Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Positiva

Grattis Unco - en hel KILO! :-) Var inne og kikket....:)

 

Her var det oppgang som forventet, og vi snakker en hel KILO her også, pluss 100 gram. Jaja, er i rute igjen idag :-)

 

Og dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen, Bente! Godt å høre at du har kost deg i høstferien - en kilo som kommer brått på kan forvinne brått også ( herregud - var det jeg som sa det - funker aldri sånn på meg selv ihvertfall...:) ) - og nå blir det spennende å høre hvordan det går med hvalpen!! Har dere hentet henne? :-)

 

Og så var det vekten da - som sagt har jeg vært VELDIG streng med matinntaket - og trent virkelig MYE. Og har så det gitt resultater som står i stil med innsatsen? Nei såklart ikke - ned 400 g. Hva er det med denne hersens kroppen - jeg klarte jo til & med å gå OPP i vekt her i våres etter 3 døgn på sykehus med bare intravenøs antibiotika som "næring" AAaaaaaarrrrrrrgggggggggg!!!!!

 

Det var ukas gruff (kanskje) - nå over til de positive som Unco er den flinkeste av oss til :

1. Sønnen min kommer hjem i morgen kveld

2. Har løpt en mil ( ......og hjelper det på vekta...nei....grumpf...)

3. Har fått unna kvartalets kjedeligste oppgave på jobben i dag

4. Skal skulke halve dagen på jobben fredag :)

 

Ha en strålende kveld dere - og Honey - hvis du er innom her - krysser fingre for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært og kjøpt meg en bula bukse,måtte ha str m,ble bitte litt ikke trang,men hva skal jeg si, kunne ha vært mer passe med 2 kg ned.str l ble altfor romslig i lårene,og for lang.Hvorfor kan ikke jeg være mer skreddersydd,mer slik som jeg var i tenårene.

 

Så sagte som jeg går ned kan to kilo blinke langt borte på stjernehimmelen,nærsagt som en ny planet som ikke ennå er oppdaget.

 

Nei folkens nå begynner jeg å leve på mindre mat,skal holde 1300-1400,ikke mer.

 

Bente om du går opp et kilo,er det som en skvett piss i havet i forhold til det jeg skal ned(TRO OM JEG BLIR SENSURERT)

 

tanteb- skal vi ta en godtefest i kveld,vekta går sikkert heller ikke opp når den ikke går ned........nei vi får vel stå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline - jeg er med på godtefest :) anytime,- etter at jeg har gått ned til 60 kilo........

Skal, vil og må ned dit - hvis det ikke går nå som jeg er knallmotivert og til & med går på internet-kurs :) ,- da skjer det aldri!

Og jeg nekter å fortsette stimen med en kilo på i forbindelse med jula, en i påsken, en i sommerferien osv.osv - på den måten er jeg oppe i 100 kilo som 52- åring :eek:

En god ting er at jeg fikk ukebrev fra kursleder i dag og hun mente at jeg spiste for lite i forhold til aktivitetsnivå :) - derfor måtte jeg forsøke å øke til meny 2 1600 kcal - forsøke??!!?? Hahaha - det er min aller aller minste kunst - tralala - ble i supergodt humør - hehe - og en annen god ting - man teller ikke med de kaloriene man stapper i seg i form av gulrøtter, blomkål, agurk - det gjør det jo også litt lettere å holde ut. Selv om jeg må innrømme at det ikke er helt det samme å gå amok på kokt kål som på tortillachips.

 

En annen sak - ble litt nysgjerrig siden du sier at du skal ned så enormt mange kilo - også bruker du str M i bukser??? Det henger vel ikke helt sammen????Ser ikke for meg en kjempedame i str M selv om den er litt trang...

 

Nei, Nikkoline - vi biter tenna sammen,- alternativt setter dem i en gulrot og trimmer ivei - vi MÅ jo gå ned i vekt etterhvert bare vi holder ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg bare skal spise 1300 da,men er jo ganske inaktiv for tia da.Det har ikke skjedd før at jeg ikke går ned når jeg går inn for det.Blir litt forvirret.

 

3stk.folk her i huset skal gå birkebeinern på ski til vintern,de trener som gale,intern konkurranse om hvem som greier å være lengst ute.

 

Gubben kommer inn i stua og puster,sukker tungt vil nok ha anerkjennelse fordi han er så sprek.Men jeg gjennomskuer han nok,sier ingenting før han kommer først i mål under birkern ha,ha.

 

Skulle ønske vekta viste at jeg var en liten dame,tanteb alle buksene er ikke like på størrelse,men hadde jeg bare fått bort 5 kg,hadde jeg følt meg i humør til å strekke på halsen og sette nesa i sky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen etter koselig Kieltur. En tur inneholdene både goddis, rødvin og deilig mat. Det viste jeg jo.... Så spenningen var stor på onsdag morgen da det var veiing... Vekten stoppet på 65,6, det er det samme som forrige onsdag. Etter en trimøkt og bursdagsfeiring på forskudd, veide jeg meg i dag tidlig og da stoppet vekten på 65,1!!!! Hmmm.... skummelt!! Får sjekke i morgen også, tror det ikke det??? :)

 

Ja nå er lillesnupp 4 år!! Stor dag i dag, kaker og stor fest hjemme. Bare to-tre selskaper til nå så er vi i mål!!! :eek: Utrolig hvor mange som man kjenner som MÅ komme!!!! Koselig det!! Vi trenger slike festdager i den travle hverdagen, ellers så treffer man ikke hverandre. MEN det blir jo ikke slankemat på meg heller da... Både i går og i dag har det blitt jegergryte med hjortekjøtt med masse rømme og matfløte, hjemmelaget potetmos, sjokoladkake, marsipankake og verdens beste!! :confused: Godt jeg rekker å trene litt, ellers så tror jeg hele "kuren" min går til dundas!!!

 

Kokko: takk for kjempefine sitteunderlag!! Jentene jubla!! og krangler selvfølgelig om hvem som skal ha hjertet!! Urutinert av meg og bestille kun ett hjerte :S

 

Bente: hvordan er det med nytt barn i huset???

 

tanteb: utrolig dyktig du altså... lurer på om ikke jeg også må være med på halvmaraton neste år!! (hemmelig mål kanskje)hehe...

 

Oslojente76: det er slitsomt å flytte og slitsomt med plagsomme ekser!!! Glad det ikke er meg som sliter lenger.... eller skal flytte!!

 

unco: synes jeg leste noe om 1000gram nedgang???? Utrolig!!!

 

Nikkoline: grattis med bulabokser - de er kule! Og godtefest vil jeg også være med på!!!!!!

 

tana: Velkommen inn til oss Sliterne!! Her trives vi så bra at det går sakte nedover...!!!

 

Stemmer vel det damer?? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76

Hei Furia!

 

Nå skal det sies at eksen ikke lenger er plagsom, men har vært.... Kunne kanskje oppfattes som plagsom, men endelig er han "medgjørlig" slik at jeg kan flytte "hemmat." Imorgen kommer det to meglere for verdivurdering, og jeg har nå et avbrekk i pakking (les: er lei banankasser allerede:D).

 

Det hørtes deilig ut med kaker m.m. Koselig med bursdager og klart barna må feires!

 

Oslojente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at eksen ikke lenger er plagsom.

Min eks og jeg har kommet langt og det er deilig. Storesnupp er 12 år nå, de første 4-5 årene var veldig opp og ned.

Nå har til og med han og storesnupp vært barnevakt til lillesnupp på vår bryllupsdag!! Det synes jeg er stort både av eks og min gode deilige mann!!

 

Husker siste flytting for 2 år siden.... usj... var ute med jobben på sommeravslutning og skulle komme tidlig hjem... det ble veldig tidlig for å si det sånn. Tror klokka var rundt 2-3 tiden på morgningen. Da hadde gubben pakket siste rest, tatt ned bokhyller, gardiner etc, etc... Han var ikke blid :mad: Flyttebilen kom kl 10 og jeg var sååå sabla fyllesyk, men det var bare å stille opp!! Sjaue kasser og vaske!! Fy f... for en dag!!

 

Lykke til med banankasser og flytting "hemmat. Hvor i landet er det du holder til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å feire både små og store snupper da!! Enda godt så lenge de vil feires - de kaloriene man får i seg da gjelds ikke :) - dessuten - hvem orker å være slanketaliban.....

ja - kan du ikke være med på halvmaraton neste år, Furia - så kan vi feire med godtefest etterpå :-) Holder med et glass rødvin sant & si - det går jo rett i fletta

 

Så koselig med Sofie da :-) endelig kom hun! Magetrøbbel er noe herk, og det er noe Boxeren har vært plaget med hele livet stakkars dyr. Han må holde en streng diett ellers er det bare elendighet. Vet ikke om det er tørrforet som har skylda - eller om det er arvelige svakheter med fordøyelse også. Mange hunder har trøbbel med magen ihvertfall. Kooooooos dere!

 

Nå er det på tid å komme seg ut i sola - deilig vær, har stukket av tidlig fra jobb og skal ta med Boxeren ut i skogen. Mannen er bortreist i helga, Sønnen er hjemme men skal nok antagelig ut i kveld - og da har jeg sofaen og fjernkontrollen for meg selv :-) Og en flaske rødvin, tralala

 

ha en strålende fredag, damer!

 

Klem fra TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare såvidt vært innom de siste innleggene (har bare vært hjemme 1 time)

 

Furia: gøy du likte sitteunderlagene:)

 

Har trimmet masse denne uka, både med fjellturer, sykkel og sprading med barnevogn med barnebarnet.

 

mer siden, kanskje ikke før i morgen.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76
at eksen ikke lenger er plagsom.

Min eks og jeg har kommet langt og det er deilig. Storesnupp er 12 år nå' date=' de første 4-5 årene var veldig opp og ned.

Nå har til og med han og storesnupp vært barnevakt til lillesnupp på vår bryllupsdag!! Det synes jeg er stort både av eks og min gode deilige mann!!

 

Husker siste flytting for 2 år siden.... usj... var ute med jobben på sommeravslutning og skulle komme tidlig hjem... det ble veldig tidlig for å si det sånn. Tror klokka var rundt 2-3 tiden på morgningen. Da hadde gubben pakket siste rest, tatt ned bokhyller, gardiner etc, etc... Han var ikke blid :mad: Flyttebilen kom kl 10 og jeg var sååå sabla fyllesyk, men det var bare å stille opp!! Sjaue kasser og vaske!! Fy f... for en dag!!

 

Lykke til med banankasser og flytting "hemmat. Hvor i landet er det du holder til?[/quote']

 

Så bra at alle endel familiekonstelasjoner går an:-) Ingenting er bedre enn det.

 

Akkurat nå holder jeg til i Oslo, hvorav nicket, men skal flytte til Hedmarken, Hamardistriktet hvor jeg er fra. Vesla på 5 1/2 begynner på skolen til høsten, så derfor viktig for min del at jeg kommer meg hjem før den tid, men alt var avhengig av eksen. Men endelig så kom han til fornuft og ville flytte med. (ikke inn i vårt hus altså). Fikk takst på leiligheten, en herlig pris, så om tre uker (UGH!!!) er det visning. Jeg har tømt boder og hyller, skap står for tur (hvem snoker ikke i kjøkkenskap når det er visning) så best å ha alt i orden. Fikk dessuten beskjed om å flytte noen skap, dvs, ta de bort, og få endel lysere farger på tekstiler i leiligheten. Så i helgen trålet jeg rundt i diverse interiørbutikker, satte sammen både putetrekk, løpere, lys, blomster ute og inne, you name it. Men det var gøy også. Ikke hver dag jeg bruker så mye på en gang til interiør. Forandring fryder også forresten:D

 

Ha en fin kveld alle sammen, og det høres ut som du koser deg Bente. Grattis forresten.

 

Oslojente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,her var det jammen mange innlegg å lese igjennom.Godt å se at dere alle er her ennå,og fortsatt står på!!Var nesten litt redd for å ikke finne dere igjen..at dere hadde blitt sylflider hele gjengen og gått vekk fra denne tråden:D

jeg har bare ikke orket å lese noe om slanking da tankene mine har vært helt andre steder,men NÅ er jeg her att og skal ha full fokus på sunn mat og trening!!

 

19Bente63 og Tanteb: Prøvene mine var kjempebra..phu!!Har vært nervøs i 9 dager for livmorhalskreft,da jeg har hatt blødninger fra livmoren.Fikk tabletter for å stoppe blødningene,og da kom heller ikke menstruasjonen.Så har jeg måttet ta 2 gravidtester som heldigvis viste negativt.I grunnen nok med 3 barn,men abort hadde det ikke blitt.Antagelig er det hormonforstyrrelse, (selv om jeg ikke bruker noen form for hormoner)men jeg er heller ikke borte fra tanken om at det kan ha vært en spontanabort.Skal uansett ta en GU ultralyd undersøkelse.

 

Men vekta har iallefall ikke minsket hos meg,og nå føler jeg meg helt for JÆ...

Har hatt bursdagsfeiring for dattera vår på 6,og så har jeg vært på tur med ungene på danskebåten...så det har blitt mye rar spising!!!

 

Er VELDIG KLAR for å komme i gang att !!

 

Klem JM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76

Minus 500 gram her på en uke:-) Ingenting er bedre, har ikke trent, men har nok fått litt gratis ved å lempe, bære, m.m., så kanskje oppskriften er flytting folkens? ehh, anbefales ikke da, må sies det. Matinntaket har vært nokså høyt også, og med en bursdag og marsipankake, tur på byen osv, så er jeg godt fornøyd:-)

 

Ha en fortsatt fin dag dere, nå skal jeg bort en liten tur.

 

Hilsen Oslojente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for at vekta peker nedover,vektlinja her på registreringen begynner å bli ganske vannrett,det betyr vel at jeg er i vater,ikke så galt at det ikke er godt for noe.

 

Har hatt en dårlig uke når det gjelder matregistrering,og for første gang siden jeg startet opp har jeg spist sjokolade og andre usunnheter.Hadde venta at vekta hadde snudd seg helt i mot meg etter denne uka,men står helt i ro.Det var bedre enn forventet,jeg er faktisk gladere i dag enn sist uke.Da hadde jeg trodd på minst et kilo i minus,men kun ned 200 gram.

 

Godt at honey er tilbake.

 

Oslojente,du får hilse til min onkel Arne som bor i Hedemarken,han giftet seg og flyttet dit for minst 50 år sia.

 

Furia velkommen hjem fra ferie,det hadde vært litt deilig og gjort noe slikt.En billig tur ut i europa hadde og smakt,men det blir ikke no,alt til sin tid heter det.

 

Tanteb- jeg blir sikkert ikke sprek nok til å løpe maraton,men godtefesten melder jeg meg på til neste år.

 

Bente kanskje jeg og må kjøpe en sofie med magesjau,bruker ikke å ha så god appetitt etter dritt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt snakket om hunder her inne, SÅ jeg en masse flotte hunder på fjellet. Det er virkelig mye kos med dem, men jeg vet jo så inderlig vel at det også er mye jobb!!!

 

Nå ser vi på bilder av vår Dixie- og klapper andres hunder - istedet.

 

Hadde forresten en morsom opplevelse på torsdag:

En mann kom mot meg på en fjellsti, med 2 fine settere. jeg sa: Så flotte hunder" Så sa han: "Du er flott, du også"

jeg ble helt perpleks, klarte ikke svare noe.

Tror ikke det var et kompiment...................... ?? (eller?)

 

Har nettopp skrevet en harmdirrende epost til et byggefirma. Vi skal flytte i ny leilighet til våren. Det har vært MASSE feil underveis.

Vet ikke om jeg tør sende den, den er nokså krass.

Får spørre gemalen om den godkjennes.

 

Godt å prate litt normalt med dere!!!:(

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulldotten Fox er i hus. Han er såååå utrolig søt liten going. Vi hentet ham på lørdag, og etter det har det gått i hund for det meste :(

 

Før det var det tre dager i Kjøbenhavn. Veldig hyggelig å besøke en god venninde. Men også farlig for slankingen, det ble noen ekstra kalorier for å si det slik. Wienerbrød til frokost, høye smørbrød og øl til lunsj. I det hele tatt ikke det Grete og Jeanette anbefaler:eek: Men du verden så godt å skeie litt ut.

Jeg trøster meg med at jeg gikk utrolig mye de dagene, på stranden på Strøget og på gallerier. Dessuten fikk snakketøyet seg en skikkelig runde med mosjon og de små grå. Det forbrant sikkert endel kalorier. Spent på onsdagens veiing ja. Veldig for å si det slik :D

 

Men litt mer hunde-prat. Han var med på jobb idag, rolig og snill, gråt ikke da jeg måtte ut noen turer, sov for det meste og tisset og bæsjet ute hver gang. Alle syntes jo han var utrolig søt, så det gikk ikke an å gå to meter uten å hilse på nye tobente. Veldig veldig fornøyd med å ha ham i hus. Noen husregler har han lært seg, og en skikkelig rakker når han girer seg opp. Det er jo artig :)

 

Hyggelig at du er fornøyd med Sofie Bente. Til neste magesjau er det kjekt å vite at den går fortere over hvis du gir henne Ido-form, som du kjøper på apoteket. Det er rene melkesyrebaktertier og hjelper tarmfloraen tilbake på plass. To kapsler morgen og kveld.

 

Hyggelig at kokko er tilbake fra sprek høstferie, at oslojente nesten koser seg med stylingen av leiligheten før visning, det lønner seg! Og ikke minst Honey at dine prøver viste at det ikke er noe alvolrlig feil med deg. Ni dager er jo en hel evighet å vente på prøveresultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='her var det jammen mange innlegg å lese igjennom.Godt å se at dere alle er her ennå,og fortsatt står på!!Var nesten litt redd for å ikke finne dere igjen..at dere hadde blitt sylflider hele gjengen og gått vekk fra denne tråden:D

jeg har bare ikke orket å lese noe om slanking da tankene mine har vært helt andre steder,men NÅ er jeg her att og skal ha full fokus på sunn mat og trening!!

 

19Bente63 og Tanteb: Prøvene mine var kjempebra..phu!!Har vært nervøs i 9 dager for livmorhalskreft,da jeg har hatt blødninger fra livmoren.Fikk tabletter for å stoppe blødningene,og da kom heller ikke menstruasjonen.Så har jeg måttet ta 2 gravidtester som heldigvis viste negativt.I grunnen nok med 3 barn,men abort hadde det ikke blitt.Antagelig er det hormonforstyrrelse, (selv om jeg ikke bruker noen form for hormoner)men jeg er heller ikke borte fra tanken om at det kan ha vært en spontanabort.Skal uansett ta en GU ultralyd undersøkelse.

 

Men vekta har iallefall ikke minsket hos meg,og nå føler jeg meg helt for JÆ...

Har hatt bursdagsfeiring for dattera vår på 6,og så har jeg vært på tur med ungene på danskebåten...så det har blitt mye rar spising!!!

 

Er VELDIG KLAR for å komme i gang att !!

 

Klem JM[/quote']Skikkelig godt å høre fra deg, Honey!! Var redd det ble dårlige nyheter for deg siden det ble så uvant stille. Da er det back on track tenker jeg , med både mat og trening etterhvert når du føler deg i form til det :-)

Klem fra TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha- Kokko - har du sluttet å ta til deg komplimenter? :D De må jo lagres og tas frem ved anledning når man trenger dem....

For en sprek ferie du har hatt!

 

Satser på løping fremfor flytting som trimform, Oslojente - selv om det er bra styrketrening å sjaue esker. Klarte å løpe meg bort i skauen i dag,jeg - utrolig nok. Og det er veldig ekkelt å løpe ned en mørk skogssti i 5 km i stedet for på en opplyst grusvei som planen var å komme ut på. Heldigvis at boxeren var med, han er like mørkredd som meg og SER ihverfall skummel ut :(

 

Så hyggelig med Sofie og Fox da! Koselig med valper og vanskelig å være konsekvent og streng når de er så uimotståelig søte og små.... Vi møtte en liten rotweilerhvalp i dag som bokstavelig hoppet opp på hodet til Boxer - han elsker valper og finner seg i hva som helst av oppførsel - i motsetning til hvis det er en litt for tøff i trynet voksen hund.

 

Har fortsatt noen kalorier igjen på dagens kvote - må vel bli et par Ryvita da. Eller kanskje heller et glass rødvin? Veiedag i morgen og rapportering - har tro på en nedgang - men om den blir stor er mer usikkert. Forresten , Nikkoline - nå har jeg begynt å planlegge godtefest - den dagen jeg ser 60-tallet på vekta skal jeg ha EN - 1- kjempegodtedag :) Skal si fra når det nærmer seg hvis du vil være med :-)

Ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,nå har jeg vært ute og gått i mørket i 50 minutter,og formen min er helt elendig!!Buksene strammer og alt buler både her og der...æsj!!Har ikke turt å gå på vekta,men rapport blir det på onsdag.Akkurat nå føles det nesten helt håpløst...at jeg aldri skal klare å få av meg disse kiloene,og jeg har gått veeldig opp:( (merker det på klærne )

 

Syns det er vanskelig å ta seg i sammen att,og nå føler jeg meg sååå lite vel at det er kvialt å stå opp om morgenen,,,for hva skal jeg ha på meg???Liker IKKE å ha det sånn,så nå er det bare full skjerpings.Skjønner ikke at jeg har latt det gå så langt:eek:

 

 

Tanteb:er det motiverende å gå på kurs?Godt at du skulle spise mer...for jeg syntes det hørtes fryktelig lite ut med 1300 kalorier med tanke på det høye aktivitetsnivået som du har!!

 

19Bente63 og Unco: gratulerer med hund!! Ja det er vel som å få et lite barn i huset:)

 

 

Kokko:Så koselig kompliment du fikk da:)

 

Oslojente 76: lykke til med flyttingen.Det er et pes ,men egentlig noe man burde gjort hvert 5.år ....utrolig hva som hoper seg opp,og da er det godt å "røske opp litt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fører ikke kaloriregnskap. Kanskje dumt av meg.

men da blir jeg så fullstendig opphengt, jeg klarer ikke å passe måten i prat i heimen.

Det går fryyyktelig seint på den måten jeg gjør det. For tiden ikke ned i det hele tatt, det svinger opp og ned rundt de samme tallene.

 

Men - jeg SKAL ned, det tar bare tid. :(

 

Har hatt en god trimdag, med Friskis på jobb, betalt av jobben!!!:D

Svetten siler og jeg føler meg på topp av verden:p

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos flytting: Vi har bodd i samme hus i 27 år. Så nå er det full skjerpings på den fronten også.

Frem med banankassene:D

 

Har alt kastet mange fulle søppelsekker.

 

Ser meg om etter loppemarked, fælt å kaste mye av det jeg har brukt og er glad i.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...