Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Ellers kan jeg rapportere om at treningen foregikk i jeans idag...SÅ inspirert var JEG ;) Men mens jeg trente og så meg i speilet, må jeg jo si at det er ganske inspirerende å se musklene titte frem (armene). Tenkte også at hvorfor i h..... kan jeg ikke sette i gang med ordentlig trening av bena også?? Jeg må liksom tvinges i gang jeg. Skulle hatt en personlig trener som kom og hentet meg hjemme!

 

Men så tenker jeg at kanskje noe av grunnen til at jeg faller av lasset gang på gang, faktisk er at jeg har fått så mange vondter av å trene. Jeg fortalte om min lille stund på tredemøllen i forrige uke, hvor jeg syntes det gikk så lett.....fikk kjempevondt på forsiden av den ene leggen...ordentlig vondt. Nevnte det for fysio'n i dag, og det viste seg at jeg er såkalt hul-fot - belaster helt feil i foten. Så nå skal jeg få innleggsåler. Jeg mister litt piffen, kan du si, av å bli satt tilbake av vondter hver gang jeg skal gjøre noe.

 

Har en følelse av at det er nå jeg bør komme med dagens positive :)

 

1. Nydelig høstvær

2. Rent hus

3. Null hull hos tannlegen igår

4. Planla i går hva vi skal ha til middag i dag

5. En dag mindre til vi får hund :-)

 

Flott øvelse dette her, å måtte lete frem noe positivt!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan jeg rapportere om at treningen foregikk i jeans idag...SÅ inspirert var JEG ;) Men mens jeg trente og så meg i speilet' date=' må jeg jo si at det er ganske inspirerende å se musklene titte frem (armene). Tenkte også at hvorfor i h..... kan jeg ikke sette i gang med ordentlig trening av bena også?? Jeg må liksom tvinges i gang jeg. Skulle hatt en personlig trener som kom og hentet meg hjemme!

 

Men så tenker jeg at kanskje noe av grunnen til at jeg faller av lasset gang på gang, faktisk er at jeg har fått så mange vondter av å trene. Jeg fortalte om min lille stund på tredemøllen i forrige uke, hvor jeg syntes det gikk så lett.....fikk kjempevondt på forsiden av den ene leggen...ordentlig vondt. Nevnte det for fysio'n i dag, og det viste seg at jeg er såkalt hul-fot - belaster helt feil i foten. Så nå skal jeg få innleggsåler. Jeg mister litt piffen, kan du si, av å bli satt tilbake av vondter hver gang jeg skal gjøre noe.

 

Har en følelse av at det er nå jeg bør komme med dagens positive

 

1. Nydelig høstvær

2. Rent hus

3. Null hull hos tannlegen igår

4. Planla i går hva vi skal ha til middag i dag

5. En dag mindre til vi får hund :-)

 

Flott øvelse dette her, å måtte lete frem noe positivt!

 

Klem fra meg[/quote']

 

Bare kom med adressen din du Bente, så er jeg der plutselig :). Egentlig synd at vi ikke bor i nærheten av hverandre alle sammen, for da kunne vi sikkelig ha dratt hverandre etter håret ut for å trimme!!

 

Godt du får innleggssåler. Har slike selv, og noen ganger glemmer jeg å bruke de, eller ikke gidder å få støpt nye... da kjenner jeg det etter en stund ja

 

Eller så synes jeg det er litt godt av å få vondter av å trene jeg da... litt snål sånn!! MEN det er jo selvfølgelig ikke slike vodnter du får.. mine kommer jo av at musklene skriker og "leddene" låser seg (slik det føles) :)

 

Kom igjen Bente, det blir ikke bedre av å ikke trene!! Så ikke mist helt mist piffen, men ta det litt gradvis kanskje? Ikke gape over alt for mye!

 

Flink pike med null hull og rent hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null hull altså - heldiggris!! Og rent hus - akkja - flink jente!:)

Skulle gjerne ha sagt det samme - MEN siden jeg snublet i en kjempestøvdott da jeg kom inn i dag -(den var dessverre ikke på vei ut...;) ) og det ikke går an å se gjennom verandadøra i stua pga boxersnørr - så er det vel i grunnen en stund siden det var rent her. Etter min lukseriøse opplevelse hos tannlegen a kr. 11000 - (ja - det skulle være 3 nuller etter 11 tallet ) - har det nå begynt å verke på samme måte i en tann til. Da blir det vel mer rotyllingsmoro ganske snart , tenker jeg :)

 

Men Bente - det var tøft at du likevel trente - selv om du ikke var motivert for det!

 

Så over til de positive tingene:

1.Har meldt meg på GR internet-kurs - starter neste uke

2.Skal gå tur i skogen m/dog så snart dette innlegget er postet

3.Skal ha en sunn og mager lapskaus til middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal få oss hund igjen?

Det ER virkelig trivelig.:)

 

Har vært på o-løp, 42 min i forferdelig terreng. Det vanskeligste jeg har vært med på, tror jeg.

men trimpoeng blir det av det!;)

Nå kaller dusjen og ei god skive brød etterpå.

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal få oss hund igjen?

Det ER virkelig trivelig.:)

 

Har vært på o-løp' date=' 42 min i forferdelig terreng. Det vanskeligste jeg har vært med på, tror jeg.

men trimpoeng blir det av det!;)

Nå kaller dusjen og ei god skive brød etterpå.

kokko[/quote'] Hund er koselig, ingen tvil om den saken :-) Og mye jobb - samt mye trim.

Så flink du er, Kokko, - er det orienteringsløp hver uke? Må da bli mange trimpoeng av det - tungt å løpe i terreng med røtter og kvist og stein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom for å loggføre kylling/røsti/salatmiddag og knekkebrød/confekta sjokoladedrikk i sofaen nå. Deilig:D

 

Ja og forresten heia Rosenborg... men jeg ser på Grey's :cool:

sjokoladedrikk ja - det hørtes godt ut! Optionen kaller :-)

Rosenborg spiller her i stua :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kom med adressen din du Bente' date=' så er jeg der plutselig ;). Egentlig synd at vi ikke bor i nærheten av hverandre alle sammen, for da kunne vi sikkelig ha dratt hverandre etter håret ut for å trimme!!

 

Godt du får innleggssåler. Har slike selv, og noen ganger glemmer jeg å bruke de, eller ikke gidder å få støpt nye... da kjenner jeg det etter en stund ja

 

Eller så synes jeg det er litt godt av å få vondter av å trene jeg da... litt snål sånn!! MEN det er jo selvfølgelig ikke slike vodnter du får.. mine kommer jo av at musklene skriker og "leddene" låser seg (slik det føles)

 

Kom igjen Bente, det blir ikke bedre av å ikke trene!! Så ikke mist helt mist piffen, men ta det litt gradvis kanskje? Ikke gape over alt for mye!

 

Flink pike med null hull og rent hus.[/quote']

Ja tenk så gøy om vi var naboer! Da skulle det ikke være mye flesk igjen på lårene :) Trimturer hver eneste dag! Men det skal jeg jo snart da - hvis hunden vil... Du har rett Furia, det gjelder å ikke gape over for mye. Det er den største feilen jeg gjør hver gang. Går inn for alt med hud og hår, og så mister jeg liksom interessen etterhvert. Derfor som jeg skrev tidligere, skal dette være et langsiktig prosjekt, slik at kanskje kroppen venner seg til endringene underveis og BLIR der selv om jeg skulle komme til å snuse på en bolle eller en sjokolade.

 

Jeg har forresten målt meg i kveld (midjen tar jeg i morgen tidlig sammen med vekten), og det var jaggu nedgang både her og der. Hadde jeg aldri forestilt meg. Må ha målt feil forrige gang....for denne gangen målte jeg to ganger, MINST, for å dobbeltsjekke. Har holdt meg unna vekten de siste dagene, så det blir spennende å se hvor den havner.

 

Tastes i morgen!

 

Natta til boxersnørrtørkere, orienteringsløpere og flotte slankevenninner :-)

 

Ps. TanteB: Gleder meg til du begynner på kurs, slik at du kan dele facts med oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta registrert. Stillstand, verken opp eller ned.

 

Grå dag, både utenfor huset og inni meg.

jeg er så forferdelig trøtt om dagen, uten at jeg sover godt.

Må nok trene enda mer!

 

Skal på venninnetreff i kveld. Håper jeg klarer å spise sakte, slik at jeg ikke behøver ta så mye:o

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg på ære og samvittighet innrapportert denne ukens harde fakta. Det ble en fin nedgang, så da er det vel bare å fortsette!! ;)

 

Jeg har en venninne som holder på med litt av hvert, inkludert healing, kanalisering og nå skal hun ha kurs- sitat "fokusert på personlig utvikling, med hovedvekt på bevisstgjøring av den indre dialogen og om ønskelig, endre denne til å styrke oss i stede for å svekke oss." sitat slutt.

 

Lurer på om jeg skal være med på et slikt kurs. Kanskje det hadde vært noe for flere av oss "sliterne"?? Da mener jeg dette i BESTE mening jenter!!! OK?:)

 

Sjekk ut http://www.kanalisering.no om dere lurer på hva dette egentlig er!

 

Klem fra Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta registrert. Stillstand' date=' verken opp eller ned.

 

Grå dag, både utenfor huset og inni meg.

jeg er så forferdelig trøtt om dagen, uten at jeg sover godt.

Må nok trene enda mer!

 

Skal på venninnetreff i kveld. Håper jeg klarer å spise sakte, slik at jeg ikke behøver ta så mye:o

kokko[/quote']

 

Husk at det nå er influensatid og at kroppen kanskje trenger litt påfyll av vitaminer og mineraler?

 

Spiser ikke noe sånt om sommeren men begynner rundt denne tiden å ta både omega-3 og mulitvitaminer!!

 

Kos deg på venninnetreff i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta registrert. Stillstand' date=' verken opp eller ned.

 

Grå dag, både utenfor huset og inni meg.

jeg er så forferdelig trøtt om dagen, uten at jeg sover godt.

Må nok trene enda mer!

 

Skal på venninnetreff i kveld. Håper jeg klarer å spise sakte, slik at jeg ikke behøver ta så mye:o

kokko[/quote']

Kjære Kokko,

Tror som Furia antyder, at høsten gjør noe med oss. Mange rundt meg er fryktelig trøtte, og selv MÅ jeg sove litt i løpet av dagen. Litt vitaminpåfyll er sikkert lurt. Vondt ikke å få sove. Selv har jeg hatt hodet fylt av så mange tanker at jeg de to siste nettene har måttet ta en halv innsovningstabelett. Men jeg utsetter det alltid til langt utpå natten i håp om å slippe å ta noe, slik at jeg ender opp med altfor få timer søvn likevel.

 

Et lite "før-venninne-treff-tips": Spis en fiberrik og drikk masse vann før du går. Da har du fått stilnet litt av den værste sulten med ytterst få kalorier :-) Jeg skulle også ha vært på venninnetreff i kveld, men jeg har ingen til å se etter barna. Eldstemann er på trening og er ikke hjemme før 2230, og da er det litt voldsomt for minstemann å være hjemme alene og skulle legge seg. Han hadde ikke lagt seg, for å si det sånn, og mor hadde vært full av svart samvittighet.

 

Kos deg da! Og husk: Stillstand på vekta betyr "ikke vektøkning" :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg på ære og samvittighet innrapportert denne ukens harde fakta. Det ble en fin nedgang' date=' så da er det vel bare å fortsette!! ;)

 

Jeg har en venninne som holder på med litt av hvert, inkludert healing, kanalisering og nå skal hun ha kurs- sitat "fokusert på personlig utvikling, med hovedvekt på bevisstgjøring av den indre dialogen og om ønskelig, endre denne til å styrke oss i stede for å svekke oss." sitat slutt.

 

Lurer på om jeg skal være med på et slikt kurs. Kanskje det hadde vært noe for flere av oss "sliterne"?? Da mener jeg dette i BESTE mening jenter!!! OK?:)

 

Sjekk ut http://www.kanalisering.no om dere lurer på hva dette egentlig er!

 

Klem fra Hanne[/quote']

Har sjekket ut nettsiden, men jeg falt fort av lasset da jeg leste om skytsengler.... Sånt blir litt voldsomt for meg. Da vet du hva jeg mener om skolen til Märtha :-) Men når det er sagt, er jeg absolutt interessert i personlig utvikling og eventuelle passende kurs for det. Kanskje et ledd i en sånn personlig utvikling hadde vært å gjøre noe man vanligvis ikke gjør....så kanskje jeg ikke skulle være så negativ? Hmmmm....

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke stort idag jeg....minus en hel kilo siden sist? Kanskje det er det som er kluet - å være småbevisst, men ikke hysterisk opptatt av kalorier ;) Ikke har jeg trimmet noe særlig heller....Hmmm....MEN jeg klager ikke!!! :)

 

Grattis til deg også, Hanne med flott nedgang!

 

Svinestek til middag idag. Står i ovnen nå, faktisk, siden det er en hektisk ettermiddag.....bare å varme opp igjen på tallerkenen i micro'n... Magert, godt og billig :-) Ble sulten nå, gitt....lukter godt her...Tror jeg tar litt lunch til å begynne med. Har fortsatt roastbeef igjen etter forrige steking :-)

 

Spent på å høre flere rapporter!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket ut nettsiden' date=' men jeg falt fort av lasset da jeg leste om skytsengler.... Sånt blir litt voldsomt for meg. Da vet du hva jeg mener om skolen til Märtha :-) Men når det er sagt, er jeg absolutt interessert i personlig utvikling og eventuelle passende kurs for det. Kanskje et ledd i en sånn personlig utvikling hadde vært å gjøre noe man vanligvis ikke gjør....så kanskje jeg ikke skulle være så negativ? Hmmmm....

 

Klem fra meg[/quote']

 

Kurset er helt uten engler av noen slag!! Bare så det er sakt ;)

 

Under "Samtalegrupper" står det hva dette englefrie egenutviklingskurset går ut på :).

 

 

Grattis med nedgang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men blir fortsatt så altfor fort grepet av melkesyre,jeg klarte å sykle i fra en gjeng med damer, men så syklet de veldig sakte, og i tillegg diskuterte de noen verdens problemer hørte jeg.Ja,ja det kommer seg.

 

Var på bytur i går,klarte å stå i mot muffinsbegjæret,men spiste derimot en litt usunn middag.Jeg er ikke helt konfertabel i dag med dette,og er litt sur.

 

For ta meg en ekstra tur ut, og så kjøre på med litt ekstra styrketrening,så kanskje det jevner seg ut til neste veiedag,som er mandag.

 

Vi har endelig fått litt bedre vær her oppe,det har vært surt og kaldt i flere uker.

 

Jeg rapporterer vekt på isblomsten,startet først med mer organisert veie ting tang sist mandag,før det har jeg strevet med å få på plass rutiner og bedre kostvaner,men er i gang nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O, skuffelse! : opp 0,2 kilo siden mandag. Antakelig bare salt i kroppen etter at jeg spiste ute med en venninde i går . Men jeg var veldig fornuftig. Inklusive (vin og dessert i form av sjokoladekake - der røk to av mine mål for uken! ;) ) lå jeg fortsatt under 1500 kcal igår.

Ja ja, får vel ikke klage det er fortsatt en samlet nedgang på 0,8 kg. Værre med livmålet: det gikk opp 1,5 cm. Det stemmer med det jeg også målte mandag. Håpet det var feil, men neida. :mad:

 

Vel vel opp med humøret. Rapporterer de tre positive senere idag. Nå er det trim!

 

Og det VAR positivt, fikk først 30 min på ellipsemaskin (snillt mot mitt råtne kne) og deretter en halvtime med bare meg og instruktøren på en såkalt "Kinesis"-time. Det var effektivt!! Regner med å være skikkelig støl imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trimmere og selvutviklere:D

Gratulerer både med nedgang og stillstand - her kan det rapporteres om OPPGANG (Grrrrrr!!!!!!!) - nekter å godta resultatet som er + 0,7 kg :eek: - etter en ny uke med mye trening og bare en skikkelig utskeielse på matfronten.

Prøver igjen i morgen - og da lover jeg å oppdatere resultatet uansett om det er opp eller ned.

Har løpt langt i dag - tilsvarende nesten 1000 kcal. Men hvorfor i h.....hjelper det ikke på vekta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' trimmere og selvutviklere

Gratulerer både med nedgang og stillstand - her kan det rapporteres om OPPGANG (Grrrrrr!!!!!!!) - nekter å godta resultatet som er + 0,7 kg - etter en ny uke med mye trening og bare en skikkelig utskeielse på matfronten.

Prøver igjen i morgen - og da lover jeg å oppdatere resultatet uansett om det er opp eller ned.

Har løpt langt i dag - tilsvarende nesten 1000 kcal. Men hvorfor i h.....hjelper det ikke på vekta ?[/quote']

 

Jeg mener å ha erfart, og også at kursleder sa, at pga melkesyren som dannes når du trener får du bundet mer vann i muskulaturem. Det gir en midlertidig vektøkning. Jeg kan prøve å sjekke i min gamle kursbok.

 

Opp med hodet tanteb, du blir jo uansett i flott form og muskler tar mindre plass en samme mengde fett ;)

Og kroppen er finurlig, man kan stå stille ettter en uke der du vet at du har vært riktig flink, og så hopper du plutselig ned en masse når du tror du har slappet av og regner med en økning. Sjekk det Bente skriver overfor. Du må spise nok- er kaloriinntaket for lavt går du i sparebluss og står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst, Unco :-) - håper du har rett - og formen blir jo ihvertfall bra av at vi trener :-)

På tide å rusle tur med hunden, frem med boblejakke og vanter,- blir bare mer frysepinn for hvert år som går - til tross for underhudsfettet...

 

Ha en strålende kveld!

 

Mvh.

TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' trimmere og selvutviklere

Gratulerer både med nedgang og stillstand - her kan det rapporteres om OPPGANG (Grrrrrr!!!!!!!) - nekter å godta resultatet som er + 0,7 kg :eek: - etter en ny uke med mye trening og bare en skikkelig utskeielse på matfronten.

Prøver igjen i morgen - og da lover jeg å oppdatere resultatet uansett om det er opp eller ned.

Har løpt langt i dag - tilsvarende nesten 1000 kcal. Men hvorfor i h.....hjelper det ikke på vekta ?[/quote']

Si meg, kjære TanteB, bruker du målbåndet? Som det skrives her - muskler veier med enn fett... Det er bra du får litt proffhjelp til uken da. Da får du FØLGE de rådene du får, selv om det skulle innebære å spise en haug mer enn du tror du trenger :-) Stakkars kroppen din - den tviholder sikkert på de få kaloriene som kommer :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset er helt uten engler av noen slag!! Bare så det er sakt ;)

 

Under "Samtalegrupper" står det hva dette englefrie egenutviklingskurset går ut på :).

 

 

Grattis med nedgang!! :)

Ok, lover å lese litt mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O' date=' skuffelse! : opp 0,2 kilo siden mandag. Antakelig bare salt i kroppen etter at jeg spiste ute med en venninde i går . Men jeg var veldig fornuftig. Inklusive (vin og dessert i form av sjokoladekake - der røk to av mine mål for uken! ;) ) lå jeg fortsatt under 1500 kcal igår.

Ja ja, får vel ikke klage det er fortsatt en samlet nedgang på 0,8 kg. Værre med livmålet: det gikk opp 1,5 cm. Det stemmer med det jeg også målte mandag. Håpet det var feil, men neida. :mad:

 

Vel vel opp med humøret. Rapporterer de tre positive senere idag. Nå er det trim!

 

Og det VAR positivt, fikk først 30 min på ellipsemaskin (snillt mot mitt råtne kne) og deretter en halvtime med bare meg og instruktøren på en såkalt "Kinesis"-time. Det var effektivt!! Regner med å være skikkelig støl imorgen :)[/quote']

Stå på Unco, dette er bare begynnelsen på den rette stien du skal følge fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men blir fortsatt så altfor fort grepet av melkesyre' date='jeg klarte å sykle i fra en gjeng med damer, men så syklet de veldig sakte, og i tillegg diskuterte de noen verdens problemer hørte jeg.Ja,ja det kommer seg.

 

Var på bytur i går,klarte å stå i mot muffinsbegjæret,men spiste derimot en litt usunn middag.Jeg er ikke helt konfertabel i dag med dette,og er litt sur.

 

For ta meg en ekstra tur ut, og så kjøre på med litt ekstra styrketrening,så kanskje det jevner seg ut til neste veiedag,som er mandag.

 

Vi har endelig fått litt bedre vær her oppe,det har vært surt og kaldt i flere uker.

 

Jeg rapporterer vekt på isblomsten,startet først med mer organisert veie ting tang sist mandag,før det har jeg strevet med å få på plass rutiner og bedre kostvaner,men er i gang nå.[/quote']

Så flott at du trosser kulde og dårlig vær og kommer deg ut! Flink jente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...