Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Hei begge to!

Jeg har vært "fraværende" - jeg har ikke lyst til å mislykkes så inni granskauen lenger.

Det gir meg dårlig humør og lav selvtillit!!!

vekta klarer ikke svinge nedover!

Nå har jeg meldt meg på et nettkurs - igjen!

jeg registrerer og håper...............

Unnskyldning: 20 migreneanfall i løpet av de første tre mnd i år. Nå har jeg fått hjertemedisin for å forebygge. Jeg har gått på dem i 9 dager - uten anfall!

Håper....også her!

Kanskje klarer jeg nå å gjøre noe med vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, du høres ut som meg kokko! Dvs det du skriver kunne like godt jeg ha skrevet. Vekten går ikke nedover, og jeg vet jo at det bare er min skyld! Jeg er ikke syk eller går på medisiner som påvirker vekten, så vekten er ene og alene fordi kaloriregnskapet hele tiden går i pluss: for mye inn. Are være deg Markise som har kontroll på vekten og er der du vil være.

 

Jo, forreesten, jeg tar medisiner, mot høyt blodtrykk (er vel omtrent det samme som hjertemedisin, vil jeg tro). Men de påvirker ikke vekten.

Håper din medisin virker som den skal så du slipper alle migreneanfallene, kokko! Det må være slitsomt!Glad jeg slipper sånt. Og mine "hjerteproblemer" tror jeg er stress eller noe annet psykisk, ikke vet jeg. Ikke vet jeg hva som eventuelt stresser meg heller. Har vært til legen, og alt er fint på alle prøver..... Da er ikke alternativene så mange, så jeg jobber med å få kroppen til å være enig i at alt er fint. Og stort sett går det ganske bra!! :) Skal på disse testene lenger utpå våren.

 

Har en plan om en tur på tredemølle nå på formiddagen. Gubben skal jogge hjem fra jobb, og om jeg ikke enten kommer meg ut eller på en tredemølle blir det for lite trim på meg, - for det har det av den grunn blitt den siste tiden. Skal pusse sykkelen i helgen, den ene ble satt bort med punktert dekk i høst, og det er den jeg må ta i bruk først, - den andre sykkelen er lettere og bare til bruk når det er tørt og rent på fortauene.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med nettkurset forresten, kokko! Håper det gir deg den motovasjonen du trenger! Å gå ned i vekte er jo alltid en utholdenhetsprøve, krever disiplin og å kunne si nei/la være å putte "ting" i munnen hele tiden. Greier vi det, er jo belønningen stor, både fysisk og psykisk, skikkelig boost!! Tvi, tvi!! :) Heier på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig slitsomt ut med så mye migrene! Jeg har hatt migrene siden jeg var 21 år, så det der kan jeg alt om. Jeg har fått mildere, og ikke så hyppige, anfall nå. Om det skyldes alderen eller at jeg ikke drikker alkohol, kan jo kanskje diskuteres. Nå kveler jeg stort sett symptomene med en tbl Relpax. Har også tidligere brukt betablokker, men for meg ble Relpax redningen.

 

Tror det må være motiverende med nettkurs, og ønsker lykke til. Selv vurderer jeg Gull-kurs for å få redskapene til å vurdere kosten totalt sett. Jeg må telle kalorier for å være sikker på at jeg får riktig mengde mat. Da ville det være fint å kunne se at proteiner, karbohydrater og fett er i et akseptablt forhold.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært nok lenge, dvs altfor mye på inngående. Vekten viste 69,8 kg i går, og gjør jeg ikke nå, vil den går fort oppover, for nå kjenner jeg kroppen bare eser ut! Lårene gnisser mer og mer, alt strammer, selv de superstrechy buksene mine! Dette går ikke! Må nok begynne med å redusere størrelsen på matpakkene min, spise mindre nøtter på jobb, - og mindre av alt det andre jeg putter i meg hele tiden. Vet ikke om jeg melder meg på internettkurs, slik du har gjort kokko, jeg føler ikke at det helt er tingen for meg. Men kanskje sånt gull-medlemsskap i Roede-klubben hadde vært noe, Markise? På den andre siden gidder jeg ikke å registrere som det er, så hvorfor skulle jeg gidde det noe mer med flere muligheter? Uansett, dette går ikke lenger.Får se! Får snakke litt med viljen og motivasjonen aller først!

Har i det minste trimmet litt mer den siste uken enn på lenge, det er da noe. Det ble en time og vel så det på tredemølle fredag, og 7 km ute i det flotte være i går, pluss litt hagearbeid, sykkelstell og annet smått i går. Så nå er sykkelen klar til bruk, lappet og vasket. Har en plan om sykkeltur torsdag og/eller fredag, men i år tenkte jeg at jeg skal begynne med å sykle bare en vei i begynnelsen (hjem), og ta offtentlig kommunikajson til jobb. Da kan jeg orke å sykle hver dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen ble det flott skitur på meg, opp i 1200m høyde - i sol og stille vær!!

Helt utrolig☺ï¸ðŸŽ¿

Men vekta viste bare ned 200g fra sist tirsdag, det er altfor lite! ( muligens litt dra"hjelp" oppover av rekene)

Sjekker vekta i morgen tidlig også, stoler mer på den😙

Nå blir det snart tur i skogen, i strålende vårvær. Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut til å ha vært en fantastisk helg på fjellet. Det er helt eventyrlig å få så flotte turer på ski såpass sent på året. - neste år er dette i begynnelsen av påsken, forresten!

 

Sikkert bare litt "hikke" i systemet at vekta ikke har gått mer ned kokko, men det er bare å fortsette! Håper morgenens vekt er et større lyspunkt. Uansett: det er nå det gjelder! Jobber med meg selv, må trappe ned kraftig, ja!

 

Har prioritert en time i styrkerommet......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å ikke få en kick-start, kokko. Det er likevel bare å stå på videre, med friskt mot, som du sier!

Jeg registrerer ikke, men prøver å passe meg litt. Har redusert matpakken litt, men vet ikke om det er nok. Prøver å holde meg unna sjokolade (og brunost), - vanskelig! Prøver å spise mindre nøtter, - tja! Blir også så lett for mye frukt. Og restaurantmiddag var det både mandag og tirsdag.... For mye av det meste, med andre ord!

 

Burde ha tatt sykkelen til jobb i dag, men hodet var ikke med på det! Kanskje i morgen, og da bare en vei. Håper jeg kommer meg i trimrommet i stedet i dag!!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig god med trening, ala!

Jeg har vært på Terrengkarusellen i dag, nydelig skogstur!

Vekta var litt hyggeligere i morges. Spennende fremover.

Men jeg opplever at jeg til tider er sulten, det gnager litt i magen. Da er det vanskelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altfor dårlig til å la det gnage litt i tarmene! Godt at vekten ser ut til å være hyggeligere enn tidligere i uken.

 

I dag har jeg tatt med sykkelen og skal sykle hjem etter jobb. Håper det ikke kommer noe av det regnet som KAN komme, det har jeg ikke behov for. Har hjelm-trekk og skotrekk, det bruker jeg nesten alltid, men jeg håper jeg ikke får bruk for regntøyet.

 

Det pleier å bli lagt ut poster i området der vi bor, og vi har snakket om å prøve oss på sånn tur-orientering for å komme oss ut på nye steder. Jeg er ingen kløpper til å orientere/navigere, men blir gjerne med :). Terrengkarusell har jeg ikke prøvd, men det er kanskje noe av det samme?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orientering er kjempemoro! Vi har drevet med det i mange år. Nå for tiden er det kun Mannen som gjør det. Men jeg har lyst til å ta det opp igjen, nå som jeg kan gå i terrenget.

Terrengkarusellen er bedriftsløp. Det arrangeres 20 løp fra mars/april til oktober, fast på torsdager. De går i terreng og skogsløyper. Lengden varierer fra 3,5 km til 10 km.

Man kan løpe på tid eller uten, gå - bare komme seg rundt.

Det er svært populært, med over 2000 løpere på flere av løpene.

For å bli premiert, må jeg gjennomføre minimum 7 løp.

Jeg tror faktisk det er over 2000 som blir premiert hvert år. Hvor mange som totalt er med, aner jeg ikke. Men det må være mange tusen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er overstått! Restaurantbesøk lørdag, en tur på treningssenteret i går, og noen styrkeøvelser. Og jobb i dag. Ingen trim planlagt i dag.<br>Vekten viste 69 kg i går, stabilt/normal variasjon, tør jeg påstå. Er fremdeles dårlig til å la det gnage i tarmtottene. De sier man ikke skal gå sulten når man slanker seg, men det tror jeg ikke går an: litt sult/"gnag" er jeg overbevist om at må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmasjon og en rikholdig mathelg, så da er vekten der, ja! 70 glade kilo! Selv om jeg ikke er så glad for alle disse kiloene. Mer er det vel egentlig ikke å si, enn at nedover går jo vekten ikke om dagen! Så viljestert og standhaftig er jeg ikke. Jeg fråtser og koser meg. Men det verste er at mye av dette er tomme kalorier, eller usunn mat! Vel, hjemme igjen, men også denne uken er det utemiddag i dag og torsdag, og da er jeg ofte lite flink til å passe meg. Dette borger ike godt for bikinisesongen, - eller kanskje blir det bare shorts- og t-skjortesesong i år for å dekke til alle de bulende valkene???!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh yeh!

min innsats bar vektfrukter!!!

Danmark var slett ikke bra for vekta!

Det er ikke så mye, men noe :angry:

I dag : 74,6

det buler!

Jeg har skrevet ut et gå-opplegg for 8 uker. Nå håper jeg å kunne følge det, jeg bor jo rett i skogkanten.

I dag ble det oppvarming og rask gange. Akillesen kjennes grei ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterer om dagen, alt jeg spiser og all trening - dvs: det er vanskelig å få med alt som spises om kvelden. Middagen er heller ikke lett, å få med alle ingredienser. Så jeg blir nok lurt = lurer meg selv :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... det er en utfordring å huske på at trim utgjør (kun) gram på vekten, mens det er kostholdet som styrer kiloene :D/>. Jeg har så lett for å belønne eg selv rikelig når jeg har trimmet litt :o/>. Kunsten for meg er å huske på at trimmen er mest for samvittigheten og ikke for kiloene. (Og akkurat den tiden spiser jeg jo heller ikke noe, det er verdt å minnes det også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok sånn InBody720-analyse av kroppen i går (før jeg tok en time i trimrommet :)). Analysen sier at jeg er 2,6 kg for tung, og det synes jo jeg er snilt av den, "bare" 2,6 kg.

 

Men jeg er også "mindre sterk" enn jeg var forrige gang jeg tok tilsvarende analyse, og det er jo ikke bra, det viser jo hare at jeg virkelig HAR trent mindre i vinter enn tidligere. Det stemmer bra med min egen vurdering av innsatsen min gjennom vinteren, og de to månedene fra midten av desember til midten av februar som jeg var syk har satt tydelige spor. Hardt å ta igjen.....

 

Middag på restaurant med venninne i dag, gleder meg, men er kanskje ikke helt bra for kalorimengden .....

 

Hvordan går det forresten med Gull-medlemsskap og registrering her hos GR? Tenkte på det på vei til jobb i dag, kanskje jeg skal ta et slikt medlemsskap, jeg også?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer et annet sted :huh:

Som jeg skrev sist, det fungerer ikke helt, noen ganger er deyt umulig å få til.

Likevel viser det meg mye - hvilke matvarer/drikkevarer jeg bør holde meg unna, sånn vanligvis. Noen av disse varene er ok når jeg er bevisst at jeg bruker dem.

Når det går ned en håndull non-stop m peanøtt, bruker jeg opp ganske mange av dagens tillatte kcal B)

Vekta i morges (jeg klarer ikke holde meg til en gang pr uke) viste god nedgang!-selv med et godt glass rødvin på Sound of Music!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...