Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

I dag er det Terrengkarusell, 4,3 km lang løype.

Det er 3 gr ute, med snø/hagl i lufta. Ikke veldig fristende!!!

Sist torsdag var der 2.100 startende :D/>

Men jeg MÅ ut, jeg skal ha vinkveld i kveld, så jeg må ha et "forsprang"

I tillegg serverer jeg kalkun i krydderfløtesaus med små, stekte poteter! Jeg har delt et kalkunbryst i store biter, stekt dem og lagt dem i sausen.

Sausen inneholder bl. a. timian, oregano, parmesan, hvitløk, soltørkede tomater, soppulver, vårløk, chili, basilikum - pluss fløte og kyllingkraft.

SVÆRT slankende :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkun i fløtekryddersaus høres fantastisk godt ut! Og gjorde sikkert godt etter terrengkarusell.

 

Jeg glemte å veie meg søndag, men vekten viste 69,8 kg mandag, så den er stabil, - stabilt høy, for å si det sånn. Fremdeles lite trim, det blir ikke det samme etter at min mann og jeg ikke lenger arbeider på samme sted, da blir jeg ikke dratt med på alt han gjør, og i tillegg bruker han oftere enn meg hjemturen som trim og jogger hjem. Men han har "bare" 8-9 km hjem, og jeg 19! I så fall må jeg sykle, og har så langt ikke syklet både til og fra jobb samme dag, og hjem bare en eneste gang! Dårlige greier! Og nå lader jeg opp lang langhelg "over kjølen", gleder meg til det, meg flott værmelding!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den laaaange langhelgen har blitt brukt til opp-spising, - ja: til å spise og drikke meg opp i vekt! Alt strammer mer enn noen gang, og vekten viste 71 kg. Mer forklaring er helt unødvendig og bortkastet, vekten taler for seg selv. Og planen? Ønsket om å gå ned i vekt er like sterkt som før, men det virker som om til verre det blir, til mer frenetisk blir marinntaket: jeg spiser alt jeg kommer over! Så jeg tror jeg skal la være med nye planer, og se om jeg i stedet er i stand til å endre på noen av disse uvanene mine og la være å putte alt mulig i munnen.

 

I dag har jeg i det minste sykkelen med på jobb, så da blir det sykkeltur hjem i det fine været :). Og planen er flere sykkelturer i løpet av uken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede torsdag langt ut I mai - og 2 uker siden jeg skrev noe her inne.

Vekta mi går sakte nedover. Jeg hadde planlagt 1/2-1 kg i uka. Men det går ikke.

Likevel: jeg er mer bevisst og det hjelper!

Nydelig Skogstur i dag, fortsatt med sol, men litt kjøligere.

Nå skal en 11-åring feires, med grillmat og bursdagskake.

Slett ikke slankemat, men viktig!!!!!

Han overbeviste sin mor om at pannekaker var noe ALLE fikk Til frokost når de ble 11😇

Så sånn ble detðŸ‘

Det er godt det går an å overbevise mødre om sånt 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg så langt verken spist is elelr sjokolade, - det gikk det ned store mengder av de foregående ukene. Prøver også å være bevisst hva jeg spiser, men jeg vet jeg glemmer det fort igjen om jeg ikke er "på" hele tiden. Synd at det er kaldere i været, men for inntakets skyld er det nesten lettere å begrense seg når det ikke er så varmt, synes jeg.

 

Barnebarnas bursdagsfeiring er viktig, og det er morsomt å høre om sånne spesielle ting de ønsker seg :)

 

Syklet både til og fra jobb onsdag, og har tatt med meg sykkelen på jobb og skal sykle hjem i dag :). Klar for langhelg om ikke så altfor lenge!! Denne gangen bare hjemme.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bryllup i morgen, med dertil tilreisende som skal trakteres både før og etter festen.

I tillegg 17.mai på tirsdag.

Det nytter ikke å notere i slike perioder. Da blir det feil uansett - og for mye uansett!

Men - jeg kan jo prøve å Tenke!!!

I kveld blir det reker, i formiddag var det QuicheLorraine, med bacon.

Jeg går og går - og du sykler og sykler!!

Vi fortjener nok en klapp på skulderen begge to ðŸ˜ðŸ˜‚😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du skal ha fridag fra all notering og veiing i dag og resten av pinsen, kokko. Av og til er det ikke mulig å styre selv; det blir for mange andre hensyn som må komme først.

 

Jeg har hatt en ukes ferie nå sammen med en barnsomsvenninne. KJempehyggelig! Og så mye godt vi klarte å spise/kose oss med!

 

I neste uke reiser jeg til Hellas med en studievenninne, og der skal vi visst også kose oss. Gresk mat og greier. Har inntrykk av at det hele dreier seg om sol og varme, bading og MAT!

 

Etter 3 dager hjemme, reiser jeg på en ukes jentetur til Italia, og også der skal vi kose oss og spise - nå italiensk mat. Pizza og skinke.

 

Så jeg kaster også inn hansken og glemmer å telle og måle. Det får stå til, og så får jeg ta det inn igjen senere. Spennende!

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre turer på kort til! Det høres deilig - og hektisk - ut😊 God tur, både til Hellas og til Italia! Bittelitt misunnelig!!

Pinse, bryllup og 17.mai ble ingen god vekt-blanding.

Nå er det på-an' igjen.

Markise, du skriver om tilbake til eget opplegg. Hvordan er din vanlige, og vellykkede, matdag?

Jeg synes å huske at du spiser hytteost . Men hva ellers? Og hva holder du deg fullstendig unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markise, det bare å nyte dine turer i lange drag! Her blir det ingen tur før en ti-dagers tur til Italia i månedsskiftet juni-juli. Årets ferie blir først i august, og da på andre siden av Dammen.

 

Hektisk for deg også kokko, med bryllup og det hele i tillegg til 17. mai. Både 16. og 17. mai var vi en tur i skogen, har som sagt kjøpt en sånn tur-orienteringspakke. En rute mandag, og en annen rute i går. Uten barn eller barnebarn å ta vare på valgte vi det i stedet for kaoset i byen, der var det mange nok likevel!

 

Vekten er omtrent som den pleier, men det kan se ut til at forrige ukes vekt var litt i overkant, er nå tilbake på 69,8 kg, - med andre ord er den stabilt høy fremdeles!

 

Nyt dagen, kort arbeidsuke for oss som må på jobb. Litt sol her, og kaldt når ikke solen skinner! Sykkelen er hjemme i dag, med andre ord ingen trim. Er jeg flink lufter jeg joggeskoene når jeg kommer hjem.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser Cottage cheese til frokost. Med Lerums jordbærsyltetøy. Så tar jeg litt tran. Egg og brød og laks/makrell til lunsj. Mye kjøtt eller fisk og enda mer grønnsaker til middag. Til kvelds brød med ost. Dette er mitt faste opplegg, og det betyr minimalt med karbohydrater. I helgene spiser jeg pasta og litt potetgull og ellers litt av det jeg har lyst på.

 

Problemet mitt er at jeg mister alle bremser hvis jeg spiser søtmat. Gi meg en kake, og jeg tømmer kjøleskapet i neste øyeblikk. Veldig rart.

 

Men nå er det jo ferie og utenlandsreiser. Mye ny og fremmed mat, hvor jeg jo bare må spise det jeg får. Så jeg er litt spent.. Men jeg vil nyte, og heller ta meg inn igjen.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferier skal nytes! Kunne tenke meg mer ferie. Akkurat nå er det ledig tid/feriedager som begrenser reising, senere blir det kanskje øknomien som gjør det samme!

 

Ellers kjenner jeg igjen det som beskrives om bremser: jeg opplever akkurat det samme: spiser jeg mye og søtt, er jeg ustoppelig og spiser alt jeg kommer over.

 

I dag burde jeg ha syklet til jobb, men gadd ikke/orket ikke, - det regnet jo nesten da jeg dro!! Og ikke hadde jeg planlagt sykling heller. Derimot hadde jeg tenkt meg en joggetur i går, men ble med trimkameraten i styrkerommet i stedet, - og han hadde jo alt syklet både til og fra jobb ..... Så det blir for lite trim om dagen, mygger ut når jeg må drive meg selv!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter været som var her i dag, tror jeg det var fornuftig å la sykkelen stå. Solskinn og regn skiftet forterer enn fortest.

 

Så bra at du får trent, ala. Jeg har fryst medlemsskapet i mai, og i disse få dagene nå - hvor jeg kunne ha trent - savner jeg muligheten. Men - jeg har fått montert krok i kjøkkentaket, så nå kan jeg trene med slynger her hjemme. Det er bare så utrolig lite motivasjon for å henge de opp og sette i gang :o . Skulle hatt trimkamerat og trimrom, skjønner jeg :).

 

Nå er stuebordet full at klær og utstyr for Hellas-reisen, så i morgen må jeg sortere vekk det som er alt for mye. Foreløpig ser det ut som jeg skal ta halve Norge med meg :D Når man kommer frem, er det jo ikke stort som skal til av klær! Men jeg må jo gardere i tilfelle uforutsette hendelser, som for eksempel regn og kjølige dager. Dermed: Smekkfull koffert. Gleder meg utrolig til varme....

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for lite trening fordi trimrommet er på treningssenteret, og fordi trimkameraten og jeg ikke lenger jobber på samme sted, så da trimmer han uten at gjør det samme. Det er jo ikke bra!! Har ikke sommerfryst medlemsskapet på treningssenteret ennå, men gjør nok det fra midten av juni til midten av september eller så. Har godt utstyrt trimrom på jobben også som jeg kan bruke. Har tenkt å stikke av dit og få en time på tredemølle om ikke så lenge, litt trim må jeg passe på å få!

 

Riktig god tur til Hellas Markise, har ikke vært der siden inter-rail i 1976!!! Korfu og Athen ble besøkt den gangen. Kunne godt tenkt meg tilbake, og gjerne til en av de mange øyene. Var forresten på Kreta fornoen år siden, og den tilhører jo Hellas, så det er ikke så lenge siden likevel. Kunsten er å holde seg unna de rene turistbyene og heller finne seg et B&B eller å bo i en "vanlig" by, der innbyggerne bor. F eks Platanias på Kreta er ikke å anbefale!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det alt lenge siden jeg var innom. Jeg har vært en tur i Bergen, uten nett.

Vekta har ikke gjort noe hopp opp, bare vært stabil. Underlig at jeg gleder meg over det😖

Her sør er det sommer i dag, jeg skal til lunch i min brors hage. Han serverer alltid god og nøktern mat, ikke noe fett eller søtt dilldall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det alt lenge siden jeg var innom. Jeg har vært en tur i Bergen, uten nett.

Vekta har ikke gjort noe hopp opp, bare vært stabil. Underlig at jeg gleder meg over det������

Her sør er det sommer i dag, jeg skal til lunch i min brors hage. Han serverer alltid god og nøktern mat, ikke noe fett eller søtt dilldall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig når en vet at det blir servert god mat en ikke har dårlig samvittighet for å spise :). En periode da min svigerinne gikk på GR-kurs inviterte jeg henne til middag MED oversikt over kalori- og næringsinnhold i måltidet. Det var vellykket :).

 

Denne uken har jeg faktisk vært flink til å trimme, - nesten litt i overkant: styrke på mandag, et par korte saltimer og spinning tirsdag, og så har jeg syklet hjem fra jobb resten av uken, - dvs jeg har lagt til rette for å gjøre det i dag også. Tar 45-50 min hjem, men tror turen går kjappere når jeg ikke sykler til også, er ikke fullt så sliten når jeg skal hjem. Men tråkker kankjse litt hardere!? :)

 

Straks helg med besøk av barn og barnebarn :), gleder meg :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg overstått, med besøk og bursdagsmarkering for minstemann. Skulle gjerne hatt bedre vær, men det ble i det minste ikke så mye regn som meldt! Det er da noe.

 

Vekten holder seg stabil, så sommerkroppen lar vente på seg. Vel, i min alder skal det godt gjøres å få sommerkropp i det hele tatt, det er vel et tilbakelagt stadium, passerte for 20-30 år siden eller så, - da rynkene begynte å gjøre inntog..... Men jeg hadde følt meg mer vel med noen kilo mindre på kroppen likevel!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabil vekt, 69,4 kg. Synes jeg får beveget mer litt mer enn tidligere, men tydeligvis spiser jeg tilsvarende mye, og da vises det ikke på vekten.... Det er sommerfester, sommerdrikke, sommesnacks og jeg vet ikke hva. Det går ned, alt sammen!

 

Ellers nyter jeg det flotte været, selv om temperaturen ikke er så høy som den var. Syklet til jobb i dag, og skal sykle hjem også. Det ser ut til at jeg får motvind, så da blir det ekstra trim!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkropp har vi selv når alderen har passert 60. Den ser bare annerledes ut enn sommerkroppen vi hadde for 30 år siden!

La oss være fornøydeí ½í±í ¼í¿¾

Det er så mye annet som er viktigere!!!

Selv klarer jeg ikke gå ned, tenker helst det er viljen min Som ikke er sterk nok til å ta konsekvensene av ønsket om en lettere kropp.

Jeg prøver å tenke, klarer det etpar dager. Men så skjer det hyggelige og viktige ting - og vekta er der den var.

Jeg har kjøpt bikini som passer min nåværende kropp: høyere bukse og stor nok.😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkropp har vi selv når alderen har passert 60. Den ser bare annerledes ut enn sommerkroppen vi hadde for 30 år siden!

La oss være fornøyde!

Det er så mye annet som er viktigere!!!

Selv klarer jeg ikke gå ned, tenker helst det er viljen min Som ikke er sterk nok til å ta konsekvensene av ønsket om en lettere kropp.

Jeg prøver å tenke, klarer det etpar dager. Men så skjer det hyggelige og viktige ting - og vekta er der den var.

Jeg har kjøpt bikini som passer min nåværende kropp: høyere bukse og stor nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten var tom for batteri i går, og jeg gadd ikke å bytte det. Vekten er trolig som forrige søndag, rundt 70 kg. Dessverre skjer det ikke noe av seg selv, - eller kanskje heldigvis, for om så var, ville det nok ha betydd at jeg var syk. Og jeg er heldigvis frisk!!

 

Som deg kokko kan jeg være flink en dag eller to, men så orker jeg ikke mer eller noe skal feires, eller jeg bare må belønne meg selv for å ha syklet hjem fra jobb. Det skal jo så utrolig lite til før jeg går opp i vekt! Ja, ja!

 

Tre timer/8 km gåing i skogen i går, turorientering. Og i dag har jeg syklet forsiktig til jobb, kjente turen i går i beina. Skal hjem etterpå også. Må benytte det fine været så lenge det varer, skal skye over i morgon, og regne onsdag.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme flotte været!! Vekten har fått nytt batteri, og den viser ingen hopp, heller ikke nedover! Jeg sto over å bli med husbonden i styrkerommet i går, jeg orket ikke i det fine været. I dag skal jeg ut på restaurant med min svigerinne, det gleder jeg meg til! Ikke kalorifritt, men det er jo opp til meg selv hva jeg velger å spise og drikke... Ingen trim i dag, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn og trasig vær i går, men det tåler vi når vi får sommeren tilbake dagen derpå. Så deilig. Trener ikke så ofte jeg heller nå, men bruker sykkelen mye. Og så blir det noen km gange med min firbente umulius, også :). Gressenke i dag. Da blir det grillet kylling!

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står sommeren for døra og jeg flytter på hytta. Gleder meg! Vanligvis flytter vi mer eller mindre ut tidligere i juni. Men i år er det blitt nå. Da titter jeg inn her enda sjeldnere😔

Mannen pensjonerer seg om 2 uker. Spennende for oss begge!

Vekta er stabil, svært lite som svinger. Bikinien skal nok brukes, men i "engere" kretserí ½í¸í ½í±™

Nå håper jeg på mye fisk, det er aldeles nydelig!

God sommer til dere begge🌸🙋🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...