Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Honey: Kjenner igjen den følelsen, men tenk så deilig når du har tatt tak og vet det går riktig vei. Mitt beste råd: Gå mye, og så fort at du kjenner at formen øker. Skritteller er kjempemotiverende - og tro meg jeg syntes det virket som noe skikkelig dill :(

 

Kokko: Slike komplimenter skal man lagre og sutte på som en stor karamell :D

 

Nå må jeg sove mens valpen gjør det... Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76
Apropos flytting: Vi har bodd i samme hus i 27 år. Så nå er det full skjerpings på den fronten også.

Frem med banankassene:D

 

Har alt kastet mange fulle søppelsekker.

 

Ser meg om etter loppemarked' date=' fælt å kaste mye av det jeg har brukt og er glad i.

kokko[/quote']

 

Lykke til:-) Jeg har allerede (for noen år siden) ryddet mine foreldres kjeller og de har bodd i samme hus i 22 år, så jeg vet nok hva som finnes ja kokko;-) Håper du har vært mye flinkere til å kaste enn hva mine gamlinger har gjort.

 

Jeg ønsker deg virkelig lykke til. Jeg har tross alt bare en leilighet på 70m2, "bare" tre boder fulle av rot, og gjett om jeg hadde opprydding i fjor vinter også, men ja, det samler seg mye.....

 

Jaja, snart over for min del, heldigvis. Håper på å få solgt etter første visning, pleier ikke være vanskelig akkurat her jeg bor, men hvem vet i disse dager. Det er slitsomt med mange visninger, da leiligheten må være helt strøken hele tiden, og med barn er det vanskelig.

 

God natt Bente, så du var på og til dere andre som sover kanskje? Jeg har i alle fall tenkt å finne loppekassen nå.

 

Oslojente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tdlig innpå her - måtte rapportere i dag istedet for i morgen - endelig beveger vekta seg nedover - ned 800 g siden sist uke :D

Da skal det være mulig å holde ut videre, jippi :-)

 

Honey - det er motiverende å gå på internet-kurs - forplikter litt mer enn å holde seg selv i ørene bare - ssom du vet har jeg vanskelig for å gjøre et mer enn 2 uker ad gangen :( Nå må jo alt rapporteres, og du kan få noen tips underveis. Nå er du igang med gåturene dine - og da er du jo i riktig spor igjen!

 

Bente - kan du ikke prøve å ta henne i en ryggsekk? Ser andre som gjør det så det kan vel være mulig så lenge hun er så bitteliten.Skjønner godt bekymringene dine vedr mat, samme med Boxer da han var liten, tynn som en tråd. Begynte med frossen vom iblandet tørrforet og DA var ble maten pop.

 

 

Lykke til med kasting og bæring og visningm Oslojente og Kokko - hard jobb det - og kanskje litt sårt for deg Kokko - når du har bodd så lenge i samme hus?

 

Unco - det blir som ny babytid - sove når babyen sover :-)

 

HA en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

TanteB: Hva er frossen vom? Må finne på noe....hundeboksematen var ikke like interessant foret i dag....Fillebikkje :(

 

Grattis forresten med de 800 grammene! Det begynner å ligne noe nå! Pannekaker med brunost til lunch her i dag...huff og huff...fullstendig på trynet... Må komme meg ut og gå...får finne frem en ryggsekk. Bare hun ikke hopper ut...skyr ingenting, den rasen der. kanskje ta den på magen?

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Nå lot jeg dyr være dyr, puttet det i hulen sin, lukket igjen døren og kom meg ut en bitteliten tur. Hun sov da jeg gikk ut og sov da jeg kom tilbake :-) Det gjorde godt å få beveget seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første ordentlige dag med riktige kalorier og en rask gåtur på 5 km.Da er jeg i gang att med en sunn livsstilendring,og ingen slankekur!!!Yepp:)

 

Mine 5 positive:

 

*godt å gå tur i det nydelige høstværet(så 3 flotte rådyr som løp over veien noen meter foran meg)

*Hatt fine samtaler med barna

*Fått masse skryt over sønnen vår(fra en pappa)...for hans eksemplariske ,høflige oppførsel da han var på høstferie hos en kamerat i noen dager:) Sånt varmer

*Har malt salongbord og en seksjon i dag

*Jeg har ny motivasjon for å bli kvitt disse kiloene...dette SKAL jeg nå klare!!!

*Og jeg er FRISK!!!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ingen vektrapport fra meg i morgen,da jeg ikke orker å se dette tallet på trykk:eek:

Ønsker å komme litt i gang så vekttallet kommer først neste onsdag.Håper det er ok.Er litt pysete nå kanskje,men det får være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å veie meg i dag, jeg. Måtte skynde meg ut med dyret og få opp barn, og så glemte jeg det altså. Nesten så jeg er glad for det. Har ikke lyst til å se tallene jeg heller, Honey.

 

Struts??? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. ikke vanskelig med en god liten ulldott av en valp i huset. Han sover på føttene mine akkurat nå og vi har vært ute og gått en fin tur i den flotte høstluften

- Valpen har sovet uten piping i 3 netter på rad (idag hadde han tisset i hulen sin riktignok)

- jeg har gått ned enda 1 kilo :D:) - skjønner ikke helt hvordan det har seg- men midjen står stille

- jeg har fri fra jobben idag :(

- koser meg med sen frokost og kaffekopp

- mellomste datter har vært på besøk i 3,5 dager - veldig hyggelig. Vi har vært hverandres heiagjeng. Hun går også på Grete Roede kurs, og trives både med dietten og vektnedgangen

 

Bente, vi bruker ryggsekk (magesekk) der troner valpen som en prins når han ikke orker gå mer. men skal man gå litt skikkelig er det nok lurt a la ham være igjen i hulen som du gjorde:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unco og tanteb - grattis med nedgang :D Er med på halvmaraton, godtefest og masse rødvin til neste år... ja halvmaraton til neste år. Det andre kommer av seg selv i løpet av året!!!

 

Honey: Godt å høre at du er frisk.

 

Oslojente: Har familie på Hamar og Elverum. Skjønte du var hedmarking da du skulle hemmat!

 

Hundejenter: Gratulerer!! Morsomt å lese om babyene deres.

 

For meg ble det +200 gram, men jeg er strålende fornøyd. Slitsomt med kakefest i 4-5 dager. Kvisene spretter og magen... ja den sliter på sin måte :eek:

 

Har skumlest alle de siste innleggene, og jeg savner å være "inne i varmen", hmmm høres ut som noe jeg skrev for leeenge siden også. Får vel bli flinkere selv å skrive her inne, det hjelper det, ikke sant?!

 

Har ikke registrert matinntaket de siste to ukene. Er på nett igjen fra i dag! Har vært flinkt å trent da, to-tre ganger i uken!! Var å trente i går også, kl 2030. Hjemme igjen kl 2145, Grays på TV2, så begynner jo Medium, så i dusjen.... Da blir det sent!! så kanskje ikke rart jeg har øya nede ved haka i dag? :)

 

Nei, harru sett.. klokka er jo langt over lunsjtid (6.min) NÅ ER DET MAT!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå imponert av alle dere som klarer å telle kalorier, passe nye hunder, gå tur, snakke med barn.............

 

Akkurat nå er jeg litt deppa.

Venninnekveld i går med fiskesuppe og et LITE stykke kake. Fatter ikke at det gir så stort utslag på vekta. Ville ikke skrive den ned. Skrev istedet det jeg veide i går morges.

var det "struts" du sa, Bente?

 

Furia: godt du er inne igjen.

Honey: Nå går det bare oppover fremover, nedover-mener jeg

Dere andre: Stå på!:( med flytting, hunder og alskens rariteter.

 

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å deppe litt av og til Kokko! Men ikke depp over vekta, da - den er jo tross alt mindre viktig.....

 

Skal reise til Warzawa med jobben grytidlig fredag morgen, grugleder meg. Det er veldig hyggelig å reise hele firma på helgetur , men er premenstruell = lettdeppa,- og da vil jeg helst krype inn i hulen min & slukke lyset :( Ihvertfall ikke være supersosial og omgjengelig døgnet rundt.

 

Det er så hyggelig at du er tilbake, Honey - det er rart å ikke se noen kommentarer fra deg over tid! Samme med deg, Furia - du har vært savnet! :-)

 

Kos dere med hvalpene Bente og Unco - det er så mange turgåere på Sognsvann som rusler tur med sine søte små - utrolig koselig! Og nusselig med knøttehvalper med trekksele, samme som babyer i olabukser :D Frossen vom har de i dyrebutikken, Bente. Det er kumage (blæ...) i små biter. Skal visstnok være veldig lettfordøyelig, mye næring og de aller fleste hunder elsker det.

 

Må vel rusle tur med Boxer snart - skal bare spise litt mer grønnsakssuppe først. Lurer på hvordan det skal gå når disse fire ukene på internett-kurset er over, forresten - for nå har de pinadø fått JULEMARSIPANEN inn i butikkene :eek:

 

Ha en standhaftig aften - med eller uten trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanteb: Vil du fortelle litt om internettkurset. jeg har lurt på om jeg skulle prøve et kurs på den måten.

Fungerer det greit? Føler du at du får reell oppfølging?

 

Jeg synes det er helt pyton å føre opp hva jeg spiser: vanskelig å få med alt, er det også.

Ofte finner jeg ikke akkurat det jeg spiser, på listene.

 

Fryser i kveld. Er det vinteren som sakte, men sikkert gjør sitt inntog?

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oslojente76

stor er verden - kanskje jeg blir nabo med din familie;-) Neida, men Hedmarken er ikke stor, kanskje geografisk, men mht at alle kjenner alle (nesten da). Men var ute på byen i Hamar i helgen, og der var det ikke mange kjente - som 31 åring følte jeg meg innimellom ganske "gammel", følte at de som var ute var minst 10 år yngre enn meg. Men det er vel kanskje jeg som begynner å bli litt for gammel til utelivet?

 

Lykke til med flytting du og Kokko, nedgang i vekt her og der, lufting av hunder og jobbreiser.

 

Oslojente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ikke godt! Tørt og fælt, lag egen marsipan, med mye nøtter, litt melis oh noe dråper god konjakk. Det er mye jobb, den er god, emn du spiser lte - for du skjønner hvor mye jobb det var....Så den klarer du flott tanteb. Og Kokko du går ikke opp mye (på ordentli') før du har spist store mengder kalorier FOR mye. - Men, det å skrive opp ALT er det eneste som hjelper. Jeg finner bare noe som likner, eller legger inn egne matvarer i favoritter. Les på pakken så ser du kalorinnholdet pr 100g, og så er det bare å veie. Jada, det er et skikkelig styr, men som sagt - det eneste som virker for meg. Nå er det loppekassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanteb: Vil du fortelle litt om internettkurset. jeg har lurt på om jeg skulle prøve et kurs på den måten.

Fungerer det greit? Føler du at du får reell oppfølging?

 

Jeg synes det er helt pyton å føre opp hva jeg spiser: vanskelig å få med alt' date=' er det også.

Ofte finner jeg ikke akkurat det jeg spiser, på listene.

 

Fryser i kveld. Er det vinteren som sakte, men sikkert gjør sitt inntog?

kokko[/quote']

Jeg fryser også! Det kommer jeg til å gjøre frem til april :) JA, jeg bor i feil land! Trenger ikke en eneste kuldegrad. Heller ikke et eneste snøfnugg. Dette var ikke et bidrag til "dagens positive" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å deppe litt av og til Kokko! Men ikke depp over vekta' date=' da - den er jo tross alt mindre viktig.....

 

Skal reise til Warzawa med jobben grytidlig fredag morgen, grugleder meg. Det er veldig hyggelig å reise hele firma på helgetur , men er premenstruell = lettdeppa,- og da vil jeg helst krype inn i hulen min & slukke lyset . Ihvertfall ikke være supersosial og omgjengelig døgnet rundt.

 

Det er så hyggelig at du er tilbake, Honey - det er rart å ikke se noen kommentarer fra deg over tid! Samme med deg, Furia - du har vært savnet!

 

Kos dere med hvalpene Bente og Unco - det er så mange turgåere på Sognsvann som rusler tur med sine søte små - utrolig koselig! Og nusselig med knøttehvalper med trekksele, samme som babyer i olabukser :) Frossen vom har de i dyrebutikken, Bente. Det er kumage (blæ...) i små biter. Skal visstnok være veldig lettfordøyelig, mye næring og de aller fleste hunder elsker det.

 

Må vel rusle tur med Boxer snart - skal bare spise litt mer grønnsakssuppe først. Lurer på hvordan det skal gå når disse fire ukene på internett-kurset er over, forresten - for nå har de pinadø fått JULEMARSIPANEN inn i butikkene.

 

Ha en standhaftig aften - med eller uten trening![/quote']

Jeg digger også babyer på krabbestadiet i olasnekker :-)

 

Ser an den derre vomgreia...brekker meg ved tanken :) Men det er slett ikke umulig at jeg må gjøre et forsøk. Skikkelig fislete eting på den lille damen. Burde kanskje ha henne som forbilde?

 

Kos deg på tur da, Frue...og lykke til med de utfordringene DET byr på....

 

Nei, nå sover hele huset her gitt...får slenge meg under dyna og gjøre meg klar til en luftetur sånn utpå natta :eek: Hun sov helt til kl 0500 idag, så det kommer seg. Håper det er en trend.....at hun strekker natten litt lengre for hver gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...