Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet for to timer siden, står det?

Har kikka litt på de forskjellige gruppene i Under 10 kg vektnedgang, og Hold vekten.

Men det er jo rene spøkelses tilstander, nesten ingen aktivitet....

Jeg har vært inne på GR med jevne mellomrom, helt siden jeg veide 86 kg. Nå er jeg på ca 65, men vil gjerne gå ned til iallefall 62.

Og de kiloene er utrulig vanskelige å få tatt knekken på!

Har holdt på veeeldig lenge! Opp og ned.

Ser du er omtrent på samme nivå, Ala....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, det er ikke mye aktivitet her. Vi er noen få som holder liv i hver vår tråd, ser det ut til. For å snakke for meg selv er det mest for  min egen del, for å stå til rette for "noen". Jeg gikk mitt første GR-kurs i 1977, og hadde hatt et helt bibliotek om jeg hadde tatt vare på alle kursbøkene. Etter hvert mistet jeg respekten forkursene og måtte finne motivasjon til å  ta tak i meg selv. Så der er jeg. Jeg har ikke variert så mye som deg, Syttito, men disse kiloene er like vanskelige å bli kvitt om det er snakk om to eller ti. Og like vanskelig er det å holde vekten stabil! Når jeg endelig har greidd å ta av meg litt, tror hodet mitt at begrensningene er opphevet og så spiser jeg mye igjen, og legger på meg nok en gang ....... Kjedelige greier! Frustrerende at det er så få kalorier som skal til for å være stabil, - det er jo nesten ingen ting sammenlignet med de mengdene og det mangfoldet jeg helst hadde villet puttet i med!

Vi får heie på hverandre :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag sto vekta på 64.8.

Det er bare 2.8 kg ned til 62, og kanskje der jeg burde være.

Målet er 60, men kanskje er det for mye ( selv om jeg veide 58 i ungdommen).... eldre  damer skal ikke være skrapa, og fulle av løse skinn...

Knekkebrød dietten ligger på kjøkkenbenken, det er den som har vært min støtte når jeg har fått inspirasjonen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

64,4 kg!!! Det er under 65!! 0,8 kg mindre enn forrige uke. Mange år siden jeg har vært der. Da har jeg jo nådd målet om 65 kg. Hurra for meg!
Det hjelper å ikke ha tid til å spise, og i tillegg passe på å ikke fylle på med kaloririke ting når jeg så spiser. Og jeg synes jo at jeg titt og ofte går rundt og er småsulten.

Hva nå da? Jo, nå er jo kunsten å ikke gå den gamle fellen og tro at jeg kan spise hva jeg vil, så jeg fortsette mot 63 kg. Mulig det er for lite, men det får jeg se. Men det er fortsatt hardt arbeid, for det skal SÅ lite til før jeg går opp igjen! 
Og så må jeg ta meg tid til å trene igjen, for nå har jeg fått grevinneheng av manglende muskler i armene, og det har jeg ikke hatt før! Det er bare å ta seg sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det henget tror jeg er vanskelig å få bort, samme hvor mye man trener....

Har gått på trenings senter i 13 år nå, og har bra med muskler, men henget er der like herlig. 

Der tror jeg bare kniven hjelper....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hyggelig at du også er her :). 
Du har helt sikkert rett!! Den eneste måten å fylle ut huden på igjen er nok å legge på seg, så da får det heller være! Men litt mer trening enn det jeg har bedrevet den siste tiden må nok til! Jeg gå-jogget halve veien hjem fra jobb forrige tirsdag, og etter det har jeg vært tett: forkjølt og på grensen til bihulebetennelse, så ikke noe offensiv trening før jeg er bedre. Noen få minutter med mage-rygg i går, men det monner ikke. Og jeg gruer meg til å gå på treningssenteret igjen, for det er så lenge siden sist.... Det er bare å bite i det sure eplet og krype i det! Vi får være glade for at vi er spreke og i stand til å trimme når vi velger å gjøre det, - og jeg er glad jeg ikke er alvorlig syk, men bare godt snufsete! Nyt livet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny dag og ny uke, med nye muligheter. Jeg veide det samme i går som forrige søndag, 64,4 kg. Det er jo positivt i seg selv, for jeg har spist noen større middager, og mer sjokolade og chips enn på lenge. Og igjen viser det hvor få kalorier ekstra som skal til før jeg legger på meg igjen. Så det er bare å fortsette å passe på inntaket i uken. Og det er det som er den tøffe jobben: å ikke falle for fristelsen til å hive innpå med mat og alt mulig annet godt! Og så håper jeg tiden og helsen igjen kan tillate trim, for dette går ikke. Noe av vektnedgangen er dessverre muskler!! Så det blir hardt å begynne å trimme igjen. Men det må nok til .....
Nyt dagen, - sånn passe snøkaos her jeg oppholder meg. God trim i snømåking!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tredje uke på rad der vekten viser 64,4 kg. Det betyr jo bare en eneste ting: jeg spiser for mye til at jeg går ned mot 63 kilo når jeg ikke passer på! Jeg synes jeg fremdeles er sparsommelig med inntak av kalorier, men vekten er jo ikke enig! Igjen får jeg bevist hvor lite som skal til av ekstra kalorier for ikke å gå ned i vekt. Og da er veien til å begynne å legge på meg igjen like kort. Håper jeg ikke kommer dit, men det er skrekkelig for gjort. Og den siste uken har jeg spist mer sjokolade enn på lenge. Det er bare å kutte det ut.

Har meldt meg på spinning i dag, og det er da noe. Tre uker siden forrige joggetur, og ennå lenger siden annen trim og styrketrening. Så det kan godt være at mye av vekten som er borte er muskler også, og det er jo ikke bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider