Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

En sommer er (så godt som) over! Stabil vekt, som vanlig i underkant med trim, - selv om det likevel er mer enn de fleste på min alder har av aktivitet.
Er tilbake på jobb, og skal i bryllup om knappe 4 uker. Det hadde vært fint om jeg hadde greidd å kvitte meg med noen kilo til det, men jeg kjenner jeg har litt vondt i viljen ... Jeg KAN jo slanke meg når jeg VIL og går inn for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ har jeg bestemt meg: knappe tre uker innsats frem til bryllup! Ikke noe kurs, men ta grep selv og spise mindre. Jeg er ikke der at jeg vil telle kalorier heller, og jeg er fullt ut i stand til å lure meg selv og tro at ikke alt jeg putter i munnen har kalorier i seg. Så jeg må nok registrere litt likevel for å se hvor jeg ligger.

Vekten var i går 68.6 kg. Har ikke noe mål for disse tre ukene, bare at jeg skal ta av meg litt ..... Det er forresten helt feil: jeg skulle ønske jeg kunne veie 65 kg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden sist jeg registrerte det jeg spiser, og det nye systemet er langt kjappere enn det forrige. I går spiste jeg ca 1200 kcal. Avsto fra sjokolade (som jeg kan finne på å spise en eller to biter av en stor plate i løpet av en dag, - til kaffen!), ost i alle former, kaker, kjeks, is, chips, peanøtter, - det er stort sett det slikt som gir meg overflødige kalorier. Men så langt bare to dager med stødig vilje til å si nei! Jeg kan fort glemme meg! Men håper motivasjonen holder 18 dager fortsatt, - med litt ekstra i helgene bare ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag med registrering av det jeg spiste: under 1500 kcal, og det inkludert et glass vin og middag ute i går. Veldig vanskelig å vite når det er dressing og andre saker i maten jeg ikke har laget selv, men jeg tror ikke det skal være helt på viddene. Har valgt å beholde cappuccino med lettmelk og skikkelig sukker på morgenkvisten, og lite brød. Blir ikke så veldig sulten, men det med sult tror jeg bestemmes mer av hodet enn av kroppen!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag! Hele denne uken har jeg holdt meg under 1400 kcal per dag, mellom 1100 og oppunder 1400. Jeg har registrert alt jeg har spist, og det er jammen ikke mye som skal puttes i munnen før det blir for mye av det meste! Jeg har planer om å fortsette slik to uker til, og er spent på om dette virker slik det er tenkt! Får se på mandag hva vekte er da. Nyt helgen :). Litt for lite trim, bare en gå-joggetur mandag, og det samme er planlagt i dag. ingen styrketrening etter forrige søndag ..... :(. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om helgen var en katastrofe med rundt 2000 kcal fredag og nesten 3000 lørdag, viste vekten søndag 67 kg. Det er 1,6 kg mindre enn forrige søndag, og da virker det å ville spise mindre. Men det er utrolig lite som skal inn i munnen før jeg ikke går ned i vekt! To uker igjen i første omgang, håper viljen holder til det, - og kanskje helt til 65 eller 64 kg også. Det sitter i hodet, og og jeg MÅ velge å være litt sulten av og til, og å si nei til noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller fremdeles kalorier. Under 1200 å langt i dag, og nå er det så sent at det er bedre å legge seg enn å spise mer. Og i dag har jeg vært sulten, - kanskje fordi jeg spiste så mye i helgen?
Har fått en liten styrkeøkt. Den var ikke veldig effektiv, men bedre enn ingen ting. Er jeg flink, gåjogger jeg deler av turen hjem fra jobb i morgen, - værmeldingen er ikke så aller verst! Det blir normalt 8-9 km. Også bedre enn ingen ting. Litt kjedelig alene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg teller fremdeles kalorier....... Kjenner jeg meg selv rett er jeg helt nødt til det for ikke å lure meg selv. Og jeg er innimellom sulten, eller tror jeg er sulten fordi jeg drikker altfor lite vann. Men jeg tror det virker, jeg tror vekten går nedover :). Med 1,6 kg i minus forrige uke, håper jeg denne andre uken gir meg ca en halv kg i minus, med erfaring fra tidligere om at kroppen må bli vant til mindre mat og tviholder på det den får.  Magen er i det minste mindre fordi den ikke er så full. Det som er så synd er at det første som forsvinner er brystene og kinnene, og det som er der kan godt blir der. Derimot rumpe, hofter og lår ....... Ca 1440 kcal i går, og ikke noe mer i dag heller, etter planen. Det hjelper på motivasjonen å mestre dette, men det krever mye vilje som jeg ikke alltid har!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager på hotell uten katastrofale mengder mat eller drikke, likevel var vekten og målene de samme som for en uke side, 67,0 kg! Synes selvsagt det er litt kjipt, men det viser hvor uhyre lite som skal til for å ikke gå ned, men derimot at vekten øker i stedet! Fortsetter en uke til! Og er jeg riktig flink, stopper jeg ikke der, men fortsetter til jeg faktisk når målet om å komme ned til 65 kg! ....... Jobber med saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1400 kcal i går, - iallefall under 1600. Og ca 9 km småjogging på tur hjem fra jobb, brukte litt i overkant av en time på det. Altfor lite styrketrening, - det er jo SÅ kjedelig! Kanskje jeg må melde meg på en gruppetime på treningsstudioet og få det servert på den måten i stedet for å trene på egen hånd!? Jeg er ganske dårlig til å presse meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det alt onsdag og jeg midtveis i min tredje uke med kaloritelling. Ca 1400 kcal i går også, og jeg er i rute så langt i dag. Satser på at denne dagen også skal gå fint. Synes det går tregt, og med mange festligheter til helgen til helgen kan det jo være at det går litt over styr (igjen). Men jeg HAR fått redusert magen litt, selv om det er mye igjen å ta av! Håper jeg har motivasjon til å fortsette noen uker til etter disse tre, opprinnelige ukene! 65 kg er målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herfra det gjelder: hittil har jeg vært SÅ flink! Under 1400 kcal minst 5 dager i uken. Jeg har jo nådd målet om å være flink i tre uker, selv om jeg ikke er 65 kg ennå.
Nå står storinnrykk for døren, med besøk, mat og festivitas gjennom helgen! Jeg må holde meg i skinnet i dag, skeie ut med måte fredag og lørdag, og så er det på'n igjen med magre dager fra søndag! Jeg heier på meg, og håper jeg er standhaftig så jeg kommer ned til 65 kg, - endelig! Har prøvd på det i flere år. SÅ vanskelig, selv om det ikke er snakk om så mange kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen ble så festlig at det også vises på vekten i feil retning: opp 200 gram, 67,2 kg! Så jeg fortsetter! Det går fryktelig tregt å få disse kiloene av, og jeg er neimenn ikke sikker på om jeg er så flink som jeg tror gjennom uken, eller om jeg lurer meg selv, på tross av at jeg jeg gjør hva jeg kan for ikke å gjøre det. Tvert imot mener jeg at jeg rapporterer i overkant om jeg er i tvil ..... Men jeg gir ikke opp! 65 kg er målet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe og trøste: i dag var jeg på et frokostseminar, - og spiste frokost der. Etter telling ble det flere kalorier til frokost enn jeg normalt spiser til middag! Så konklusjonen er at i dag ble det middag til frokost. Og da er det ikke så mye igjen som skal/kan/bør inntas resten av dagen! Og jeg som pleier å være så sulten og sugen om kvelden ......!! Igjen viser det hvor utrolig lite som skal til for at jeg ikke går i vekt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ har jeg kommet til 1600 kcal inn i dag, så nå må det være slutt! Dette er det høyeste inntaket på en ukedag med mål om lavt inntak på tre uker, men akkurat innenfor det "lovlige". Jeg teller mine kalorier inn videre.

En luntetur på ca 8 km både i dag og søndag, og det er bedre enn ingen ting. Men styrketrening blir det minimalt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En uke med et døgn på hotell, to døgn i besøk, nok to døgn på hotell og et par dager innom hjemme. Vekten viste søndag 66,6 kg, og det er litt mindre enn uken før, og det på tross av vanskelige og dårlige valg, god drikke og lite trim. Håper jeg er flink nok til at vekten fremdeles beveger seg nedover. Har ikke registrert kalorier den siste uken, har ikke vært innom en PC lenge nok til å ha tid til det. Så målet er fremdeles 65 kg ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe uregelmessig og til dels fråtsende spising i første del av helgen gjorde at vekten viste 67,4 kg lørdag kveld, 0,8 kg MER enn forrige uke. Men det får  bare være sånn. Denne uken er det ikke hotellopphold eller andre farlige utskeielser bortsett fra bursdager tirsdag og torsdag. Behøver jo ikke å hive innpå kaker og mat likevel! Vel, avventer ny veiing til helgen, så se om vekten har stabilisert seg eller gått litt ned igjen. Jeg gir ikke opp. og målet er 65 kg, 2,4 kg til ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke registrert det jeg spiser på nesten to uker, og det bidrar nok til at vekten ikke går ned også: da er det alltid mange kalorier jeg glemmer at jeg i det hele tatt har puttet i munnen, eller jeg tenker at "dette betyr ingen ting"! Men det gjør det jo, og det vet jeg når jeg bare gidder å tenke med om. Så joda: jeg er særdeles flink til å lure meg selv, for det er jo bare det jeg gjør! Vekten forteller uansett sannheten (over tid)! Nyt dagen, - i dag er det faktisk den internasjonale eldredagen, for den det måtte angå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å registrere inntaket igjen, og gårsdagen ble en katastrofe i så måte! med mye mat, vin, og massevis av peanøtter ville kaloriinnholdet ha rukket til to dager, og ikke en! Vel, spist er spist, så da er det bare å gå tilbake til de gode vanene og satse på at kroppen ikke lagrer alt den fikk i går! Hittil har det gått fint i dag, men dette er jo den letteste delen av dagen. Verre blir det når jeg komme hjem og snoker i skuffer og skap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke mye som skal til når det jeg spiser ekstra er konfektkake!! Plutselig flere hundre kalorier for mye igjen!! Vekten vet nok å passe på at alt blir riktig, og vil nok vise hvor mye jeg har lurt meg selv.  Fremdeles ingen trim denne uken, men i dag skal jeg lunte deler av turen hjem fra jobb. Litt er bedre enn ingen ting! Nyt fredagen! Straks helg ..... 

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 66,2 kg i går, og det er jo vel 1 kg mindre enn forrige uke! Ikke godt å si om det er et blaff eller om vekten faktisk går nedover. Prøver å være flink, men det er jammen ikke lett, og jeg vet hvor såre enkelt jeg lurer meg selv og "glemmer" at det er kalorier i det jeg putter i munnen. Festligheter denne uken også, med teatertur og litt kos i den forbindelse i morgen, og hotellmøte torsdag og fredag! Veeeeldig lett å gå seg bort i kaloriene! Følgjetongen fortsetter :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke har passert, og vekten var akkurat det samme som forrige uke: 66,2 kg. Så det tar virkelig sin tid å nå 65 kg. Jeg spiser for mye til å gå ned i vekt, rett og slett! I tillegg blir det altfor lite trim, så jeg blir dvask og ekkel, - men myk å ta på i det minste! Det er ettermiddagen og kvelden som er problemet, når jeg kommer hjem fra jobb. Enostebit, noen peanøtter, og jeg vet ikke hva. tror at om jeg spiser bare LITT av hver ting så teller det ikke! Så ja, jeg er ekspert i å lure meg selv!! Tragisk!! Nyt dagen, og ha en god uke, der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I flere dager nå har jeg lurer-registrert det jeg har spist. Jeg har bare kopiert dagen før for det meste, uten å registrere det jeg egentlig har spist. Og da lurer jeg meg selv!! Da "glemmer" jeg kalorier jeg har puttet i meg! Men jeg HAR blitt flinkere til å ikke spise kjeks og sjokolade, og til dels også peanøtter og chips. Vel, jeg prøver å være disiplinert, men det er jammen ikke lett! Og nå står helgen for døren .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter uten å registrere det jeg reelt spiser. Tross det viste vekten 0,2 kg mindre enn forrige uke, og det er jo flott! Det betyr at tross latskapen med manglende registrering går jeg ikke helt av skaftet. Jobber med saken! Prøver å spise lite nok, selv om kostholdet nok ikke er så variert og rikholdig som det burde være. Jeg får gjøre det litt sånn på min måte.  Med noen sunne og noen slett ikke så sunne valg!

Nyt dagen og uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går viste vekten 65,2 kg, 0,8 kg mindre enn forrige uke. Det har vært hektisk, jeg har vært hjemme alene, jeg har overhode ikke trent, og jeg har spist lite.  Så det kan godt være dette bare er forbigående nedgang, men jeg jobber for at det ikke skal være der. Nesten på 65 kg, og det er lenge siden. Jeg veier meg om kvelden, så jeg er nok ennå litt lettere om morgenen. Fremdeles ingen registrering av inntak, men prøver å holde inntaket moderat. Verre når gubben er hjemme enn når jeg er alene. Men jeg har blitt flinkere til å ikke spise sjokolade, chips, peanøtter og annet snop, mindre ost, og mindre alkohol. Så det hjelper jo! Får se om det holder seg! Nyt dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...