Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Dåkke er kjempe flinke til å skrive og vere aktive her på denne tråden. Skikkelig gøy! Må vere super hjelp til å holde motivasjonen oppe.

 

Eg er super stolt fordi eg sykla til heile 71 grader nord i går - til og med litt sit-ups til slutt. Gleder meg til veging i morgon- følet det går vegen.

 

Litt meir om meg:

32 år, gift og har tre gutar på 4, 8,5 og 10 år. ( Dermed går det i fortball trening, fotball på tv, fotball-prat heile døgnet - blir snart gal ;-)

178 cm frå topp til tå - og hadde drømmevekta på 65 kg før eg blei gravid med sistemann. No er første mål, kanskje innen i morgen under 70. Så er målet 67....og kanskje 65...?

Jobbar 100% og får litt for lite tid til egenpleie og trim, men driv knall hard prioritering og får med meg ca 15 trimpoeng i veka. Har ofra ein del tv program faktisk....(Kry av meg sjølv!)

 

Stå på alle sammen - tenk kor lekre vi blir ( Har begynt å bli...jippi)

 

Klem frå mama3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mama3

Du imponerer med ca 15 poeng pr uke.

Jeg har som mål å få 10 poeng denne uka.

 

Syklet hjem fra jobb nå, men det blir "bare" 1,6 poeng. Men tenker at det er mye mer enn ingenting:)

Nå - et glass vann, et eple og en dusj.

NYDELIG

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du er tilbake, Honey, og at du har hatt en fin ferie!! Skal kikke på "nok er nok" etterpå for å høre mer om hvordan du hadde det :-)

Flink du er til å trene, da Mama3, har du trimsykkel foran tv'en?

Har grublet litt på om jeg skulle kjøpe meg en trimsykkel, for TEORETISK er det jo supert å sykle mens man ser på tv. I PRAKSIS er jeg redd den bare ville bidra enda mer til støvsamling i stua. Og det er helt unødvendig :) Tja, tja - noen andre som har erfaring med trimapparater i stua?

 

Har meldt meg inn i Elixia fra 1 oktober. Da begynner det å bli for mørkt til at det er trivelig å jogge ute noe særlig lenger. Kunne ha medlemskap bare 6 måneder - akkurat det som trengs for meg til det er fint å løpe ute igjen.

Bente - du er på sporet av viljestyrken og motivasjonen igjen. Veie muslien, :) ja - det er nyttig. Godt du har barn som kan gjøre deg oppmerksom på at du ser bra ut, forresten!!

Har vært veldig flink i matveien i dag, men kjenner Det Store Suget er på vei akkurat nå. Har nemlig en økonomipose med potetskruer liggende som jeg skal levere til noen som ikke er hjemme i dag. :eek: (Det er som å la bikkja være alene hjemme med en oksestek på gulvet og be ham ikke spise på den........). Hm,- en sånn pose inneholder 880 kcal. I morgen skal jeg løpe 1,6 mil.

 

Kokko - må man kjøpe en av LHL's skritt-tellere for å være med på den kampanjen?

 

Ha en standhaftig aften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen mange nye innlegg på ett døgn! Kjempefint :)

Takk tanteb, kvelden var i ferd med å bli litt mindre standhaftig enn den burde være. Det er bare knappe 3 time siden middagen var ferdigspist, og jeg er slulten igjen!

Jeg må vente med kveldsmaten litt til, ellers blir jeg sulten før jeg sovner, og må spise mer igjen. Da jeg gikk på kurs, og til dels i våres kunne jeg klare meg med rundt 1000 kcal uten å føle meg sulten. Nå er jeg alt oppe i 1500 og har kjent meg bra sulten mye av dagen :eek: Hva skjer?

 

Trim-messig ble jeg reddet av en av mine kjekke jenter idag (de er flyttet hjemmefra alle tre), men jeg ble utkommandert som turkamerat i det flotte høstværet ikveld, så vi gikk sprekt i ca en time :)

 

Ellers, av morsomme komplimenter så tar denne kaka: Forleden skulle jeg kjøpe klippekort på bussen (det var bare meg) og så spør bussjåføren om det er ungdom eller voksen jeg skal ha (jeg er 55 år):) Man får ta med seg det man kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN var flott, unco!

 

Nei, du behøver ikke skritteller fra LHL. Hvilken som helst teller gjør susen, bare du teller - og rapporterer.

 

jeg tok frem min nå i kveld: Batteriet er dødt:D

 

Må kjøpe nytt i morgen, ellers er hele vitsen vekk.

 

Var på besøk hos datteren i dag, hun serverte kaffe, seigmenn og nonstopp:o

Gjett hvem som sa "ja, takk"?

 

Riktig gjettet!!!

 

Veiing i morgen. Skal også prøve å få målt meg, men mannen har nullte time, så alt går i et kav onsdag morgen.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TanteB: Sitter med smil om munnen og leser innlegget ditt med rettferdiggjøring av en pose med 880 kalorier :) Og den trimsykkelen hadde jeg droppet. Har aldri sett en stue hvor den har løftet interiøret....Sånt er ROT i mine øyne, men nå er jo de litt spesielle på den fronten...rotfronten, altså. Leste litt om sånne sykler på en annen tråd, og de fleste der var enige om at de var flotte støvsamlere.

 

Mama3: Så flink du er til å trimme! Er det ikke herlig (NOT) med all den fotballpraten du? Hos meg får jeg detaljerte beskrivelser av utførte finter, innspill og avslutninger, og jeg strever med å ikke se uinteressert ut. Og så har jeg en med håndball også....:-)

 

Unco: Kanskje det er den spreke gangen som har gjort deg sulten? Jo mer trim, jo mer mat vil jo kroppen ha, vettu :-) Kjekt kompliment, forresten!

 

Kokko: Nonstop hørtes godt ut da, du! Skritteller ja...har aldri fått skaffet meg det, jeg. Sikkert inspirerende. Kanskje jeg skal skaffe meg det?

 

Når det gjelder veiing, kjenner jeg at jeg har vegring mot å bestige vekta i morgen tidlig. Er ikke helt klar for sannheten. Men jeg får vel driste meg oppå. Ellers har jeg hatt en grei matdag. Litt for mange kalorier har det nok blitt, men ingen Nonstop, for å si det sånn.

 

Spent på rapporteringen i morgen da, damer!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 400g fra mandag. Bra:) Tror denne nye tråden inspirerer.

Har i tillegg både syklet og gymnastisert. Sykler faktisk i dag også.

 

Wow

 

Blir bare så inderlig sugen på noe godt når vekta har gått ørlite ned.............

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er midt i dagens første tekopp :-) Har avlagt rapport på Isblomstene med vekt og cm. 2.6 kilo ned siden vi startet her...ikke mye å skryte av, men ALT har ikke gått på igjen, i alle fall. 1.2 kilo opp siden før Spania....

 

Lykke til på vekta, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen...

 

Halvtimes rask tur unnagjort. Deilig. Tankene flyr når man vandrer sånn for seg selv. Har kommet til at jeg vil se på dette vekttapsprosjektet mitt som noe langsiktig. Ut i fra resultat oppnådd siden januar, kan jeg jo ikke si noe annet, men inni hodet mitt, skulle det ikke være et sååå langvarig prosjekt, og dermed er skuffelsen et faktum.

 

Men jeg vil omprogrammere litt....tillate meg at de neste 3 kilo skal ta den tiden det tar, rett og slett. Har ikke tenkt å være uten mål av den grunn. Målet for denne uken, var å finne fokuset igjen. Det målet føler jeg snart er i boks. Det overordnede målet for meg tror jeg må være å finne en sunn og fornuftig vei å leve som inkluderer det å røre på kroppen og la sjokoladen være forbeholdt lørdag. Da regner jeg med at grammene går av etter hvert. Jeg VIL faktisk bruke lang tid på å få dem av. Da tror jeg det er større sjans for at de forblir av. Se bare de raske kiloene jeg tok av før ferien. Nesten halvparten kom jo på igjen på null komma svisj.

 

Uansett har jeg stor glede av å lese og rapportere om store og små gleder og vekttap her inne. Ser frem til fortsettelsen :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg avlagt resultater på Isblomstene.

 

Har ikke fått trent denne uken, det skjer så sinnsykt mye på kveldene at jeg ikke rekker.. :)

Ellers så har jeg spist veldig riktig denne uken, men mye grovt brød, salater til lunsj, masse vann og det viktigste av alt IKKE NOE SNOP!! Vel *kremt* bortsett fra et ørlite stykke med varm brownis som ble bakt av største datter og venninne på mandagskveld.

 

Kjenner på meg at motivasjonen begynner å komme snikende og da er det nok ikke lenge før jeg er i full sving. Delmål 1 er satt til 65 kilo og det bør jeg nå i løpet av to uker fra i dag. Sammen med dette målet bør jeg klare 7 trimpoeng. Da teller jeg kun den trening som blir utført på Elixia, ikke husvask, løping til t-banen, etc.. :).

 

Til dere som har 10 og 15 trimpoeng i uken: Hvordan klarer dere det?? Hva gjør dere for å oppnå slike mengder med trimpoeng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det derre har jeg også lurt veldig på!!!

 

Jeg bruker skritt-teller, den får du kjøpt på Grete Roede -butikken (eller på G-sport samme pris). Du får også rimeligere tellere i andre sprtsbutikker. Og så går jeg mye da (bl.a. til jobben), det er ikke så vanskelig å komme opp i 10 000 skritt om dagen. Jeg blir ganske inspirert av skrittelleren, tar f.eks. flere turer bort korridoren til kolleger istedet for å bruke telefonen eller e-post :cool:

 

Etter å ha lest meg litt bakover og skjønner nå hvorfor tråden heter "Sliterne", jeg trodde først det var fordi vi slite med vekta. Men jeg hører hjemme her av andre grunner også. Sliter med jobben, og tror jeg er på vei over i noe helt annet. Men det er ikke lett å vite hva jeg skal ta meg til, siden jeg er delvis sykmeldt pga depresjon :) Jeg svinger voldsomt mellom å trives på jobb med hyggelige koleger på avdelingen og med arbeidsoppgavene jeg er ansatt for å gjøre, men mistrives pga elendig ledelse fra øverste hold, mangel på ressurser til å få til det vi er ansatt for å gjøre, og stadige krav om å rapportere hva vi har gjort, skal gjøre etc, så det fortrenger tid til å gjøre det vi skal. Dessuten er det omorganiseringer i ett sett, vi er nå igang med den fjerde eller femte på litt under 10 år! :mad: Nok om det.

 

Nå skal jeg dra på trening, prøver å komme igang igjen etter sommerpausen. Er medlem i Elixia, det er ok men jeg er litt skuffet over at de har flyttet på og tatt bort favoritt-timene mine Jeg få finne på noe nytt, det viktigste er jo å røre på seg.

Forøvrig er jeg enig med Bente, hos meg violle trimsykkelen fått et rolig liv, andre får ta seg av sykling foran hjemme-TV-en. Ser på TV på tredemøllen i studioet...

Ha en riktig fin dag! Her skinner solen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

69,7 kg Jippi- jippi. Lenge sidane siste eg var under 70 kg, og jammen leeenge til eg skal dit igjen. Gratulerer til alle dåkke andre med gode resultat, og om ein ikkje klarte gode resultat er det berre å bite tenna sammen :-/ (i bokstavleg forstand) og satse på neste veging.

 

Trimsykkel er ikkje topp fpr det interiørmessige uttrykket nei, men å trille den ut i gangen og på plass i skapet er ingen problem når du har forbrent 700 kcal på å sjå yndlingsprogrammet....Det går nesten av seg sjølv når ein berre har fått seg opp på sykkelen og komt i gang. Litt sår i baken første gongane...

Ellers trimmar eg gjerne når barna er på trening. Kjøyrer dei på fotballbana eller i hallen, så brukar eg timen på å gå tur og plukkar dei glade og fornøgde med heim.

 

Ser at i det lange løp kan eg ikkje få tid til så mykje trening, men har knall hard prioritering no fram til målet på 67 kg ( eller var det 65 kg ?)er nådd. Etter dette må det holde med to til tre turar i veka. Trur til og med mannen i huset har skjønt at no må han ta i eit tak - så mor får realisere prosjektet!

 

I morgon skal eg til frisør. Klippe, farge, stripe. Viktig å ta litt vare på seg sjølv også - treng litt belønning.

 

Ha ein super-lett dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye artig!!!

 

Først til trimpoeng: MÅLET er 10 trimpoeng. Håper å klare det denne uka. Jeg sykler i forbindelse med jobb, trimmer etter musikk og går tur, i tillegg til noen orienteringsløp og terrengløp. (det er så hyggelig at det kalles "løp". jeg går og jogger litt)

 

men mengden varierer veldig fra uke til uke.

 

I morgen reiser jeg til fjells. Da blir det mye gåing, skal innover i fjellet for å fiske ørret. (Håper på napp, også)

 

Enig med deg, Bente, angående langsiktighet. jeg har altå brukt 2 1/2 år på mine 6 kg ned. Fortsatt svinger jeg, men tror ikke de går på igjen. Kroppen har fått lov til å venne seg til den nye vekta sånn litt etter hvert.

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

unco og mama3: Gå inn på "isblomster" og rapporter hver uke på samme innlegg hvordan nedgangen er. (eller oppgang)

Dere kan også se på "vårblomster" for å se systemet. Det var vår forrige rapporteringslenke.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest meg litt bakover og skjønner nå hvorfor tråden heter "Sliterne"' date=' jeg trodde først det var fordi vi slite med vekta. Men jeg hører hjemme her av andre grunner også. Sliter med jobben, og tror jeg er på vei over i noe helt annet. Men det er ikke lett å vite hva jeg skal ta meg til, siden jeg er delvis sykmeldt pga depresjon :) Jeg svinger voldsomt mellom å trives på jobb med hyggelige koleger på avdelingen og med arbeidsoppgavene jeg er ansatt for å gjøre, men mistrives pga elendig ledelse fra øverste hold, mangel på ressurser til å få til det vi er ansatt for å gjøre, og stadige krav om å rapportere hva vi har gjort, skal gjøre etc, så det fortrenger tid til å gjøre det vi skal. Dessuten er det omorganiseringer i ett sett, vi er nå igang med den fjerde eller femte på litt under 10 år! :mad: Nok om det.

 

Nå skal jeg dra på trening, prøver å komme igang igjen etter sommerpausen. Er medlem i Elixia, det er ok men jeg er litt skuffet over at de har flyttet på og tatt bort favoritt-timene mine Jeg få finne på noe nytt, det viktigste er jo å røre på seg.

Forøvrig er jeg enig med Bente, hos meg violle trimsykkelen fått et rolig liv, andre får ta seg av sykling foran hjemme-TV-en. Ser på TV på tredemøllen i studioet...

Ha en riktig fin dag! Her skinner solen :)[/quote']

 

Tror vi er mange som sliter med både hjem og jobb i perioder, men det hører kanskje med?? Ikke det at jeg hadde savnet å slite med jobben/kolleger-etc i perioder, men kanskje det hadde blitt kjedelig?? Gruble.... :confused: Hehe er jo selv på leting etter ny jobb og her er det texas til tider!! Men som du sier det som virkelig sliter er den slette ledelsen og følelsen av ikke å bli hørt/sett/verdsatt for det man faktisk står for!! Da blir frustrasjonsnivået høyt og man tar det kanskje med seg til nabokontoret og ikke minst hjem!

Er heldig da som slipper å slite hjemme - er fortsatt nygiftforelsket!! DET er deilig det, men også farlig når det gjelder trivsel og vekt! Siden mai har det liksom ikke spilt noen rolle hva jeg har spist.... komisk det der.

 

Jeg er også Elixia medlem - trener på Kalbakken. Hvor hører du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

69' date='7 kg Jippi- jippi. Lenge sidane siste eg var under 70 kg, og jammen leeenge til eg skal dit igjen. Gratulerer til alle dåkke andre med gode resultat, og om ein ikkje klarte gode resultat er det berre å bite tenna sammen :-/ (i bokstavleg forstand) og satse på neste veging.

 

 

 

I morgon skal eg til frisør. Klippe, farge, stripe. Viktig å ta litt vare på seg sjølv også - treng litt belønning.

 

Ha ein super-lett dag :-)[/quote']

 

Gratulerer med nedgang!!!! :)

 

Jeg skal til frisør i dag, og ja det er superviktig å ta vare på seg selv, trenger belønning for å trigge motivasjonen litt ekstra av og til!! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så aktive dere er! Både med trim og på tråden her! Bra med gode råd også - så nå har jeg bestemt meg for at trimsykkel ikke er nødvendig i alt det andre rotet her.

 

Må skryte av seieren over Suget i går kveld. Hjemme alene med en økonomipose potetskruer hele kvelden :eek: ,- men den er fortsatt ikke åpnet. Nå skal jeg ta med bikkja på tur for å få levert den. Har likevel løpt 1,5 mil i dag, og er spent på hva vekta viser i morgen tidlig. Hittil ser det ut til at jeg går OPP i vekt til tross for all treningen. Spiser ikke SÅ lite - stort sett minst 1600 kcal pr dag - eller 2700 som på søndag :)

 

Så deilig å bli forvekslet med en 18 åring, gleder meg til jeg blir 55 :)

 

Klem fra TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mama3: Du har jo vært fantastisk flink!!! Var inne på Isblomstene og tittet på oversikten din. Sånne tall må du også skryte av her!!!! Fatter ikke hvordan det der går an....jeg bøyer meg i støvet :-)

 

Unco: Du har oppfattet "Sliterne" helt korrekt. Her sliter vi med litt av hvert og kommer med gleder, sorger og hjertesukk etter behov. Intet tema for stort, intet tema for lite (spesielt ikke for lite :)). Vi er flere som har vært ute en vinternatt før og kan dele våre erfaringer etter beste evne.

 

Furia: Ble du fin?

 

Kokko: Skulle gjerne hatt en tur på fjellet i høst. En venninne spurte om jeg ville være med til Legoland med sønnen min i høstferien.....litt kontrast til fjellet, kanskje. Har ikke bestemt meg ennå. Datteren min ga grønt lys til å dra på tur uten henne (14 1/2) :-) Skal en tur til Kristiansand mest sannsynlig helgen i uke 39 hvis alt går etter planen. Blir kanskje til mandag, alt etter hva jeg bestemmer meg for ang. Legoland.

 

TanteB: Hvilken viljestyrke da! Flink pike. Halvannen mil igjen....puhh....har sagt det før til det kjedsommelige: Du er min helt!

 

Honey da, hvor blir det av deg?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en deilig dag med sol og frisk høstluft :)

 

Hadde en relativt god matdag i går, middagen ble ikke noe å rope hurra for. Det ble Dr. Otker pizza med skinke. Sånn er det når gubben har ansvaret for middagen :cool:

Slang på sofaen og knaska gulrøtter, så det ble ikke no trim på meg i går heller. I dag skal gubben jobbe lenge og det er foreldremøte kl 18. Dermed rekker jeg jo ikke no trim i dag heller!! Joda kunne sikkert har jogget meg en tur i kveld.. hmmmm kanskje det var en ide?! Får tenke litt mer på det..! Ble faktisk litt "frista".

 

Jo forresten; har lagt inn mine cm mål på Isblomstene. No return!!

 

Frokost er inntatt, to skiver brød,en med hamburgerrygg/agurk og en med plommesyltetøy pluss et halvt glass lettmelk.

Nå sitter jeg med vannflaska og kaffekoppen :) gleder meg allerede til lunsj :)

 

Nei, får kaste meg rundt å lese avisen, er alene på jobb og det er så stille!! Kjedelig :)

 

Kommer plutselig tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin og fin fru Blom... ble ivæffal kvitt den derre forbanna stripa mi.... KNURR!!!!! :):)

Snakker vi ettervekst her, eller? Noen fordeler med å være helt blondie - ingen grå hår i sikte, og om det skulle være noen, går de i ett med resten :-) Og så kan man alltid skylde på hårfargen når det er noe man ikke forstår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...