Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Brukte forresten et helt hefte med kosemerker i går....Først Cashewnøtter og så en pakke med Gjendekjeks med sjokolade. Dvs. orket ikke de 4 siste...Følte meg som ei bikkje som hadde kommet over noe ulovlig og som spiste til det sa stopp... Ja ja, buksene passer jo enda..:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du savnes Bente!!! :)

 

Kjenner igjen fenomenet med å ikke ha tid/ork/overskudd til å være supersosial her inne, men uansett hvor travelt jeg har det MÅ jeg inn å lese... :rolleyes: Snodige saker.

 

Uansett Bente ha en fin helg, god tur og det blir morsomt å høre om Sofie :D.

 

Skal selv på jentetur til Kiel med jentene og mamma på søndag, det blir kos. Har nesten blitt en tradisjon å ta badebåten i høstferien. Dessuten har lillesnupp bursdag på torsdag, så da blir det kaker og pøler i flere dager i strekk. Godt jeg ikke fordrar pølser så slipper jeg det presset også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstferien står for døra. Jeg gleder meg:) Blir borte over ei uke, så dere hører ikke noe fra min kant på en stund. Skal gå fjellturer og forhåpentlig fiske i et fjellvann eller tre.

 

God ferie til noen og enhver!!!

 

Furia, du får hilsen fra meg i posten om noen dager.

Klem fra kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg jo glemt! Det betyr at det er noe å gå på i helga - og det blir ikke vanskelig å finne noe å kose seg med :rolleyes: Mannen har bestilt bord på en bra restaurant i kveld - første gang på det jeg kan huske - vanligvis jeg som inviterer.

 

Skal ut med Boxer nå en lang tur i skogen siden det er så fint vær :-) Hadde tenkt å løpe en rolig tur og tøye skikkelig ut, men sånn som beinet er må jeg bare ta det helt med ro og håper at det er bra til søndag.

 

Kos dere masse da, med eller uten kosemerker ,- enten dere skal på Kielferga, på fjellet i høstferien, være hjemme alene eller til Kristiansand :)

 

Vi snakkes - god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstferien står for døra. Jeg gleder meg:) Blir borte over ei uke' date=' så dere hører ikke noe fra min kant på en stund. Skal gå fjellturer og forhåpentlig fiske i et fjellvann eller tre.

 

God ferie til noen og enhver!!!

 

Furia, du får hilsen fra meg i posten om noen dager.

Klem fra kokko[/quote']

 

Svarte på mailen din :rolleyes:

Ha en fin uke i fjellet, skitt fiske, selv om det kanskje begynner å bli litt kaldt for fisken?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok bruke kosemerkene etterhvert jeg og,kontrollert (eller ukontrollert.)

Foreløbig så har jeg nok med og komme igang med vektnedgangen,snikveiing viser at det går trått gitt.Har regnet ut at jeg bør ligge på 1600 kcal,har økt litt på brødmengden og tror det blir litt mindre middag på meg etter at vekta er tatt i bruk.

 

Fornøyd med:har spist to fiskemåltider,drukket mye vann de siste dagene,ikke spist kaker og godterier.Kommet igang med registrering og veiing av maten.Altså holdt mine mål.Nå gjenstår det å se om jeg klarer - 800 gram eller mer i minus på mandag.

Misfornøyd med:at jeg kjøpte og spiste nøtter en dag utenom planen,jeg skal gå ned så mye at slikt kan få konsekvenser,at jeg ikke går ned i vekt,og går lei.Denne gangen hadde jeg nok kcal tilgode så det ble ikke så helt ille.Trent for lite,her har jeg en tur igjen for å nå treninigsmålet,tror jeg for ta sykkelen fatt i go været.Spist for lite grønnsaker.

 

Neste ukes mål:Spise to fiskemåltider,en med kokt fisk.Drikke 2 liter vann pr dag.Kjøpe inn grønnsaksposer å ha i fryseren,lett å ta opp å bruke.Ha nepe og knaske gulrøtter liggende.trene 4 ganger.

 

Ha fin høstferie,på fjellet og på båt,eller hvor dere nå enn befinner dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer jo å gjennomføre de fleste av målene dine, Nikkoline! Vi er altfor flinke til å se hva vi IKKE får til - typisk norsk eller typisk jentegreie?

 

Skikkelig dårlig vær her i dag. Har vært ute m bikkja to turer - blir det sånn vind og regn i morgen spøker det for 1/2 maraton :rolleyes: Men jeg stiller til start uansett - får heller bare tilbake hvis det gjør for vondt i beinet.

 

Sulten - og enda er det lenge til middag. Veldig god middag på restaurant i går, forresten :) And til forrett og torsk til hovedrett. Og rødvin mmmmmmmmm.....

Hm,- får prøve noen gulrøtter :) har heldigvis ikke noe godteri i huset - det hadde jeg ikke klart å motstå akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen, klokken er 04.28 og jeg håper dere sover søtt - det gjør ikke jeg. Mannen min og jeg har nettopp vært halvannen dag på fjellet. Fredag strålende klar høstsol, men kald vind fra nordlig kant. Deilig vær å gå i. Neste gang vi er på fjellet er Fox med - nytter vel ikke å la ham gå såpass sånn med en gang - får finne frem hvalperyggsekken. Lørdag våknet vi opp til et skikkelig bedritent høstvære. Vind, tåke, regn og rundt null grader. Men det ble en fin tur med fullt regnutstyr og sydvest :rolleyes:

Så bar det hjemover igjen- Biff tartar med svigers om kvelden - det var ikke der kaloriregnskapet sprakk, men på ølet og akkevitten. Og på iskrem og kake til dessert :) 1800 kalorier på en dag - og nå er jeg igjen sulten :eek:

 

Hva gjør man når man ikke får sove? Jeg har hatt enskikkelig raptus et par ukers tid. Trøtt som en strømpe om kvelden og når jeg legger meg, og så pling! -er jeg våken og sloss for å sovne. Alle mine vanlige triks, med å slappe av i kroppsdel for kroppsdel, puste dypt eller "telle sauer" virker ikke. - Skikkelig kjipt. Nåvel, man dør ikke av det,får sette meg ned og lese noe passe kjedelig til jeg blir trøtt.

 

Nattens positive: - Jeg skal besøke min venninde i Køben i høstferien.

- Om en uke har jeg Fox i hus

- Jeg har fått gått bra med turer i det siste

- Snill mann og flotte unger

- Veiedag først på onsdag så jeg får gjort opp for de site dagenes kalorioverskudd innen den tid :)

- Jeg har alt 15 trimpoeng denne uken og fortsatt 3 dager igjen

 

Jeg reiser først onsdag morgen, og er nok innpå innen den tid - Håper det roer seg litt Bente, du som snart får valp i hus og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Klarte å gjennomføre halvmaraton i dag :eek: - riktignok til den nest dårligste tiden noensinne siden jeg begynte å løpe - men jeg er kjempeglad likevel :-) Trodde egentlig ikke at beinet skulle holde i 2.1 mil - men det gikk med et nødskrik og med mye hodebry på å tenke positivt istedet for å kjenne hvor vondt beinet var. Ja, ja - det er mye man skal bruke energi på - men det er utrolig gøy å være med på løp selv om det aldri vil bli noen plass på pallen :-)

 

Og det skal være sånn ca 1200 kcal forbrent - heller ikke dumt - så nå er jeg klar for et glass rødvin og lammestek - mmmmmmmmmm

Har også gått en times tur m Boxer og Mannen i skogen - da må det vel være greit å kjøre i seg mer enn de tuslete 1300 om dagen som er "kurskvoten".

 

Håper du får sove i natt Unco - det er slitsomt å ha det sånn over tid når man skal funke på jobb også - god tur til København, forresten :rolleyes:

 

Ha en strålende søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det var veldig my trim på en dag, halvmaraton pluss en times tur med mann og Boxer:D Veldig imponerende!! Jeg klarte bare å skrike meg til 45 min rask gange. Dagen ble surrete for svigers ble endel lengre enn tenkt. Akk ja, man skal stelle pent med de gamle, og det var ikke for å være vriene at de ble :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline, så på resultattråden at du var deppa over bare 200 g ned .

Men det er nedgang :-) , og det er jo nok å ha spist noe salt kvelden før så er du litt tyngre enn du egentlig er :) Kan fort være en kilo ned ved neste veiing, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76

hadde det skjedd mye siden sist. Det har det her og. Jeg er straks på flyttefot. Det ble brått bestemt, men megler er kontaktet, jeg står på hodet i pappesker for at leiligheten skal se penest mulig ut, (bare det å få tak i pappesker her i Oslo er jo en jobb i seg selv..), kjøre hit og kjøre dit...........Ugh. Og jeg som trodde jeg skulle bo her for alltid....Dengang ei.......Jeg flytter dit jeg kommer fra, fra selve Hedmarken. Plutselig bød sjansen seg, og jeg kunne ikke si nei. Men jeg har litt ambivalente følelser, men VET at det jeg gjør nå er riktig. Men mye skal ordnes........så her blir det nok jobbing døgnet rundt noen uker (om ikke måneder).

 

Usj, var hos kiropraktor i dag også, stiv som en stokk i ryggen, og jeg fikk DEN knekken......Derfor en kort tur innom her før jeg skal legge meg, helt gåen etter behandling...

 

Ha en fin kveld fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow' date=' det var veldig my trim på en dag, halvmaraton pluss en times tur med mann og Boxer:D Veldig imponerende!! Jeg klarte bare å skrike meg til 45 min rask gange. Dagen ble surrete for svigers ble endel lengre enn tenkt. Akk ja, man skal stelle pent med de gamle, og det var ikke for å være vriene at de ble :)[/quote']Ja det ble mye i går, så i dag er jeg nokså sliten :) Vært en tur i skogen igjen - deilig å benytte muligheten til det så lenge det går. Snart er det for tidlig mørkt til at det er mulig . Hyggelig med besøk - selv om det velter andre planer :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det skjedd mye siden sist. Det har det her og. Jeg er straks på flyttefot. Det ble brått bestemt' date=' men megler er kontaktet, jeg står på hodet i pappesker for at leiligheten skal se penest mulig ut, (bare det å få tak i pappesker her i Oslo er jo en jobb i seg selv..), kjøre hit og kjøre dit...........Ugh. Og jeg som trodde jeg skulle bo her for alltid....Dengang ei.......Jeg flytter dit jeg kommer fra, fra selve Hedmarken. Plutselig bød sjansen seg, og jeg kunne ikke si nei. Men jeg har litt ambivalente følelser, men VET at det jeg gjør nå er riktig. Men mye skal ordnes........så her blir det nok jobbing døgnet rundt noen uker (om ikke måneder).

 

Usj, var hos kiropraktor i dag også, stiv som en stokk i ryggen, og jeg fikk DEN knekken......Derfor en kort tur innom her før jeg skal legge meg, helt gåen etter behandling...

 

Ha en fin kveld fortsatt[/quote']Hei, Oslojente! God bedring med ryggen og lykke til med flytting! Hørtes ut som en vrien kombinasjon det der,- håper du har noen til å hjelpe deg med pakking og bæring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76

fare for at jeg ikke har hjelpere. Skal leie noen til å flytte for meg, har flyttet så mye i mitt korte liv og trodde at sist jeg flyttet var siste gang.....Og naboen har en vaskedame som skal vaske ned.......Og ryggen, den henger på. Den er mye bedre allerede, men skal være flink og trene mer, men spørs egentlig nå da, hvor mye tid jeg får fremover. Jeg tror ikke jeg skal ha manko på gjøremål fremover:-)

 

Det er som Bente sier "Alt går." Et bra motto!

 

Oslojente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76
hvor har det blitt av dere??

Som du sikkert har sett, er jeg snart på flyttefot, og i den forbindelse har jeg hatt mer enn nok å henge fingrene i. Ugh, bare to år siden jeg flyttet sist, men jeg skal LOVE meg selv å aldri flytte mer.....Jeg simpelt hen HATER det. Men nå vet jeg at det aldri blir mer, blir vel å hjelpe Vesla når hun om noen (ganske mange faktisk) år forlater redet.....Men 4 mnd skal jeg holde ut i rot, salg av leilighet og alt som hører til. Megler kommer allerede fredag og jeg vet ikke hvordan jeg skal rekke alt.................Hjeeeeeeeeeeeeeeelp!

 

Og til Bente. Jeg har lest at du sliter med eksen din, det har jeg gjort i fire år nå, akkurat. Sta og j...ig har han vært, ønsket omsorgen for vår felles datter, flere runder i retten, pågår forresten ennå......ehh, men snart slutt, men har nå gått med på å flytte i nærheten av meg, noe jeg trodde han ALDRI ville gjøre, selv om ting lå til rette for det. Han har tatt til fornuft (faktisk), jeg har lagt litt godvilje til og jeg merker at da gjør han det samme. Så hold på mottoet ditt: "Det ordner seg", selv om ting kan ta tid og gjøre vondt.

I dag tidlig til jobb hadde jeg en lengre biltur på over halvannen time, og jeg satt så og si sammenhengende og gråt - av glede........endelig skal jeg få et ordentlig liv med en datter som har mor og far boende i nærheten av hverandre, men ikke sammen, i samme skolekrets, på samme boligfelt, begge sett besteforeldre i nærheten, noe jeg har ønsket for henne i mange år, men av mange grunner ikke har latt seg gjøre (grunnet eksen - MANNFOLK!)

 

Jaja, nå kom min mangeårige personlige historie. Noe av den kan man si.

 

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange på høstferie eller flyttefot, men da blir det mulig for en slik som meg å henge med. Sørgelig historie Oslojente, med rettsaker og alt stress det gir på toppen av en skilsmisse. Det betyr vel bare at han også bryr seg om datteren deres, og det er jo veldig fint. Skal du bytte "dekknavn" nå da, siden du er på flyttefot? :) Lurt av deg å flytte, når det betyr at datteren din kan ha begge foreldre i nærheten av hverandre og slippe å reise lange veier for å besøke far. Og lykke til med kombinasjonen vond rygg og flytting. Du har rett, du overlever nok noen kaotiske uker, men pass på ryggen, og: Husk å le!

 

Jeg har nok vært heldig med ektemann ja, selv om han kan irritere meg grønn og gul innimellom så er han snill. Han sier at han skjønte at jeg trenger hund, og følger skikkelig opp. Idag var vi på besøk hos den fine nye ulldotten vår, som er skikkelig liten røver. Og som han hadde vokst på en liten uke, godt barn bruker litt mere tid. Det skal bli livlig her i huset en stund fremover ja. Det går i hundebøker halve døgnet. Gleder meg til lørdag, da er jeg ferdig reist for høstferien, og skal hente ham :)

 

Veier meg på onsdag morgen og løper rett til flytoget, så innrapporteringen får vente til jeg er blitt hundeeier..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mange kiloene å ta av, ca fem, men du verden, de sitter godt på!! Melder meg på Grete Rode Aktiv som begynner i slutten av måneden. Kan da ikke ha samvittighet til å hive innpå gotteri etter å ha trent..?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline' date=' så på resultattråden at du var deppa over bare 200 g ned .

Men det er nedgang :-) , og det er jo nok å ha spist noe salt kvelden før så er du litt tyngre enn du egentlig er :) Kan fort være en kilo ned ved neste veiing, vet du.[/quote']

Grattis med veloverstått løp,det er jaggu tæl i deg.

 

Du oppdaget at jeg var deppa ja,trodde jeg var gått ned et kilo denne uka,har stått på,skitt at jeg ikke bestemmer over vekta sjøl,gitt.

 

Måtte ha krisesamtale med familien,ho som trener ski sier at det er bra jeg går ned så lite aktiv som jeg er i forhold til vanlig.

 

Gubben sier at jeg sikkert hadde vært 10 kg mer,nå som jeg sitter så mye,dersom jeg hadde spist som før,skal man bli fornærmet,eller ta det som en kompliment tro.

hei tanta,ser ditt innlegg kom mens jeg forfattet mitt,velkommen blant oss slitere,men vi er i allfall aktive her inne.Meldte meg også inn i en tråd for høyere vektklasse siden jeg skal gå ned mye,men der er det helt stillt,kjedelig.

oslo jente,

Lykke til med flyttinga,for tre år siden flyttet vi to ganger med fam. på6,på under halvt år,jeg misunner ingen som er på flyttefot.

UNCO-du har virkelig noe å se fram til,de er bare gldespredere.(+ litt arbeid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - ingen skal si at SLITERNE er feil navn på tråden vår, på så mange måter.

Det som er bra er at det som ikke tar knekken på oss gjør oss sterkere - og det er ikke bare tomme ord :)

Lykke til med flyttingen, Oslojente,- det blir forhåpentligvis lenge til neste gang du flytter igjen,da?

 

Nikkoline - det høres ut som du har en herlig og ærlig familie :) Tror du kommer deg greit ned i vekt, jeg ,- det er det med aktivitet som er greia - og ikke å sprekke helt og fullstendig fordi man har så god samvittighet etter trening. Her snakker jeg av laaaang erfaring - en hel pakke knekkbrød er fx ikke noe problem å kjøre i seg. Og det legger seg også på sidebeina selv om det er sunnere enn potetgull :)

 

Unco - da har vi begge veiedag i morgen. Jeg er kjempespent - tror det må bli gode resultater nå etter mye trening og lite mat. men kanskje FOR lite. Lykke til og så godt å glede seg til å hente valpen :)

 

Hei, Tana - det er akkurat riktig tråd da - vi sliter oss ned de 3 - 4 - 5 kiloene - også legger vi dem på oss igjen og så går vi ned igjen. * Sukk * Men DENNE GANGEN skal de vekk for godt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76

skal love deg tanteb at jeg ALRDI skal flytte igjen. Og ja, vi er en gjeng med slitere. Bra påbegynt av deg Kokko! I dag har jeg vært i butikken og tømt den for banankasser. Så er det bare å begynne å pakke ned og KASTE. DET er i alle fall positivt med å flytte, at man får kastet alt man ikke har brukt på mange år som kom med på forrige flyttelass og som man tenker at man kanskje en gang i fremtiden får bruk for......Kanskje noen som kjenner seg igjen her????? Men nå skal jeg kaste, og det mener jeg! Enda jeg kastet mye sist og enda har jeg hatt en skikklig opprydding etter at jeg for to år siden kom hit jeg bor nå. Så trim har det blitt på meg i dag i alle fall, bæring (jada, jeg er forsiktig med ryggen) opp og ned trapper da jeg bor i terrasseleilighet helt nederst og må gå opp og ned til og fra garasje og boder.......PUH. Men man får jo forbrukt kalorier og hvem vil ikke det:D

 

Hvordan går det med de nye "mødrene" her inne? Ser du er her Bente...... Blir spennende med et nytt "barn" i huset, men masse kos da.

 

Ha en fin kveld. Nå venter flere pappesker og Jakten på kjærligheten

 

Klem Oslojente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76
ha' date='ha,ha kom på noe når jeg leste din hundehistorie,en søndag for noen år siden hadde jeg,pappa og gubben gått tur.Da vi kom hjem sto det en politibil og sykebil utfor huset til naboen.De passet en bishon frise`,men hadde dratt ut en tur.Hunden hadde rasert der og revet ned telefonen og klart å slå et innlagret nummer som var til nødmeldingen,de hadde hørt bare pusting i telefonen,og sendte lokale krefter dit. Det sto i avisa at politiet hadde fått seg en god latter.

 

 

Hvis dere lurer på hvorfor jeg skriver så mye,det er for å glemme hvor sulten jeg er.God natt.[/quote']

 

HAHA, Den var god! Fikk meg en god latter der gitt! Det beviser bare at hunder ikke er dumme dyr:D

 

Oslojente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...