Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått unnagjort treningen for idag. Hos fysio'n. I dag gadd jeg ikke sykle til oppvarming - tenkte jeg skulle prøve litt tredemølle for en gangs skyld. Planen var å gå de tilmålte minuttene, men tror dere ikke at dama regelrett jogget! Og det gikk så overraskende lekende lett at jeg følte meg som et spørsmålstegn der jeg løp. Nå hører det med til historien at vi snakker 10 minutters aktivitet her, så det er jo ikke så fryktelig mye å rope hurra for, men for et par måneder siden, hadde jeg vært fullstendig anpusten etter et par minutter. Etter dette, var det en halv time med styrketrening.

 

Dessuten veide jeg en halv kilo mindre i dag enn i går....:-)

 

Snart lunch - det blir tunfisksalat i dag, tror jeg.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...neste gang går det enda bedre. Deilig å kunne overraske seg sjølv av og til. Jammen bra!

 

Furia: det positive med en rolig dag på jobben er at det kanskje er energi til noko når du er ferdig....så får du jo også tid til å kome innom her av og til;-)

 

Tanteb: Du er jammen flink! Viljestyrke er nøkkelfaktor til dei fleste måloppnåelsar. Stå på!

 

Kokko: håper fjellturen var bra og gav mange trimpoeng. Beskriv for oss som ikke har hatt tid til slike turer på en stund...drøymer meg vekk...

 

Unco: vi har alle våre oppturer og nedturer - du er jammen flink som er åpen og ærlig....håper det går rette vegen.....rett oppover. ( ift vekt sjølvsagt rett nedover!) Alt ordner seg for kjekke jenter;-)

 

Ha en fortreffelig dag - snart lunsj...jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi ettervekst her' date=' eller? Noen fordeler med å være helt blondie - ingen grå hår i sikte, og om det skulle være noen, går de i ett med resten :-) Og så kan man alltid skylde på hårfargen når det er noe man ikke forstår :)[/quote']

Har vært "plaget" av grå hår siden midten av 20 årene.. noe jeg har "fått" av min kjære mor!! :) Og det blir liksom ikke bedre med årene :confused:

 

Skulle gjerne ha vært blond, men er rødbrun. Vet ikke om jeg ville ha sett ut med blondt hår?! Kanskje jeg skulle ha testet ut akkurat det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært "plaget" av grå hår siden midten av 20 årene.. noe jeg har "fått" av min kjære mor!! :) Og det blir liksom ikke bedre med årene :confused:

 

Skulle gjerne ha vært blond' date=' men er rødbrun. Vet ikke om jeg ville ha sett ut med blondt hår?! Kanskje jeg skulle ha testet ut akkurat det?[/quote']

MIN kjære mor, har ikke et eneste grått hår. Og hun er brunette! Min morfar sa farvel til denne verden uten et grått hår på hodet (og han hadde hår på hodet :)) i en alder av mange og åtti. Så ja, jeg har vel fått noen bra gener der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIN kjære mor' date=' har ikke et eneste grått hår. Og hun er brunette! Min morfar sa farvel til denne verden uten et grått hår på hodet (og han hadde hår på hodet :)) i en alder av mange og åtti. Så ja, jeg har vel fått noen bra gener der :-)[/quote']

 

Skjønner at det er alt for mye urettferdighet her i verden!! :) Jeg får finne trøst i noe annet jeg da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var hos frisøren utbrøt hun bare - ja her var det ikke mye liv !!! :eek:

Hadde helt lyst hår en gang i tiden , men det har igrunnen bare umerkelig gått over i kommunefarge. På samme måte har sprettrumpa bare seget nedover,- og nå er det ikke mye sprett lenger..... :)

 

Sol og frisk høstluft, ja - er så arbeidssky om dagen at det er såvidt jeg klarer å være på jobben i 8 timer. Tenk så deilig det hadde vært å ta en uke eller 5 fri nå i det flotte høstværet,- gå lange turer, lese bøker, sove lenge og bare sløve i sitt eget tempo *sukk*

I dag har jeg kjøpt skritteller inspirert av Kokko. Mest av nysgjerrighet for å sjekke om jeg er så aktiv som jeg innbiller meg,- eller kanskje være med på LHL-kampanjen.

Ha en fin kveld med eller uten trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og frisk høstluft' date=' ja - er så arbeidssky om dagen at det er såvidt jeg klarer å være på jobben i 8 timer. Tenk så deilig det hadde vært å ta en uke eller 5 fri nå i det flotte høstværet,- gå lange turer, lese bøker, sove lenge og bare sløve i sitt eget tempo *sukk*

I dag har jeg kjøpt skritteller inspirert av Kokko. Mest av nysgjerrighet for å sjekke om jeg er så aktiv som jeg innbiller meg,- eller kanskje være med på LHL-kampanjen.

Ha en fin kveld med eller uten trening![/quote']

 

Ååå så deilig å se at andre skriver og føler et samme som meg!! Det er så sinnsykt stille og lite giv på jobben for tiden at jeg sitter å kjeder meg!! Må liksom finne på noe gjøre innimellom. Det er slitsomt.

Har vært ute å gått en tur nå, til og fra hallen hvor vi har hatt foreldremøte. Det er så deilig temp ute og det var så godt å gå i rask gange. Det er ikke lange turen, men det gjorde godt. Lurer på om jeg også må gå til innkjøp av skritteller, motivere for litt mer aktivitet på kveldene!

 

Ha en fortreffelig aften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisør var bra, spørs berre korleis det er når eg skal til sjølv i morgon. Skulle hatt ho frisøren i skuffa på badet og dratt henne fram når det trengdes....;-) Altså dagleg.

 

No er eg klar for en joggetur, før 24 begynner. Det MÅ eg ha med meg før eg stuper til sengs. E dødstrøtt for tida...kan eg skylde på slankinga? Trur eg er programert til å gå i hi store delar av hausten og vinteren....

 

Ha en flott kveld alle sammen!

 

See you;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet litt for sent idag, slik at den planlagte hårvasken jeg skulle hatt i GÅR morges, måtte utsettes til etter trening og fysio på morgenen. Det var planen. Men så ble det en haug av møter og shopping :) (til barna) som kom i veien, og plutselig var det foreldremøte. Skrekk og gru. Har gått rundt med et stort rosa hårbånd og fletter i hele dag - inklusiv foreldremøte for HELE ungdomsskolen. Datteren min var med en periode og holdt noe info, og på vei dit spurte hun om jeg skulle ha på "det derre". Hun siktet til hårbåndet. DET kunne jeg i alle fall IKKE ta av etter å ha gått med luggen skviset bakover under hårbåndet hele dagen.....Så nå er jeg glad for å være hjemme igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så deilig å se at andre skriver og føler et samme som meg!! Det er så sinnsykt stille og lite giv på jobben for tiden at jeg sitter å kjeder meg!! Må liksom finne på noe gjøre innimellom. Det er slitsomt.

Har vært ute å gått en tur nå' date=' til og fra hallen hvor vi har hatt foreldremøte. Det er så deilig temp ute og det var så godt å gå i rask gange. Det er ikke lange turen, men det gjorde godt. Lurer på om jeg også må gå til innkjøp av skritteller, motivere for litt mer aktivitet på kveldene!

 

Ha en fortreffelig aften :)[/quote']

Fæle greier det å kjede seg på jobben. Det var en artikkel i Aftenposten nylig om motstykke til Burnt-out: Bored-out. Man kan rett og slett bli stresset av å ha for LITE å gjøre. Veldig interessant lesning. Jobben min er pyton hele vinteren. Nesten ikke noe å gjøre i det hele tatt, siden det er en sesongbedrift (hageutstyr). Tror nok jeg er på fryktelig feil hylle....Så da er vi flere som er åpne for nye utfordringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisør var bra' date=' spørs berre korleis det er når eg skal til sjølv i morgon. Skulle hatt ho frisøren i skuffa på badet og dratt henne fram når det trengdes....;-) Altså dagleg.

 

No er eg klar for en joggetur, før 24 begynner. Det MÅ eg ha med meg før eg stuper til sengs. E dødstrøtt for tida...kan eg skylde på slankinga? Trur eg er programert til å gå i hi store delar av hausten og vinteren....

 

Ha en flott kveld alle sammen!

 

See you;-)[/quote']

Og jeg er programmert til å oppholde meg i varme strøk om høsten og vinteren....Det blir mange feilmeldinger i løpet av sesongen, serru :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var hos frisøren utbrøt hun bare - ja her var det ikke mye liv !!! :eek:

Hadde helt lyst hår en gang i tiden ' date=' men det har igrunnen bare umerkelig gått over i kommunefarge. På samme måte har sprettrumpa bare seget nedover,- og nå er det ikke mye sprett lenger..... :)

 

Sol og frisk høstluft, ja - er så arbeidssky om dagen at det er såvidt jeg klarer å være på jobben i 8 timer. Tenk så deilig det hadde vært å ta en uke eller 5 fri nå i det flotte høstværet,- gå lange turer, lese bøker, sove lenge og bare sløve i sitt eget tempo *sukk*

I dag har jeg kjøpt skritteller inspirert av Kokko. Mest av nysgjerrighet for å sjekke om jeg er så aktiv som jeg innbiller meg,- eller kanskje være med på LHL-kampanjen.

Ha en fin kveld med eller uten trening![/quote']

Saken er avgjort - jeg MÅ kjøpe skritteller jeg også! Med dine 4 miiiiiiiiil i uka, ligger du godt an til seier i den konkurransen (var det konkurranse?), skulle jeg mene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så deilig å se at andre skriver og føler et samme som meg!! Det er så sinnsykt stille og lite giv på jobben for tiden at jeg sitter å kjeder meg!! Må liksom finne på noe gjøre innimellom. Det er slitsomt.

Har vært ute å gått en tur nå' date=' til og fra hallen hvor vi har hatt foreldremøte. Det er så deilig temp ute og det var så godt å gå i rask gange. Det er ikke lange turen, men det gjorde godt. Lurer på om jeg også må gå til innkjøp av skritteller, motivere for litt mer aktivitet på kveldene!

 

Ha en fortreffelig aften :)[/quote'] ja prøv,- det er jo spennende å se ikke sant? Også støtter vi vel en god sak ved å kjøpe de fra LHL. Kan jo trenge dem en dag når vi ikke er like unge, spreke og sunne :) som vi er nå :) ?

Var ute på tur m Bikkja & Mannen i kveld, og det var 5500 skritt på ca en times tur.

Føler med deg på den jobbsituasjonen - vet ikke hva som er verst av å jobbe seg ihjæl eller kjede seg ihjæl. Resultatet blir ihvertfall d samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er avgjort - jeg MÅ kjøpe skritteller jeg også! Med dine 4 miiiiiiiiil i uka' date=' ligger du godt an til seier i den konkurransen (var det konkurranse?), skulle jeg mene. :-)[/quote'] Gjør det! Lover å ikke bruke den når jeg løper - det er jo ikke no'n vits. Skal måle aktivitet utenom løping tenkte jeg.

 

Rosa hårbånd og fletter sa du? På foreldremøte? Med 14 og et halvt-åringen? Hmmmmm - du har snille barn :)

Poden ville antagelig heller dyttet meg foran en bil da han var på samme alder......... :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det! Lover å ikke bruke den når jeg løper - det er jo ikke no'n vits. Skal måle aktivitet utenom løping tenkte jeg.

 

Rosa hårbånd og fletter sa du? På foreldremøte? Med 14 og et halvt-åringen? Hmmmmm - du har snille barn :)

Poden ville antagelig heller dyttet meg foran en bil da han var på samme alder......... :eek:

Du sier noe....Men hun er vel vant til at mor skiller seg ut til tider :) Tydelig at jeg gikk over streken i dag da, he he...Hadde det vært HELT for j....., lover jeg deg at hun hadde NEKTET meg adgang til skolen. D Hun er ikke nådig med sin mor inni mellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her er jeg:) Takker for ettelysning 19Bente63!!Trengte den..hadde nok ikke skrevet noe ellers.Har ikke følt for å skrive noe,men jeg leser alt...for jeg har dere i tankene og må ha med meg det som skjer:DJeg har ikke klart å komme inn i noe slankemodus ennå og blir fortvila over meg selv!!:) Har brukt meg selv som søplekasse siden jeg kom hjem fra ferien,og vekta er snart tilbake att fra start !! At det går an!!!!!!!!!!!!!!!:eek:

Var ute og gikk i en time i går,men hva hjelper vel det når matinntaket er ekstremt!!Nå har jeg også klart å fått vondt i den ene ankelen,(det gjør vondt å gå)så jeg ser ikke akkurat noe lys i tunnelen akkurat nå!!Beklager et så negativt innlegg etter å ha lest så mange flotte og morsomme innlegg.Dere er jammen flinke!!!!!!!!!!!!!!!!Håper å komme sterkere tilbake.

 

Mvh SLITER`N!!!

JM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også tenke sånn når jeg er inne i en dårlig periode: Hva er vel vitsen med litt trim når man lar det stå til med maten? Men tenk at du faktisk forbrant (merkelig ord...) de ekstra kaloriene, du holdt muskulaturen i ånde, og du fikk fart på hjerterytmen. Tenk at det er bra for helsa di! Aldri bortkastet!

 

Kanskje du skal ha samme mål som meg i starten: Å finne tilbake fokus! Skriv mer her inne, og prøv å programmere deg med noen positive tanker. For det er alltid noe positivt. Ut i fra det du har skrevet tidligere, lever du i en lykkelig familie. DET er kjempestort! Tenk på alt det du har å være glad for! Kanskje blir de ekstra kiloene ikke så veldig viktige - ikke nok til at du skal gå rundt og føle at alt er bare dritt?

 

Kom igjen, kom deg på vekta og registrer deg på Isblomstene! Det forplikter og hjelper!

 

God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen hemmelighet akkurat, at jeg har tunge dager for tiden. Jeg vil prøve å holde fast ved lyspunktene. Det tror jeg kan være nyttig for flere av oss. Derfor utfordrer jeg dere til å finne minst en positiv idé, tanke, opplevelse etc. å kunne formidle her inne. Det vil tvinge oss til å tenke positivt, selv når det stormer som værst. Har man mer enn en positiv ting å formidle, så selvsagt..... vi hadde vel noe lignende på gang på den andre tråden for leeeenge siden...

 

Mine positive i dag:

1. Hadde fin samtale med lærerinne sammen med sønnen min i dag.

2. Har avtalt tur/cafebesøk med venninne i morgen avhengig av været.

3. Fikk omsider tak i venninne 4. Gledet datteren min med ny genser.

5. Det er fredda i morgen :-)

 

Det ble 5 idag. Fint det. Til tross for rosa hårbånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen hemmelighet akkurat' date=' at jeg har tunge dager for tiden. Jeg vil prøve å holde fast ved lyspunktene. Det tror jeg kan være nyttig for flere av oss. Derfor utfordrer jeg dere til å finne minst en positiv idé, tanke, opplevelse etc. å kunne formidle her inne. Det vil tvinge oss til å tenke positivt, selv når det stormer som værst. Har man mer enn en positiv ting å formidle, så selvsagt..... vi hadde vel noe lignende på gang på den andre tråden for leeeenge siden...

 

Mine positive i dag:

1. Hadde fin samtale med lærerinne sammen med sønnen min i dag.

2. Har avtalt tur/cafebesøk med venninne i morgen avhengig av været.

3. Fikk omsider tak i venninne hvis man ble idømt fengselstraff i går. Fin prat.

4. Gledet datteren min med ny genser.

5. Det er fredda i morgen

 

Det ble 5 idag. Fint det. Til tross for rosa hårbånd [/quote']

 

Heia Bente!

Den er god! Jeg tar utfordingen.

Det var jobbdag idag, og litt igår så jeg gikk en time før tiden idag siden jeg bare skal jobbe to dager og ikke 2,5. Mye gåing i fint høstvær.

 

mama3 - lurt det der med frisør, jeg var der idag og det hjalp veldig godt :)

Kjenner meg igjen med Bad Hair day ja, akkurat idet du ikke kan ombestemme deg innser du at håret burde vært vasket likevel...&@#! Jeg er veldig fornøyd med frisøren min. Hun er veldig flink, og har gitt meg en "Wash & Go" frisyre som ikke blir helt ødelagt av å ha sovet på den en hel natt. Det har veldig mye å gjøre med en riktig klipping.

 

furia: Jeg trener på Skøyen , der har de sån fin dusj- og badstu-avdeling. Deilig, etter trening :)

 

Jeg har første veiedag på mandag så da skal jeg legge inn resultatet mitt på Isblomstene. . Jeg skjønner hvorfor vi må ha en egen tråd til det, her formelig hagler det med innlegg. Det er en bitteliten ulempe for meg, når det kommer 20 nye innlegg mellom hver gang jeg er innpå, så husker jeg ikke å svare alle jeg vil svare. Men det er veldig mye hyggelig lesestoff!

 

Dere ser jeg er natterangler, det er ikke sjans i løpet av arbeidsdagen, så jeg er heldigvis langt unna Bore-out. Det er ikke stas, jeg husker en jobb jeg hadde som student som var slik. Bare sitte stille og fryse, jeg kunne ihverfall lese pensum, men det var ikke alltid det var så inspirerende.

 

Og takk til alle som har trøstet meg mht mine jobb-frustrasjoner, det hjelpe å vite at man ikke er alene. Likevel: Nå tar jeg Bentes utfordring om ikke å bli sutrete og skriver noen bra ting om dagen idag så vi trekker hverandre og oss selv opp.

 

Her er mine gode ting for dagen:

- Ble fin hos frisøren

- Travelt men OK på jobb- fikk gjort det meste av det som sto på listen min for idag

- Kjøpte mye fine klær på salg, helt utenom planen.

- Og det brukte jeg bare en halv time på..

- Har gått 13000 skritt idag

- Hatt middagsbesøk av min yngste datter :)

 

Natta,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er finnes aldri unnskyldninger for ikke å si noe positivt, selv om vi ofte må lete etter det positive. Rart det der egentlig.. at vi er så opphengt i det negative bestandig :confused:

 

1. Har "fri"- planleggingsdag i barnehagen. Er hjemme å koser med minstejenta

2. Skal lage deilig middag

3. Skal ta litt hjemmemanikur. Det trenger neglene mine :)

 

 

SÅ alle damer her inne....

 

Når skal vi ha treff. DET hadde vært et skikkelig positivt puff det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her er jeg:) Takker for ettelysning 19Bente63!!Trengte den..hadde nok ikke skrevet noe ellers.Har ikke følt for å skrive noe' date='men jeg leser alt...for jeg har dere i tankene og må ha med meg det som skjer:DJeg har ikke klart å komme inn i noe slankemodus ennå og blir fortvila over meg selv!!:) Har brukt meg selv som søplekasse siden jeg kom hjem fra ferien,og vekta er snart tilbake att fra start !! At det går an!!!!!!!!!!!!!!!

Var ute og gikk i en time i går,men hva hjelper vel det når matinntaket er ekstremt!!Nå har jeg også klart å fått vondt i den ene ankelen,(det gjør vondt å gå)så jeg ser ikke akkurat noe lys i tunnelen akkurat nå!!Beklager et så negativt innlegg etter å ha lest så mange flotte og morsomme innlegg.Dere er jammen flinke!!!!!!!!!!!!!!!!Håper å komme sterkere tilbake.

 

Mvh SLITER`N!!!

JM[/quote']

 

Kjenner meg igjen i alt du skriver, og det er ingen morsom følelse. Jeg finner motivasjon og styrke her inne, bare ved å begynne å skrive noen ord. Et lite hei og takk for sist, som man får respons på med en gang!! Det varmer og hjelper utrolig masse. Og det har du jo gjort honey :) Så bare fortsett og tenk masse positive tanker.

Husk at vi tenker på deg også og savner deg når du ikke er her med ditt vidd og din visdom.

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...