Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Om en uke er jeg alt på ferie, men bare en kort, 10 dager! Resten av ferien blir sent, i september. Bikinikroppen lar vente på seg. Forkjølt i en uke og absolutt ingen trim, det er ikke bra! Kjenner det på nakke/skuldre og i rygg, så nå er det bare å ta seg sammen! Husbonden styrker seg, jogger og sykler, og jeg ingen ting! Håper jeg har fått stoppet videre utvikling av forkjølelsen med ingefær og c-vitamin!

 

Alle gode ønsker om noen herlige feriemåneder/sommermåneder! Litt variabelt vær, skrubbet terrassene i går, så jeg skulle gjerne hatt to-tre-fire dager uten nedbør slik at jeg får beiset de også.

 

Vekten: 70 kg! Stabilt, ja!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt livet på hytta, kokko. Skulle innimellom ønske vi også hadde hytte lett tilgjengelig, slik at jeg kunne ha dagpendlet dit i stedet for hjem. Født med feil forelder/besteforeldre (uten hytte). På den andre siden står vi veldig fritt til å dra hvor vi vil når vi ferierer.... Og Markise, du flytte vel snart om bord i båten!? Tror ikke det hadde vært noe for meg, jeg blir så lett sjøsyk. Det ble jeg også de to årene jeg hadde jobb ombord og det var dårlig vær.... Men det blir vel (er) en livsstil!?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avlyst forkjølelsen, og innbiller meg at ingefær og c-vitaminer har gjort jobben sin.

 

I går regnet det da jeg dro til jobb, så jeg tok ikke sykkelen med, men luntet nesten 8,5 km på i underkant av en time da jeg kom hjem. Måtte gå mye, formen er ikke veldig bra! Men i dag ble sykkelen med til jobb (jeg syklet ikke, nei), og jeg skal sykle hjem. Får ta det med ro, synes jeg må prøve meg frem når været er såpass varmt og fint, om enn noe ustadig! Spiser som vanlig for mye.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke hytte! Selv om jeg er vokst opp med hytte både ved sjøen og på fjellet. Og begrunnelsen er at vi er enig om at båt er hytte god nok. For min del er det nok å ta vare på. Men enig med deg, ala, at tanken på å kunne feriere slik kokko gjør, høres forlokkende ut.

 

Vi skal seile 3-4 uker i sommer - fra medio juli. Avhengig av vær og vind. I disse dager koser jeg meg hjemme,en og nyter blomstring og frodig natur. Ser at rips og solbær knytter seg, og at det blir rikelig. Venter spent på om det blir plommer osv osv. Det er en deilig tid nå.

Markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge siden noen av oss har skrevet.

Jeg bor ved sjøen og nyter hav, himmel, hage og et noe enklere liv enn vanlig.

Må fortelle om en stor opplevelse sist lørdag. Vi hadde 40 års bryllupsdag på søndag. Våre to døtre hadde i all hemmelighet trommer sammen 35 venner og familie og arrangerte stor hagefest for oss på lørdagen. Fantastisk!!! Og kjempegøy?

Vekta er som den pleier. Men jeg er med på et opplegg på 28 dager med stadig lengre planke-tid. Nå er jeg oppe i 90 sek.

I tillegg har jeg med vekter ut hit, dem bruker jeg hver dag, for armer, bryst, mage og rygg.

Trening i vanlig forstand blir det aldri om sommeren.

Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjelluke, med sykkel og fjellstøvler.

Friskt, selv om gårdsdagen ble 23 grader.

I går syklet vi i nærheten av Dyrskar, på en fjellvei/anleggsvei opp i 1300m høyde. Til slutt ble det for mye snø og for store snøfonner over veien. artig.

Men i dag er kroppen litt mørbanket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tiden går, - dagen er alt betydelig kortere igjen!

 

Vi hadde ti flotte dager i Italia. Sorrento (og Amalfikysten) var flott, men overturistifisert (også av italienske turister), og overfylt av spesielt engelsmenn, og ikke det første stedet jeg ønsker å gjenbesøke i Italia. Ravello var ok. Roma derimot ..... Nå er det jobb noen uker før den "skikkelige" ferieturen, - i september. Og en uke med barnebarna i august, før skolestart.

 

Vekten oppfører seg som vanlig. Ikke går den ned, og ikke noe spesilet opp heller, - stabil rundt 70 kg, uten at det er noen trøst. Trimmer litt, men ikke nok til å gå ned i vekt. Litt styrketrening 1-3 ganger iuken, en joggetur i går, og jeg skal sykle hjem etter jobb i dag. Håper regnet holder seg unna til jeg er hjemme, har med både sko- og hjelmtrekk, men best om det holder seg tørt. - Stille og rolig på jobb om dagen, de fleste har jo ferie :).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt med sykkeleg til jobb i dag også og skal sykle hjem :).

 

Fant ut i går at gubben er skikkelig på "slanker'n". Han har bestemt seg for ikke å spise etter middag. Vel, da jeg kom hjem fra jobb i går, før han dukket opp (også på sykkel), hadde jeg prestert å hive innpå 2 havrekjeks med doble, tykke skiver brunost, noen skiver hvitost i tillegg, en iskrem, peanøtter og tørket frukt, mens han spiste ingen ting annet enn middagen. I tillegg spiste jeg et knekkebrød med et godt lang med brie og syltetøy senere på kvelden, og han fremdeles ingen ting! Dette går ikke! Kan han, så kan jeg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, ny uke, nye muligheter :). Vekten fremdeles stabil på 70 kg, så ingen vektreduksjon her i gården......! Har med sykkelen i dag også, så da blir det sykkeltur hjem etter jobb :). Har med både sko- og hjelmtrekk om det kommer en byge, været er jo så ustadig om dagen! I går var det en "lenge" tur i skogen, nesten ti km turorientering, brukte nesten fire timer, og det kjennes i spesielt knær, men også ankler.

 

Og mange er tilbake på jobb etter ferien i dag, resten kommer neste uke, så da er det nok full rulle igjen! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble jeg forskrekket: jeg kan godt finne på å putteto eller flere oreo-kjeks i munnen når jeg kommer hjem fra jobb, passe sulten I går sjekket jeg kaloriinnholdet: hver sånn liten dobbel kjeks med krem mellom inneholder 215 kcal !!!! To er 430, og 4 er 860, nesten en hel dags inntak av kalorier! Så nå ser jeg tydelig en av grunnene til at vekten ikke går nedover. Noen som kjenne ser igjen, eller det det bare jeg som vil være bevisstløs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gleder jeg meg til sykkeltur hjem. Det eneste er at det nesten alltid motvind. Det er to måter å se det på: 1) det er tuuuungt å komme seg hjem! 2) det blir ekstra trim av det! Satser på at regnet holder seg unna til jeg er vel hjemme.

 

I går ble jeg med gubben i styrkerommet en times det! Det er det eneste som er fint med ettermiddagsregnet vi har nesten hver dag: det gjør det LITT lettere å dra for å trene litt styrke!

 

Som "vanlig" prøver jeg å passe på hva jeg spiser, men å være påpsaaelig bare en eneste dag hjelper jo ikke. Har litt vondt i viljen.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler litt når jeg leser hva du putter inn i munnen. Det er så lett å gjøre, det er jo "så lite" hver gang!

Jeg er forferdelig glad i drops, kamper, knot ol.

Det er IKKE lurt!

Vi er fortsatt på hytta. Nå er jo begge blitt pensjonister, så det kan bli lenge.

Jeg har ikke vekt her? Da er det lett å lure seg selv!

Men klærne sier at jeg ikke legger på meg, tar heller ikke av.

Likevel - livet er godt å leve!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort en avtale med meg selv: godteri kun til spesielle anledninger!

I tillegg skal jeg spise saktere. Jeg har vennet meg til å hurtigspise. Både forsvinner maten for fort, og jeg lar ikke maten/kroppen få tid til å si at jeg allerede er mett.

Fortsatt vind og mye regn her i havgapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld: barnebarna er lagt etter en aktiv dag på hytta.

Vi åpnet en flaske rødvin, skar opp litt parmesan, litt geitepølse fra Haukeli og noen skiver Strandaskinke.

Absolutt brukbart!

- etter makrellkaker i dag og stekt makrell i går. Da smaker det med litt annet??

Vekta er stabil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Igjen er saken slik: jeg får det ikke til!

Magen er mykere enn på mange år, den kommer stadig frem.

Jeg klarer å spise mindre godteri. men det blir vin litt for ofte og deri er det sukker :angry:

sykkelen blir brukt noe, vektene altfor lite.jeg har vært på fjellet noen dager. der har det blitt tur. men av det sakte slaget, for jeg har sett etter sopp og bær.

så: fremdeles henger jeg etter. jeg har planer for sunn frokost med mye frukt og for ordentlig middag med mye grønnsaker.

mye skjer - og så blir planen forandret - enda en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Høres veldig kjent ut!!

Etter tre uker ferie på andre siden av dammen (USA) er rett nok vekten omtrent den samme, ca 70 kg, men magen er stadig mykjere og hoftene bredere! Musklene har blitt brukt lite (bortsett fra at det har blitt til tider mye gåing mellom all bilkjøringen), men muskler har likevel blitt til fett!! Sånn er det. Har blitt reddet av lite sjokoladespising, antar jeg. Så veien å gå til 65 kg er like lang som den har vært de siste årene! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kom hjem i går kveld etter 10 dager i sol- og vinfylte Italia. Deilig og nydelig!

Nå er målet "ingen vin" på en stund!!!

Da håper vi begge at pila peker nedover igjen. Jeg var på høye 75,2 i morges????

Søte frokoster, mye pasta og nevnte vin - hmmm!

Ønsker oss begge lykke til☺️????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Ser vi er like aktive her, vi som normalt frekventerer denne tråden. Men det ser ikke ut til å være stor aktivitet på andre mange andre tråder heller, bare et par.

 

Vekten er som vanlig, rundt 70 kg. Begynner å bekymre meg for at den er på vei oppover uten at jeg orker å ta grep for å stoppe det. Trener sånn passe bra, og det er hektisk i hverdagen. Ute-dag med middag mandager, spinning tirsdager, kurs onsdager, gjerne en trimtur etter jobb fredager. I dag er det hagejobbing med konteiner på plass for hageavfall. Og en styrkeøkt lørdag eller søndag. Så med dette i tillegg til full jobb bare flyr dagene avgårde. Og jeg er ikke flink til å nekte meg noe med kalorier i, eller til å redusere inntaket for å bidra til vekt-tap..... selv om jeg tenker på det hele tiden!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi er vel litt like, selv om du trener atskillig mer enn meg.

Men jeg er i gang med det!- så vidt.

Vekta mi er 75, faktisk 7kg over det jeg har som mål, mitt delmål.

Mitt endelige mål er enda 3 kg lavere.

Livet ellers:? Min mann er også blitt pensjonist, så dagene er litt mer hektiske/innholdsrike/innholdsfulle enn før.

Vi er i båten, fisker og trekker teiner.

Men jeg har også behov for rolige dager, der jeg kan jobbe med ull, strikke og lese italiensk.

Jeg har det godt, med mann, barn og barnebarn - i tillegg til venner☺️

Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buon giorno :) Det er såpass hektisk på jobben om dagen at det blir for lite tid til trening, - får altfor sjelden lurt meg til trim i arbeidstiden! Og flere ganger har jeg måttet stå over de "faste" timene også, som spinning. Men det er jo hyggelig når det skjer på grunn av sosiale tilstelninger som venninneturer ut, eller middager :).

Vekten er stabil rundt 70, som den har vært lenge nå. Selv ikke en rutinemessig koloskopiundersøkelse med fullstendig tømming greidde jeg å benytte til vektreduksjon, - jeg ble jo SÅ sulten etterpå, mens det gikk fint så lenge jeg ikke spiste, bare drakk.

Hvordan går det med italiensken? Jeg synes det er vanskelig!! Og verre blir det! Jeg kan både gramatikk og andre språk (som engelsk) for dårlig til at det hjelper meg. Den italienske gramatikken er jo ikke så grei.... Og så får jeg ikke brukt nok tid på italiensk, og jeg er elendig til å pugge....

ala

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her går det elendig!!!

Jeg går stadig oppover - og jeg skjønner det ikke???? I morges var vekta 76,2. Der har jeg ikke vært på 10-15 år.

Jeg leste nettopp et innlegg om å ikke telle kalorier. Istedet burde vi gå over til naturlig fett og proteiner, ikke karbohydrater.

Hva skal man gjøre????

For flere år siden prøvde jeg meg på et kurs som het Eat. Der skulle jeg spise fett i "store" mengder. Jeg orker ikke den kuren igjen!

Nå tenker jeg å prøve å minke inntaket av karbohydrater. Men ikke på samme måten som den gang.

Jeg spiser ikke mye. Nå har jeg igjen sjekket stoffskiftet, har lavt.

Akk, ja Ala! Det var storsukket herfra????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke veldig bra her heller. Vekten er stabil rundt 70 kg, som den har vært lenge. Men jeg er altfor udisiplinert og lite effektiv i hverdagen, og det betyr altfor lite trim. Begynner å kjenne det i nakke og rygg, og tenker hver dag at i dag SKAL jeg prioritere eg selv. Men det blir ikke. Ingen trim denne uken så langt, og nesten ingen ting forrige uke heller, bare to joggeturer halve veien hjem fra jobb. Bedre enn ingen ting, men trenger styrketreningen!

Det store problemet med å bli eldre er, som du så nøye beskriver, at vi trenger færre og færre kalorier, mens vi ønsker å hygge oss med både god mat og god drikke. Og dette går jo ikke ihop om vi ikke er bortimot asketiske. Kjedelige greier!!

Jeg skjønner hjertesukket ditt, kokko! Og førjulstiden er jo ikke lett, - selv om jeg normalt faktisk opplever tiden etter jul som vanskeligere og en periode da jeg legger på meg MER enn i desember..... Vi får se!

Menjulen skal nytes :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...