Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Forrige ukes hurtigslanking virket, dvs jeg fikk tømt magen nok, og fikk på meg klærne jeg skulle bruke lørdag! Var ca 67 kg fredag, men 68,6 kg etter normal spising, og stor frokost og marsipan søndag. Jeg veier meg søndag kveld (for å være skikkelig slem mot meg selv).
Planen er å fortsette med magre dager mandag til torsdag, matkos fredag og lørdag, og nedtrapping igjen søndag. Det er mange festligheter fremover, og om jeg er flink i uken kan jeg skeie ut i helgene. Vet jo også at det skal mindre til når magen først har blitt vant til mindre prosjoner. Ikke noe vanlig GR-opplegg, men det er ikke så viktig bare det virker. Jeg vet jo hva som IKKE virker, og at til eldre jeg blir til mindre skal det til før jeg legger på meg!
Og litt trim må til for å prøve å bremse forfallet bittelitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en litt utstrukturert uke og lang og festlig helg viste vekten i går det samme som forrige  søndag: 68,6 kg. Få stadig bevist hvor lite kalorier som skal inntas før det vises på vekten! Kjipt! For jeg synes jeg var ganske flink forrige uke. Men jeg registrerer ikke alt jeg spiser. Hadde jeg gjort det, hadde det sikkert vist seg at vekten har rett og at jeg ikke husker på alle kaloriene når jeg ikke registrerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på spinning i går, selv om trimkameraten ikke gjorde det! En seier å ikke skippe den når jeg ble alene, selv om jeg godt kan trimme uten ham!
Likevel: trim er gram, kostholdet er det som utgjør kiloene når vi vil gå ned i vekt....... Derimot gir litt trim en fastere kropp, og enda viktigere: bremser forfallet! Nyt dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste i går 68 kg blank. Tror kroppen var litt tom for væske (store deler av dagen ventet jeg på toget eller satt på toget), og at jeg veier omtrent det samme som forrige uke, omtrent et halvt kilo mer. Har spist og drukket godt i helgen. Fortsetter med å gjøre mitt beste for å begrense matinntaket i uken og å kose meg i helgene. Vekten vil ikke gå så mye nedover, men jeg kan hindre den i å øke (mer). Og med små grep i helgene vil kanskje vekten gå ned også! denne uken er det også en festmiddag torsdag kveld, og da blir det fort litt ekstra utfordrende .........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter med magre formiddager, men som vanlig er vanskeligere å holde seg i skinnet på kveldstid. Får se, jobber med fortsatt å holde fokus, så får jeg se hva vekten viser igjen på søndag, med utemiddag torsdag og helg deretter.... Lader opp med spinning i dag i det minste, og kom meg til litt trim med trimkompanjongen i går. Bedre enn ingen ting, men aktivitetsnivået skulle absolutt ha vært større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten stoppet på 67,4 kg i går, håper det er noenlunde sant! I så fall går det riktig vei, om enn saaaakte!
Utemiddag i dag igjen, så det blir i overkant ofte dager med for mange kalorier.

Prøver å få trimmet litt, men med mange kveldsaktiviteter blir det litt for lite av det, spesielt styrketrening blir det dårlig med. Det er jo egentlig ganske kjedelig, om enn nødvendig! Nyt uken i snøen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, 67,8 kg i går.....! DET er jo ikke riktig vei! Og for meg som ikke teller kalorier viser det helt klart og tydelig at jeg overser mange kalorier jeg putter i munnen og tror de ikke teller. Nå skal det sies at jeg spiste suppe til middag i går, kanskje vel salt, og mer væske (=vekt) enn i en vanlig middag. Men likevel! Og jeg har spist store middager i helgen, og mer enn til jeg ble mett, - pluss god drikke til, og chips og peanøtter og sjokolade..... Ja, ja, det er bare å holde på de magre vanene, og prøve å holde meg unna de tomme kaloriene!
Denne uken er det ingen planlagte utskeielser, og det er jo en trøst at det kan være lettere å holde seg i skinnet. Det sies det tar et år å legge om livsstilen og oppnå varige endringer, så jeg har 11 måneder igjen, sånn omtrent! Målet er 65 kg eller så, som det har vært i mange år uten at jeg har gjort noe med det, på tross av et helt bibliotek med Roede-bøker etter tidligere kurs.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke passert. Gårsdagens resultat: 67,6 kg. Omtrent som for en uke siden, og beskriver at inntaket har vært for stort til å gå ned i vekt. Vekten og jeg er enige: jeg er ikke flink nok til å begrense kaloriinntaket, og går derfor ikke ned i vekt. Vel, jeg gir ikke opp. Og jeg har det ikke travelt. Nyt dagen, strålende vintervær her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag! Ingen styrketrening denne uken, bortsett fra en kort økt før spinningtimen tirsdag. Joggetur med kjæresten i går. Det er status. Altfor lite styrketrening, - men litt trim er bedre enn ingen ting, og bidrar til å bremse forfallet,- og hjelper på samvittigheten. Bortemiddag både i dag og i morgen, så jeg antar vekten ikke rikker seg denne uken heller. Bare den ikke går oppover igjen..... Riktig god helg :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

67,2 kg var gårsdagens tall. Det er i det minste ikke opp, men fremdeles over 67! Fortsetter med magre dager på jobb! Fikk en (form for) styrkeøkt lørdag, og skitur i går.
Må nok passe bedre på inntaket om vekten skal gå nedover. Kjedelig! Men det er virkeligheten! Kroppen har behov for færre og færre kalorier til eldre jeg blir! Jeg velger likevel å se det som positivt at det ikke er noe i veien med matlysten, det betyr at jeg er frisk. Og det er ingen selvfølge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 66,8 kg i går, men det viser mer at det ikke ble middag, bare brødmat som tilfører kroppen mindre væske. Så jeg antar at min reelle vekt fremdeles er rundt 67 kg. Med syk trimkamerat blir det minimalt med trim også, ingen styrke siste uke, og det er IKKE bra. Får se om jeg får tatt meg selv i nakken og trimmet litt uten han denne uken. Nyt dagen, og de stadig lenger og lysere dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vekten er stabil rundt 67 kg, 67,2 igjen søndag. Det er i det minste mindre enn 69, som lenge var tallet. Fremdeles for lite trim, men i det minste spinning i går. Og trimkameraten begynner å bli frisk igjen, så da blir det nok mer trim etter hvert..... Kanskje hjelper lysere dager også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å veie meg i går, men jeg antar vekten ikke er så forskjellig fra forrige uke. Jeg er fryktelig godtesyk om kvelden, og det er vanskelig ....! Det er ikke alltid det jeg putter i munnen er veldig kalorifattig, for å si det sånn. Kjeks, sjokolade, ost, - alt mulig går unna. Trasig at jeg ikke kan holde meg i skinnet! Men det viser jo hvorfor vekten ikke går nedover også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter langhelg i utlendighet husket jeg å gå på vekten i går, - den viste 67,0 kg. Fremdeles ikke lavere, - selv om akkurat etter denne helgen kan jeg ikke forvente noe annet. Jobber videre med saken, og det hadde nok hjulpet om jeg hadde greidd å holde meg unna sjokolade og peanøtter, - selv om det ikke er så mye om gangen, så har det lett for å bli litt hver eneste dag! 

Som alltid blir det for lite trim, spesielt styrketrening er kjedelig..... Bra vær i dag, så deler av turen hjem fra jobb blir på beina, gå-jogge 8-9 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

67,6 kg! Det viser bare hvor lite mat/kalorier kroppen min har behov for, når det blir mer legger jeg på meg igjen! Har selvsagt spist for mye av det meste, inkludert sjokolade og andre godsaker. Så det er bare å stramme hardt inn igjen. Og å prøve å finne glede i og motivasjon til (mer) trim! Det ble ca 10km joggetur fredag, en økt i styrkerommet lørdag og en spasertur med innlagt kaffepause i går. Ingen planer om trim i dag, men joggetur deler av turen hjem fra jobb i morgen, tenker jeg. Nyt dagen, - frost og sol i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier stadig vekk rundt 67 kg, 66,8 kg i går. Som vanlig for lite styrketrening, bare en eneste gang forrige uke. Og to turer med joggesko, ca 9 km den ene gangen og 11 den andre. Pluss en liten topptur i fineværet i går. Deilig å være ute i det fine været vi har her! Som vanlig spiser jeg akkurat litt for mye til at vekten går nedover... Vel, jeg er frisk, og det er det viktigste :). Nyt dagen og uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spise- og drikkepåske!! Og husker ikke om vekten stoppet på 67,8 eller 68,8 kg da jeg var på vekten, men det var sikkert det siste ........ Jeg er jo ekspert i å lure meg selv! Påsken har vært fantastisk med turer både på ski og på beina i det flotte været som var der vi var. Det er nå kampen mot bikinisesongen starter for alvor, - om det ikke alt er for sent....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjonslanghelg vel overstått, med stinn mage og mye passende drikke i tillegg. Vekten vise 68 kg i går, og det betyr nok at den er det samme som forrige helg. Fremdeles laaaangt til 64-65 i denne farten! Sånn er det når kaloriregnskapet ikke går i minus, - det er ikke mer uforklarlig  enn det, men akk så vanskelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Som tiden går! Men vekten består, og viste i går 69 kg. Det er oppover, og det er ikke bra! Men det viser bare at jeg har spist for mye. I tillegg har jeg ikke trent styrke på snart to måneder, så kroppen er større og mer dvask enn antallet kilo normalt tilsier. Vel, jeg har ikke andre enn meg selv å skylde på, og det er også bare jeg som kan styre mitt eget kaloriinntak. Og jeg er inne i en periode med mye is på menyen, sjokolade, chips, peanøtter og jeg vet ikke hva. Og ingen ting av det er kalorifattige saker. ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går "jogget" jeg deler av veien hjem. Å kalle det jogging er nok å overdrive, det er mer å gå-jogge. Bruker ca 1 time på 8,5 km eller deromkring. I går ble jeg noe så innmari våt av en skikkelig tordenbyge! Men det var jo ikke kaldt!
Trimkameraten påstår at han er bekymret for min manglende styrketrim om dagen, så det er vel bare å ta meg i nakken og henge meg på hans trim igjen .... Det gjelder å bremse forfallet så godt vi kan i vår alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å veie meg i går, men det er nok ikke store forandringer siden forrige søndag. Derimot gå-jogget trimkameraten og jeg 4,5 km til treningssenteret, trente med vekter/styrkeøvelser en times tid før vi gå-jogget hjem igjen. Siden jeg ikke har løftet en vekt siden en god stund før påske var det en selsom opplevelse: som å starte helt på bånn! I dag er jeg stiv og støl både her og der, og det selv om jeg gikk ned flere kilo på vekter/belastning. Dermed er det bevist for meg selv av all trim er ferskvare! Håper jeg blir litt flinkere og mer flittig fremover, - jeg kan jo bare henge meg på trimkameraten, så går det av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det da øredøvende stille!
Ingen som har panikk eller gode fortsetter om å kvitte seg med noen kilo før sommerferien? Eller kanskje du har gitt opp? Eller at det rett og slett ikke er så viktig: at det viktigste er å være frisk slik som vi er!? Jeg er litt på det siste. Skulle gjerne vært noen kilo mindre, men vårkiloene sitter bom fast! Akkurat som om lysere dager gjør at jeg spiser mer. Samtidig som varme dager normalt gjør at behovet for mat blir mindre. Og: jeg er sånn noenlunde frisk, og det er det viktigste, og ingen selvfølge! Nyt dagen, og riktig god langheld for dere som straks har fri fra jobb helt til mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 68,2 kg søndag, fremdeles stabilt. Spiser for mye sjokolade, men har i det minste fått 3-4 økter med litt styrketrening de to siste ukene, og det er fremgang!! Forrige styrkerunde var en stund før påske! Og et par runder på beina i løpet av uken, normalt 8-9 km på rundt en time. Men spisingen blir det ikkeno' skikk på, det blir alltid for mye av det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Intet nytt under solen (i regnet): rundt 68 kg! Og det på tross av en skikkelig runde med full tømming forrige helg (uten å ha vært på Askøy!)!

Som vanlig er jeg min skyld: spiser for mye, overser kalorier, og tror det går bra. Men det gjør jo ikke det. Mindre trim og mer flesk er fasit! Og straks ferie, bare en uke igjen. Så sommerkroppen blir ikke klar i år (heller, jeg får dra med den jeg har!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...