Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

måtte på vekta i dag, hadde egentlig lovet meg selv og spare det til onsdag.. SÅ langt så godt :)

Men jeg er også kjent med at ting kan ta tid... og at det ikke bare er kiloene som teller, men minst like mye cm! Tror vi kanskje har det med å henge oss opp i kilonedgang.

Tror dessuten det har en stor psykisk motivasjonfaktor å kun veie seg en gang i uken. Som skrevet 1000 ganger her inne så endrer kroppen vår seg i både den ene og andre retningen i løpet av en uke, og med det så følger opp og nedturer. Disse opp og nedturene er ikke like lett å handskes med, og kan føre til nedsatt motivasjon...!! Eller tar jeg helt feil?? Vel uansett, slik er det for meg i allefall. For om jeg føler at jeg har gått ned "nok" en uke og det ikke egentlig er veiedag, så tar jeg meg i å skikkelig skeie ut, for det går jo rette veien!! Og jaggu så "driter" jeg i slankekuren om jeg føler at dette funker jo ikke alikevell....!!!

 

Så herretter er det veiedag onsdager og kun onsdager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at Start endelig vant i går!!!;)

 

Status over Mål for uka som er slutt:

Greide over 10 trimpoeng (11,2)

Godteridelen ble så som så. "Litt" i helga ble litt mer.

5 måltider prdag, greide jeg ikke.

 

Ny uke:

10 trimpoeng

Ingen trøstespising når oppgaver blir vel vanskelige

5 måltider pr dag

 

Har vært på fisketur i 1100m høyde, i snøstorm fra nordvest.

Kaldt, kaldt og kaldt - og kun 1 røye!

Men flott tur, okke som.

 

Gratulerer med hund om litt, Bente.

Vi hadde irsk setter i 14 år. Fantastisk!!!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte på vekta i dag' date=' hadde egentlig lovet meg selv og spare det til onsdag.. SÅ langt så godt ;)

Men jeg er også kjent med at ting kan ta tid... og at det ikke bare er kiloene som teller, men minst like mye cm! Tror vi kanskje har det med å henge oss opp i kilonedgang.

Tror dessuten det har en stor psykisk motivasjonfaktor å kun veie seg en gang i uken. Som skrevet 1000 ganger her inne så endrer kroppen vår seg i både den ene og andre retningen i løpet av en uke, og med det så følger opp og nedturer. Disse opp og nedturene er ikke like lett å handskes med, og kan føre til nedsatt motivasjon...!! Eller tar jeg helt feil?? Vel uansett, slik er det for meg i allefall. For om jeg føler at jeg har gått ned "nok" en uke og det ikke egentlig er veiedag, så tar jeg meg i å skikkelig skeie ut, for det går jo rette veien!! Og jaggu så "driter" jeg i slankekuren om jeg føler at dette funker jo ikke alikevell....!!!

 

Så herretter er det veiedag onsdager og kun onsdager!!![/quote']

Mange kloke ord her, Furia. Mål for uken for blir å kun veie seg på onsdager! Kjente meg spesielt godt igjen i det å ha gått ned "nok" :-) Sånt skal vi ikke ha noe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at Start endelig vant i går!!!:)

 

Status over Mål for uka som er slutt:

Greide over 10 trimpoeng (11' date='2)

Godteridelen ble så som så. "Litt" i helga ble litt mer.

5 måltider prdag, greide jeg ikke.

 

Ny uke:

10 trimpoeng

Ingen trøstespising når oppgaver blir vel vanskelige

5 måltider pr dag

 

Har vært på fisketur i 1100m høyde, i snøstorm fra nordvest.

Kaldt, kaldt og kaldt - og kun 1 røye!

Men flott tur, okke som.

 

Gratulerer med hund om litt, Bente.

Vi hadde irsk setter i 14 år. Fantastisk!!!

kokko[/quote']

Så flink du har vært da, til å trimme! Man får jo mye "gratis" ved å ta seg noen fjellturer. Hørtes fryktelig kaldt ut da, snøstorm og greier. DET er ikke jeg klar for ennå, altså. Har ikke fått ut putene fra putekassen ennå.....Det må i grunnen være et mål for uken det også, tror jeg. Skal vel neppe sitte så mye ute fremover....dessverre...;)

 

Skulle ha litt mer trim den hunden din, enn det min trenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg opp på alle innleggene deres fra torsdag til søndag. jeg tror ikke noen andre tråder er så levende som denne KJEMPEFLOTT!!!

 

Skjønner at jeg skal være positiv fra nå:

1.Er ferdig med den vanskelige samtalen(apropos målene mine for denne uka) Og jeg trøstespiste IKKE!!!

2.Jeg skal trimme kl.3, sammen med andre kolleger

3. Vil legge godviljen til for en riktig hyggelig ettermiddag/kveld sammen med min kjære. jeg er jo da nydusjet og deilig etter trimmen(med alle mine "folder")

 

Høres ikke dette flott ut, da???;)

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og solen skinner i Oslo :)

 

Mandag og jeg er supermotivert! Iiiiihaaa!!!!!

Har registrert all spising fom onsdag forrige uke og jeg ligger på rundt 1200-1300. I dag har jeg tenkt meg på aerobic og bosu på Elixia. Har ikke prøvd bosu før så det blir spennende.

 

I morgen er det middag hos pappa. Gleder meg, lenge siden vi har sett gamle ørn. :) Når det gjelder mat der så er jeg ikke engstelig, han er gift med ei amerikansk dame som oss er på konstant slankekur.;) Så der går det i saltater og kylling middager.

 

Postivitas for dagen

 

1. Jeg skal trene

2. Sola skinner

3. Jeg har fått massasje på ryggen min og det gjorde godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen delmål er nådd, JIPPPIIII

Har gått ned 0,8 til 1 kilo ( har tulla litt med startvekten, husker ikke om det var 67,8 eller 67,6 tor det var det første) siden sist mandag, og er kjempefornøyd.

Har klart to av mine delmål: 18 trimpoeng denne uka det var 4 over målsetningen.

 

Glippet på dette med kake til hverdags. Det var bløtkake på jobben sist torsdag ;) men jeg tok bare et liiiite stykke og lot en brødskive være igjen i matpakka. -Og så klarte jeg - som er en snikveier de luxe - å la vekten stå urørt i en hel uke!!

 

Jeg har ikke fått rapportert positive saker de siste par dagene, det har vært noe trøbbel med nettet:

Søndag:

- Fikk trent på Elixia - tredemølle og styrketime på stor ball

- Deilig med tyrkisk bad etter endt økt

- Ungdommen spanderte middag - de kom hjem og laget den

- Jeg skal "snart" besøke en vennine i Danmark

 

Idag traff jeg en 12 uker gammel schäfervalp på toget, den var så søt! Og rolig og alt veldig fint trent. Så jeg fikk omsider gått inn på Bentes valps nettside: De er noen deilige små klumper. Gratulerer igjen:)

 

Så var det nye mål for denne uka:

- Nye 18 trimpoeng frem til onsdag om 9 dager (se nedenfor) og trene på studio minst to ganger

- Ikke kake eller alkohol på hverdager

- Skrive minst tre positive hver dag - for det hjelper veldig på humøret

- Fortsatt ikke snikveie og snikmåle meg.

 

MEN jeg bytter til onsdag så jeg går i takt med dere andre, dessuten hadde jeg min første cm- måling sist onsdag og det er like greit å veie og måle seg samme dag.

 

Ha et hyggelig treff i slutten av ukens folkens, jeg stikker til fjells hvis været holder.

 

Heldiggriser kokko og furia som er fotball-interesserte. Det er gøy å være engasjert i noe slikt, har mange rundt meg som er det. Selv kan jeg ikke helt få opp interessen for fotball. Men, jeg har drevet med utstilling av schäferen min, det er omrent samme form for galskap;)

 

Hyggelig at nikkoline igjen er på tråden, også velkommen til oslojente.

Til tanteb, så vet jeg om følgende råd mht godtesug - i tillegg til det litt vanskelige som nikkoline skriver om "Å venne seg av med å tenke på at det er noe man skal /må ha":

-Tilskudd av krom (tabletter på apotek/helsekost) skal dempe suget

- Små mengder (10-20 gram) MØRK sjokolade (70% eller mer) demper sjokoladesuget. Og etter litt tilvenning syns jeg det smaker mye bedre enn melkesjokolade-klisset.

- Sukkerfrie pastiller finnes i mange smaker fra salmiakk-lakris til kaktus.

- Og sukkerfri tyggegummi selvsagt

 

Skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt stopp til den hver gang den vil ha sukkermat,og nå er den hjernevasket.Jeg smakte ikke et gram sukker i helga utover det som er skjult i maten.

Var og heldig å bli invitert på filmkveld sammen med ei venninne som og skal ned i vekt,vi dro til en butikk hvor de hadde salatbar, godt,sunt og mettende uten dårlig samvittighet - stikkord for lørdagen.

 

Idag hadde jeg min første organiserte veiedag etter ferien,det vil si at fra nå skal jeg på vekta hver mandag uansett hva jeg har spist.Ligger 1,5kg under startvekta jeg hadde her inne i sommer.Det er bra.

 

Vi får ny og oppusset treningssenter her snart da skal jeg begynne å trene styrke,det er treningsbiten som er laber nå.Menjeg har innfridd første treningsmål og trent i dag.

 

Som dere ser så er jeg litt selvfokusert,det betyr ikke at jeg ikke har lest og bryr meg om det som dere skriver,holder bare på lære meg knall fokus på mat og vektnedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter å kulern i sofaen etter en dobbeløkt trening, tilsammen 1 time og 20 minutter. :)

 

Har spist fiskepudding, potet og brokkoli - barnas valg av middag i dag! - nå nyter jeg min 3. norske plomme og har to igjen.

 

Dagens inntak er sålangt 1169 kalorier. Mulig det blir et knekkebrød før jeg legger meg ;)

 

Plutselig tilbake..

 

Jo tilbake... hvorfor har tråden bare tre stjerner????? Sett i gang og stem damer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt stopp til den hver gang den vil ha sukkermat' date='og nå er den hjernevasket.Jeg smakte ikke et gram sukker i helga utover det som er skjult i maten.

Var og heldig å bli invitert på filmkveld sammen med ei venninne som og skal ned i vekt,vi dro til en butikk hvor de hadde salatbar, godt,sunt og mettende uten dårlig samvittighet - stikkord for lørdagen.

 

Idag hadde jeg min første organiserte veiedag etter ferien,det vil si at fra nå skal jeg på vekta hver mandag uansett hva jeg har spist.Ligger 1,5kg under startvekta jeg hadde her inne i sommer.Det er bra.

 

Vi får ny og oppusset treningssenter her snart da skal jeg begynne å trene styrke,det er treningsbiten som er laber nå.Menjeg har innfridd første treningsmål og trent i dag.

 

Som dere ser så er jeg litt selvfokusert,det betyr ikke at jeg ikke har lest og bryr meg om det som dere skriver,holder bare på lære meg knall fokus på mat og vektnedgang[/quote']

 

Alle har behov for å kikke innover av og til! Tror det er sunt jeg ;) Tror ingen her inne tenker på at det er negativt.

 

Høres ut som fokus er knall og vektnedgangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke til hjernen altså! Så flott vektnedgang nikkoline, så stå på.

Det jeg også syns hjelper i tunge studner er følgende som min kursleder i 2002 pleide å si "Hvordan ville den utskeielsen vært før du begynte på kurs?". Alle var enige om at den ville vært MYE større og mer langvarig. Mao, har man et lite tilbakefall til godtposen eller den med potetskruer er det bare å tenke "Det var det", og så fortsette med den gode gjerning og legge glippen bak seg.

 

Dagen tre positive:

- Jeg har gått mer en 15000 skritt idag :)

- Fire måltider er inntatt og kalori-regnskapet tilsier at jeg kan spise godt til kvelds

- Det var deilig å gå ute i klar og ikke så alt for kald høstluft idag

- Idag fikk jeg omsider gjort noe fornuftig på jobben - uten "400" avbrudd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Nice i begynnelsen av desember ;)

 

Noen som har vært der og har noen gode shoppingtips å komme med?

Heldiggris :) :) Var der i sommer og fikk sett masse rundt Nice - men ikke så veldig mye i selve byen utover gamlebyen som var veldig koselig men nokså dyr..... Mitt beste shoppingtips er å dra på markedet i Sanremo - det er en liten time å kjøre - altså i Italia - men masse spennede saker på markedet + mange tøffe butikker - og lavere priser enn i Nice. Tror markedet var tirsdag og lørdag - men er ikke bombesikker på det altså.

Håper du får fint og varmt vær da! - men vi skrives nok før den tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt stopp til den hver gang den vil ha sukkermat' date='og nå er den hjernevasket.Jeg smakte ikke et gram sukker i helga utover det som er skjult i maten.

Var og heldig å bli invitert på filmkveld sammen med ei venninne som og skal ned i vekt,vi dro til en butikk hvor de hadde salatbar, godt,sunt og mettende uten dårlig samvittighet - stikkord for lørdagen.

 

Idag hadde jeg min første organiserte veiedag etter ferien,det vil si at fra nå skal jeg på vekta hver mandag uansett hva jeg har spist.Ligger 1,5kg under startvekta jeg hadde her inne i sommer.Det er bra.

 

Vi får ny og oppusset treningssenter her snart da skal jeg begynne å trene styrke,det er treningsbiten som er laber nå.Menjeg har innfridd første treningsmål og trent i dag.

 

Som dere ser så er jeg litt selvfokusert,det betyr ikke at jeg ikke har lest og bryr meg om det som dere skriver,holder bare på lære meg knall fokus på mat og vektnedgang[/quote'] Du er da ikke selvfokusert! Vi lærer jo av hverandres erfaringer her :-) Bra resultat, forresten!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å rapportere de positive tingene - var så mye hyggelig å lese her inne :)

 

1. Har spist veldig fornuftig

2. Har løpt en 8 km tur i skogen i deilig høstluft

3. Boxeren var med og dermed ble det intervalltrening for å ta igjen Mannen (hannhunder skal markere hver 5 meter.....)

4. Har fått begynt på en sak på jobben som jeg har grudd meg til en stund.

5. Har omsider fått bestilt time til frisøren :)

 

Vurderer om jeg må melde meg på et GR kurs for å finne ut av hva jeg skal spise for å gå ned i vekt. Nå har jeg prøvd å variere litt fra dag til dag så kroppen ikke skal tro den blir sulteforet - mellom 1300 og 2000 kcal pr dag. Buksene kjennes større ut men vekta er som før ;) Vi får se på onsdag - eller torsdag blir det nok.

 

Ha en god kveld!

 

Mvh.

TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveld etter en tøff og samtidig god dag.

Hyggelig å hilse på dere sånn før søvnen skal overta.

 

Var i Nice i november for noen år siden. Shoppet ikke noe særlig, økonomien ville ikke det, men hadde det topp med å vandre gatelangs, også selvsagt i Gamlebyen. Der er det et kjempestort loppemarked 1 gang i uka. Husker ikke dagen, kanskje lørdag? veldig artig:)

 

Natta

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal straks til fysio'n og trene, men er sååå lite motivert akkurat nå....trøtt...fikk ikke sove i natt. Kl halv to kom jeg på at jeg ikke hadde satt frem søppeldunken for tømming, så på med morgenkåpen og ut og romestere med det. Satt meg så og leste litt i stabelen med bøker om valper og oppdragelse som jeg lånte på biblioteket i går. Er ganske ensporet nå, ja. Datteren min synes jeg har tatt litt av. Kan ikke skjønne det! ;)

 

Er litt sånn halvfokusert på maten. Spiser vel ikke helt etter boka, men det er ganske ok, tror jeg. Har vel neppe gått ned til i morgen (selv om jeg har "skrytt" av det for noen dager siden), har spist litt mer i det siste. I går kveld stekte jeg en roastbeef som ble ferdig til kl 2200 og den måtte smakes mye på....(den hadde ligget noen dager i kjøleskapet, og jeg var redd den ville bli dårlig). Kanskje ikke så rart jeg ikke fikk sove med DEN tunge kosten til kvelds!

 

Ellers koser jeg meg med å lese alt dere skriver. Etter min oppfatning, Nikkoline, er det ingen som er for "innadvendte". Vi er jo her for å fokusere på oss selv. Jeg skriver jo en masse vås som må interessere midt i øyet for de fleste, men jeg tenker sånn at de som ikke gidder lese, kan bare hoppe over :-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline: Enig med de andre som har svart deg om å skrive om seg selv: Bare fortsett!!! Vi er alle i sentrum av vår egen virkelighet!

 

Mama3, ser du er inne. Ikke glem å skrive litt, det hjelper i hverdagen, enten vi strever med maten - eller med livet!

Klem fra kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...