Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

Gjest resolutt

Opp med motet, Genialt! Det var nesten litt ulikt deg å deppe! Men når kroppen ikke

vil, er det ikke så greit! Håper hyfsans lange spark bak hjalp deg igang:D

 

Motivasjon ja? Er det ikke du som skal ut å reise på langweekend i Europa om en stund?

Ett kilo i minus til da betyr at det blir utrolig gøy å kjøpe noen nytt der nede!

Nå ble du vel motivert, hva??

 

God natt og sov godt!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Det hjalp nok med spark bak..jeg gikk på sats igår - 1/2 time på diverse maskiner og apparater (moderat) og 1/2 time stram opp. Følte meg god og glad da jeg gikk derfra.

 

Laget fiskesuppe med kokt torsk etter en oppskrift jeg fant i lokalavisen da jeg kom hjem. Med løk, hvitløk, safran og grønnsaker - kjempegodt!

 

Men, jeg veide meg imorges og var gått opp 1,2 kg - fryktelig synes jeg - men det kjennes som kroppen samler på noe. Får bare regne med at det ordner seg til neste uke. Kan være hormonelt også. Sambo ligger med mageinfeksjon idag - håper ikke det er det jeg brygger på!

 

Jeg håper å gå litt ned til jeg skal på tur - da kan jeg bruke den nye jeansen som sitter litt stramt rundt livet nå! Vil ikke kjøpe noe mer nytt før jeg har gått ned mer - og alt det gamle er litt stort og slitt. Jeg går mye i arbeidsklær til daglig, så det er egentlig ikke noe problem å vente med kleskjøp til sommeren!

 

Ha en fin dag dere - og takk for støtte!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi begge to i gang med trim.

 

forstår godt at du ikke føler for å kjøpe nye klær akkurat nå. MEN: du kan f.eks. kjøpe deg et fint sjal, noe bijouteri (om du bruker smykker da), hansker, veske, velværeprodukter på taxfree. i det hele tatt.... kun fantasien setter grenser. særlig dette med sjal kan jo gjøre det kjedeligste antrekk kult og stilig. skal du nedover til gamle østeuropa er det kjemperimelige pashminasjal å få kjøpt i fine farger. tenk på det, kanskje finner du litt inspirasjon i noe nytt likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ja jeg gleder meg virkelig til turen Hyfsan, sjal er ikke så dumt. Trenger å fornye sminke også og har tenkt å gjøre det på Tax-free. Har kjøpt meg nye skoletter med fór på salg som jeg driver og går inn, problemet er egentlig bukse - får se om jeg blir nødt til å kjøpe noe.

 

Idag skal jeg prøve meg på sats igjen, minst et par ganger i uka er målet framover.

 

Jeg ble forresten så inspirert av antonia som skrev opp alt hun spiste en dag i tråden sin, lurer på om jeg skal gjøre noe lignende - alt jeg gjør av trim og hva jeg spiser en vanlig dag med kaloriberegning. Hvis flere gjør dette, kan vi sikkert lære litt av hverandre!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med tur da Genialt:)

Det med å skrive opp kan jo være lurt. Jeg for min del ville sikkert skjærpe meg enda mer, hvis andre skulle se hva jeg spiste og trente.

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg ble inspirert av anto til å publisere min mat- og trimplan for idag:

 

Torsdag 24.1.08

 

Kl. 7.30 - frokost på jobb

1 stk. Go Morgen yoghurt - vanilje

kaffe

vann

 

kl. 9.50 - mellommåltid på jobb

1 stk. birkebeinerbrød m/ mager salami

1 stk. birkebeinerbrød m/ hvitost

 

kl. 11.45 - mellommåltid på jobb

1 stort eple

 

kl. 13.45 - lunsj på jobb

1 stk. birkebeinerbrød m/mager salami

1 stk. birkebeinerbrød m/ hvitost

1,5 dl middagsrester/grønnsakgryte m/pølse fra igår

 

1 l vann totalt på jobb

 

kl. 16.00 mellommåltid hjemme

2,5 dl. smoothie

 

 

kl. 17.00 - sats - trimpoeng?

1/2 time oppvarming gå/løpemaskin + apparater

1/2 time puls (lett)

1/2 time stram/opp (lett)

1/2 l vann

 

kl. 19.30 - middag hjemme

200 g fiskepudding

grønnsaker + potet

mager karrisaus m/dill

 

 

kl. 21.30 - kvelds hjemme

2 stk wasa havre

1 stk. hardkokt egg

tomat

1 pære

 

1 liter vann hjemme

 

 

Totalt ca. 1600 kcal og 2,5 l vann - 3-4 trimpoeng (?) har ikke registrert det enda.

 

Jeg vil oppfordre andre til å skrive ned hele sin mat- og trimplan en dag på tråden sin, her er det rom for innspill og diskusjoner og læring!

 

Ha en fortsatt fin dag - og ta imot denne stafettpinnen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg kan jo skrive ned hva jeg har (skal) spist i dag.

 

Forkost kl. 8.30

1 skive inger`s med torskerogn og vita pro aktiv lettmargarin. Ørliten dæsj vita majones.

 

Kaffe.......

 

Lunsj kl.12.00

1 skive inger`s med trønderfår og vita pro aktiv lettmargarin

 

Kaffe........

 

Middag kl.15.30

2 1/2 tallerken kjøttsuppe.

 

Kaffe......

 

 

Matpause på jobb kl 19.30

2 wasa havre med tine smøreost

1 kopp te....

 

1 banan og et beger buljong i pausen kl 22

 

Kvelds kl 00.10 (hjem fra jobb)

2 inger`s med 1 kokt egg - tomat - agurk

 

Mer kaffe.....

Vann drikkes innimellom, vet ikke helt hvor mye......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

takk for gratulasjoner og slik på tråden min :)

 

Kanskje jeg skal skrive ned på tråden min hva jeg spiser og eventuelt trimmer (det er meldt storm her i morgen), i morgen, men da skriver jeg det inn etter at jeg har komt på jobb, så for jeg bare redigere det til dagen er ferdig.

 

Håper du får en fantastisk flott helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes dere spiser så lite!! hvor mange kcal har dere her da damer? jeg kan skrive inn en dag hva jeg spiser også, men ikke i dag. for i dag er et dårlig eksempel. har vært på kurs, ba om en salat. det fikk jeg!! det var i bøtter og spann med grønnsaker og en petit peu ørliten bit kylling. lite proteiner i dag. når jeg i tillegg fikk i meg sein middag, så orker jeg ikke annet til kvelds enn noen mandler og en yoghurt. det er ikke representantivt for den linja jeg har lagt meg på.

 

men kommer sterkere tilbake.

 

fikk du trent i dag da, storesøster?? jeg har vært på trening. først 1/2 time på tredemølla, gruppe med personlig trener. deretter 50 minutter intervall i klasse, kondis og styrke. fikk så det holdt i dag :) men deilig er det. ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei dere - idag er jeg hjemme fra jobb - hodepine og magesjau, husker ikke sist jeg var syk, men kroppen sier muligens fra når det er nok. Trykket har lettet på jobb så det føles greit å være hjemme.

 

Igår fikk jeg trent - 1/2 time på apparater først og 55 min i sal med Puls/ Stramopp - følte meg passe utkjørt da jeg kom hjem ved 19-tiden. Var så slakk at jeg la meg og sovnet litt over 21.00 og våknet av hodepine inatt. Har tatt noe paracet idag, og det føles ganske ok å sitte i sofaen og strikke og se på Dr.Phil (!!!)

 

Jeg registrerte den maten jeg skrev opp igår, og kom på 1555 kcal. Tror det stemmer sånn nogenlunde - det skulle være nok for meg! Skal bli interessant å se hva dere skriver opp etterhvert.

 

Ha en fortsatt fin dag og en fin helg!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker deg god bedring. lurt å være hjemme nå. du har jo kjørt deg selv ganske hardt i det siste. men at du skulle synke så lavt som til dr phil da.... :)

 

rundt 1500 kcal er jo kjempebra. det så liksom så lite ut. her kommer min meny i dag:

 

Frokost:

2 skiver ingers rugbrød med vitago' gulost. masse paprika

 

Lunch:

150 gr seibiff med løk. 1 ss rømme. stor blandet salat med masse agurk, tomat, sukkererter, spinat og bønner.

1 eple og 1 yoghurt

 

Middag:

100 gr ovnsbakt laks. 60 gr fullkornris. 1 ss rømme. blandet salat med tomater, agurk, sukkererter, spinat.

1 eple og 1 yoghurt

 

Mellommåltid:

100 gr cottagecheese med 20 gr mandler

 

Kvelds:

3 hardkokte egg

1 yoghurt

1 pære

 

alle fruktene jeg spiser er relativt store. salaten til lunch (ekskl fisken) veide ca 400 gr, så jeg spiser mye frukt/grønt. i tillegg tar jeg kosttilskudd (multivitamin, b-komplekstablett, hvitløktablett, omega3 kapsler, c-vitamin)

tror dette også blir ca 1500 kcal, kanskje noe i underkant. har ikke fått registrert alt i dag.

 

som sagt ønsker jeg deg god bedring genialt. ta godt vare på helsa di nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Innom for å ønske deg god bedring.

 

Jeg har vært/er så stresset at jeg ikke har lagt ut en dagsmeny ennå. Og i dag skal jeg bort, avgårde for å spille dart igjen (det er leeenge siden sist). Så vi får se når jeg rekker å legge ut en dagsmeny.

 

Håper du får en fortsatt fin helg og at formen er bedre i dag :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Takk for omtanken, formen er bedre idag - men ikke helt bra. Droppet jobben idag også. Prøvde meg en tur i butikken, men følte meg ikke helt pigg!

 

Ikveld får vi bonusbarnebarn på besøk igjen - 2 gutter 4 og 9år - det skal bli koselig - da blir det pølsefest og full fart. Jeg har en kalkun i ovnen nå - 6 kg - det er ingen andre enn meg som spiser kalkun i huset (!!!) - men har tenkt å dele opp kjøttet og fryse i posjoner. Skal spise dette hele helgen i forskjellige varianter sammen med grønnsaker og salat. (Isteden for pølse og lompe som de andre skal spise ikveld) Veldig kjekt å ha litt proteiner i frysern å ta av når det blir liten tild til matlaging! (men jeg forstår jo at 6 kg kalkun høres mye ut til en!)

 

Ha en fin helg dere - kommer innom imorgen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer din evne til å tenke langsiktig og planlegge maten.

Der har jeg virkelig noe å lære!

 

Takk for alle de gode tipsene dine, som jeg nå har tenkt å begynne å følge litt mer - mer enn bare å lese dem og se beundrende på...

 

:-) Ha en fin dag.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo få se matinntaket mitt i dag også:

 

c085.gif

 

Frokost: ( Er litt flau over den, skylder på at jeg fikk mensen i ettermiddag )

 

100 gram grillpølse 240kcal

2 stk a 30 gram pølsebrød vanlig 183kcal

 

Lunsj:

 

1 porsjon a 2 dl jordbær 30kcal

2 ss a 25 gram Sans Kesam Vanilje 63kcal

 

Middag:

 

200 gram scampi 200kcal

3 ss a 11 gram rapsolje 297kcal

400 gram Wok grønnsaker 120kcal

 

Mellommåltid

 

150 gram kjøttsuppe 67kcal

100 gram Fiskekarbonade 110kcal

 

Kvelds:

 

2 skive a 30 gram Ingers Rugbrød 122kcal

2 porsjon a 5 gram Vita pro aktiv lettmargarin 31kcal

2 skive a 10 gram kalverull 30kcal

 

Vann og kaffe.....

 

Sum kcal: 1493

 

Det var dagens meny, synes jeg kom bra utav det selv med den ultrausunne frokosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei! Er tilbake på jobb etter noen dager hjemme i senga, men nå går det greit.

 

Jeg er imponert over hvor variert dere spiser, nå sist du Magan - det var vel litt drøyt med grillpølser til frokost - men det går fint an å hente seg inn igjen ser jeg!

Noen ganger er det bare sånn at man har lyst på noe som ligger å roper på en i kjøleskapet!

 

Jeg har spist både wienerpølser, lomper og sjokolade i helgen - vi får se hvordan det går etterhvert! Fokus var å bli bra av mageinfluensaen - og da klarte jeg ikke bare å spise sunt!

 

Kalkunen er stekt og skal posjoneres idag - må fikse til litt grønnsaker - sausen er laget - fettet er fjernet fra sjyen og skal brukes som saus. Jeg har beger på 4 dl for frysing som jeg skal lage posjoner i - fine å ta med på jobb - fine til rask, sen middag.

 

Takk for hyggelig tilbakemelding Anto - jeg har lært og lærer stadig nyttige ting av deg. Og biggirl - ser frem til matplanen din også!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nok også fått den mageinfluensaen, og på meg slår det ut som kvalme og voldsom uopplagthet. men samtidig følte jeg meg sulten i går og spiste i alle fall en middag. merkelig kombinasjon, kvalm og sulten. i dag har jeg spist vanlig frokost, men bare et eple og en yoghurt til lunch. og den yoghurten får jeg hilsen fra stadig vekk, ubehagelig. får se om det blir noe middag i det hele tatt.

 

synes jeg hører senga roper på meg. en liten snokerunde på forumet her, så lurer jeg på om ikke jeg skal gå og høre hva den vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Et par hundre gram ned siden siste veiing, men enda 1 kg over vekten jeg hadde etter jul. Kan ha noe å gjøre med denne mageinfluensaen - har vært svimmel og uopplagt, men sulten. Ja Hyfsan, jeg skjønner hvordan du har det - lyst på mat selvom man er syk!

 

Igår fikk vi med oss "Sommer" i våken tilstand begge 2. Sambo sov i 2 timer på forhånd så han var godt forberedt. (Vi fikk med oss reprisen på den forrige episoden som vi sov oss igjennom, den gikk på en grei tid i helgen)

 

Jeg leste i lokalavisen om en svømmehall på en skole i nærheten som hadde oppe til 22 to ganger i uka, og styrtet dit og svømte 800 meter (1/2 time er nok første gang) og tok badstu. Det var kjempedeilig og jeg fikk nesten sydenfølelse i varmen i badstuen. Tror den enorme sovingen min forrige uke hadde noe med influensaen å gjøre. Føler meg mye mer opplagt nå.

 

Idag er det sen jobbing - ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Flott å se at du er på vei nedover igjen.

 

Jeg har sagt at jeg skal legge ut matinntaket mitt en dag, men akkurat nå er jeg nettløs hjemme. Håper jeg får fikset det i dag, men jeg vet ikke. Det var en som skulle hjelpe oss i går, men han dukket desverre ikke opp.

Men i dag ble jeg skikkelig glad når jeg kom på jobb, å såg at jeg iallfall kan skrive herifra igjen. Har ikke prøvd å registrere maten min, for det har jeg aldri klart herifra, men i dag skal jeg gjøre ett forsøk igjen. Måtte bare skrive noen innlegg først.

 

Håper du får en fortsatt flott og sunn uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Nå er det litt stille på trådene rundt omkring her..har alle dataproblemer eller er det kun GR sidene?

 

Takk biggirl for oppmuntring!

 

Jeg gikk til jobb idag med staver, 40 minutter - holdt meg på beina helt til jeg var foran bygget på jobb - da falt jeg så lang jeg var - men er like hel!

 

Nyter å se sola - skinner inn gjennom vinduet her nå! Har med rester fra middag igår som matpakke idag. Laget "suppe" som jeg skal ta til kvelds når jeg kommer hjem. Det var 1/2 blomkålhode, 1/2 brokkolihode, 1 gulrot, 3 vårløk, 1 kopp frosne erter, 1 ts buljongpulver. Dette ble dekket med vann og kokt mørt. Kjørte stavmikser på dette og nå har jeg ganske mye suppe til rådighet. Suppe metter mest og lengst har jeg hørt - jeg tar en kopp foran annen mat også, og da spiser jeg mye mindre.

 

http://www.bbc.co.uk/sn/humanbody/truthaboutfood/slim/soup.shtml

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Her kommer min dagsrappot, omsider:

 

Dette er en litt typisk hverdag for meg, i helgene spiser jeg mer brød istedet for knekkebrød. Middagen er vel det som varierer mest. I morgen blir det fiskesuppe og fredag blir det kylling

 

Onsdag, 30.01.2008

 

 

 

Mat:

Sum kcal: 1455

Frokost 154 Klokken 7.30-8.00

 

0,5 porsjon a 20 gram Norvegia 35

 

2 stk a 13 gram Husman Knekkebrød 80

 

2 skive a 6 gram fårepølse 39

 

Lunsj 154 11.30-12.00

 

0,5 porsjon a 20 gram Norvegia 35

 

2 stk a 13 gram Husman Knekkebrød 80

 

2 skive a 6 gram fårepølse 39

 

 

Mellommåltid 119 14.00-14.15

 

2 stk a 13 gram Husman Knekkebrød 80

 

2 skive a 6 gram fårepølse 39

 

Middag 440 Mellom 17.00 og 18.00

 

140 gram tulipsnitzel 237.99999999999997

 

150 gram ris, Fjordland ferdigkokt jasminris 121

 

3 porsjon a 0,5 dl Peppersaus Toro 82

 

 

 

Kvelds 186 ca klokka 21.00

 

2 skive a 30 gram Kneipp 135

 

50 gram Kyllingskinke, Terina 51

 

Melk 207 (om kvelden, men bytter ofte ut det ene glasset med melk med en yoghurt klokken 13.00)

 

3 glass à 1 5 dl TineMelk Lett 207

 

Frukt 195

 

1 porsjon a 130 gram pære 45 14.00-14.15

 

1 porsjon a 100 gram banan 90 10.00

 

1 porsjon a 150 gram eple stort (etter arbeidstid en gang)

 

Jeg fører ikke opp ja-grønnsaker, men spiser selvfølgelig det. I tillegg drikker jeg normalt 4 kopper kaffe og 3-5 liter vann pr dag. Ca 2-3 i arbeidstiden og 1-2 etter arbeid

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det er veldig interessant å se de forskjellige dagsmenyene synes jeg. Og biggirl du spiser mye knekkebrød der hvor jeg spiser brød - det er nok noe å tenke på. Synes jeg blir mettere av en skive birkebeinerbrød enn et knekkebrød, men på den annen side er det jo mer jobb å tygge knekkebrødet.

 

Du drikker også mye vann, synes ellers menyen din ser litt slunken ut, men når du putter på masse grønnsaker og eventuelt salat i tillegg blir det nok å bli mett av.

 

Jeg har gått med staver til jobb idag på morgenkvisten, forfriskende og deilig start på dagen (40min). Jeg har liten tid til annen trening denne uka, og da er det godt å ha litt trim unnagjort på morgenen.

 

Startet dagen med noen ss grov all brand med skummet melk, det var som å spise oppfliste sponplater, men egentlig litt godt når jeg kom igang!

 

Fin start på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...