Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Igår så jeg en kokk som laget en smoothie på TV og jeg har løpt ut og kjøpt ingrediensene idag for at vi skal få oss den ultimate påskedrink.

 

Her er ingrediensene:

 

Bananer

kokosmelk

ananasjuice

presset limesaft

 

Han tilsatte litt vaniljeekstrakt og rom hvis man ønsker!

 

Han slumpet med målene så det må jeg jo prøve meg fram til. Men jeg har funnet ut at hvis jeg bruker per person

 

0,5 dl kokosmelk fra boks

1,5 dl ananasjuice fra kartong

1 banan

limesaft presset av 1 stk lime

litt vaniljesukker

 

så blir det ca. 300 kcal per person. Det måtte jo også være nydelig å piske eggedosis av ett egg og tilsette i dette. Et helt måltid! Jeg gleder meg til å nyte denne i sola!

 

Hørte også en definisjon på proteiner: Proteiner er alt som har en mor!

Ganske fin huskeregel - eller hur?

 

Ha en fin dag i påskesola!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Påskedrikken er testet..den var frisk og god. Jeg tok bare en slurk, men sambo fikk et stort glass og storkoste seg. Han synes det var så godt at han laget seg en morgendrink idag morges før jobb også. Og det var egentlig hensikten fra min side - at han skulle få noe næringsrikt å drikke som han synes er godt. Han trenger næring (!!) og synes bare pepsi-max er det beste i verden. Drikker mye vann for tiden, men savner noe med smak. Og næring for han har ikke verdens beste matlyst !!! (sukk)

 

Bare en innsats på jobb idag, så er det påske. Vi har snakket om å dra litt på måfå ut i verden (sverige, danmark) og se hva vi finner på i påsken!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vedr at proteiner er alt som har en mor. må jeg få minne om at det også finnes vegetabilske proteiner som i bønner. linser etc etc??

 

må si jeg er kraftig imponert over kreativiteten din. synes du stadig vekk har gode ideer på hva som kan lages og fortæres av sunne ting. jeg er dårlig på sånt. kjøpte en blender i sverige for et par år siden, den har ALDRI blitt brukt. og jeg strevet sånn med å få tak i den, for den ble kåret som best-i-test i TV2 og var helt utsolgt her hjemme. tror jeg må innføre den gamle husmorvikarordningen igjen, så får du bli min husmorvikar og lage masse godt og sunt til meg. husk bare at jeg skal ha lavkarbo... :)

 

ellers må jeg si at sykkelbudene i dag er innstilt til fordel for sparkstøttingsbud - eller kanskje hundespann? kondomdrakta og hjelmen kan vi likevel bruke. kan jo bli våre varemerker det. hadde vel vakt en viss oppsikt ja, eplefasong og kondomdrakt. huff... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Vi har hatt en flott påske til tross for snøvær så det holder. Vi rotet oss nedover i Sverige da det var århundrets snøvær og orkan der, og kom hjem til snøvær her også. Har slappet av og ladet batteriene. I Sverige ble det en del restaurantmat, men jeg bestilte vegetar og salater og var veldig fornøyd med det. Første kvelden drakk jeg en øl til maten og ble superoppblåst over natta. Neste dag spiste jeg ikke brød eller noe særlig raske karbohydrater, og jeg følte meg helt fin igjen. På hotellet vi bodde var det super frokostbuffet og jeg gaflet innpå med eggerøre og litt bacon og masse salat. Ypperlig. Ellers ble det et par glass vin, men det gikk helt greit med kroppen. Tror jeg virkelig må vurdere å satse på et veldig karbofattig kosthold jeg også, skal jeg komme noen vei nedover i vekt.

 

Igår kom jeg meg en snartur på sats og dro litt i forskjellige apparater, det er en begynnelse - idag har jeg tenkt å gå hjem fra jobb i snødrevet. Det tar ihvertfall en time.

 

Og ja Hyfsan, jeg vet om vegetabilske proteinene også. På søndag gjorde jeg en innsats på kjøkkenet og skulle lage kjøttkaker i tomatsaus, da kokte jeg en stor porsjon linser som jeg blandet inn i karbonadedeigen først for å gjøre den mer vegetar. Veldig godt og nyttig for kroppen. (gresk oppskrift - linsene var min ide)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg har det litt travelt for tiden, men travelt på en god måte. Har kontroll sånn nogenlunde - og planene klare!

 

Satser friskt på trim i hverdagen - gikk over 17.000 skritt igår - tilsvarer mer enn 11 km på min skritteller. Skal legge inn en tur til på Sats denne uka.

 

Har en del sosialt for tiden - besøk og andre anledninger med mat og drikke. Dette er en del av hverdagen og jeg forsøker å takle dette ved å unngå eller spise lite karbohydrater i disse settingene. Det har gått helt fint hittil og ingen merker noe. Drikker et glass vin når det passer seg og spiser mye av proteiner og grønnsaker der hvor det er mulig. Drikker ihvertfall 2 liter vann per dag og spiser frukt som mellommat. Om kvelden spiser jeg knekkebrød med ost som regel, skal prøve å finne alternativ til osten etterhvert. Egg er jo godt, men synes det blir mange egg totalt. Spiser noen ganger egg til frokost og da er det vel litt mye med et par egg om kvelden. Noen som vet noe om dette?

 

Håper dette skal gi resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom for å si hei! Hvordan går det med deg??

 

Ser at du har hatt det fint i påsken! Flink du er til å gå turer da! Har lyst på ny stegtelller jeg også. Gir motivasjon når kan se på slutten av dagen hvor mye man faktisk har beveget seg!

 

Prøver å resonere meg frem til hva den nye planen din er, men det var en laaaaang tråd dette. Skal du slutte å spise kjøtt?

 

Uansett lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen
Er innom for å si hei! Hvordan går det med deg??

 

Ser at du har hatt det fint i påsken! Flink du er til å gå turer da! Har lyst på ny stegtelller jeg også. Gir motivasjon når kan se på slutten av dagen hvor mye man faktisk har beveget seg!

 

Prøver å resonere meg frem til hva den nye planen din er' date=' men det var en laaaaang tråd dette. Skal du slutte å spise kjøtt?

 

Uansett lykke til videre!![/quote']

 

Hei blomsterjenta - lenge siden sist!

 

Skal ta meg en tur innom tråden din etterpå. Jeg har igrunnen ikke noen ny plan, bare stramme inn litt på ting som sklir ut.... og så merker jeg at jeg ikke tåler karbohydrater fra mel, sukker etc. så godt. Da blir jeg veldig oppblåst og utilpass. Jeg spiser fortsatt kjøtt og proteiner, men forsøker å minske litt på rødt kjøtt som f.eks. karbonadedeig - blander ut med grønnsaker eller linser f.eks. Og fordi jeg er en del ute og reiser og spiser ute, har jeg funnet ut at jeg føler meg bedre med grønnsak/vegetar-middag seint på kvelden enn en stor kjøttklump. Hvis jeg spiser en stor biff seint, sover jeg urolig om natten og føler meg stappmett. Det var bare det....jeg er ikke blitt vegetarianer. Spiser fortsatt kylling og fisk og svinekjøtt.

 

Hyggelig at du stakk innom - håper det går bra med deg - det skal jeg finne ut nå!

 

Hilsen Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Idag har jeg syklet 10km på ergometersykkelen min før jeg gikk på jobb. Har altså trimmet 3 ganger denne uka (hvis jeg regner søndag som dag 1) Det er jeg fornøyd med, prøver i første omgang å få til noe hver annen dag. Da blir neste gang lørdag (sats?) og så er det svømming igjen mandag. Nå er jeg igang!

 

Har akkurat inntatt en lunsj med middagsrester fra igår, fiskepudding i biter og grønnsaker med karri på. Godt. Frokost idag ble havregrøt og melk og 1 banan.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er virkelig i gang igjen genialt. det er bra jobba!

 

grønnsaker med karri på? kan du forklare nærmere, regner med at du har tilberedt denne retten med din vanlige klasse og touch? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det var bare noe jeg fant på i farten Hyfsan - gadd ikke å lage hvit saus med karri og greier som jeg pleier.

 

Stekte først en liten fiskepudding i terninger i en panne. I en annen panne 1/2 pose med stekegrønnsaker + litt suppelapskausgrønnsakblanding. Til slutt ble dette forenet i en panne og tatt på karri ca. 1-2 ts + dill 1 ts. Verre var det ikke - dette er klasse og touch ikke sant??

 

Idag ble det akkurat det samme til middag bortsett fra at fiskepuddingen ble byttet ut med kyllingfilet. Erstattet karri og dill med sweet chilisaus + litt sitron+ 1 liten boks ananas med saft. Godt og raskt når man skal spise sen middag!

 

Skal lese litt rundt på trådene her nå!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Her har du mange gode middagstips ser jeg :)

 

Syns det er morro å¨se at du eksprimenterer så mye med maten. Det er ikke jeg flink til i det hele tatt desverre.

 

Også er du komt godt i gang med trimmen igjen ser jeg, og det er jo kjempebra :)

 

Håper du får en flott og sunn dag, og ikke minst helg

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg begynte på et innlegg på tråden din her en dag men måtte avbryte, skulle gratulere deg med fantastisk resultat. Du er et forbilde og jeg er enig i det du skrev om artikkelen med planlegging. Det er nok mye av nøkkelen til din suksess.

 

Jeg synes ikke jeg eksperimenterer nok, har egentlig som mål å prøve noe nytt ihvertfall et par ganger i måneden for å utvide horisonten. Da lærer jeg nye greier som jeg også kan bruke på hverdagsmiddager som ikke må ta så lang tid.

 

Jeg vet jeg er over snittet interessert i mat og leser kokebøker som sengelektyre også. Må nesten prøve å begrense meg - har en million kokebøker, helse- og kostholdsbøker og tidsskrifter.

 

Jeg synes også jeg lærer utrolig mye nyttig her inne, det er vel dere jeg har lært mest av det siste året!

 

Idag har jeg syklet 10km på ergosykkelen før jobb, skal jobbe til 19 og orker ikke mye i kveld. Får se om det blir sats imorgen. Har kjøpt en ørretfilet og en pose scampi som skal få bein å gå på i helgen.

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du jobber litt vel mye for tiden..? håper det bare er en forbigående fase, for i lengden holder ikke et sånt løp. det vet du sikkert.

 

et lite spørsmål til den matkyndige: når du skriver stekegrønnsaker, mener du wokblanding da?

 

ellers er jeg imponert over triminnsatsen din. det er alldeles strålende. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg er en tur innom jobb idag også....maler kontoret mitt!

 

Hyfsan når jeg skriver stekegrønnsaker, mener jeg stekegrønnsaker. Jeg har nemlig oppdaget at det er kommet noen nye poser i frysedisken i det siste. De er ganske dyre i forhold til de gamle kjedelige, men hvis man bruker en halv pose til 2 personer eller 1 pose for den saks skyld - så blir det ikke all verden ca. 30 kr.

 

Igår så jeg at det var kommet flere typer av disse stekegrønnsakene på obs! Bruker helst ferske grønnsaker, men har kapitulert litt når det gjelder rask mat når jeg jobber mye!

 

Vet ikke om jeg kommer meg på sats idag - kanskje imorgen isteden. Av alle ting ringte de fra sats igår og ville ha en oppfølgingssamtale med meg!!!???? Jeg følte meg nesten skyldig for at jeg ikke har vært der så mye--men skal ta en prat og få litt veiledning.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må du inn og svare for det dårlige fremmøtet, genialt. :( synes jeg ser deg, beskjemmet med nedslått blikk... men nå er du jo godt i støtet da.

 

jasså du. stekegrønnsaker faktisk. det har ikke jeg fått med meg, men jeg kjøper aldri frosne grønnsaker. kun ferske som jeg bruker i salat. bruker lite kokte grønnsaker her, men i en periode brukte jeg litt wokblandinger. gikk fort trøtt av det. da får jeg sjekke hva stekegrønnsaker kan bringe av lys og glede i mitt liv. det er jo ikke noe dårlig kvalitet på frosne grønnsaker, snarere tvert i mot.

 

skal du jobbe i morgen også genialt? jeg antar du ikke skal det. ha en fin helg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frosne grønnsaker fryses med en gang de er ferske og bevarer dermed en veldig stor del av vitaminer og mineraler.

 

Friske grønnsaker mister dette i disken, og jo lenger de ligger, jo mindre har de av det som er bra.

 

Frosne grønnsaker er altså sunnere.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest resolutt

Her går det i frosne stekegrønnsaker, ser jeg. Jeg har også oppdaget disse, og tror jeg har prøvd en pakke eller to, men har ikke utvidet bekjentskapet. Skal nå undersøke litt nærmere; det går mye i kokte eller revne gulrøtter her i huset, og det kan bli kjedelig i lengden. Ellers tenker jeg hele tiden at jeg skal stille med grønn salat o.l hver dag, men har oppdaget at jeg ikke får til dette om vinteren. Det er mye lettere om sommeren. Pussig, ikke sant?

 

Jeg er litt i tenkeboksen mht livsstilsendringen. Ettersom det nærmest er kommet til full stopp, må jeg nok finne ut hva jeg gjør feil. De siste par-tre dagene vet jeg hva jeg har

gjort galt, men til vanlig synes jeg at jeg holder meg bra til det foreskrevne. Men jeg holder i alle fall vekta fra før jul, og det er noe å være glad for, det også. Kanskje løsner det i neste uke; og som én skrev her inne: Hvis en bare holder ut over lengre tid, vil det ordne seg! Så det får fortsatt være min strategi! :(

 

God uke, uansett strategi!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Har det travelt for tiden, men biter meg fast i tapeten! Ble ikke noe sats igår, men skal svømme ikveld. Herlig!

 

Ha en fin uke alle sammen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der fant jeg tråden din ja, tusen takk for mange fine hilsner inne på bloggen min, setter pris på det:)

 

Ha en fortsatt fin onsdag og ei fin uke, vi skrives:)

 

Klem fra Evelyn

 

PS. Hva er merke på den frosne grønnsakene du kjøper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Driver med oppussing (maling) for tiden og synes jeg blir veldig svett og sliten av det. Det er nok en del trim - har lite overskudd til noe annet.

 

Idag hadde jeg tenkt meg på sats, men beina føles blytunge og jeg tror det er best jeg tar sofaen på ryggen!

 

Ha en fin kveld!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei nå er det endelig fredag... skal jobbe imorgen også, men det er liksom helg likevel. Jeg hadde en underlig opplevelse igår, plutselig gikk det opp for meg at det er torsdag...jeg var sikker på det var onsdag. Det var vemmelig, for det virker virkelig som om jeg har mistet en dag! Blackout? Jeg spurte gutta på jobb om jeg hadde vært her hver dag hele uka, og det bekreftet de. Jeg tenkte kanskje jeg hadde sovet rundt en dag, og sambo bekreftet også at han hadde sett meg hjemme hver dag. Så da er det bare hjernen min som har droppet en dag!

 

Har veldig mye å drive med for tiden, mange prosjekter som er tidsbegrenset - det går i ett - kanskje det er kroppens og hjernens måte å overleve på?

 

Ha en fin helg!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Igår spilte hormonene mine meg et puss og jeg hadde et utrolig sukkersug. Sambo skulle ut og hente noe om kvelden og jeg ropte at han skulle kjøpe en bærepose med sjokolade og ihvertfall 10 poser lakrisbåter!! Vi har ikke spist snop på det jeg husker - hender vi kjøper en 70% sjokolade som vi bruker flere uker på.

 

Han sa han ikke skulle kjøpe noe - han hadde ikke lyst på - og jeg var igrunnen lettet. Men utpå kvelden kom han fram med 2 poser forskjellig lakris som vi nesten spiste opp på ca. 1 time. Jeg ble fullstendig utilpass og ekkel, sambo ble kvalm og blek og måtte legge seg. Vi drakk farris i mengder hele kvelden og han sto aldri opp igjen - var bra imorges.

 

Sukker er virkelig en gift - tenk å få sånne reaksjoner, men det er vel fordi vi spiser veldig lite sukker i hverdagen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå er det endelig fredag... skal jobbe imorgen også' date=' men det er liksom helg likevel. Jeg hadde en underlig opplevelse igår, plutselig gikk det opp for meg at det er torsdag...jeg var sikker på det var onsdag. Det var vemmelig, for det virker virkelig som om jeg har mistet en dag! Blackout? Jeg spurte gutta på jobb om jeg hadde vært her hver dag hele uka, og det bekreftet de. Jeg tenkte kanskje jeg hadde sovet rundt en dag, og sambo bekreftet også at han hadde sett meg hjemme hver dag. Så da er det bare hjernen min som har droppet en dag!

 

Har veldig mye å drive med for tiden, mange prosjekter som er tidsbegrenset - det går i ett - kanskje det er kroppens og hjernens måte å overleve på?

 

Ha en fin helg!

 

Genialt[/quote']

 

Min nevø på 31 år har det på samme måte som deg. Han "mister" tidsrom hvor han ikke husker hva han har gjort. I foregårs var han til lege og han har også fått høyt blotrykk, og legen mente det var stress... glemsomheten og blodtrykket. Han

kjører ut post og div. varer og har også tidspress på seg, jobber overtid omtrent hver dag. Pass på helsa Genialt, man må lytte til kroppen sin, en har nå bare fått utdelt en kropp og ett liv.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...