Gå til innhold

100 kg netto


Gjest SofaQueen

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Hei, jeg var nettopp innom på siden min for å registrere trimpoeng for igår og jeg er skeptisk til om dette blir riktig. Jeg tror jeg fortjener kun halvparten av dette. Hør her:

 

Jeg syklet ca. 50 min og det går ganske fort synes jeg: 50 min 15 km/t =2,5

På skrittellern min etter gårsdagen står det 549 kcal= 2,7 trimpoeng

Yoga 90 min er over 500 kcal - det stemmer ikke, yoga er så mangt og min yoga er avspenning og ikke så mye svetting. Skriver bare 200 kcal på dette.

Tilsammen har jeg fått ca. 6-7 trimpoeng, og jeg synes det høres mye ut enda. Tror kanskje jeg lurer meg selv litt. Men det ser jo fint ut på treet!!

 

Yoga var slitsomt igår, 2 uker siden sist pga høstferie. Jeg var utrolig stiv i kroppen og sleit med det meste. Veldig rart å oppdage at kroppen er så forskjellig fra gang til gang, noen ganger føler jeg meg som et slangemenneske mens jeg igår var stiv som en stokk! Men totalt sett, føler jeg meg konfortabel etterpå.

 

Syklet til jobb idag, glad det ikke var kommet snø som lovet! Imorgen skal jeg ta en fridag til kos og egenpleie! Kan ikke huske sist jeg gjorde det!

 

Ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 589
  • Created
  • Siste svar

hovedsaken er jo at du er i bevegelse. en skog av trimtrær er ikke å forakte, så bare registrer i vei :)

 

en dag med egenpleie høres deilig ut. kan jeg spørre om hva du skal gjøre den dagen? i morgen skal jeg jobbe, og ser frem til det. så er det jo jammen meg helg igjen. synes ukene går så fort.

 

at kroppen er i ulik dagsform, kjenner jeg igjen fra da jeg trente i studio. noen dager var jeg helt på ol-nivå (følte jeg) og andre dager var det umulig å få med seg kroppen sin. var helt utslitt bare av å gå trappene opp til treningsstedet. :)

tror likevel vi har godt av å ta en økt, særlig når det handler om avspenning. ellers må man avpasse farten etter forholdene.

 

ha en fin dag, genialt. ser deg vel her inne siden i kveld en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ja nå er det kvelden før fridag, og jeg har tenkt å være lenge oppe. Har nettopp vært ute og gått en liten tur sammen med gubben og staver. Jeg hadde tenkt meg på eple- og pæreslang men det var ingenting å stjele! Folk har plukket opp frukten sin selv!! Ifjor og tidligere år da vi hadde hund, hadde jeg full oversikt over alle tilgjengelige trær i strøket, kom hjem med fulle lommer hver kveld. Nå er det mer sjelden jeg går ut om kvelden.

Må forresten fortelle at jeg tok på meg refleksvest utenpå anorakken, og det syntes sambo var litt dumt når jeg skulle på slang. Jeg tok den av meg igjen og gikk uten! Er det mulig??

 

Har tenkt å stå tidlig opp imorgen og få mye ut av dagen. Skal ikke vaske, selvom det trengs veldig. Vi skal flytte neste år så jeg har tenkt å rydde i papirer og kaste. Så har jeg tenkt å sy litt på maskinen min, strikke, trimme se på frokost-tv fra trimsykkelen. Hadde tenkt å ta en bytur, men tror jeg lar det være. Skal ihvertfall kose meg skikkelig, karbad og yogamusikk, levende lys, ansiktsmaske. lage en god middag, fyr på peisen og rødvin. Høres ikke det greit ut? Har 6 feriedager igjen som må brukes før nyttår, tror jeg skal bruke dem på meg selv!

 

Det er utrolig mye å ta fatt på i huset her, vi skal pusse opp, selge osv., men orker ikke å tenke på det nå. Beste investering er meg selv akkurat nå - ikke sant Hyfsan?

 

Vi skrives imorgen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...bare av å lese om alt det deilige du skulle gjøre i dag, genialt. høres veldig riktig ut, å ta en dag og bare slappe av og kose seg sånn som du gjorde i dag.

 

jeg er helt enig med deg også, i at flyttestress og alt som hører med kan du vente med. det kommer når det kommer...

 

å dra på slang i refleksvest er i beste fall originalt, må jeg si. det gir en fin målskive dersom hageeier vil skyte i alle fall. ha ha ha ha. synes jeg ser deg. men du får tenke positivt: det betyr at du ikke er noen dreven skurk, i det minste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Føler jeg har hatt fri så lenge..langhelg med fri fredag. Sto tidlig opp og gjorde mye som jeg hadde planlagt og litt etter hva jeg hadde lyst til. Det var fint vær og jeg syklet en lang tur til nærmeste kjøpesenter og kjøpte lutefisk som vi hadde til middag om kvelden. Jeg hadde ukas matauk og bakte 6 brød og en eplekake, alt uten fnugg av hvetemel. (bare spelt og annet) Alt ble veldig godt.

 

Lørdag dro vi tidlig med tog til Oslo og hadde en dags "storbyferie", vi spiste frokost på kaffistova og gikk på et par museer og tittet i masse butikker. Brukte innfallsmetoden og dumpet innom både det ene og det andre. Var også en tur på en bluescafe med levende musikk. Var hjemme til kvelden og igrunnen fornøyde av opplevelser. Matmessig ble det karbonadesmørbrød på kaffistova med en salat til. Ble veldig mett av dette og spiste ikke noe før på toget hjem, da hadde vi kjøpt et par veldig grove bagetter med ost og skinke osv. som vi fortærte på toget. Dette var også veldig mektig og vi spiste ikke mer før 9-10 på kvelden.

 

Idag har vært nesten bare innedag for meg, har vasket litt i huset og puslet litt. syklet på sykkelen i stua 10km. Det er all aktivitet.

 

Ser på trimpoengene at jeg ligger på 25,7 totalt denne uka, det høres nesten for bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen genialt... høres ut som du er litt misfornøyd med "bare"10km på sykkelen, jeg synes det er bra jeg.... og 25,7 trimpoeng...!!!? jøss og jøss, må bare bøye meg i støvet for deg og dere andre rundt omkring som trimmer så mye. Skjønner ikke hvordan dere får det til jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei Magan! Jeg er slett ikke misfornøyd med 25 trimpoeng, det er bare det at det ikke føles som jeg har trimmet noe særlig. Når jeg sykler til jobben, føles det ikke som trim, blir ikke sliten og svett. Yoga er heller ikke noe jeg svetter av, men får en del trimpoeng. De 10 km på trimsykkelen føles som trim, svetter og puster. Når jeg leser om dere andre som løfter vekter og pusher alt mulig, synes jeg at mine trimpoeng er litt "lett-tjente". Skjønner du hva jeg mener?

 

Et tankekors...jeg leste VG vektklubbsidene igår om det "å være flink", overskriften var noe sånt som "spis alt, bare ikke hele tiden". Vi har lett for å si at "idag har jeg vært flink" når vi har holdt oss til en bestemt kostplan og ikke skjeiet ut. Og "idag har jeg ikke vært flink, jeg har kost meg litt for mye".

 

Poenget, som jeg forsto det, var at det er helt naturlig og lov å kose seg, vi skal ikke ha skyldfølelse for det. Og det er helt naturlig å holde seg til en kostplan som er god for kroppen, vi er ikke spesielt flinke som klarer å spise. Ideelt sett skal det være den naturligste ting i verden å spise sunt og trimme hver dag og å kose seg. Vi spiser for at vi er sultne, kunsten er å stoppe når vi er mette. Alt kan spises, bare ikke hele tiden...balanse... Dette må jeg tenke mer over!

 

Ha en fin uke - genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres så enkelt ut når vektklubben skriver det de skriver. og i teorien er det jo riktig. men så og si alle med overvekt sliter jo med akkurat dette. ellers er jeg enig i at ordet "flink" kan oppleves litt malplassert på voksne folk som forsøker å leve sunt. eller det å være "ikke flink", like dumt det. si fra om du finner et bedre ord vi kan bruke :)

 

ellers synes jeg du har vært - ja, nettopp flink - denne uka. (:) da var vi tilbake til dette ordet). eller for å si det sånn: du jobber bra med målsettingene dine. jeg skal ut i skauen nå, har vondt i ryggen i dag. håper det løsner ved å gå en real tur. skal på jobb i morgen og vil helst ikke ha mer sykefravær enn det jeg allerede har. ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Innom for å ønske deg en fantastisk uke.

 

Må jo si meg enig i det at det egentlig høres merkelig ut å skryte av at vi har vært flink med maten og flink å trimme :) Vi er jo tross alt voksne de aller fleste av oss, og burde jo ikke ha behov for å skryte av oss selv, og heller ikke motta skryt fra andre. Men samtidig så gir det jo litt mer motivasjon da, iallfall føler jeg det slik. Kanskje jeg er litt barnslig, men det sies jo at en ikke er voksen før en tørr å innrømme at er nettopp barneslig :)

 

Ellers vil jeg ønske deg masse lykke til med veiingen i morgen. Håper at du har funnet resepten;)

 

Ha en flott dag videre.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk for hyggelig melding i morges! Humøret ble litt bedre :)

 

Jeg sliter litt på jobb i dag, har liksom ikke energi, men har ihvertfall vært flink og skrevet det jeg har spist (altså antall skiver og hva slags pålegg, ikke gram og kalorier) og det går så langt greit.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei alle sammen!

 

Når det gjelder dette med "flink" og "ikke flink", så tror jeg det er bare bra å skryte av seg selv og andre, men paradokset var at man bruker flink om noe så naturlig som å tygge mat og svelge - og at vi sier "kose seg" mens vi mener at da har vi spist litt for mye eller spist noe vi ikke skulle. (Jeg synes vi skulle kose oss mye mer, men ikke med å spise. )

 

Jeg kan f.eks. si: Jeg har vært flink hele uka, men kost meg litt for mye i helga. Og alle skjønner da at jeg har holdt kostplanen hele uka og spist litt for mye og litt galt i helga. Er ikke det egenlig dumt at disse ordene blir brukt sånn? Derfor er jo "kos" nesten blitt et ord som vi i visse sammenhenger liksom skal ha dårlig samvittighet for. Jeg driver fremdeles og tenker på dette..

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig Genialt. Noen ganger hvis jeg sier at vi slappet av og kost oss i helga, så er stort sett det første folk spør om: "hva spiste dere for noe da?" istede for å spørre hva gjorde dere da?

Men nå nok også si at jeg tenker nok litt sånn jeg også. Så vi får prøve å snu trenden litt. Å referere til kos, når det er uten noe spiselig. Så kanskje følger i samme forspor.

Syntes 25 trimpoeng er rå bra Genialt. Men skjønner hva du mener. Jeg regner ikke tid til og fra jobb eller andre ting som trimpoeng. Dit må jeg jo liksom alikevel. Gjorde det før. Dette legger jeg merke til på blandt annet at jeg må slite mer for trimpoengene en tidligere. Før startet jeg pulsklokka når jeg gikk hjemmefra og skulle på trening og stoppet den når jeg var hjemme. Nå starter jeg den når jeg begynner å trene.

Lykke til med veiing, var det imorgen?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere gjør dere om "kosebegrepet". der har gr noe å lære. heter det ikke kosemerker, da??? for meg handler det ikke om kos når jeg spiser for mye. det handler om en slags tvangsspising. men det er vel kanskje der problemet ligger for meg. jeg har aldri sett på det å spise som "kos", men om jeg har godt selskap rundt bordet så er det der kosen ligger - om dere forstår??

 

du ga meg noe å tenke på der, rina - vedr trimpoeng. men jeg tror jeg holder på at å sykle til jobb gir trimpoeng. jeg skal være ærlig nok til å si at jeg nok ikke hadde syklet om jeg ikke hadde hatt fokus på vekt og sunnhet. og jeg svetter som bare det etter den halve timen på to hjul hver vei. men om jeg sykler til møter etc i arbeidstiden, så fører jeg det ikke opp som trimpoeng. heller ikke det jeg går i arbeidstiden. men mosjonsturene med hund fører jeg opp.

 

lykke til i morgen, genialt. jeg krysser fingre for et godt resultat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Er litt skuffet over denne veiingen, ikke et gram opp eller ned.

 

Når jeg leser om hvordan dere registrerer trimpoeng, skjønner jeg at jeg må tenke litt nytt for å få fart på trimmen. Jeg trimmer jo egenlig ingenting. Jeg bare sykler eller går til jobb, og går på yoga og slapper av! Svetter lite! Men, jeg tror jeg hadde tatt bilen flere dager hvis jeg ikke hadde registrert all syklingen!

Jeg har på meg skritteller hele tiden og registrerer alt som står der, skjønner at jeg må ta i litt ekstra for å få noen virkning på vekta. Jeg sliter ingenting for å få trimpoeng, har bare en "aktiv hverdag". Skal gjøre noe med det.

 

Kosemerker ja... det hadde jeg ikke tenkt på..enda flere ting som forbinder mat med følelsen av kos! Jeg tror hensikten med denne prosessen jeg nå går igjennom, er å få et normalt forhold til mat og trim. Da er det jo rart at noe liksom er "forbudt" og skal kalles kos..

 

Er ikke helt ferdig med dette enda...

 

Takk for innspill og hilsner...ha en fin dag!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Jeg har startet friskt idag, 10 km på trimsykkelen og stavgang til jobb (3km). Det ble ca. 3,5 trimpoeng. Skal ikke registrere mer enn det selvom jeg går med skrittellern på.

 

Ha en aktiv dag alle sammen!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Er innom for å registrere mat etc. ...kom på at ideén til Rina er veldig god - nemlig å ha en superuke innimellom - tror jeg har en superuke nå, skal klare å gå ned noen gram til neste uke om jeg så blir nødt til å amputere.....

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ler meg ihjel. ser meg ut som amputasjon, du.

 

det at du står stille kan bety at du har væske i kroppen. eller så kan det bety at det du spiser og det du forbrenner står i forhold til hverandre. eller du kan ha nådd et platå i vekta di, sånn at du står stille en stund.

 

jeg sender deg en pm, les den når du får tid. stå på jente!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Som du sier Hyfsan, så tror jeg at det jeg "trimmer" og det jeg spiser står i forhold til hverandre, og at jeg må legge inn et ekstra gear på trimmen for å gå nedover. Er i ferd med det nå!

 

Igår kveld var det møte på jobb og det ble servert rykende varme pizzaer levert på døra! Gjett om jeg sto imot??? Ja, spiste hjembakt speltbrød med pålegg fra matboksen min. Hadde spist "middag" tidligere på dagen, middagsrester grov spagetti m/hjemmelaget kjøttsaus og grønnsaker. Synes ikke det gjorde noe å stå over "DEN FEITE" pizzaen. Synes jeg kjente kjempeklumpen i magen bare jeg kjente lukta. Og jeg tenkte på det imorges også, glad jeg ikke spiste pizza igår, da ville jeg følt meg uggen idag!!

 

Nok en seier!! Gleder meg til yoga idag, har trent litt hjemme denne uka og føler meg myk og fin!!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Genialt:) helt imponert. Ikke alle som hadde stått i mot pizzaen. jeg er litt sånn sosial spiser. Spiser det samme som andre gjør. Å mange ganger angrer jeg på det etterpå. Men blir inspirert av din standhaftighet, så får prøve jeg også, ved neste korsvei.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...