Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Markise fikk det til. Hun kuttet ut absolutt all alkohol. Men det må ha vært mer hun gjorde.

Jeg tror hun spiser endel hytteost, bl a til frokost.

Nå prøver jeg meg på egg, litt skinke og litt frukt til frokost, ikke brød.

Kanskje ?... Vi får se????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsøket verdt!

Regnestykket er jo til slutt enkelt: kalorier inn må være mindre enn kalorier forbrukt for å gå ned i vekt. Markise var nok veldig bevisst dette, og er det ennå. Vi må nok finne oss i at tarmtottene gnager av og til, og være forsiktig med sukker og fett (og alkohol). Og i tillegg å ikke spise for sent på kvelden....

Lykke til kokko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

9.januar og jeg er tilbake i hverdagen.

12 dager på fjellet har vært nydelig. Men det ble mindre skigåing enn ønsket pga altfor lite snø.

Nå er det "påan" igjen med vektproblemer.

Jeg har vært og trent styrke i formiddag. Men det er så absolutt ikke nok!

Vekta stoppet på 77 kg i morges, bare 2 kg fra all time high.

?????? - hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer trening denne uka???? Det gjør godt!!!

Jeg har også klart å være mer forsiktig og nøye med inntak.

Men asiatisk mat på onsdag gjør sitt med vekta, for noen dager.

Spent på mandagen, hva vekta sier da.

Kanskje bittelitt ned....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig og tildels hard trening i dag! Godt!

vekta ned 1 kg sist uke. også det er godt!

Jeg har fått meg fitness armbånd, med skritteller og puls. Det inspirerer, også til skikkelige hvilepauser.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt (nytt) år! Jeg har helt glemt å titte innom her, og det er ikke fordi jeg er førnøyd med vekten, men fordi det er særdeles hektisk og dagen og har vært det siden den korte jueferien var over.

Så motiverende at vekten din viser et kilo mindre enn forrige uke kokko :). Jeg har ikke sånt fancy fitnes-armbånd, men en vanlig pulsklokke. Funker det også, men må ha pulsbelte for å registrere puls, ellers har klokken omtrent det samme, - bare at jeg må starte en økt for at noe av det det skal bli registrert.

Vekten er omtrent som før, ca 70 kg. her blir det også for lite trening, spesielt styrketrening. Har vært flink i dag, jogget halve veien hjem fra jobb sånn omtrent, det er ca 8,5 km. Tar det med ro, går litt og lunter litt, bruker ca en time på turen. Kom meg avgårde så tidlig at jeg fikk dagslys, men tåke og rått og ekkelt på slutten.

Tvi tvi kokko, lykke til med registrereing av aktivitet, skritt mm.

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hyggelig å se du er innom!

Her i huset har Mannen nå startet 5-2-dietten. jeg prøver å følge ham litt. men ofte er det praktisk vanskelig, for mye står på programmet :huh:

Kristiansand har noe de kaller "Spis for 100" en uke hvert år. Det er denne uka.

Ca 50 restauranter/spisesteder tilbyr en rett til 100kr denne uka. Virkelig et godt tilbud.

så i dag blir det biff m tilbehør til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det er noe hektisk om dagen, så det er sjelden jeg kommer på å "stikke innom" her. Satser på det roer seg litt når midten av mars er passert....

Hvordan går det/har det gått med 5-2-dietten? Har et vennepar som levde på den i lenger tid, og som syntes den virket helt fortreffelig, og som faktisk gikk ned flere kilo. Jeg har tenkt på det, men tror ikke at dager nesten uten mat r noe for meg. Vekten er stabil i underkant av 70 kg uten at jeg gjør noe for det. Ønsker, som alltid, at jeg hadde veid "bare" 65 kg eller så, men jeg orker ikke å ta tak. Og hver gang jeg tenker for mye på vekten, resulterer det i at jeg blir så fokusert på vekt og det å spise at jeg legger på meg i stedet... Fiffige greier.

Nyter at dagene blir lenger for hver dag og at det lysner når jeg er på vei til jobb, herlig. En flott årstid!!

ala

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fornøyd, han har gått ned 3 kg på noen uker, også i vinterferieuka.

jeg har en slik dag i dag. jeg har regnet ut hva jeg kan spise, jeg har valgt mat som tar plass i magen:

1 banan, ett eple, 20 mandler, 100g blomkål, 3 havreknekkebrød og 3 gulrøtter. alt er sånn ca i størrelse.

Det er ikke mye!!!

Jeg vurderer å bytte ut noe med et egg, egget metter lengre enn grønnsakene.

Så varer det bare 1 dag. Nå gleder jeg meg til frokosten i morgen tidlig :)

Jeg har bare fått til to halve slike dager, så vekta mi er bare 1 kg ned. Men dagen i dag har vært/er "hel".

Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

20.mars og en hel uke er tilbrakt på fjellet.

I morgen er det 500kcal-dag. det trenger jeg igjen!!!

Livet er godt, det har blitt mange skiturer og helsa er god.

Vekta vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg trimmer altfor lite fremdeles, teller ikke kalorier, har det hektisk på jobb og håper det roer seg etter 1. mai. Vekten besøkes særdeles sjelden, men den holdt seg fremdeles under 70 kg sist jeg sjekket. Har ikke prøvd meg på noen 500-kcal-dag.

Nyter lysere dager, det hjelper godt til et lysere sinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott med under 70. så da behøver du egentlig ikke telle kcal.

jeg er for høy i vekt. det er vanskelig å gå nedover, med div kveldsaktiviteter med god mat og drikke.

trimmen min er blitt bedre, om enn ikke god nok :unsure:

jeg fortsetter med 5:2, så godt det lar seg gjøre i mine aktive dager.

jeg har avfunnet meg med at 65kg antakelig ikke er mulig. jeg er ikke tjukk, men der er for mykt på mage og hofter. da får det bli sakte nedover. helsa er viktigst!!!

God vår, Ala - det er deilig å kunne ferdes ute med færre klær og lettere sko :D

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der er fryktelig vanskelig å gå ned i vekt! For meg er det ren utopi å tro at jeg noen sinne vil komme ned på 65 kg igjen uten å være syk. Foretrekker å være frisk, glad og med noen få kilo for mye :).

Klar for ny uke, - den er som vanlig ganske så full. Det skal jammen bli godt med påskeferie. Besøk neste helg, og på besøk til min tilårskomne mor i selve påskehøytiden, - det skal bli hyggelig!

Ha ein fin uke, - det ser i det minste ut til av været vil være bra de første dagene. Tok meg sammen og vasket vinduene i dag, det var på høy tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Du verden som tiden flyyyyr avgårde! Og det blir bare verre etter hvert som årene passerer! Blir forresten nesten værsyk av de kalde vårdagene, selv om det er lyst og fint ute.

 

Etterpå-påske-kiloene er på plass!! Det har blitt altfor lite trim hittil i år, og spesielt de to siste månedene. Påskemarsipanen kom på tilbud i butikken, og jeg kjøpte!! Og spiste/spiser! Rett nok ikke så mye, men med lite trim likevel så mye at vekten øker og nå har passert 71!! Skrekk og gru! Vel, det er bare meg som kan gjøre noe med det........ Og ja, jeg må telle kalorier, - veldig, ser det ut til! Jeg er ekspert i å lure meg selv til å tro at enkelte kalorier ikke telles i "internregnskapet"!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har du sett: hele fem uker siden jeg var innom her! Og under tre uker til ferie!

I dag har jeg bestemt at jeg skal veie alt jeg spiser OG registrerer det her frem til jeg drar på ferie i håp om å kommer meg ned 2-3 kg! Jeg veier nå nesten 71 kg.... Så herfra og 20 dager skal jeg skjerpe meg og være flink!!

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har greidd meg bra i går og i dag. Stupte rett nok ned i en skål med nøtter og tørket frukt uten å tenke meg om i dag (av gammel vane), men kom meg ut av den uten varige men. Det jeg fortærte er behørig registrert! Og syklet hjem fra jobb, 50 min og en regnbyge.

Nyt sommerkvelden, - her er den våt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens utfordring var en jobblunsj jeg ikke hadde laget selv, og sommerkål som jeg smørdampet til fiskekakene til middag! Har registrert sånn omtrent det jeg tror av mengder, og det blir ingen kalorier til overs til kvelds, for å si det sånn! Ingen trim i dag, - mest på grunn av latskap! Mener selv jeg er fortrøtt til det, men det er nok bare en unnskyldning fordi jeg ikke gidder. Og det er bare meg det går ut over...... Burde ha hatt litt styrketrening, over en uke siden sist (forrige søndag)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste søndag 69,4 kg, det er vel ett helt kilo mindre enn forrige søndag, så da går det riktig vei. Og det på tross av grove utskeielser gjennom helgen! Vet jo at det virker når jeg bare reduserer inntaket.12 dager til ferie..... Prøver å trimme litt mer også. Syklet hjem fra jobb i går, 50 min, og ble med gubben på en styrkeøkt etterpå, - to uker siden sist!! Får nok svi for den, men "dessverre" først i morgen, slik det er når man trimmer altfor sjelden.... Det blir som å begynne på nytt hver gang! Skal sykle hjem i dag også, det er meldt så innmari flott vær at det må benyttes til en luftetur hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste i går bare 68 kg, men det etter en dag nesten uten mat og med influensa/kraftig forkjølese, så riktig vekt er nok rundt 69, tenker jeg. Men det går i det minste i riktig retning, om enn tregt.

Det er jaggu ikke mange kaloriene som skal til innabords for at jeg ikke skal legge på meg, og ennå færre for å gå ned i vekt! Det er veldig lett å lure seg selv om ikke alt jeg spiser blir veid!! Mitt øye har veldig lysst til å spise langt mer enn det vekten sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En uke på ferie med god mat og drikke hver dag ser ut til å ha gått bra, vekten viste nesten 69 kg i går. Forkjølelsen sitter godt i ennå, men jeg er nå såpass bra at jeg ble med husbonden på en luntetur i går, og skal sykle hjem fra jobb i dag, ca 50 min fin tur i sol og motvind, tenker jeg! Igjen: jeg tåler svært få kalorier ekstra før jeg legger på meg, så det er bare å fortsette å holde meg unna det mest kaloririke (is, chips, sjokolade, brunost), så er mye gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, på tross av langhelg med lange turer i fjellet har inntaket av søtsaker og mat langt overgått det jeg har forbrukt, og vekten stoppet i går først på 69,4 kg. Så det å skulle kvitte seg med noen gram er hardt arbeid, ja! Har ikke holdt meg unna noe kaloririkt, må jeg innrømme!! Skal sykle hjem i dag, uten at det gjør den store forskjellen, - mest for hodet :), og bedre enn ingen ting! Nyt dagen :).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen så vanskelig å la være å spise søtsaker og godteri! I går gikk det ned MM-peanut, sjokoladecoockie og jeg vet ikke hva. Og ingen trim. Og om jeg ikke tar meg sammen blir det ikke trim i dag heller, men har en plan om å komme meg i trimrommet i lunsjen for litt styrketrening. Med ustadig sommervær kan jeg jo like godt trimme litt inne........

Besøk til middag i dag, og det blir hyggelig, og jeg bestemmer jo selv hvor mye jeg forsyner meg og spiser. God helg !! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

69,4 kg er tydeligvis en vekt kroppen min har bestemt seg for er akseptabel..... Det er i det minste under 70 kg, men det er jo langt til 65 kg, som jeg så gjerne skulle ha veid. Men jeg spiser rett og slett for mye sammenlignet med det jeg forbruker, så da fortsetter jeg å veie like mye. Så jeg veide det samme i går som jeg stort sett har gjort den siste måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...