Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Ala!

Du er flink som skriver her helt alene og uten tilbakemelding fra noen!

jeg har ikke skrevet siden mars, har heller ikke vært inne og lest.

jeg er fortsatt altfor tung, veier tett på 76kg.

Men livet er godt likevel. jeg prøver hele tiden å kontrollere inntak og vekt. Men............

69,4 for deg og 75,8 for meg!

Hilsen og fortsatt God sommer fra Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satser på at vi ikke er så tunge å snakke med fordi om vekten viser litt for mye :).

Ellers blir jeg i området øst/nordøst for deg neste uke, årlig ferietur med mor og pass av barnebarna mens foreldrene er på jobb. Gleder meg til det, og håper været stiller på lag for uteaktiviteter!

Livet er godt, har igjen ferie både neste uke og en uke i september, har nå tredje uke på jobb etter forrige ferieuke.

Fortsatt god sommer, - håper den varer lenge ennå, selv om dagenen alt er merkbart kortere..... :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

For tiden er jeg på fjellet. Vi fisker, går turer og nyter dagene.

I dag har det vært praktfullt. Men varselet for i morgen er VÅTT!

Da er det godt med strikketøy og en god bok.

Jeg har lett for å putte noe i munnen, øver meg på at det skal være oppdelt frukt og grønnsaker!

Jeg har ikke vekt her, det er igrunnen deilig. Hjemme går jeg på vekta hver dag :angry:

Nyt dagene, både de solfylte og de våte!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken i sør hadde det meste i seg, men gjennomgående var det mye vind uansett vær. De små, som ikke er så små lenger,fikk bade både i basseng og i sjøen, men de syntes begge deler var kaldt.

Vekten lever sitt eget liv rundt 69kg, denne pd-en like så , - den lager mellomrom for eget forgodtbefinnende i store mengder. Utrolig irriterende!! Har igjen litt ferie, under to uker til neste tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Høstmodus? Synes jeg har vært høst lenge, og skulle så gjerne hatt mer sommer! 9 dager i litt mer varme hjalp ikke så mye, annet enn at det var noen dager borte fra jobb.

Og vekten er som før: stabil, rundt 70 kg. Men har trimmet lite (les ingen ting) de siste ukene, så det lille som var muskler har blitt til mykt, fluffy mage- og rumpe- og hoftefett!! Så kærne blir bare trangere og trangere.

Prøvde meg på litt styrketrening i går, og det var helt forferdelig, som om jeg aldri har trent med vekter før! Får vel svi for det i morgen, når kroppen oppdagen hva den har blitt lurt med på.

Høsten er fin så lenge det ikke regner hele tiden. Passerte et par fjell i helgen, med aldeles nydelige høstfarger! Og snø på de høyeste toppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status er som før: kiloene sitter klint fast på kroppen og vekten er fortsatt rundt 70 kg. Det blir for lite trim, mest fordi jeg er for treg og for lite villig til å bemytte de lukene som er der, - jeg somler de bort! Er pysete og sykler ikke, men var på høstens første spinningtime tirsdag. Men styrketrening blir det lite av, mindre enn en gang i uken. Det er ikke bra!! Klønete når trimkameraten og jeg ikke lenger jobber på samme sted, da blir det langt mindre trim sammen også :(.

 

Bortsett fra det er høsten en fin tid!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lite styrketrening. Vekten: 70,2 kg, så den går oppover og ikke nedover. Kjedelig, men jeg har bare meg selv å takke: det er jeg som bestemmer hva jeg putter i munnen. Regnskapet er jo enkelt: inntak minus forbruk styrer vekten. For mye inn, og vekten går opp.

 

Bortsett fra det er ikke livet så verst, selv om det er litt vått ute i dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten like stabil, men denne uken så vidt under 70 kg, 69,8 eller noe sånt. Magen er myk og god, og det liker jeg ikke. Og kroppen er i overkant godt polstret. Hmmmm....... Like lite trim, men det får så være. For vekten er det kalorier som gjør susen, og ikke trim. Det stemmer nok som det heter: trening er gram, mat er kilo når det gjelder vektnedgang. Trim har selvfølgelig i tillegg "bieffekten" at kroppen strammes opp! Skulle gjerne hatt litt motivasjon til å si nei til å putte så mye i munnen, men om dagen har jeg ingen sperrer...... Så da får jeg leve med den vekten jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nytt år, nye muligheter, samme status: stabil vekt på rundt 70 kg, hverken mer eller mindre. Syk november og desember og absolutt ingen trim, men julen passerte uten hjemmelagde kaker, marsipan i store menger eller mye snop, så ikke noe stort vekthopp. Sånn passe frisk nå, men ikke helt i vater ennå.
Skal på ferie i april. og skulle så gjerne gått ned disse skarve 4-6 kiloenen jeg ønsker til den tid da, selvfølgelig, men jeg har jo ikke greidd det de siste årene. Kanskje i år? Motivasjonen er der ikke, kjenner jeg, men kanskje dukker den opp??! Jeg får lese litt på ulike tråder her og se om det hjelper.....
Godt nytt år fra Ala :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Dagene går. Prøver, som alltid, å spise mindre fet mat og søtsaker, men vet ikke om jeg lykkes over tid. Får se hva vekten sier når ferien i april nærmer seg. Og det tragiske er at nå trimmer jeg så lite at selv om vekten skulle gå ned, så går kroppsvolumet opp: jeg vokser utover med mer fett og mindre muskler. Vårslappheten starter jammen tidlig i år!! Jeg må ta meg sammen! Stabil vekt, rett under 70 kg.

Ellers er aktiviteten forbausende lav på dette forumet og denne siden for tiden, tatt i betraktning at nyttårsfortsettene burde henge i ennå en stund......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hjelp! Jeg trodde det var tre uker til vi drar på etterpå-påskeferie, og så er det bare 16 dager, - og jeghar to kjoler som ikke passer, - de henger på hoftene! Så her må det hurtigslanking til! Tror jeg for en gangs skyld må prøve noe sånt som faste eller 5.2-diett!! Vet jo at det virker bare inntaket blir lite nok. Har vært flink og ikke spist stort sjokolade det siste, men nøtter, og chips mm i helgene har det jo blitt. Ai ai, skal tro om dette lar seg ordne! Slankepåske!! Vekten er der den pleier, ca 69 kg. 65 hadde vært passe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntaket er redusert til under 1200 kcal per dag fra tirsdag. Det er ikke så verst! Men det er herfra det gjelder: gjennom helgen, gjennom påsken, og frem til den andre ferien om to uker. Det har gått fint så lenge jeg har vært på jobb, nå gjenstår det å se om jeg kan la være å putte for mye i munnen når fridagene kommer..... God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtigslanking virker. Jeg er ikke så flink til å holde oversikt over kaloriene jeg spiser, men spiser det jeg har bestemt meg for, - og det er ganske lite! Det går fint et par uker! Har greidd å holde meg unna sjokolade og kaker/kjeks, brunost og snacks. Vekten viste 66,2 kg, og hoftemålet en cm mindre enn for en uke siden. Så med 10 dager til burde "den lille svarte" sitte sånn passe på kroppen og ikke henge for tight over hoftene... Og kanskje greier jeg, for første gang på mange år, å komme med på rundt 65 kg, - det hadde vært ok!! Og så er det jo i grunnen bare å spise litt mindre enn det jeg vanligvis har gjort.....

Ut på restaurant på middag i dag, det går nok også fint! Jeg gleder meg.
Litt mørkere om morgenen etter at klokken ble stilt, men desto lysere kvelder, - slik burde det vært hele året! Nyt dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar jeg fikk redusert innhold i mage og tarm forrige uke, og at det er grunnen til vekttapet utover en kilo. Jeg forventer ikke stor vektreduksjon denne uken, men forhåpentligvis krymper kroppen litt.... Jeg synes jeg spiser lite (bortsett fra på restaurant på mandag!). Ca 30-35 gram brød til frukost og lunsj, velger magert pålegg som skinke, ca 25 gram med litt magerost under. En god posjon middag, i går ca 180 gram 80% fiskekarbonader med potet, avocado, sennep og gulrotpurre med smør i! Har den siste uken gridd å holde meg unna sjokolade, selv om det står på bordet. En lettyoghurt, og et par frukter. Vi får se. Jeg går ikke på vekten hver dag.
Med et inntak på ca 1100-1200 kcal er det omtrent slik det var første gang jeg gikk på GR-kurs! Den gangen var det nesten ingen ting som var lov, og tilfanget på lettprodukter var så godt som ikke-eksisterende! Håper kjolen passer sånn noenlunde om en ukes tid eller vel så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tiden går. Jeg kom ned mot 66 kg før ferien i april. Ikke verst. Jeg har gått opp igjen til ca 68 kg, men har trimmet såpass lite at det er mer fett og mindre muskler enn jeg liker, - og det betyr jo også at kroppsvolumet er større/slappere enn med litt mer trim. Har hatt en dvask vår..... Forhåpentligvis kan jeg være i mer aktivitet fremover. Skulle gjerne ha vært 65-66 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Sommeren er over! Jeg har hatt hjemmeferie i det fantastiske været, men trimmet for lite likevel. Jeg klager ikke over varmen, men flere dager var det faktisk for varmt til å trimme. Etter å ha fått reparert sykkelen hadde jeg et par turer på den, men ikke i et tempo som kvalifiserer til trim selv om det ble vel 30 km når jeg først var ute og trillet. Vekten var i går 69 kg, så variasjonene er ikke store fra juni, så det er like langt til målet, til 65-66 kg..... Latskapen lenge leve! Jeg vet jo at GR-opplegget fungerer når jeg bare vil nok!! Men viljen til å si nei og å telle kalorier er der ikke helt! Jeg jobber med saken hver dag likevel, og hadde kanskje vært ennå tyngre om jeg ikke hadde gjort det!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  syklet hjem fra jobb mandag og i går, og i tillegghadde jeg en liten styrkeøkt i gårkveld, - det er da noe! Men som kjent utgjør trim kun gram for vektnedgang, så når vi vil redusere vekten er det inntaket som må reduseres.... Derimot blir vi fastere i fisken av trimmen, så det utgjør centimeter!! Og til slutt er det jo størrelsen det kommer an på, er det ikke??? Mitt brukne ribbein begynner å heles, så da kan jeg nok trimme litt mer også. Trim hjelper også på samvittigheten og selvfølelsen. I alle fall for meg! Nyt dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jobb i går ble jeg med husbonden en joggetur. Orket egentlig ikke, men jeg kan jo ikke sitte hjemme når han trimmer!! Det ble en veldig tung tur, og det gikk ikke fort, 8 km på ca 1 time.... Så jeg orket ikke sykle hjem fra jobb i dag selv om været er bra og husbonden sykler til sin jobb. Sånn er det. 

Mat og kilo, trim og gram: jeg har ofte sjokolade på jobben, men nøyer meg med en rute fra en 200-gramsplate til en kopp nespresso. Av og til to i løpet ev en dag. Jeg er (har blitt) som min bestemor var da jeg var liten :) , - litt hver dag, men så er jeg jo ingen ungdom lenger, jeg heller! Men: hver rute er ca 50 kcal!! Så kunne jeg bare slutte med det i uken, ville jeg ha spart noen kalorier. Likevel er det ikke der de fleste "usynlige" (de jeg ikke regner med ?) kaloriene inntar min kropp, men gjennom skapsnoking hjemme: hvit ost, brun ost, kaker og kjeks, is, og ikke minst peanøtter! Selvsagt i tillegg til tilmålt mat! Jeg like dårlig håndtakene jeg har fått i sidene og rullepølsen på magen. Så om de skal bort, må kaloriinntaket ned. Så enkelt, og SÅ vanskelig er det. Og til eldre jeg blir, til mindre skal det til før jeg legger på meg ..... Kanskje flere som kjemper den samme kampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at årets GR-"kampanje" er Start nå! For siste gang! Vi alle tenker vel at når vi endelig har lyktes og nådd vårt mål, skal vi aldri la det skje at vi legger på oss igjen. Det tenkte i alle fall jeg, både den gangen jeg kom ned i 60,9 kg (1977) og den gangen jeg kom ned på ca 58 kg. Og så går det tre måneder og vekten holder seg ikke så lav av seg selv, den har tvert imot begynt å øke igjen!! 
Jeg gikk mitt siste GR-kurs for mange år siden, etter å ha gått flere uten å finne motivasjonen til å holde meg strikt til "oppskriften". Som dere andre også skriver: det er snakk om å VILLE være konsekvent nok over tid, og å endre livsstil!
Se på andre: de fleste av de som er slanke, de spiser lite! Og du ser de sjelden eller aldri spise på gaten. De som er mer lubne spiser ofte på noe hele tiden. Det henger jo sammen. Og regnestykket er enkelt: spiser vi mer enn vi forbrenner legger vi på oss. Et kjedelig faktum! Og en liten skjennepreken til meg selv før helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dårlig virkning av min egen skjennepreken for et par uker siden. Vekten er sånn omtrent stabil, - som vanlig. Skal på en liten høstferie om fire uker, - kanskje kan jeg klare å ta meg sammen frem til det?
Etter et plutselig dødsfall i familien er det i det minste helt klart at trim fortsatt skal gjennomføres, og helst litt hyppigere enn det siste halvåret. Men trim er gram, og mat utgjør fremdeles kiloene når jeg skal gå ned i vekt ..... Jobber med saken, - men det er viljen til forsakelse/måtehold som er problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsatsen til å redusere kaloriinntaket uteblir, jeg vil ikke nok, kjenner jeg.
Men jeg prøver å trimme litt mer, og skal komme meg på spinning i dag. Evig lenge siden sist, men noen får turer hjem fra jobb har det blitt i sommer. Alle monner drar, selv om det hadde gått ennå bedre om jeg spiste litt mindre .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble lite trim i helgen, bortsett fra turgåing. En liten topptur i går, og sykkeltur hjem fra jobb i dag (i stedet for spinning). Men styrketrening uteblir .... Ikke bra!!
Jeg har ikke besøkt vekten, men antar den er stabil. Jeg gjør fremdeles ikke noe for å gå ned i vekt, det krever litt viljestyrke som jeg ikke orker å finne frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her var det ikke mange positive tanker på noen av trådene! Juleforberedelsene kan lett brukes som unnskyldning til å gi blaffen! Jeg gjør ikke helt det, men fortsetter som jeg pleier: passer litt på for ikke å gå helt amok, men tar ikke grep for å ta av de 3-5 kiloene jeg gjerne skulle blitt kvitt. Prøver å ta bare "litt" når jeg spiser, men glemmer det ofte !!
Trener ennå ikke nok, men er litt på gli! Innom styrkerommet lørdag, og en luntetur med min kjære på piggsko i går (ca 8 km, brukte litt under en time, så det gikk ikke så fort!), - bedre enn på mølle inne.
Veier fremdeles i underkant av 70 kg, som jeg har gjort leeeenge!

Jeg baker ikke til jul, - det legger jeg bare på meg av på nyåret da jeg elsker kaker. Har litt i frysen, og det får holde. Får heller lage litt dessert i stedet for å ha huset fullt av kaker ingen spiser i jula, og som jeg selv ikke har godt av når jula er over. Har god erfaring fra tidligere år, og legger mer på meg etter jul enn før og i julen. I år prøver jeg å legge til rette for at nyåret ikke skal inneholde så mange fristelser som bare MÅ spises opp, - vi kaster jo ikke mat!
Prøver å finne tanken til motivasjonen om at jeg slanker meg for meg selv, og at jeg ikke taper noe på å spise litt mindre enn de andre. Maten smaker jo like godt om jeg spiser litt eller mye!
Nyt førjulstiden, - den er lys og vakker på sitt vis midt i mørketiden, - og snart blir dagene lenger igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Godt nytt år!
Da er vi i gang igjen!! Jeg har unngått å legge på meg noe nevneverdig i julen. Og nå har jeg heller ingen småkaker som frister etter jul :). Med nyttårsfest i morgen og et anntrakk jeg må inn i har tre dagers hurtigslanking (ikke 5.2-dietten, men heller 4:3 :)). Så nå veier jeg under 68 kg, og det er mindre enn før jul. Men dersom jeg ikke fortsetter den gode trenden når morgendagen er over, kommer nok grammene på igjen .... 
Jeg ønsker alle lykke til med sine nyttårsinitiativ, - og husk at det bare oss selv vi lurer når vi ikke sier nei til det vi har bestemt oss for å si nei til når vi endelig har bestemt oss for å prøve å være flinke nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...