Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Jeg har hatt supertannverk i helga - venter nå på at tannlegen skal stå opp - jeg har mistet en plombe som jeg har strutset vekk, og nå gjør det virkelig vondt!

 

So long!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Fikk bare lyst å sende en liten hilsen.

Jeg er stort sett ramla helt ut nå.

Har vel mentalt gitt opp. Har gått opp seks kilo siste halvåret, så jeg hører nok ikke til her lenger. Jo mer jeg tenker og stresser og har dårlig samvittighet for maten og teller kalorier og tvinger meg på trening, jo verre går det med meg.

Så slik er det her.

Jeg får vel finne meg en feiteklubb i stedet for en vektklubb.

Beundrer dere kollosalt som greier det.

Hei då fra snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Nå er tannverken over - det var slett ikke plomben jeg hadde mistet, men betennelse i 3 røtter under en krone ved siden av. Fikk 3 sprøyter i ganen og full rotfylling!!! Nå er det over og bedøvelsen er gått ut og jeg føler meg som et nytt menneske. Muligens har dette ulmet i kroppen siste uke, siden jeg har følt meg så på siden av meg selv. Men nå er det bra igjen!

 

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen
Fikk bare lyst å sende en liten hilsen.

Jeg er stort sett ramla helt ut nå.

Har vel mentalt gitt opp. Har gått opp seks kilo siste halvåret' date=' så jeg hører nok ikke til her lenger. Jo mer jeg tenker og stresser og har dårlig samvittighet for maten og teller kalorier og tvinger meg på trening, jo verre går det med meg.

Så slik er det her.

Jeg får vel finne meg en feiteklubb i stedet for en vektklubb.

Beundrer dere kollosalt som greier det.

Hei då fra snuppa.[/quote']

 

Veldig hyggelig å høre fra deg Snuppelure - du må ikke gi opp! Greier og greier, jeg vet ikke om jeg vil si at jeg greier det, men jeg er på vei mot noe!! Prøver å ikke gi opp selvom vekta har stått stille et halvt år - prøver å ikke gå opp igjen - det er det som er forskjellen denne gangen og for alltid! Ikke gi opp - stopp der du er nå og prøv å stabilisere det! Så kan du ta det sakte videre. Det som holder meg oppe, er å komme inn her å få inspirasjon - se at ikke alle er perfekte og at vi sliter med det samme.

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare lyst å sende en liten hilsen.

Jeg er stort sett ramla helt ut nå.

Har vel mentalt gitt opp. Har gått opp seks kilo siste halvåret' date=' så jeg hører nok ikke til her lenger. Jo mer jeg tenker og stresser og har dårlig samvittighet for maten og teller kalorier og tvinger meg på trening, jo verre går det med meg.

Så slik er det her.

Jeg får vel finne meg en feiteklubb i stedet for en vektklubb.

Beundrer dere kollosalt som greier det.

Hei då fra snuppa.[/quote']

 

snuppelure.

Det er egentlig ingenting "å greie". Tror det er det som er problemet mange sliter med her: slanking blir en slags prestasjon. Og så tror de at dersom de ikke presterer å "bli slanke", så er de dårlige mennesker. Men sånn er det rett og slett ikke. Kom inn på skilpaddetråden, da vel. Der er det mange mange mange som tar det aldeles med ro og koser seg med den vekta de står på akkurat idag.

 

Ta det med ro, please? Og ikke stikk. Vi vil ha deg her.

 

Jeg tror at når man sliter og sliter og sliter, oppnår man ofte motsatt resultat av det man ønsker. Det gjelder ikke bare slanking, det gjelder så mye i livet. Men så plutselig klikker alt på plass, løsner og verden ser helt annerledes ut.

 

Da jeg sluttet å røyke, var det så lett som fot i hose. Men de gangen jeg prøvde å slutte før det, begynte jeg å grine når noen sa til meg at det var så lett. For det var det ikke for meg. Jeg var nede i 6 om dagen, og så begynte venninner å gnåle, da, om at jeg like gjerne kunne slutte og at det ikke var SÅ vaneklig. Så jeg reduserte til 3. Men det klarte jeg ikke, og pang! så var jeg oppe i tjue igjen. Logisk? Neppe. OG jeg vet ikke helt hvilken mekanisme som trådte i kraft da, men sånn ble det. Helt til en dag da alt bare klaffet. jeg sluttet på sekundet og har aldri røyka siden, og det var så LETT. Hvorfor? Aner ikke... det var bare tida, liksom.

 

Så slapp av med den slankingen. Kos deg, ta det med ro, spis det du vil, glem og gjem badevakta langt inn i skapet. Tror vi ofte glemmer veien fordi målet overskygger alt. Når jeg bare er ti kg lettere skal jeg kjøpe den og den buksa, begynne med det og det. Og så glemmer vi at livet er den veien vi går NÅ. Og den er kanskje mer langvarig og viktigere å ta vare på. Så får heller målet blinke der i det fjerne. Det er her og nå som er viktig. Hvordan vi føler oss idag.

 

snuppelure... du er et veldig bra menneske. Du kan føle deg vel med deg selv med tanke på hvordan du ER. Og kg er helt uinteressant i den sammenhengen.

 

Stor klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Problemet mitt er at jeg ikke liker meg selv slik jeg er nå. Jeg er feit, ekkel, svær, ekkel :-)). You name it. Så hele følelsen av å være meg er bånn i bøtta. Og så ser jeg at jeg for tida ikke greier snu det.

Til helga skal jeg på en fest jeg vanligvis gleder meg vilt til, nå gruer jeg meg fordi jeg føler meg som en vaggende julegris. Har ikke klær som passer, og uansett så svulmer det over alt.

Jeg rett og slett føler nederlagsfølelse, og det e rnoe dritt, for ellers i livet mitt går det som det suser, jobb mm.

Ja, slik står det til meg meg.

Men jeg skal prøve å ikke slippe helt taket, jeg skal komme innom til dere :-))

Hei då. Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg skjønner så godt hvordan du har det snuppelure, men glem det! Tenk på det positive i livet ditt - fokuser på det! La ikke tankene om at du ikke liker kroppen din ødelegge noe som helst for deg!

 

Så sant så sant det du skriver Anto, mange kloke ord! Det å prøve å ikke føle nederlag når det går dårlig, er en øvelse i seg selv. Livet går så altfor fort, hadde selv en mor som trodde at alt skulle bli så mye bedre på mandag for da skulle hun begynne å slanke seg og da skulle alt ordne seg. Jeg har bestemt meg for ikke å bli sånn - jeg skal leve underveis også!

 

Har du noen gang opplevd å ikke like noen på grunn av kroppsfasongen Snuppelure? Jeg har tenkt over dette - og det som gjør at man liker noen er ikke kroppen, men mange andre faktorer. Noen ganger har jeg tenkt om mennesker som ikke virker tiltalende på meg at tenk du som er så tynn, og så er du så ufordragelig og uhøflig! Dette var jo bare et eksempel, men Snuppelure du har så mange flotte kvalteter som du burde være stolt av - dyrk disse og vis at du har dem - tenk positivt!

 

Genialt

 

(Så hyggelig at dere er her på tråden min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, jeg fikk en flying start i går kveld. En venninne av meg har drevet og slanka seg og har gått ned mye, hun kom stikkende med noen poser "slankekaffi". Nå har jeg brukt det meste av hokuspokusgreier for, som ikke har virka, men jeg lagde meg nå en kopp kaffi går kveld siden jeg hadde fått posene. Og fy søren, jeg fikk magesjau de lux. Det var helt forferdelig. Så i dag har jeg ikke greid spise noe særlig i det hele tatt. Plutselig er jeg optimist igjen og kjenner nesten at buksa er blitt slunknere. Og ned et kilo på vekta. Jada alt dette er tøys, men det viser meg hvordan hommøret snur når det bare er litt endring positivt. Jeg har tatt en pose kaffi i kveld også, og blir vel løpende i natt og. Sikkert ikke sunt, men kanskje det kan få meg i gang.

Jeg ville lage salat til middag i dag, optimist som søren, men gubben lagde levergryte i fløtersaus. Snakk om god hjelper.

Nei, jeg må nok kvitte meg med han for å bli kvitt kiloene.

Viss ikke kaffien virker :-))

Hei då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at du ikke liker deg selv, snuppelure. Men VI liker deg. Akkurat slik du er. Enten du er stor eller liten, høy eller lav, tyll eller tynn. Det viktigste er vel at du er frisk?

 

Det er ille at mannen din ikke kan være mer støttende, jeg mener... hvis du må kvitte deg med ham for å kvitte deg med kiloene, da er det kanskje på tide at han får vite nettopp det? Kanskje han DA skjønner greia?

 

:) KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg har mye å gjøre for tiden, men klarer meg sånn passelig med mat og trim. Svømte på mandag og har syklet 10km på ergosykkel idag. Det blir lite tid og ro til skriving her, men kommer tilbake sterkere siden!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom for å heise opp tråden din igjen, genialt. en stund siden jeg har vært her inne. kjenner meg igjen i både det ene og det andre, faktisk. både i tannverk (for det har jeg hatt til gangs) og vektoppgang. men skitt au; får jo bare brette opp ermene og ikke la fortiden ødelegge fremtiden. de tenna vil jeg gjerne beholde, lite sjarmerende å tenke alternativer. fått en eller annen sykdom i den ene tanna, nifse greier. men håper det lar seg fixe.

 

vondt å ha tannvondt affal ;)

 

og du genialt: noen her oppe som råder deg til å ta vare på helsa di, og der vil jeg si meg hjertens enig. det virker på meg som om du jobber innmari mye for tiden. og for tiden virker å være ganske konstant. tenk deg nå om. hvem takker deg om du stuper?

 

undrer hyfsan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Takk for omtanken dere.. ja jeg har en tendens til å jobbe mye, men jeg jobber med saken at jeg snart skal jobbe mindre! Er veldig god til å slappe av også!

 

Jeg har rett og slett en liten bloggepause nå, blir så lei av å gå inn og skrive at her er alt som vanlig og jeg går ikke ned i vekt og jeg er så flink så. Det har faktisk vært litt deilig å få avstand, men savner dere faste som jeg skriver med. Tror jeg skal holde meg til et par ganger i uka for ikke å falle helt av lasset.

 

Men, det viktigste er at livsstilen holdes - jeg gjør det jeg kan for å legge inn trim i hverdagen hvis ikke trening er mulig. Igår svømte jeg, og idag har jeg syklet til jobb. Er fornøyd med det. Fyller opp kjøleskap og skuffer en gang i uka, slik at vi har mat i huset og middagene er planlagt. Idag skal vi ha visning på huset igjen, og da kan jeg liksom ikke være sliten og sulten - må ha litt overskudd.

 

Neste uke skal jeg ta litt fri i forbindelse med 1. mai og hviiiiiile ut.

 

Ha en flott uke.

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...