psyket meg opp til å ta med treningstøy, skal se om det blir tid til en tur på sats etter jobb. Gleder meg egentlig til å komme igang.

 

Koselig med nye fjes her blomsterjenta!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga treghet (kom meg ikke opp av senga) er jeg å finne på nett nå. burde være på vei til jobb nå, men nei. her sitter jeg. skal snart avgårde, får unne meg den luksus å kjøre bil i dag.

 

vedr juicene: mister du ikke fiber når du bare drikker juicen? kanskje et teit spørsmål, men jeg ville jo tenke at en salat gir det samme utbyttet. tar jeg feil eller? her er det du som er eksperten (jfr alle disse tv-programmene du sikkert har fått med deg). ;)

 

ha en fin dag. ser du er inne på tråden min nå. jeg får gå inn etterpå og se om du vil adoptere meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hyfsan vi skriver litt om hverandre her - jeg går litt til og fra PC på jobb, er innom av og til og har siden stående på vent!

 

Som du ser, har du flere tilbud om adopsjon - lucky you!

 

Når det gjelder den juicen, så blir jo mye av fibrene borte når jeg kjører den gjennom den juicemaskinen. MEN, jeg vet at jeg ikke ville ha spist en hel slangeagurk og 4 stangcelleri og en gulrot til frokost, det hadde blitt for heavy for meg. Da er det bedre å drikke 2,5 dl gusjejuice og være ferdig med det. Regner med at det er mye vitaminer der. Ellers går det greit med fruktsmoothie hvor alt kjøres til en grøt og drikkes.

 

Imorges laget jeg smoothie av ca 2,5 dl tropisk fruktblanding fra frysern, 3 frosne jordbær, 3 frosne bringebær, 1/2 banan, litt hakket frisk ananas og ca 2 dl kaldt vann. Prøver å rekke å lage dette før gubben har begynt å drikke pepsi max, han vil gjerne ha det til alle måltider - også frokost. Hvis jeg har smoothien klar, drikker han den isteden. (Jeg vet ikke om han merker at det ikke er pepsi!)

a025.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyfsan vi skriver litt om hverandre her - jeg går litt til og fra PC på jobb' date=' er innom av og til og har siden stående på vent!

 

Som du ser, har du flere tilbud om adopsjon - lucky you!

 

Når det gjelder den juicen, så blir jo mye av fibrene borte når jeg kjører den gjennom den juicemaskinen. MEN, jeg vet at jeg ikke ville ha spist en hel slangeagurk og 4 stangcelleri og en gulrot til frokost, det hadde blitt for heavy for meg. Da er det bedre å drikke 2,5 dl gusjejuice og være ferdig med det. Regner med at det er mye vitaminer der. Ellers går det greit med fruktsmoothie hvor alt kjøres til en grøt og drikkes.

 

Imorges laget jeg smoothie av ca 2,5 dl tropisk fruktblanding fra frysern, 3 frosne jordbær, 3 frosne bringebær, 1/2 banan, litt hakket frisk ananas og ca 2 dl kaldt vann. Prøver å rekke å lage dette før gubben har begynt å drikke pepsi max, han vil gjerne ha det til alle måltider - også frokost. Hvis jeg har smoothien klar, drikker han den isteden. (Jeg vet ikke om han merker at det ikke er pepsi!)

[img']http://www.cosgan.de/images/midi/konfus/a025.gif[/img]

 

Var på butikken idag, og jammen santen hadde dei fryst smootie blanding, det havna to sortar i mi vogn + ein ananas. Så no skal det bli andre bollar her.

 

Takker for at du delte med oss andre.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Nå stritter mine ører, hvor fant du frossen smooty??? I hvilken butikk-kjede??? Jeg skal ut på safari i morgen etter nye sunne godiser. Må ha noe sunt godt til helga.

For en latsabb som meg er det jo supert å kjøpe det klart til tining :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hvis man har lyst på noe søtt så er virkelig smoothie tingen. Jeg var så lur at jeg puttet en kasse jordbær i frysern i år og det har jeg virkelig nytte av i smoothiene. Ellers finns det jo 2 kilos poser i frysediskene med frukt- eller bærblanding som egner seg godt. Må la det tine litt eller tar det litt i micro først + litt kaldt vann. Mange liker å blande dette med yoghurt også så blir det litt mer lik milkshake.

 

Iår har jeg planer om å ribbe skogen for blåbær etc. for nedfrysning til smoothie.

 

Jeg var på SATS igår på puls/stramopp og det var hardt nok. Men en veldig god følelse etterpå. Spesielt deilig på rygg og mage med strikkøvelser.

 

Idag blir det lax til middag, har tenkt å ovnssteke en filet i bilter oppå spinat. Legger over en blanding av hvitløk, revet ingefær, sitron og olivenolje for å få litt smak.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stritter mine ører' date=' hvor fant du frossen smooty??? I hvilken butikk-kjede??? Jeg skal ut på safari i morgen etter nye sunne godiser. Må ha noe sunt godt til helga.

For en latsabb som meg er det jo supert å kjøpe det klart til tining :-))[/quote']

 

Fann frossen smotieblanding i ein vanilg spar butikk, (Eldorado sin Fantasy og Paradise) Berre spør betjeninga om dei kan ta inn om dei ikkje har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Et lite hjertesukk på søndag. En helg med mye snø - lite lyst til å gå ut. Har måkt både igår og idag.

 

Har også vært på jobb idag, og gått litt i det fine været.

 

Maten har forsåvidt gått greit i helgen, bortsett fra at sambo og jeg har delt en Anton Berg eske med dobbel bunn som vi har fått til jul. På fredag startet det - jeg har jo visst om den konfektesken hele tiden, men da var det bare fram med den og vi spiste et lag. Igår tok vi det neste. Jeg klarer meg helt fint hvis det ikke er snop i huset, men denne har ligget og ropt lenge!

 

Forstå det den som kan!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jepp, her er en som forstår!!! Gjett om. Her er huset nå renska for alle fristelser. Det er det eneste som nytter :-)).

Men gjort er gjort og spist er spist. Og så opp og gå videre.

Hei då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ja så er det mandag igjen. Veldig glatt og vått på veiene idag, var ute og måkte kl 6 imorges for å få fram bilen. Trim er trim. Men det er slett ikke trivelig når været skifter sånn, liker bedre ordentlig vinter eller bare veier.

 

Imorgen har jeg veiedag, får se om jeg tør å ta en tur på vekta. Er fornøyd nå om jeg bare har holdt meg stabil, tatt i betraktning den konfekten som skle ned i helgen. Har tenkt meg et par ganger på sats denne uka også, så sakte men sikkert kommer jeg ordentlig igang igjen!

 

Har mye selskapelighet i helgene framover, det er en stor utfordring - men jeg er allerede igang med å planlegge at jeg skal kjøre etc. I februar skal jeg på en venninnetur/storbyhelg og jeg kunne godt ha tenkt meg å gå ned litt før da!

 

Ha en flott uke alle sammen!

 

Dagens morgensmoothie: 5 frosne jordbær, 1/2 box ananas i biter inkl saft, 1/2 banan - 2 dl vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott at du har noe hyggelig å se frem til. storbyweekend, du.... skulle ønske det var meg, men nå i første halvår er det lite eller intet sånt å se frem til. jeg får et hyggelig besøk om en måned riktignok. og det gleder jeg meg til.

 

enig med deg i at sånt skiftende "vintervær" er noe dritt. her regner det i dag, etter snøfall i helgen. det er helt kliss-klass overalt. men jeg får ta meg en tur ut likevel. har bikkjer som ikke er særlig fan av sånt føre, så de står ikke først i køen for å bli med ;)

ha en fin dag, og lykke til på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen. Jeg misunner deg storbyferie, men jeg skal jo til syden 9 februar, så jeg må jo være fornøyd med det. 1 mars starter jeg opp med restaurant. Mye å ordne før den tid. Har spist alt for mye til middag idag, men det var jo så godt med kjøttboller og spagetti. Håper det gikk bra med vekta idag. Fortsatt fin mandag

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Miraklenes tid er ikke over - veiedag idag - 94,3 kg - det vil si ned 200 gram på 2 uker. Og tatt i betraktning mitt litt late liv disse ukene og inntak av konfekt, synes jeg dette er veldig bra!

b020.gif

Igår kveld var jeg så fysen på mat, store pizzaer fra Peppes f.eks., fablet høyt om dette og sambo sa bare bestill - jeg skal ikke ha. Vi pleier aldri å bestille pizza på døra! Men det ble med fablingen heldigvis, hadde ikke noe annet å putte i munnen heller så jeg la meg sulten. Veldig flott at vekten har gått ned 200 gram da, med pizza hadde det sikkert vært en kilo opp.

 

Igår spiste vi gryte med fiskepudding og masse grønnsaker med karri/dillsaus. Om kvelden laget jeg stor fruktsalat med vaniljekesam, men allikevel hadde jeg lyst på junkfood. Kommer det av konfekten jeg har spist?

 

Hadde egentlig planer om SATS igår, men hadde ikke energi til det.

 

Ha en fin dag alle sammen, kommer nok innom senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg tror jeg må ta en liten oppsummering nå....

e060.gif

Jeg har vært medlem av GR siden 23.12.06 - og gått ned 5,7 kg og 11 cm siden da.

Jeg har ikke gått glipp av noe dette året av mat og drikke. Jeg har spist tilnærmet normalt - ingen vet igrunnen om at jeg driver med GR - de vet bare at jeg er opptatt av kosthold.

Jeg har blitt flinkere til å trimme - mosjon i hverdagen - meldt meg inn på SATS.

Jeg har kjøpt staver, strikker, skritteller og yogamatte. Jeg har gått på yogakurs.

Jeg drikker mer vann og kjenner at det er bra for kroppen.

Jeg spiser mer frukt og grønnsaker.

Jeg har vært på 5 utenlandsturer - (4 storbyferier og 1 sommerferie i utlandet).

Jeg har vært ute og spist med jobb og venner og taklet dette nokså bra.

 

Hva har jeg sluttet med siden jeg har gått ned i vekt?

Jeg har sluttet å gi opp hver gang jeg har sprukket - tatt meg inn igjen fort!

Jeg har sluttet å ha dårlig samvittighet for å spise feil og være lat innimellom.

Jeg tar med kakerester på jobb eller kaster dem i søpla.

Kaster noen ganger matrester som jeg ellers ville spist opp.

Jeg har sluttet å gi opp og gå tilbake til gamle vaner etter en stund - skjønner at dette må vare livet ut.

 

Et kritisk sideblikk:

Jeg har lest en del av tråden min i sammenheng og ser at for meg dreier det seg mye om mat. Jeg tenker mye på mat, driver mye med mat og planlegging. Over gjennomsnittet! Jeg er ikke flink til å skrive om ting som går dårlig, ser at jeg leker polyannaleken, alltid noe å være glad for! Men det er jo igrunnen også min livsinstilling, jeg hater folk som syter og klager for peanuts - synes at alle er ansvarlig for eget liv og helse. Hater folk som skylder på samfunnet for at alt går galt. Hate er vel et litt sterkt ord, men jeg har veldig respekt for folk som gjør så godt de kan! Jeg har respekt for det folk er og får til med de forutsetninger de har, ikke for hva folk eier og kjøper - det er ingen prestasjon!

 

Dette var en oppsummering jeg trengte nå, men jeg må si at uten dere og dette forumet - hadde jeg ikke klart meg! Utrolig mange flotte mennesker her, utrolig mye inspirasjon.

 

Mål for 2008: under 90 før 1.4 og 85 innen 1.7. (ferie) Trodde min trivselsvekt var 85 kg, men har forstått i løpet av dette året at den burde være 10 kg mindre - 75 kg. Er 178 høy. 10 kg til får jeg ta i løpet av 2009!!

 

Jeg kommer til å være lenge her sammen med dere!

d020.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Vet du Genialt, det opplegget ditt det tror jeg på. Det er noe slikt som kan funke for meg også. Ingen askese, ingen sulting og overspising. Jeg også tenker mye mat. Men jeg er på vei. og du er en av de gode hjelperne. Jet sier som deg, dere her inne er et must. Felleskapet på vei mot det gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...