Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

jeg har hatt noe lignende i forrige uke, mye vondt i hodet og skrekkelig kvalm. det startet med feber. ja, jeg tror du er inne på noe mht hvor pliktoppfyllende det lønner seg å være. jeg har funnet ut at helsa må gå først, og at det faktisk lønner seg. hvor mange ganger har jeg ikke gått og skrantet i ukesvis fordi jeg ikke tok meg noen dager hjemme idet jeg ble syk?? har jo erfart nå at om jeg bevilger med de dagene hjemme, så blir jeg mye fortere frisk.

 

jeg kjenner til føtter med hammertå etc pga for trange sko. tanta mi hadde nøyaktig sånne bein, og hun måtte inn og file ned de utvekstene. det var ikke mye godt. jeg har ganske store bein, og har hatt mye komplekser i ungdommen pga dette. men heldigvis - en av fordelene med å bli voksen er at jeg blåser i str og kjøper det som er bra for føttene mine. jeg bruker 40 - 41, og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte når jeg tenker tilbake på forfengeligheten i ungdomsårene....

 

håper dagen din blir bra genialt. ta vare på deg selv!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Hei igjen! Føler meg helt fin idag heldigvis! Har syklet til jobb og skal jobbe til ca 17. Har tenkt å lage pizza ikveld med speltmel. Forsøker å tynne ut osten på noen steder som jeg spiser. + rødvin.

 

Jeg sitter her med vernesko str. 41 på føttene, og det ser nærmest ut som beina til Mikke Mus. Så jeg vet alt om store føtter og venninner som bruker str 37! Men er blitt så gammel at jeg blåser i det nå, bruker gode sko som passer til føttene!

 

Må innrømme at jeg snikveide meg idag også og er gått ned 800 g! Det vil si 1,1 kg siden tirsdag! Jeg er helt på lykkebølgen pga dette. Jeg tror det løsner og kjenner også at klærne føles større!

 

De grepene jeg har gjort, er å spise minst mulig etter 18 (kanskje et knekkebr), har spist salat til lunsj et par ganger denne uka, spist minst mulig brød, ikke hvetemel, og har trimmet litt ekstra - har ca 20 trimpoeng per uke, har drukket mye vann ca. 2 l per dag.

 

Det blir kjempespennende å se hvordan det går med deg hyfsan, du gikk jo ned 3 kg forrige uke. Den er hard og slå!

 

Vi skrives - jeg kommer innom senere!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Takk skal du ha magan, men jeg føler at jeg egentlig ikke trenger trøst. Er komfortabel med kropp og sinn, egentlig altfor komfortabel - og derfor vektnedgang mest av helsemessige grunner, jeg er ikke så forfengelig - men det skader kanskje ikke å bli det?

 

God helg til deg iallefall!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"mikke mus bein". noe så komisk. men vi står nå i alle fall støtt og godt med sånne bein da i det minste. :(

 

virker som om du får stor effekt av små grep, genialt. det er helt supert. men det er klart at all trimmen din får innvirkning på vektnedgang, i tillegg til at du har en aktiv arbeidshverdag. så regner med at forbrenningen din er god.

 

jeg forsøker også å unngå hvetemel, men det har med magetrøbbel å gjøre. tåler ikke så godt hvitt mel har jeg skjønt. får regelrett god gammeldags kolikk av det. så jeg spiser ingers rugbrød, det er så mektig også at jeg føler meg mett ganske lenge. har akkurat spist to skiver nå med deilig gul ost. jeg spiser ganske god kveldsmat jeg altså, har alltid vært en kveldsspiser. så spiser som regel to skiver med pålegg og en yoghurt til kvelds ca 20.30. det er så deilig å være mett om kvelden, har alltid vært skrubbsulten fordi jeg har spist for lite under tidligere dietter. og da ender det ofte med dunder og brak i godtebutikken på hjørnet her. noe så tullete....

 

ha en fin kveld. den pizzaen hørtes god ut. regner med at speltmelet gjør den tung i bunnen, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha magan' date=' men jeg føler at jeg egentlig ikke trenger trøst. Er komfortabel med kropp og sinn, egentlig altfor komfortabel - og derfor vektnedgang mest av helsemessige grunner, jeg er ikke så forfengelig - men det skader kanskje ikke å bli det?

 

God helg til deg iallefall!

 

Genialt[/quote']

 

Neida du trenger sikkert ikke trøst fordi det er faktisk mange som oss der ute. Det må det være, for jeg har ihvertfall problemer med å finne sko i str 40.. de er som oftest utsolgt.

 

God helg til deg også fra Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Gøy å dele foterfaringer med dere. Jeg hadde litt problemer med fotstørrelsen da jeg var yngre og var i spania f.eks. med venninner. De gikk amok i skobutikkene, mens jeg kanskje fant noe som passet i herreavdelingen! Nå har jeg ikke problemer med å finne sko lengre, har både sandaler med høye hæler til pynt og gode sko og støvler. Jeg planlegger skokjøp og kjøper gjerne ecco, både i Norge og i utlandet og på flyplasser. Prøver ikke å få på meg designersko, det er ikke min liga!! Kjøper heller ikke billige sko på salg som er farlige for føttene.

 

Hyfsan du spør om pizza blir tung med speltmel - nei, absolutt ikke. Igår blandet jeg 50/50 grovt og fint speltmel og pizzaen ble tynn og supersprø. Altfor god, spiste nokså mye, men har det helt fint med kroppen fordi det ikke var hvetemel i den. Leste et sted også om en som lurte på hvorfor ingen hadde fortalt henne at "crêpes" (pannekaker) ble kjempemye bedre med grovt speltmel enn hvetemel. Det har jeg ikke prøvd, men skal gjøre det en gang det passer!

 

Idag blir det litt kjøring hit og dit og henting sent ikveld - jeg skal prøve å legge inn litt lett mat for å kompensere for pizzaen igår. Skal på sopptur med en venninne imorgen - da blir det vel forhåpentligvis stekt sopp med litt bacon på brødskiva!

 

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha en fin tur i dag da genialt. jeg vet knapt opp-ned på de fleste sopper. kjenner igjen bare rød fluesopp og røyksopp (når den er overmoden!), så det er ikke mye kompetanse å hente her...

 

fint vær der jeg bor i dag, selv om det var grått i morges. jeg skal ut og gå tur, men kommer innom siden i dag. håper du har vært her da, så jeg får se hvordan det går med deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Nok en fin høstdag!

Syklet til jobb idag også, bra at det ikke er vått og glatt enda! Helgen er gått relativt bra mat- og trimmessig. Vi fant ingen sopp på turen igår!

 

Føler for en liten oppsummering:

Jeg merker at når helgen kommer, åpner slusene seg og hodet er liksom innstilt på et annet gear enn de veldig planlagte ukedagene. Jeg skjønner at jeg har et problem her, føler meg mange ganger veldig tung og mett etter helga. Jeg er blitt mye mer bevisst mine handlinger i forhold til kosthold også i helgen, men det blir for mye mat, for store posjoner. Det jeg har endret i løpet av de siste 10 mnd, er at vi sjelden har kaker eller snop i huset. Jeg velger mange ganger knekkebrød og en kopp te hvis jeg blir fysen på noe, og jeg sørger for å få trim. Jeg tror nøkkelen til vektnedgang for meg ligger på helgen, uka er stort sett under kontroll. Men det føles befriende at jeg skjønner hva som skjer. Da først kan jeg gjøre noe med det.

 

Jeg har i løpet av det siste året funnet en måte å takle reiser og ferier på, før hadde jeg alltid noen ekstra kilo etter dette. Nå går jeg med skritteller og tenker over hva som puttes i munnen. Klart jeg "skjeier ut" på storbyferier og annet, men kompenserer det med å gå mye og stramme inn på annet.

 

Starter denne uka med optimisme, er spent på vekta imorgen. Mandag er fiskedag hos oss, prøver å få minst 2 middager med fiskerelatert i uka. Onsdag kveld er det yoga igjen, og jeg tror jeg satser på salat og lett vegetarmat den dagen.

 

Ha en fin uke alle sammen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Nok en fin høstdag!

Syklet til jobb idag også' date=' bra at det ikke er vått og glatt enda! Helgen er gått relativt bra mat- og trimmessig. Vi fant ingen sopp på turen igår!

 

Føler for en liten oppsummering:

Jeg merker at når helgen kommer, åpner slusene seg og hodet er liksom innstilt på et annet gear enn de veldig planlagte ukedagene. Jeg skjønner at jeg har et problem her, føler meg mange ganger veldig tung og mett etter helga. Jeg er blitt mye mer bevisst mine handlinger i forhold til kosthold også i helgen, men det blir for mye mat, for store posjoner. Det jeg har endret i løpet av de siste 10 mnd, er at vi sjelden har kaker eller snop i huset. Jeg velger mange ganger knekkebrød og en kopp te hvis jeg blir fysen på noe, og jeg sørger for å få trim. Jeg tror nøkkelen til vektnedgang for meg ligger på helgen, uka er stort sett under kontroll. Men det føles befriende at jeg skjønner hva som skjer. Da først kan jeg gjøre noe med det.

 

Jeg har i løpet av det siste året funnet en måte å takle reiser og ferier på, før hadde jeg alltid noen ekstra kilo etter dette. Nå går jeg med skritteller og tenker over hva som puttes i munnen. Klart jeg "skjeier ut" på storbyferier og annet, men kompenserer det med å gå mye og stramme inn på annet.

 

Starter denne uka med optimisme, er spent på vekta imorgen. Mandag er fiskedag hos oss, prøver å få minst 2 middager med fiskerelatert i uka. Onsdag kveld er det yoga igjen, og jeg tror jeg satser på salat og lett vegetarmat den dagen.

 

Ha en fin uke alle sammen!

 

Genialt[/quote']

 

Høres ut som at du har kommet godt i gang med omleggingen. Her i Trøndelagen er det MØkkavær med stor MØ. Jeg gjør husarbeid og koser meg med film og te.

 

Jeg har tatt av et kilo den siste uka, etter å ha gått opp to uker på rad :( Kanskje jeg er på rett vei jeg også!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Jeg fant deg nok :D

 

Må si jeg er imponert over kokkekunstene din. Jeg er ikke noe flink til å lage mat, liker å eksprementere da, men ellers så synes jeg matlaging er kjedelig.

 

Ble veldig nysgjerrig på det med Yogaen, det høres spennende ut, men her som jeg bor er det hverken yogaklasser eller kurs i det desverre :(

 

Kan jeg spørre hva du jobber med? Min arbeidsdag foregår også i vernesko, gode vernesko ja. Jeg selv jobber på ett skipsverft.

 

Du må ha masse lykke til med veiingen i morgen. Skal nok titte innom en tur :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til i morgen, ja. det skal bli spennende å se hvordan du ender ut. jeg krysser fingre og tær for deg!

 

jeg kjenner meg godt igjen mht helgene. om jeg skal gå ned, så MÅ jeg holde kustus i helgene ellers går vinningen opp i spinningen. kroppen min er utrolig følsom, det skal ingenting til for å gå opp. og selv om jeg vet det er mye avfallsstoffer og væske, så er en kilo en kilo for vekta i alle fall. det er regelrett surt å se at vekta går den gale veien.

 

så for å lykkes i dette, så kan jeg ikke tillate meg noe særlig i helgene. jeg må holde stø kurs. egentlig så synes jeg det går kjempegreit. jeg synes jeg spiser så god mat, at jeg savner egentlig ingenting.

 

du virker jo å være superflink på kjøkkenet, om du ikke har kokebok med magre/sunne oppskrifter så kan jeg anbefale deg å skaffe deg ei sånn ei. jeg har flere sånne bøker, og har hatt stort utbytte av å bruke dem. om jeg ikke akkurat rekker å lage den type mat til hverdags, så kan jeg bruke enkelte av oppskriftene i helgene. da blir det en slags luksusfølelse, selv om maten er mager. om du skjønner?

 

ha en fin ettermiddag og kveld, genialt. stau pau, som de sier i sogn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med helgene kjenner jeg meg veldig igjen i! Er relativt flink hele uken, men når helgen kommer... Da "trenger" jeg vin , ikke så veldig mye snop, men det å soise MER, større porsjoner, skjer ofte. Det blir lett overspising, rett og slett! Føler meg mett og uvel etterpå, angre, angre...

 

Dette må jeg definitivt jobbe med. Du Genialt, satte virkelig ord på det jeg strever med!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei dere ... så hyggelig at så mange har vært innom og skrevet her! Det er nettopp det som er det flotte med dette forumet, treffer liksom folk hjemme! Sender noen kommentarer til dere her:

 

Frøken, du er en stjerne, nok en kilo ned - det høres ut som kiloene liksom bare raser av dere der ute!

 

Biggirl - jeg er ikke såå flink til å lage mat, men jeg kom til et punkt for noen år siden, hvor jeg konstaterte at jeg ikke kunne så mye - og gikk til innkjøp av kokebøker etc. Skjønte at bare pasta og pizza ikke var tingen, og har igrunnen gått inn for å lære meg å lage tradisjonsmat som julemat, fårikål og annen slowfood. Vil gjerne at Norge skal bestå av annet enn bare sushi og utenlandsk mat (selvom det er veldig godt)

 

Etter min erfaring, er yoga best i gruppe for å lære prinsippene. Du kan kjøpe bra cd-er på nett med musikk og instruksjon, men jeg tror man får best utbytte av dette ved å gå et kurs først.

 

Jeg jobber på et stort byggevarehus - det er derfor jeg bruker vernesko! Hyggelig at du også er kommet inn her!

 

Ja hyfsan, det er virkelig et tankekors dette med helgene! Jeg innbiller meg at jeg er nokså strukturert, men det er jeg nok ikke da. Jeg må liksom ha et pustehull i uka, og da noterer jeg heller ikke hva jeg spiser. Men, jeg tenker i større grad enn før over hva som havner i munnen. Her må jeg gjøre en innsats skjønner jeg, hvis vekta skal gå nedover.

 

Må nok ta fram kokebøkene mine igjen, har massevis - hadde egentlig ambisjoner om å lage en ny rett i uka etter oppskrift for å utvide horisonten litt. En annen ambisjon er å lage stoooor posjon med slowfood en gang i uka og fryse ned. Forrige uke var det grønn ertestuing - mange kilo - som ble ekspedert. Nå er det snart lutefisksesong, og da er det godt å ha - uten e-stoffer i.

 

Gruer meg nesten litt til veiing imorgen, hadde tenkt å ta igjen deg hyfsan, men nå har du gått ned 4.2 kg på 2 uker - det er det samme som jeg omtrent har klart på 9 mnd, så du leder stort! skjønner ikke at det går an!

 

Hei Kaika - hyggelig å bli kjent med deg. Dette med helgen begynner å bli veldig klart for meg - men det er som regel mye som skal skje i helgene, og det er ikke så lett å holde fokus! (Jeg ser jo selv at dette er en dum unnskyldning)

 

Nei jenter, sammen er vi sterke! Takk for at dere bryr dere!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hurra!

 

Endelig litt ned - 1,2 kg på en uke. Og midje er 103 cm. Nå er vekten på 96 kg, og målet på under 90 til jul vinker i det fjerne!

 

Jeg har veid meg hver dag den siste uka og har observert at vekten varierer noe voldsomt dag for dag, men det er en trend.

 

Dette er vel også forklaringen på at jeg nå ikke har gått ned mer enn 4 kg på 9 mnd, men håper jeg nå har fått en forståelse for hvor problemet mitt ligger og klarer å gjøre noe med det.

 

Tirsdag 0

Onsdag - 0,5

Torsdag - 1,0

Fredag - 1,0

Lørdag 0

Søndag + 0,9

Mandag + 0,5

Tirsdag 0 (vanligvis, men trimmet ekstra igår og spiste lett)

 

Det vil si at jeg egentlig varierer fra + 1 kg til - 1 kg i løpet av uka, og totalsummen på veiedag er ca. 0 hvis jeg ikke gjør noe ekstra. Som jeg nå skjønner, er det helgen som er mitt problem, jeg må gjøre noe for at ikke uka skal variere så veldig, kutte ned på kaloriene i helga. Kanskje det er nøkkelen til videre nedgang!

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Klem Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Genialt. Gratulere så mye.:( Få gubben til å gjemme vekta. Er bare dumt å veie seg hver dag. Jeg er litt stolt over meg selv at jeg klarte å la det være idag. Er en liten øvelse jeg har begynt med...Hvor mange dager klarer jeg meg uten vekta.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Dette er jo helt Genialt :(

 

Da er det bare å stå på videre, så blir det vektnedgang neste uke også :D

 

Jeg gruer meg litt til i morgen når det er min veiedag, jeg frykter at jeg skal treffe ett platå snart, siden det har gått så bra til nå.

 

Lykke til videre, jeg skal heie på deg :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er bra jobba. gratulerer med flott vektnedgang. og du har analysert uka di, ser jeg, og funnet ut hva du må jobbe videre med. for det er faktisk sånn: du skal nok trimme særdeles mye ekstra i helgen for ikke å legge på deg eller stå stille på vekta av ekstra mye mat. du får ta i bruk kosemerkene. er vel ikke for ingenting at gr har gitt et kosemerke på 50 kcal pr dag, altså 350 max i uka. mer tåles vel ikke, om man ønsker å gå ned i vekt. trist, men sant.

 

men jeg er enig med rina, det må bli slutt på veiing hver dag nå som du er ferdig med kartleggingen. kommer ikke noe godt utav for hyppig veiing. kommer ikke noe godt utav for sjelden veiing heller, det er min erfaring. en gang i uka er bra.

 

i kveld har forumet lagt nede for telling, og jeg var ikke særlig happy for det. merker jeg er temmelig avhengig av å komme innom og avlegge kcalrapport samt skrive i trådene. det er en del av rutinene mine, og jeg blir litt satt ut når jeg ikke får gjort det. fra snopeavhengig til nettavhengig :D. jaja, finnes vel verre ting kanskje... i alle fall når det er gr forumet jeg er avhengig av... :(

 

ha en fantastisk god natt genialt. når du våkner i morgen kommer du til å være såååå fornøyd med deg selv, og den følelsen fortjener du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott vektnedgang Genialt.

 

Det er jammen rart hvor avhengig man blir av å være inne på sidene her, føler meg nesten forlatt når jeg ikke får kontakt.

 

Ang. veiingen, så er jeg også ganske ofte på den der vekta. Ikke riktig hver dag, men ofte. Hvis jeg IKKE veier meg begynner jeg å sluntre med spisinga. Skal jo ikke veie meg likevel enda tenker jeg.... Jeg banner vel i kirka nå, men det får så være, jeg bare MÅ.

 

 

Godnatt fra Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he, ser det er flere som fikk abstinens da de oppdaga at forumet lå nede.

Vet ikke hvor mange ganger jeg var inne og sjekka :-)).

Jeg lurer på hvordan vekta mi ser ut nå. Kasta vekta i et surt anfall for en del uker siden, og aner ikke hvordan jeg ligger an. Tror buksa strammer litt mindre, men vet ikke. Bestemte meg for ikke å henge meg så opp i vekt men heller bruke tid på å få en god livsrytme. Men det blir nok snart ny vekt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det er utrolig hvor fort man blir hekta på ting..veiing, forumet her etc. Idag klarte jeg å stå imot å veie meg, skal vente til neste tirsdag. Har heller ikke hatt tid til å være inne her... før nå, men har faktisk tenkt på det et par ganger.

 

Jeg skal på yoga ikveld og gleder meg skikkelig, forrige uke var det høstferie så det er 2 uker siden sist. Spiser en lett middag nå mens jeg skriver, kyllingbiter med grønnsaker - middagsrester, for ikke å være så full i magen ikveld når innvollene skal masseres!! (Gjøres med pusten - bølgepust etc. og nærmeste fosterstilling opp og ned)

 

Ha det fint alle sammen - og takk for hyggelig kommentarer!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må le litt når jeg leser kommentarene her. kjenner meg så godt igjen. jeg har også hatt en greie på å veie meg ofte, så hadde jeg en pause på mange mange mnd som jeg ikke veiet meg i det hele tatt. nå har jeg måttet skjerpe meg og gå på vekta en gang i uka. hver mandag morgen. mannen min må gjemme bort vekta etter at jeg har veiet meg. det er litt sånn "ute av øye, ute av sinn" for meg. og ja - snuppelure, jeg har også noen historier med vekter som ble kastet. det er mange år siden, men den ene trampet jeg i stykker fordi jeg ble så forbanna da jeg oppdaget at vekta viste ulike tall avhengig av hvilken retning jeg snudde den. må jo le av det nå. det var en mekanisk vekt med rosa pusestoff oppå. skal love at det pusestoffet hjalp lite når jeg trampet det jeg kunne med fotbladet. fjærene spratt.. :(

 

håper du koser deg på yoga i dag da genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...