Gå til innhold

Okinawa raporterer fra kilokampen


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

Jaja, da er min "rapport-bok" herved åpnet.

 

Litt kort om meg da, sånn i tilfelle noen skulle lure:

*Dame på 32 år.

*Gift, 1 barn.

*Overvektig siden 10 års alder.

*Livsstilsfedme kan det nok kalles *flaut*

*170 cm fra topp til tå

*100 skrekkelige kilo

*Har vert på konstant slankekur siden vekt nåla passerte 60.

*Størrelse i overdeler 52/54

*Størrelse i bukse 50/52(og oppover)

 

Må nevne at jeg har en mann som har fulgt meg siden jeg var 75, og enda sier han at han elsker meg, at jeg er passe til han, at han elsker meg akkurat som jeg er, han elsker heile meg, og synes jeg er nydelig, deilig, hærlig, god, og han forteller meg dette uoppfordret heile tia.

 

HVORFOR vil jeg ned i vekt?

*For min egen helses skyld

*For å kunne handle normale klær

*For å kunne bevege meg sommerhalvåret uten at svetten bokstavelig talt renner nedover ryggen min.

*For å kunne gå ut av huset uten å føle meg som en enorm flodhest

*For å kunne følge min datter til hennes første skoledag og ha fokuset på HENNE, og ikke tenke " Å herregud, nå ser alle hvor feit jeg er"..

*For å kunne være ett sunt og normalt forbilde for min datter.

 

Nå har jeg IKKE noen målsetting om å bli den slanke lekre berta.

Jeg vil bare være en så normal og så nøytral størrelse, at når folk ser meg så tenker de hverken tykk eller tynn, at jeg kan spasere inn i ett rom iten at noen tenker, å gud, ho der er feit. Lengter ikke etter str 36, men det å kunne spasere inn i 42/44 må være en drømm......

Glir jeg inn ubemerket, da er jeg fornøyd.

 

Normal, allminnelig, hverken/eller.

 

Vel, i dag har det vert en møkkadag.

Spist masse sjokolade, og blæææh.

 

Men nå skal jeg poste dette innlegget og så skal jeg melde meg på internett kurs.

Må nok bli ett maxi kurs det vel.

 

PS: Trimm, vel, jeg er i svært lange perioder alene med vårt barn, så jeg er uten barnevakt i 8-10 uker av gangen. De ukene er det vanskelig å komme seg ut sor å trene.

Men jeg HAR noe som står å støver ned på soverommet.....tredemølle heter det vist. Det er en billig enkel, og ganske ekkel sak fra ellos.

Så det er egentlig ingen unnskyldning.....

 

Nå MÅÅÅÅÅÅ jeg greie det.

 

Kjekt om noen skriver noen oppmuntrende ord.

For det her kommer til å bli sjukt tøft.

 

Ett steg av gangen......

 

Klemmer fra Okinawa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 433
  • Created
  • Siste svar

Og jeg vet du klarer det. Men ikke ta så store skritt av gangen. Begynn med små og lette måltid med 3 timers mellomrom. Husk krom, grønnsaker, frukt og vann!

Begynn å gå tur. 10 min ut i verden og hjem igjen er faktisk 20 min tilsammen!!! Dans med jenta di, lek og kos dere! Legg vekt på det du klarer. Tiden blir til mens man går, og hvorfor ikke bruke den til noe fornuftig som å gå ned i vekt?? Investering i fremtiden!

 

Lykke til!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk XXL,

 

Ja du får det til å høres så lett ut......sukk.

Vel, jeg skal fokusere på det jeg kan jeg, slik som du skriver!!

 

Og så har jeg nå meldt meg på internett kurs. Starter i uke 40.

 

Bestilt meg målebånd, vekt, kokebok, oljesprayflaske og greier......

-Det er iallefall en begynnelse.

 

Begynte å tenke på det i sta, jeg skal i konfirmasjon i mai, mon tro om jeg kan kjøpe meg en bluse som ikke er str 52/54 da?

Men kanskje 50/52.

 

Huff, tenk om jeg kunne grave meg ned, og så komme oppatt i morra med "ny" kropp............Husker hvor missunnelig jeg var når jeg satt å så ekstrem maceover på tv, sååå fine de ble på noen mnd.....litt trening, fettsuging og staylister....sukk hjerte........

Meeen, det kostet nok mer blod, smerte, svette og tårer enn vi fikk se....

Men flotte ble de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk XXL' date='

 

Ja du får det til å høres så lett ut......sukk.

Vel, jeg skal fokusere på det jeg kan jeg, slik som du skriver!!

 

Og så har jeg nå meldt meg på internett kurs. Starter i uke 40.

 

Bestilt meg målebånd, vekt, kokebok, oljesprayflaske og greier......

-Det er iallefall en begynnelse.

 

Begynte å tenke på det i sta, jeg skal i konfirmasjon i mai, mon tro om jeg kan kjøpe meg en bluse som ikke er str 52/54 da?

Men kanskje 50/52.

 

Huff, tenk om jeg kunne grave meg ned, og så komme oppatt i morra med "ny" kropp............Husker hvor missunnelig jeg var når jeg satt å så ekstrem maceover på tv, sååå fine de ble på noen mnd.....litt trening, fettsuging og staylister....sukk hjerte........

Meeen, det kostet nok mer blod, smerte, svette og tårer enn vi fikk se....

Men flotte ble de![/quote']

 

 

Hei igjen! Hørtes litt for lett ut?? Men om du leser tråden min så får du se at jeg har jobbet MYE og lenge med å komme meg nedover. Gikk ned 10 kg på 4 mnd, uten trim. Etter det så ble det verre. Men jeg er på vei ned igjen, og jeg har faktisk str 44 i en bukse, selv om jeg veier 96 kg. Vet du, det står heldigvis ikke stempla kg du veier i panna! Begynner du med trening vil du skrumpe fortere inn og det er faktisk det folk ser!! Og så legger de merke til hvordan du oppfører deg. Smiler du til verden, eller prøver du å gjemme deg bort??? Tenk på hvordan du møter omgivelsene dine!

 

Begynner du nå så er det faktisk mulig at du bruker sr 40 i konfirmasjonen!!!

 

Hilsen XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Xxl........

 

Ja du har heilt sikkert jobba for det. Det var ikke meningen å få det til å høres ut som om du ikke har jobba for det altså!! Sorry hvis det hørtes slik ut!!!

*tilgimegklem*

 

Om jeg smiler til verden eller prøver gjemme meg bort?? Jeg prøver etter beste evne og gjemme meg så langt bort som jeg overhodet kan. Hadde jeg ikke hatt mann og barn, tror jeg at jeg hadde befunnet meg på ettt ganske mye mørkere sted.

 

str 40 innen den komfen?

Hah, du har iallefall humor Xxl, det skal du ha.

Nei, jeg har såååååå god erfaring med slanking, husk jeg har slanket på meg 40 kilo!!

Nei, seiøst. det er fasinerende å tenke at det faktisk er mulig. Jeg tror ikke jeg hadde greid det, ikke str 40 på så kort tid.

Men etter hvert er det nok mulig at jeg kan komme inn i noe i str 40..........

-dèt hadde vert no det..............

 

Takk for at du bryr deg Xxl.

-Men det er verd å prøve, men jeg har ikke tengt å sette meg str 40 som mål......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse 40 er kanskje litt for ambisiøst, men... Når er konfirmasjonen? Hvis den er til våren, blir kanskje bare en størrelse ned en hvilepute. Det kan gå relativt fort å gå ned en størrelse. Sett deg et litt større mål er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Xxl........

 

Ja du har heilt sikkert jobba for det. Det var ikke meningen å få det til å høres ut som om du ikke har jobba for det altså!! Sorry hvis det hørtes slik ut!!!

*tilgimegklem*

 

Heisann! Jeg mente bare at om du begynner å legge om kosten og trimvanene dine nå så har du en sjans i den komfen!!! Det holder ikke bare å betale kurs... Man må jobbe for det. Noen går lett og fort ned, andre må jobbe mere for det!!!

 

Ha en fin helg!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag, og helga har vert preget av syke tanker og handlinger.

 

-"Det er jo siste helga jeg kan skjeie ut, så jeg kan jo tilate meg å snope nå...."

 

Dermed har jeg langet innpå masse masse sjokolade.

 

Og her sitter jeg, sur, lei meg, tjukkere enn ever.

Sur på meg selv forde jeg ikke greier det.

Men i steden for å se bakover skal jeg nå prøve å se fremmover.

I kveld skal jeg tenke at:

*Jeg skal aldrig mer være så tjukk som i dag.

*Herrifra går det bare nedover på vektskalaen

 

Må finne ut litt mer angående trimpoeng og sånn.

Og så skal jeg betale internett kurset i morra tenker jeg.

 

Plana er at i morra er den første dagen i mitt "nye" liv.

Denne uka blir tøff, forde det er så mye som skjer som gjør det vanskelig å følge dette med å spise så ofte ol.

Som i morra, først jobb, så stemming, så hente unge i bhg, så hjem, så på 3 timer langt møte på kveld.....puh....

 

-jobb, møter på kveldstid, foreldremøter ol.

Men jeg skal gjøre så godt jeg kan.

 

Jeg skal iallefall IKKE spise sjokoladekake.

-Det får være det overordnede målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempetøff som setter igang med livsstilendring ! Og det blir nok mange " motbakker" og kanskje også noen nedturer MEN : IKKE GI DEG !! Det er tross alt bare du og ingen andre som kan bestemme over ditt liv og hvordan du skal ha det i hverdagen og livet generelt .

 

Har lyst å gi deg noen råd på veien .

 

Det er innmari lurt å tenke gjennom neste dags timeplan kvelden i forveien . Høres kanskje tungvint ut , men det ER lurt !

 

FORDI : da kan du være i forkant med maten . Planlegge og lage ikke bare en , men kanskje flere matpakker for å ta med deg . Da slipper du stresset med at du ikke har " riktig" mat tilgjengelig , og da unngår du også å havne i " trøbbel " med feil mat .

 

Etter en tid blir dette rutine.

 

Du får nok gode råd av kurslederen din. Spør og grav ! Det er derfor de er der .

 

Ikke heng deg opp i tabber du gjør underveis . Fokuser på at du nå er igang ; dette vil du !

 

Ønsker deg masse lykke til . Stå på , jeg heier på deg ! : - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine råd av Petit og Xxl! Jeg slutter meg til heiagjengen. Og så vil jeg bare nevne at jeg er i samme båt som deg. Sågar et par kilo tyngre! 103 kilo på strømpelesten og 175 cm over havet. Tobarnsmamma i barselperm og 33 år. Ikke så helt ulikt! Jeg gikk så lenge i gravidklær etter at jeg hadde født at det gikk totalt utorver selvfølelsen. Men nå har jeg kjøpt en del nye klær som jeg trives i og som ikke sitter klistra. Jeg har også gjort unna min første uke på internettkurs, og badevekta trakk et lettelsens sukk i går tidlig. Endelig går det nedover!

 

Er dette en blogg-tråd for deg eller vil du ha slankeselskap? Isåfall kan vi slå følge. Ellers kan jeg sikkert rote litt rundt i 20-30 kg - gjengen. Finner sikkert noen der også.

 

Har du forresten vært på Kappahl i det siste? De har mye fine klær som ikke koster all verden og som er faktisk veldig kledelige for oss som...vel...du vet..

 

Ha det godt og lykke til med den første uka!

 

Klem fra Tonton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja' date=' da er min "rapport-bok" herved åpnet.

 

Litt kort om meg da, sånn i tilfelle noen skulle lure:

*Dame på 32 år.

*Gift, 1 barn.

*Overvektig siden 10 års alder.

*Livsstilsfedme kan det nok kalles *flaut*

*170 cm fra topp til tå

*100 skrekkelige kilo

*Har vert på konstant slankekur siden vekt nåla passerte 60.

*Størrelse i overdeler 52/54

*Størrelse i bukse 50/52(og oppover)

 

Må nevne at jeg har en mann som har fulgt meg siden jeg var 75, og enda sier han at han elsker meg, at jeg er passe til han, at han elsker meg akkurat som jeg er, han elsker heile meg, og synes jeg er nydelig, deilig, hærlig, god, og han forteller meg dette uoppfordret heile tia.

 

HVORFOR vil jeg ned i vekt?

*For min egen helses skyld

*For å kunne handle normale klær

*For å kunne bevege meg sommerhalvåret uten at svetten bokstavelig talt renner nedover ryggen min.

*For å kunne gå ut av huset uten å føle meg som en enorm flodhest

*For å kunne følge min datter til hennes første skoledag og ha fokuset på HENNE, og ikke tenke " Å herregud, nå ser alle hvor feit jeg er"..

*For å kunne være ett sunt og normalt forbilde for min datter.

 

Nå har jeg IKKE noen målsetting om å bli den slanke lekre berta.

Jeg vil bare være en så normal og så nøytral størrelse, at når folk ser meg så tenker de hverken tykk eller tynn, at jeg kan spasere inn i ett rom iten at noen tenker, å gud, ho der er feit. Lengter ikke etter str 36, men det å kunne spasere inn i 42/44 må være en drømm......

Glir jeg inn ubemerket, da er jeg fornøyd.

 

Normal, allminnelig, hverken/eller.

 

Vel, i dag har det vert en møkkadag.

Spist masse sjokolade, og blæææh.

 

Men nå skal jeg poste dette innlegget og så skal jeg melde meg på internett kurs.

Må nok bli ett maxi kurs det vel.

 

PS: Trimm, vel, jeg er i svært lange perioder alene med vårt barn, så jeg er uten barnevakt i 8-10 uker av gangen. De ukene er det vanskelig å komme seg ut sor å trene.

Men jeg HAR noe som står å støver ned på soverommet.....tredemølle heter det vist. Det er en billig enkel, og ganske ekkel sak fra ellos.

Så det er egentlig ingen unnskyldning.....

 

Nå MÅÅÅÅÅÅ jeg greie det.

 

Kjekt om noen skriver noen oppmuntrende ord.

For det her kommer til å bli sjukt tøft.

 

Ett steg av gangen......

 

Klemmer fra Okinawa:)[/quote']

 

Vet du,for noen år siden var jeg alene med 3 små barn i alderen 1,2 og 3 år... Gubben var på kurs og var borte i 3 måneder og jeg kunne jo da ikke komme meg ut for å trene...

 

Da gikk jeg til anskaffelse av en aerobicvideo og jeg trente 4-5 gang i uka på kveldene etter ungene var lagt seg. Da gubben kom hjem igjen hadde han fått seg ei "ny" kjerring...(Det skal jo da sies at disse kiloene sneik seg jo på igjen litt etter litt fordi jeg sklei ut...Men har klart og tatt de av igjen nå..)

 

Så det går an hvis man bare tar seg selv i nakken og bestemmer seg for at man SKAL klare det..

 

Begynn i det små og øk etterhvert;jeg er sikker på at du blir å kjenne gleden av og faktisk komme seg i trening selv om man er "låst" fast innendørs..

 

Lykke til!!!

 

-makrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter, for så oppmuntrende ord.

 

Makrell, ja det er jo ikke umilig å trimme litt selv om man ikke har mulighet for å komme seg ut.

Aerobick video...jo det høres ikke dumt ut!!

 

TONTON:

Ja takk, jeg tar gjerne mot selskap jeg...........Heng deg på her, la oss motivere hverandre.

 

PETIT:

Takk for at du heier på meg. Ja det blir vel både nedturer og motbakker, men det er bare å fortsette å jobbe ufortørnet videre.

Enig med deg, tror at planleggingen av måltider er viktig, spesielt nå i startfasen......

Sikkert lurt å ha flere matpakker.

 

Vel, jeg veide meg nå i sta, og det var nedtur. Sist jeg veide det samme var jeg 7 mnd på vei........... Det er fælt å tenke på det.

 

101,2 sto det på vekta.

-Jeg har ikke spist sååå mye i dag.

Jeg har fått hjelp av KCALORIBOMBA til å rekne ut sånn ca hvor mange kcal jeg skal ha i løpet av døgnet.

 

Nå er jeg etter å ha lagt inn det jeg har spist i dag, at jeg har fått i meg vel 1300 kcal, mot 1900 som jeg burde ha.

Men jeg har jo fått totalt mindre, men jeg hadde flere kcal til frokost, enn det som hun satt opp.

Er det like ile det? eller er det totalen for døgnet som teller?

 

Men nå har jo måltidene også blitt feil.......

Frokost kl 07

Lunch kl 12:15 (Det var da jeg hadde pause)

Middag kl 17:30

 

Og nå på kvelden har jeg drukket 2 glass med pepsimax.

Disse 3 måltidene har totalt 1300 ca kcal. burde hatt mellommåltid, men har ikke funnet en måte å løse det på, spørs om jeg kan ha en 1/2 skive som jeg kan ta med meg og spise på do eller noe, sånn veldig raskt.

OG kveldsmat, huff, når jeg har lang dag som i dag, og ikke er hjemme før halv 6, så blir middagen kl 18 og jeg føler meg mett.

 

Vel, det positive er at jeg har ikke spist sjokolade!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men har ikke trimmet heller, men jeg makter ikke nå, er stuptrøtt og har ei lita pie som ligge å småskriker i senga, kan bli en lang natt.

Slik som natt til i dag.

 

Men jeg må si at når vekta er sååå høy, og jeg på en måte MÅ spise mer....det føles heilt feil.....

Ikke så lett dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har mitt eget triks til å holde søttrangen unna, et havrepolarbrød+litt lett eplesyltetøy+litt menkomel topping oppå!

Da kjenner jeg at blodsukkeret stabiliserer seg og hungeren etter sjokolade forsvinner. Om du ikke kan la sjokoladen være prøv å kjøpe mindre pk, eks en eventyrsjokolade. For det er ikke tvil om at sjokolade skaper et avhengighetsforhold... Da jeg gikk gravid med største, spiste jeg 200g sjokolade hver dag i 3 mnd. La på meg 20 kg.... Mye skyldes nok sjokoladen.....

 

Ellers ønsker jeg deg lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter' date=' for så oppmuntrende ord.

 

Makrell, ja det er jo ikke umilig å trimme litt selv om man ikke har mulighet for å komme seg ut.

Aerobick video...jo det høres ikke dumt ut!!

 

TONTON:

Ja takk, jeg tar gjerne mot selskap jeg...........Heng deg på her, la oss motivere hverandre.

 

PETIT:

Takk for at du heier på meg. Ja det blir vel både nedturer og motbakker, men det er bare å fortsette å jobbe ufortørnet videre.

Enig med deg, tror at planleggingen av måltider er viktig, spesielt nå i startfasen......

Sikkert lurt å ha flere matpakker.

 

Vel, jeg veide meg nå i sta, og det var nedtur. Sist jeg veide det samme var jeg 7 mnd på vei........... Det er fælt å tenke på det.

 

101,2 sto det på vekta.

-Jeg har ikke spist sååå mye i dag.

Jeg har fått hjelp av KCALORIBOMBA til å rekne ut sånn ca hvor mange kcal jeg skal ha i løpet av døgnet.

 

Nå er jeg etter å ha lagt inn det jeg har spist i dag, at jeg har fått i meg vel 1300 kcal, mot 1900 som jeg burde ha.

Men jeg har jo fått totalt mindre, men jeg hadde flere kcal til frokost, enn det som hun satt opp.

Er det like ile det? eller er det totalen for døgnet som teller?

 

Men nå har jo måltidene også blitt feil.......

Frokost kl 07

Lunch kl 12:15 (Det var da jeg hadde pause)

Middag kl 17:30

 

Og nå på kvelden har jeg drukket 2 glass med pepsimax.

Disse 3 måltidene har totalt 1300 ca kcal. burde hatt mellommåltid, men har ikke funnet en måte å løse det på, spørs om jeg kan ha en 1/2 skive som jeg kan ta med meg og spise på do eller noe, sånn veldig raskt.

OG kveldsmat, huff, når jeg har lang dag som i dag, og ikke er hjemme før halv 6, så blir middagen kl 18 og jeg føler meg mett.

 

Vel, det positive er at jeg har ikke spist sjokolade!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men har ikke trimmet heller, men jeg makter ikke nå, er stuptrøtt og har ei lita pie som ligge å småskriker i senga, kan bli en lang natt.

Slik som natt til i dag.

 

Men jeg må si at når vekta er sååå høy, og jeg på en måte MÅ spise mer....det føles heilt feil.....

Ikke så lett dette.[/quote']

 

Jeg pleier å ta frukt til mellommåltid, eller en müslibar el. Raskt, sunt og godt. Iallefall mye bedre enn at det går kjempelenge mellom måltidene.

Bare et lite tips fra meg.

Lykke til videre

 

Sizzi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen.............

 

Gryvjoha, ja det skaper avhengighet, ingen tvil om det.

Men tipset ditt høres slett ikke dumt ut!!

 

Sizzi, Ja, noe raskt lett og sunt er nok bedre enn at det går for lang tid mellom måltidene.

-I dag hadde jeg en brødskive ekstra med på jobb, og den spiste jeg i bilen på vei hjem. Slik at jeg ikke skulle gå for lang tid mellom lunch og middag.

 

Har ikke snopet i dagh heller.

 

Men heller ikke trent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...at jeg får være med, Okinawa! Føler at vi ligger ganske likt i løypa, selv om jeg må innrømme at jeg var helt superglad da jeg gikk på vekta i dag morges og lå omtrent likt med deg. Men jeg begynte jo høyere da. Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen.............

 

Gryvjoha' date=' ja det skaper avhengighet, ingen tvil om det.

Men tipset ditt høres slett ikke dumt ut!!

 

Sizzi, Ja, noe raskt lett og sunt er nok bedre enn at det går for lang tid mellom måltidene.

-I dag hadde jeg en brødskive ekstra med på jobb, og den spiste jeg i bilen på vei hjem. Slik at jeg ikke skulle gå for lang tid mellom lunch og middag.

 

Har ikke snopet i dagh heller.

 

Men heller ikke trent...[/quote']

 

 

Rom ble ikke laget på en dag, Okinawa!

 

Synes du er flink jeg! Bedre å skynde seg langsomt, og gjøre endringer for livet, enn å skulle gjøre alt på en gang. Da kommer man fort over til gamle vaner.

 

Du har begynt med små og ofte måltider. Da vil blodsukkeret ditt holde seg mere stabilt, og det vil føre til mindre lyst på sjokolade!!!

 

Husk krom! Dette går fint! Dette klarer du! Og så trimmer du når du kan!!!

 

Lykke til, og ha en fin og sunn helg!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okinawa, du har vel ikke gitt opp vel? Jeg regner vel med at inaktiviteten her inne skyldes at du er ute og går tur i det friske høstværet??? :-)

 

Vil bare si fra at jeg er med i heiagjengen! Sitter her med ganske dårlig samvittighet over en heller stor pannekakemiddag. Tror kanskje jeg må begynne å lage en suppe på pannekakedagen isteden for å spise meg mett på dem. Blir mange kalorier det! Nuvel. Rom og bygging osv......

 

Heng i, dette klarer vi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sveisann...........

 

Skyldes inaktiviteten turer i fint høstvær....??

Hadde det vert så vel tonton...nå har vi stort sett hatt regn og vind her de siste 65 dagene faktisk...

Naboen hadde telt dager med drittvær....hehehe.

 

Nei, det har gått dårlig, og da er samvittigheta svart og jeg blir flau, og ungår å komme innom.....huff....

 

Og i ettermiddag har jeg takket ja til en invitasjon på resturant.

Gleder meg, men kjenner jeg får sjukt dårlig sammvittighet også.

 

Gikk på vekta på fredag, og den viste 99,4.

Og om det ikke akkurat går fort, så går det iallefall NED.

 

Skal prøve å trimme mer i uka som kommer, og bli flinkere til å skrive ned alt jeg spiser....

 

Jeg har betalt internettkurset i helga.

over 1700 kroner takk...jammen bør det være ett bra kurs.....

Tror det var kurs start i uke 40.

-Skal virkelig legge alle kluter til, og virkelig gjøre en innsats for å følge opplegget mest mulig, slik at jeg får mest mulig utbytte av det.

 

Og gjør jeg det må da en eller to kilo forsvinne vel.....?

 

Tusen takk for oppmuntrende ord jenter...

 

Tonton, suppe på pannekakedagen er sikkert ingen dum ide ;)

Xxl, takk for så gode oppmuntrende ord!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo faktisk gått ned i vekt, og enda du ikke har kommet skikkelig igang. Det må føles godt. ;)

 

Sliter med samme kiloantall som deg, begynte bare 10 kg lavere, men så er jeg 10 cm lavere enn deg også. Jeg begynte å tenke positivt juli/august, og å reg. mat og trim her tidlig august. Fikk vekt og begynte å veie meg 19. august, og la på 2 kg (til 90)som startvekt, da jeg merket på klær at jeg var på rett vei.

Har veiedag søndager, og idag ned 1,7 kg (82,9)og inn 1 cm (100) :D

 

Det vil gå bra for deg også, bare vent skal du se. Utifra innlegg kan det virke som du har fått en litt bedre innstilling til deg selv, håper det, for du virker jo som en veldig koselig person :) Og for all del, ikke la vær å komme hit og skive når du føler alt er vanskelig og at du ikke "holder mål". Er jo nettopp da det er viktig å komme hit. Hadde garantert ikke gått så bra for meg, hvis disse sidene ikke hadde eksistert ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okinawa stå på,dette klarer du.

Syns du har fått mange fine tips fra andre her inne.Jeg har lært et og annet selv.

Det er bedre å gå sakte nedover,enn ikke noe.Det hjelper på motivasjonen.

Lykke til videre.

Så flink du har vært jamba.Jeg begynte å registrere 28.08 mat og trim(det sistnevnte er jeg utrolig dårlig på).Starta på 93 kg(forrige tirsdag 91kg).

Hvor mye kcal lå du på når du var rundt 90kg,og hvor mye trim?

Skjønner at jeg har mye å gå på,men du motiverer til at jeg må skjerpe meg på en del punkter.

Er 29 år,170 cm høy,er singel,bor alene og har ingen barn.Altså ingen hindringer til verken å klare å spise riktig eller trimme.

Det står også respekt av deg å ha veiedager på søndager.

Go for it.

 

Lykke til videre alle sammen.

 

Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på ca 1600 kalorier, gikk ned til 1470 til 1500, men har nå økt igjen til ca 1550. Begynte å bli sulten, og gjorde regning med at jeg da spiste litt for lite. Tenkte det var bedre å øke kontrollert enn å gå på en eller flere smeller.

Begynte også forsiktig med trim, turen i friskt luft og trim for magen morgen og kveld. Etter noen dager begynte jeg også med litt hopp og sprett etter musikk. Nå ligger jeg på 2,8 til 3 trimpoeng om dagen. For meg er det viktig å ha et så fast opplegg som mulig, skal jeg trimme når jeg får tid eller lyst, ville det sannsynligvis ikke bli så ofte. Prøver også å være flink med vann, 2 - 3 liter pr dag. Mulig det var dumt med veiedag på søndag, men det var litt bevisst også, for å holde meg selv litt i ørene. Til nå har jeg brukt lite kosemerker, men vil legge inn det etterhvert, og da vil jeg samle og bruke fredag og/eller lørdag. Kan være godt å kose seg med et glass vin, og har funnet ut at 1/2 flaske dekker kosemerkene for en uke. Da vil det ikke bli det helt store ang. veiing på søndag, men er jeg flink med mat og trim ellers, og kosemerkene er innenfor det tillatte, så skal det jo gå nedover. Har også laget meg et slags rapporteringsopplegg, hver kveld når dagen og trimmen er gjennomført med nogenlunde stil, sender jeg en sms til en venninne, og kan jo ikke være bekjent av ikke å sende noe, for da får jeg bare spørsmål om hvorfor jeg ikke har trimmet ;)

 

Synes du har vært flink jeg også, 2 kg er meget bra på så kort tid :D

 

Finn måter å trimme på som du liker, det er ikke så viktig hvordan du trimmer, men at du trimmer ;)

 

Vi står på videre, det er jo akkurat dette vi vil :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for infoen om hvordan du har klart å gå ned.

Lurt det med å melde ei venninne,når dagen er omme.Den kommer jeg nok til å kopiere.Har egentlig en deal med ei kollega på jobben om at jeg skal klare å gå ned 25kg til sommeren.Hun tror ikke jeg klarer så mye.Bare det gir meg guts nok til å stå på.Hvis jeg ikke klarer det,må jeg nok sponse en tur til Glasgow for oss.Men vi må nok dit uansett,for til sommeren trenger jeg nok en helt ny garderobe.He,he

Vi snakkes.

 

Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1 kilo denne uka, hvilket betyr total nedgang på 4 kilo på tre uker, siden kurset begynte. Veldig fornøyd med det. Selv om vekta fortsatt viser ett tresifret tall da..... 101 var det visst. Men nå er det ikke lenge igjen før jeg vinker ett-tallet farvel!

 

Jamba - så flink du er! Veldig motiverende å lese! Og San Fransisco og Okinawa (føles som jeg snakker til ett verdenskart her!!), dere er kjempeflinke som står på! Okinawa, jeg hadde det sånn en periode også, at jeg ikke "sjekka inn" på forumet fordi jeg hadde så dårlig samvittighet. Men jeg tror også det er riktig at det er nettopp da man trenger det mest. Det er jo så deilig at vi er anonyme! Jeg føler at jeg godt kan komme med skikkelig pinlige betroelser her uten at noen ser skrått på meg for det.

 

Idag har jeg kjøpt meg kåpe! Skikkelig impulskjøp på Lindex, rød halvlang kåpe med store knapper og store lommer på. Størrelsen er 46 og egentlig litt snau, men det er bare over bysten/ryggen, så ermene er lange nok og den sitter helt fint på skuldrene. Jeg regner vel egentlig med at den blir passe om et par måneder, når det begynner å bli sesong for å bruke den. Det er jo liksom litt ergelig å kjøpe klær som er passe akkurat nå, for da blir de gjerne for store om noen få uker. Det har faktisk allerede skjedd med et par bukser. Luksusproblem da!

 

Ellers ligger nok overdel-str på ca 50 for tida, og buksestr er 46-48. Gleder meg til jeg kan handle i normal-avdelingene og slippe å gå og lete i XLNT og Generous!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...