Gå til innhold

Okinawa raporterer fra kilokampen


Gjest Okinawa

Anbefalte innlegg

jeg har lest et par innlegg på tråden til xxl, skrevet av deg. slik du skriver virker det som om du er sukkeravhengig. om det er det du er, så kan det være at jeg vet litt om hvordan du har det. jeg har vært sukkeravhengig i mange år.

 

det fremkommer ikke i det du skriver at du er det minste glad i deg selv. du fokuserer mye på det du misliker ved deg selv. litt skummelt. min erfaring er at man enda enklere trøstespiser da, alt virker håpløst. det er det ikke, men det krever en innsats fra deg.

 

klarer du unngå et negativt fokus på deg selv, så betyr det uendelig mye. tenk på at den kroppen du har i dag er et utgangspunkt for endring. den har tålt mye "misskjøtsel" fra din side, så du må være glad i den selv om den ikke ser ut som du ønsker.

 

å kutte ut sukker er tøft. jeg har imidlertid erfart at jeg blir mer sliten av ikke å klare å kutte det ut, enn å stå i ubehaget ved ikke å trøstespise. skjønner du hva jeg mener? jeg tror at ved å forsøke gjentatte ganger, med tilbakefall til sukker og snop - så skapes negative forventninger til en selv. da blir det enda lettere å få tilbakefall. du må inn i positive sirkler. dersom du ønsker detox nå etter jula, så er det mange muligheter. jeg har selv kjøpt et produkt i helsekosten jeg er godt fornøyd med. denne kuren går over 20 dager, og jeg spiser helt vanlig gr-mat ved siden av. ikke noe faste. ta kontakt om du ønsker å vite hvilket produkt dette er.

 

kineserne sier: en reise på 1000 mil begynner med et skritt. lykke til! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 433
  • Created
  • Siste svar

Heisann og godt nyttår!!

 

Tusen takk xxl og hyfsan for besøk og gode ord.

 

Vel, glad i meg selv, og glad i meg selv fru blom, jeg er vel grei nok jeg. Snill, og trofast, lun humor, omsorgsfyll, medfølende.

Jeg er en container, og har ingen spesielt nære venninder, men en del sånn halvnære som ringer meg en gang eller to i uken og prater i 3 timer om seg og sitt. Mens jeg forståelsesfult sier ja og ha.

Det er bare slike det er det.

Men jeg er en god hustri, tror jeg, iallefall prøver jeg. Og jeg er en kjempegod mamma. En snill datter, søster, og svigerdatter.

Jeg er oppofrende og forsøker stille opp der jeg kan.

Så jo da, jeg ver vel glad i meg selv jeg.

Men, det at kroppen min er stygg, og motbydelig, det er bare ett ubestridelig faktum!

Fysj.

Det ER ikke pent når kroppen er 104 kg tung og 170 lang.....

 

Vel, nytt år og nye muligheter.

 

Jeg sliter litt med at mine trim muligheter begrenser seg.

Mannen er på reise, og jeg er uten barnevakt. 2 åringen får ikke være hjemme alene enda....hehe.

Så jeg er avhengig av å trimme hjemme.

 

Der sliter jeg. Skal prøve å se om jeg finner fornyftig trim-dvd på nett.

 

Vel, jeg sender deg en pm jeg hyfsan......

 

Og tro det eller ei....

NED 200 gr i jula.........

 

Joohoooo.....

 

Og i morra begynner hverdagen, den første i resten av livet. Den første i det nye sunne livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 200 gram i jula er flott!!! Kjempebra!!

 

Klem fra XXL

Personlig gikk jeg OPP 2 kg i jula. Du har vært kjempeflink. Har dere noe treningssenter i nærheten? Her hvor jeg bor er det pass av barn på formiddagen, slik at mødrene/fedrene kan trene. Det er også mange tykke folk på senteret, for de har noe som heter Easy-life kurs der, så man føler seg ikke som en strandet hvalross. Det er dessverre ikke alle steder de har slikt enda da. Kan du gå trilletur med jentungen i vogn? Får litt trimpoeng på det. Ellers har GR trim dvd-er som sikkert kan brukes. Det krever mye selvdisiplin, så det er sikkert lurt å trene sammen med noen da- hvis du har noen i nærheten du kan dra med deg. Jobb med kapitlene om kognitiv trening i kursopplegget. Det har hjulpet meg. Mannen din har valgt deg, så noe pent må det være vet du. Godta at det er litt skjult akkurat nå, men det kommer fram mer og mer for hvert gram som går av og for hver positiv tanke du klarer å opparbeide. Lykke til med å snu selvbildet ditt- du er verdt noe, verdt å jobbe litt med helsa for, verdt å satse på. Jeg har klart meg gjennom min tredje jul uten min datter- som ville fylt 26 nå i mars. Jeg får henne ikke tilbake selv om jeg gir opp og gir blaffen, jeg mister bare helsa og kanskje mannen min til slutt hvis jeg ikke klarer å snu den negative spiralen. Men det er en JOBB. Må legge slagplan og ta et steg om gangen. Du klarer det, jeg har tro på deg. Du hadde aldri gått igang med kurset og dagboken her hvis du ikke innerst inne VILLE klare det.....go go Klem fra Brith Helén

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig gikk jeg OPP 2 kg i jula. Du har vært kjempeflink. Har dere noe treningssenter i nærheten? Her hvor jeg bor er det pass av barn på formiddagen' date=' slik at mødrene/fedrene kan trene. Det er også mange tykke folk på senteret, for de har noe som heter Easy-life kurs der, så man føler seg ikke som en strandet hvalross. Det er dessverre ikke alle steder de har slikt enda da. Kan du gå trilletur med jentungen i vogn? Får litt trimpoeng på det. Ellers har GR trim dvd-er som sikkert kan brukes. Det krever mye selvdisiplin, så det er sikkert lurt å trene sammen med noen da- hvis du har noen i nærheten du kan dra med deg. Jobb med kapitlene om kognitiv trening i kursopplegget. Det har hjulpet meg. Mannen din har valgt deg, så noe pent må det være vet du. Godta at det er litt skjult akkurat nå, men det kommer fram mer og mer for hvert gram som går av og for hver positiv tanke du klarer å opparbeide. Lykke til med å snu selvbildet ditt- du er verdt noe, verdt å jobbe litt med helsa for, verdt å satse på. Jeg har klart meg gjennom min tredje jul uten min datter- som ville fylt 26 nå i mars. Jeg får henne ikke tilbake selv om jeg gir opp og gir blaffen, jeg mister bare helsa og kanskje mannen min til slutt hvis jeg ikke klarer å snu den negative spiralen. Men det er en JOBB. Må legge slagplan og ta et steg om gangen. Du klarer det, jeg har tro på deg. Du hadde aldri gått igang med kurset og dagboken her hvis du ikke innerst inne VILLE klare det.....go go Klem fra Brith Helén[/quote']

 

Vil bare gi deg en god klem, Brith Helén! Jeg har ingen mulighet til å fatte hvor vanskelig det er å miste en datter. Jeg kunne gå igjennom ild og vann for datteren (3) og sønnen min (9 mnd). Kjenner at jeg nesten får tårer i øynene bare ved tanken på at noe skulle skje dem. Godt gjort at du holder deg tapper og sterk!!!!!

 

....sorry Okinawa, at jeg kuppa tråden din! Måtte bare si det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en god klem' date=' Brith Helén! Jeg har ingen mulighet til å fatte hvor vanskelig det er å miste en datter. Jeg kunne gå igjennom ild og vann for datteren (3) og sønnen min (9 mnd). Kjenner at jeg nesten får tårer i øynene bare ved tanken på at noe skulle skje dem. Godt gjort at du holder deg tapper og sterk!!!!!

 

....sorry Okinawa, at jeg kuppa tråden din! Måtte bare si det.....[/quote']

Bare kupp i vei du tonton........signerer det du skriver her jeg!!!

 

Tusen takk Birth Helèn for at du har vert innom boka mi.

Ja trimm video, jo har kjøpt meg "Kari Jaqeson videovitamin 5, fat burner" nå, og venter den i posten en av dagene.

-Håper inderlig det er mulig å få røva ut av sofaen!! Men det tror jeg faktisk det gjør.

 

Trille jenta i vogn...jo det gikk fint intill i sommer.... og nå, nå er hun rundet 2 år, og "vil gå sjøl"....så jeg har ikke gått mer enn i 5 minutt før hun vil gå selv, og da er det håpløst.

 

Her er t treningssenter 30 minutt unna, men jeg jobber på dagtid, og har dårlig med barnevakt på kveldstis. Og de treningssenterene tilbyr ikke parnepass uansett.

 

Selvdisiplin....ja du sier noe der...det er vel det som mangler.....

Og det er irriterende, for jeg VIL jo så gjerne.

 

Men jeg må prøve å jobbe med den mentale biten, og så bare ta steg for steg.

 

Går på internett kurs, men er usikker på hva jeg egentlig får ut av det.........

-Håper jeg lærer litt om kost og trim iallefall.....

 

Klem til alle som ramler innom.

 

Veiedag er onsdag, og jeg VIL veie 102 å noe på onsdag......Vil vil vil vil vil vil.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er sikker på at du klarer det bare du spiser nok sunn mat og trimmer litt!! Kos deg ute i snøen, om dere har, med jenta di. Ta henne med og lag snøengler og ak i vei!! Der er så gøy å ake! Og om hun ikke vil sitte i vogn, sett henne på kjelka/akebrettet, om snø, ta noen omveier uti åkrene osv, så mor må virkelig slite og bli svett! Lykke til!!

 

Ha en fortsatt fin helg!

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg ute i snøen' date=' om dere har

[/quote']

 

Snø???

Hva er det??

 

Blææh, 5 grader pluss her hos oss......og ikke ett snøfnugg i sikte.

Eneste snøen vi har er noen gamle brøyte hauger i enkelte grøfter, som er fulle av dritt og steineharde ;)

 

Meeen, jeg har iallefall ikke snopet i helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø???

Hva er det??

 

Blææh' date=' 5 grader pluss her hos oss......og ikke ett snøfnugg i sikte.

Eneste snøen vi har er noen gamle brøyte hauger i enkelte grøfter, som er fulle av dritt og steineharde ;)

 

Meeen, jeg har iallefall ikke snopet i helga!![/quote']

Ja, da får du bare glede deg til vinteren kommer!! Vi har koset oss masse i snøen i dag!

 

Så flink du er som ikke har spist gotteri!! 5***** til deg!!!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ventet snø uti uka........

 

Og dessuten kommer Kari jaqeson dumpende ned i postkassa i i løpet av uka.

-Dèt blir spennende., og utfordrende.

 

Ingen godteri i dag heller, meeeeen, jeg spiste 2 hveteboller som jeg bakte her før jul. Tok to og tinte de og jafset de i meg....;)

 

Aner ikke hvor mange kalorier det er i en hjemmebakt hvetebolle jeg, sikkert ENORMT!

:)

 

Nåvel, det ble bare slik i dag.

 

I morra er det mandag, og da skal jeg velge å ikke kjøpe noe godtteri da henner!

Så det så!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' det er ventet snø uti uka........

 

Og dessuten kommer Kari jaqeson dumpende ned i postkassa i i løpet av uka.

-Dèt blir spennende., og utfordrende.

 

Ingen godteri i dag heller, meeeeen, jeg spiste 2 hveteboller som jeg bakte her før jul. Tok to og tinte de og jafset de i meg....;)

 

Aner ikke hvor mange kalorier det er i en hjemmebakt hvetebolle jeg, sikkert ENORMT!

:)

 

Nåvel, det ble bare slik i dag.

 

I morra er det mandag, og da skal jeg velge å ikke kjøpe noe godtteri da henner!

Så det så!![/quote']

Heisann! Så flink du er!! Anng boller er det ca 250 kalorier i en kjøpebolle. Jeg har oppskrift på GR boller som jeg kan skrive inn i morgen...

 

 

Lykke til med DVDen!!

 

klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann........

 

Tja, egentlig fornøyd jeg.

Veiing i dag her hos meg.

103,2 forige onsdag,og 102,6 i dag. Og det UTEN trim....

 

 

Så det er jeg hoppende glad for. DVD filmen lar vente på seg.... ;)

 

Har telefonavtale med internettveilederen min i morra... blir interesangt.

 

XXL: GR boller høres spennende ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann........

 

Tja' date=' egentlig fornøyd jeg.

Veiing i dag her hos meg.

103,2 forige onsdag,og 102,6 i dag. Og det UTEN trim....

 

 

Så det er jeg hoppende glad for. DVD filmen lar vente på seg.... ;)

 

Har telefonavtale med internettveilederen min i morra... blir interesangt.

 

XXL: GR boller høres spennende ut.....[/quote']

Gratulerer!! Kjempebra!! Bolleoppskrift kommer senest i morgen! Purr på meg om jeg glemmer det!!

 

Ha en fin uke!!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er helgen over.

 

Har vert flink.

På torsdag kveld hadde jeg en lang samtale på tlf med internettkursveilederen min. Det var godt. Få ut litt frustrasjon.

 

Har hatt sykt barn i helga så jeg har stort sett sittet med febervarmt barn i fanget. Så mye trim har det ikke blitt.

 

Men jeg har tatt gode valg. Jeg har valgt å ikke kjøpe godtteri.

Jeg har valgt å stå imot lysten på sjokolade. Det er jo bra.

 

Så jeg er fornøyd med helga sånn sett.

Men jeg må tilstå at jeg spiste 6 tørre marie-kjeks i kveld.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! Kjempebra! Det er det livsstilsendringa går ut på. Man må velge bort noe for å få det mann vill, nemlig gå ned i vekt! Og om du da spiser 6 mariekjeks, so what. Det viktigste er at du klarer å begrense deg. Man skal lære å ta litt, ikke hele bollen, eller tømme skapet. Kjempebra å holde seg unna sjokolade med sykt barn osv. Dette klarer du!!!! Her får du endelig bolleoppskriften!!!

 

Boller!

 

2,5 dl lettmelk, kan erstattes med skummet melk evt vann

150 g cottage cheese / kesam vanilje

1 dl natrenapulver

1/2 ts salt

1 ts kardemomme

1/2 ts kanel

7 dl hvetemel

50 gram gjær

 

Evt rosiner.

 

Pensle med egg etter siste heving. 225 grader, ca 10 min, midt i ovnen.

20 stk (små!) a 70 kalorier

 

 

Lykke til!

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på vekta dag?????

 

Håper du har det bra!

 

Klem fra xXL

 

HURRRA..........

 

minus enogenhalv kg ned...................er 101 blank..............

 

hva skjer`a????

 

Har ikke trimmet omtrent.....

 

Dæven så kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRRA..........

 

minus enogenhalv kg ned...................er 101 blank..............

 

hva skjer`a????

 

Har ikke trimmet omtrent.....

 

Dæven så kjekt.

Kostomlegging er bra saker du!! Og jammen har du vært flink til å unngå søtsaker osv! Tenker dette er motivasjon til å få deg videre. Har du veid og tellt??

 

Klem fra XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kort fra himmel til helvete.....

 

Var altså 101 på onsdag, og det ar så flott. Det var nesten som jeg begynte tro dette kunne funke.

 

Men så gikk jeg på vekta på fredag.............102,8.......................

 

Eneste uten om opplegget var 2 boller....

 

Raste rett i kjelleren, og i helgen ble det potetskruer, bamsemums og firkløver....

 

Så lite motstand skal det til før jeg ramler tilbake til gamely spor..........

 

jeg er tragisk..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ onsdag kan det hende du har gått ned igjen :D Innimellom svinger det i løpet av en uke. Jeg veier meg bare en dag i uka nettopp for å unngå sånne nedturer.

Jeg tror du klarer det og jeg tror mye sitter i hodet. Du er IKKE tragisk, men dersom du tenker det nok vil det til slutt bli sant for deg, og da funker det ikke.

 

Prøve å tenke positivt og heller finne ut hvorfor det gikk galt denne gangen. Da kan du rette på det til neste gang og det vil gi resultater.

 

Jeg har tro på at du når målet ditt, bare det at du er her enda sier meg at du ikke har gitt opp. Stå på! Bruk forumet og finn motivasjon her. Jeg er sikker på at du når målet ditt til slutt :)

 

Klem Vagga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Så kort fra himmel til helvete.....

 

Var altså 101 på onsdag' date=' og det ar så flott. Det var nesten som jeg begynte tro dette kunne funke.

 

Men så gikk jeg på vekta på fredag.............102,8.......................

 

Eneste uten om opplegget var 2 boller....

 

Raste rett i kjelleren, og i helgen ble det potetskruer, bamsemums og firkløver....

 

Så lite motstand skal det til før jeg ramler tilbake til gamely spor..........

 

jeg er tragisk..............[/quote']

 

Heihei! Kunne ikke la være å kommenterer dette, når jeg hadde vanlig mens så kunne jeg gå opp 1-2 kg før opptil 2 uker før mensen (har nå p-stav - helt annerledes nå), dette forsvant når mensen kom, vannansamlinger kan skje av mange forskjellige grunner, saltinnhold i mat, mensen osv. Sier bare IKKE GI OPP!!!! Det vannet forsvinner igjen, og det med å kun veie seg en gang i uka har du sikkert hørt millioner av ganger, men det er noe i det ettersom man ikke veier likt 2 dager etter hverandre!

 

Klem fra Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...