Gå til innhold

Sliterne


Gjest kokko
 Share

Anbefalte innlegg

Deilig!!

 

Er klar for en aktiv helg. I morgen er det håndballkamp med snuppa, og kanskje komme meg til Lillestrøm og "Bygg reis deg". Se om jeg får noen gode ideer til innredning. Skal male hele stua og tapetsere en vegg! Gleder meg :D

 

I tillegg så er det åpne brannstasjoner rundt omkring, slik at barn kan komme på besøk. Det må vi jo få til for lillesnupp, det er sikkert "sempekult"!

 

Så er det vel noe utemøbler, gamle blomster i krukker etc som må ryddes inn... ;) Like godt å gjøre det før regn og frost kommer for fult! Eller kanskje sneen... Brrrr!

 

NÅ er det lunsj, og jeg mener å huske at det var kylling og salat i kantina i dag!! Da blir det det, for jeg skal på trening rett etter jobb idag også og trenger litt "bensin". Tror kanskje jeg spiser litt feil/lite/lett i forhold til de dagene jeg trener for jeg har ingenting ekstra å gi.. og det plager meg!

Får gå gjennom menyen min og se om jeg kan spise noe annen mat. Mer fisk og rent kjøtt kanskje??

Regner med at noen av dere har gode råd/tips?!

 

Om jeg ikke kommer innpå mer i dag.. så god fredda! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllinglår, salat og en brødskalk, ett glass vann og en kopp kaffe :cool: Dagens lunsj var god, men.... jeg ble egentlig ikke helt mett!!! Hjelpes...!!! Da blir det å løpe ut etterpå for å hamstre frukt og knaskerøtter ;)

 

Hepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk: Ingen innlegg helt fra fredag ca kl.12.00

Ikke ofte.

Mange flotte innlegg etter mitt sukk om vanskelig samtale. Er det rart vi kaller oss "sliterne" Tror mange tråder kunne hatt det navnet.

 

Angående bur: Vi hadde hund i 14 år. Hun hadde en "hule" på kjøkkenet, det blir nesten som et bur. navnet "bur" har en negativ klang.

Jeg tror det beste for hunden er å ha en hule, et sted der den kan krype inn og slippe uventet "angrep" fra alle kanter.

Et bur/hule kan kun angripes forfra. Dermed er den beskyttet ved at snuten alltid er vendt den veien.

 

koselig dag i går, men ikke spesielt slankende:D Hjemmelaget pizza til nesten hele slekta.

 

I dag er det ost og vin-fest. Sier ikke mer..............

 

MEN - nå skal støvsuger og støveklut fram!

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg depper ;)

 

Bare måtte opp på vekta i dag tidlig... og etter tre treninger denne uken og etter mine beregninger moderat spising så veier jeg neste halvkiloet mer enn på onsdag!!! Buuuhuuuu!!

Føler at jeg spiser så feil. men får ikke tid/har ikke ork til å lage mat, veie og styre. Kanskje jeg bare må!!!??! I dag ble det normal frokost, og til lunsj ble det en halv baguett med kylling/bacon, salat og uten dressing på BurgerKing. Ikke fritert kylling men stekt. Så har jeg ikke spist siden det og venter nå bare på å få spise reker :)

 

I morgen skal jeg på treningen igjen, da har jeg klart 4 treningstimer denne uken og det må da for i h****** hjelpe!

 

Tror egentlig at jeg vet hvorfor jeg er så bitchi humør... Fant de stilige buksene på Match i dag, akkurat slike jeg ville ha. Men M var litt trang da spesielt over disse hersens leggene (dagens lille grå løgn) og L var selvfølgelig for stort!!! Hater de periodene jeg er imellom størrelser! Kjøpte ikke buksen, men skal tenke på den hver gang jeg får lyst på tomme kalorier. Kanskje om to-tre uker så kan jeg prøve den igjen, men da er den nok borte. Typisk det med min uflaks.

 

 

Hey, hey det er lørdag og jeg skal riste det av meg!!

 

Mine positivtias i dag er:

 

1. Snuppa og laget vant 16-4 på håndballkamp i dag

2. Fikk kjøpt Sorrell støvler til lillesnupp i dag - da kan snøen bare komme :D

3. Jeg har tørket støv og støvsugd første etasjen - (bare to igjen....);)

 

Takk til dere som orket å lese mer svada fra meg, og ha en fortreffelig kveld og søndag.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)Koselig å se at jeg er savnet.Jeg skulle innom her på fredag,men pga feil med pc`n min så ville den ikke skrive et ord:(

Jeg har ikke klart å komme ordentlig i gang.Prøver hver dag,men taper litt.Men jeg kommer meg da ut og trimmer littegrann ,men altfor lite til at det er noe å "skryte" av.

Jeg kan ikke fordra å være på den vekten jeg er nå...nesten alle mine klær er ubehagelig å ha på,og jeg mistrives på det sterkeste!!

Det er også noe jeg bekymrer meg veldig for nå så jeg skal til legen denne uka,og ta noen prøver.Så jeg klarer ikke å ha fullt fokus riktig ennå,men gjør så godt jeg kan.

 

Kommer innom senere i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg begynner å komme i senhøststemning.Vi har hatt gråvær og regn i uke etter uke,og humøret vil liksom i samme retning,men jeg må tenke positivt,som ikke inkluderer godter og fetmat.Jeg skal begynne å trene styrke når det starter opp etter ombygging.

 

Jeg har spist 50 gram brødmat til måltidene fordi jeg har trent for lite,det har gjort meg konstant sulten,og i går ble det to biter for mye pizza.Og jeg som skal så mye ned,men denne gangen blir jeg ikke borte herfra klubben uansett hvordan det går.Blir bare litt sur når den gode strimen jeg var i holder så kort.

 

Ellers har jeg holdt løftet for uka om ingenting søtt.Jeg var på bytur, kjøpte kvikklunsj,tenkte på målet mitt for denne uka og fikk bonanger.Jeg hadde gubben med og sa til han at han måtte forte seg å spise opp sjokoladen,slik kom jeg meg unna sjokoladen;.)

 

Jeg har og trent litt *3,som var målet,det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bente,forstår godt at du handler og styrer masse til hunden.Det er bare så gøy å ha en slik en i huset.Våres go gutt er elleve år,en bishon,puddel blanding.Har kun vært ganske oppgitt når vi har vært fire fem stykker på leting etter han i opptil 6 timer.Han stakk av når sjangsen bød seg, helt frem til i vår.Da regnet det så fælt,og gammel kroppen orket ikke flere slike turer.De blir ganske kloke av erfaring når de blir så gamle.Dersom jeg går til kjøkkenbenken og fikler med plastpose om kvelden,fyker han under sofa i en fei,av redsel for at jeg har henta tannbørsta hans og vi skal pusse tenner.

 

Jeg har vært på utkikk etter ny hund.Tenker litt på islandsk fårehund.Men tenk at i høst finnes ikke valpekull registrert i norge.I nord Sverige kommer et kull til våren.

 

Jeg beregner ofte middag og slik på gefilen,er ikke så disiplinert som i fjor da jeg hadde bærbar pc.Det blir skiutstyr til ungene,og ingen pc på meg.Men dersom vekta stopper opp må jeg finne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllinglår' date=' salat og en brødskalk, ett glass vann og en kopp kaffe :cool: Dagens lunsj var god, men.... jeg ble egentlig ikke helt mett!!! Hjelpes...!!! Da blir det å løpe ut etterpå for å hamstre frukt og knaskerøtter ;)

 

Hepp![/quote']

Her fikk jeg noe å tenke på.Slik skal det lyde,vi kan og kjøre på med vann,masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg depper ;)

 

Bare måtte opp på vekta i dag tidlig... og etter tre treninger denne uken og etter mine beregninger moderat spising så veier jeg neste halvkiloet mer enn på onsdag!!! Buuuhuuuu!!

Føler at jeg spiser så feil. men får ikke tid/har ikke ork til å lage mat' date=' veie og styre. Kanskje jeg bare må!!!??! I dag ble det normal frokost, og til lunsj ble det en halv baguett med kylling/bacon, salat og uten dressing på BurgerKing. Ikke fritert kylling men stekt. Så har jeg ikke spist siden det og venter nå bare på å få spise reker :)

 

I morgen skal jeg på treningen igjen, da har jeg klart 4 treningstimer denne uken og det må da for i h****** hjelpe!

 

Tror egentlig at jeg vet hvorfor jeg er så bitchi humør... Fant de stilige buksene på Match i dag, akkurat slike jeg ville ha. Men M var litt trang da spesielt over disse hersens leggene (dagens lille grå løgn) og L var selvfølgelig for stort!!! Hater de periodene jeg er imellom størrelser! Kjøpte ikke buksen, men skal tenke på den hver gang jeg får lyst på tomme kalorier. Kanskje om to-tre uker så kan jeg prøve den igjen, men da er den nok borte. Typisk det med min uflaks.

 

 

Hey, hey det er lørdag og jeg skal riste det av meg!!

 

Mine positivtias i dag er:

 

1. Snuppa og laget vant 16-4 på håndballkamp i dag

2. Fikk kjøpt Sorrell støvler til lillesnupp i dag - da kan snøen bare komme :D

3. Jeg har tørket støv og støvsugd første etasjen - (bare to igjen....);)

 

Takk til dere som orket å lese mer svada fra meg, og ha en fortreffelig kveld og søndag.

 

klem[/quote'] Skjønner deg godt, jeg! Ikke svada dette! Kjøp buksa - den er passe om 3 uker!!

Begynner på kurs i morgen, jeg. DET skal bli tøft - for jeg skal forholde meg til meny 1 som er 1300 kcal. Må høre om det er nok når jeg skal løpe halvmaraton på søndag - tror kanskje ikke det....

 

Opp med hunøret - Furia!

 

Klem fra TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)Koselig å se at jeg er savnet.Jeg skulle innom her på fredag' date='men pga feil med pc`n min så ville den ikke skrive et ord:(

Jeg har ikke klart å komme ordentlig i gang.Prøver hver dag,men taper litt.Men jeg kommer meg da ut og trimmer littegrann ,men altfor lite til at det er noe å "skryte" av.

Jeg kan ikke fordra å være på den vekten jeg er nå...nesten alle mine klær er ubehagelig å ha på,og jeg mistrives på det sterkeste!!

Det er også noe jeg bekymrer meg veldig for nå så jeg skal til legen denne uka,og ta noen prøver.Så jeg klarer ikke å ha fullt fokus riktig ennå,men gjør så godt jeg kan.

 

Kommer innom senere i kveld[/quote'] der var du jo! Koselig å høre fra deg igjen ;) Er benet bra igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på jentetur i helga - veldig koselig, mye rødvin og god mat! Og tur og frisk luft også , heldigvis ;)

Hadde helt glemt at jeg har meldt meg på internet-kurs fra i morgen, så nå er det alvor!!!!!

 

Opp med humøret - nå tar vi kiloene før jul!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på jentetur i helga - veldig koselig' date=' mye rødvin og god mat! Og tur og frisk luft også , heldigvis ;)

Hadde helt glemt at jeg har meldt meg på internet-kurs fra i morgen, så nå er det alvor!!!!!

 

Opp med humøret - nå tar vi kiloene før jul!!!![/quote']

 

Lykke til med kursstart! Husk å dele alle gode tips med oss sliterne!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg begynner å komme i senhøststemning.Vi har hatt gråvær og regn i uke etter uke' date='og humøret vil liksom i samme retning,men jeg må tenke positivt,som ikke inkluderer godter og fetmat.Jeg skal begynne å trene styrke når det starter opp etter ombygging.

 

Jeg har spist 50 gram brødmat til måltidene fordi jeg har trent for lite,det har gjort meg konstant sulten,og i går ble det to biter for mye pizza.Og jeg som skal så mye ned,men denne gangen blir jeg ikke borte herfra klubben uansett hvordan det går.Blir bare litt sur når den gode strimen jeg var i holder så kort.

 

Ellers har jeg holdt løftet for uka om ingenting søtt.Jeg var på bytur, kjøpte kvikklunsj,tenkte på målet mitt for denne uka og fikk bonanger.Jeg hadde gubben med og sa til han at han måtte forte seg å spise opp sjokoladen,slik kom jeg meg unna sjokoladen;.)

 

Jeg har og trent litt *3,som var målet,det er bra.[/quote']

 

Tror ikke det lønner seg å spise mindre selv om man ikke trener så mye i perioder. Da er det lettere for at det skjerer seg med noe annet, som man så absoulutt ikke skulle ha spist!! Kroppen kommer vel også fort i sparemodus når vi sulter den..!! Det er min erfaring og jeg vet hvor vanskelig det er! Så hold deg til menyen din og hold ut ;)

 

 

Hehe... det skulle ha vært meg som gav fra meg en sjokolade frivillig..!!;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens:)

Hører det spises lite for tiden.

TENK DERE OM

 

Vi vet jo at lite mat betyr sparebluss. kroppen skal ha nok mat til å ha full guffe på ovnen, men ikke mer enn det.

 

VIKTIG VIKTIG.

 

For lite mat slanker ikke + at det gjør oss i dårlig humør fordi vi ikke får i oss nok av alle de stoffene vi skal og må ha i en aktiv hverdag!

 

5 måltider pr dag + masse frukt og grønt. + masse vann for å skylle tarmene og hjelpe på sirkuleringen i kroppens celler.

 

jeg har teorien inne...................

 

Greide målet om 10 trimpoeng (11,1) denne uka:)

de andre 2 målene var det værre med:(

 

Mål for kommende uke:

10 poeng

5 måltider pr dag

vann i bøtter og spann

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt' date=' jeg! Ikke svada dette! Kjøp buksa - den er passe om 3 uker!!

Begynner på kurs i morgen, jeg. DET skal bli tøft - for jeg skal forholde meg til meny 1 som er 1300 kcal. Må høre om det er nok når jeg skal løpe halvmaraton på søndag - tror kanskje ikke det....

 

Opp med hunøret - Furia!

 

Klem fra TanteB[/quote']

 

Takk for fine ord tanteb. Har tenkt på buksa i hele helga og jeg tenker ennå på den... :confused: Vi får se hva det blir til. Har ikke råd til å kjøpe en bukse til 800 som bare blir hengende i skapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens:)

Hører det spises lite for tiden.

TENK DERE OM

 

Vi vet jo at lite mat betyr sparebluss. kroppen skal ha nok mat til å ha full guffe på ovnen' date=' men ikke mer enn det.

 

VIKTIG VIKTIG.

 

For lite mat slanker ikke + at det gjør oss i dårlig humør fordi vi ikke får i oss nok av alle de stoffene vi skal og må ha i en aktiv hverdag!

 

5 måltider pr dag + masse frukt og grønt. + masse vann for å skylle tarmene og hjelpe på sirkuleringen i kroppens celler.

 

jeg har teorien inne...................

 

Greide målet om 10 trimpoeng (11,1) denne uka:)

de andre 2 målene var det værre med:(

 

Mål for kommende uke:

10 poeng

5 måltider pr dag

vann i bøtter og spann

kokko[/quote']

 

Hehe, som om jeg skulle ha skrevet/sagt det selv. Det er bare så fordømt vanskelig å gjennomføre bestandig. Man føler at man er i siget og så får man dårlig samvittighet for ikke å trene, så går det igjen ut over maten som igjen går ut over vekta som igjen går ut over humøret som igjen går ut over..... etc!!!!!!:cool:

 

Du er dyktig forresten, trener som en helt! Det andre kommer det vettu !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fine innlegg her da' date=' gitt! Og Honey: Like før jeg sendte etterlysning pr. sms!

 

Kan melde om en MEGET severdig film om Jane Austen i dag....det formelig dirret av følelser på lerretet! Ufattelig bra laget. Tror det var noe sånt som hele 2 kyssescener eller no' sånt, men likevel en intens opplevelse. Rake motsetning til dagens "moderne" filmer med masse sexscener og vold. Gå og se den damer!

 

Kan ellers melde om en fuktig aften igår, og MULIGENS starten på en liten romanse ;) Traff forresten også han jeg ikke kan få, og som jeg har klart å skyve ganske langt bakover i følelseslivet mitt. Deilig å (nesten) kunne snu ryggen til ham og konsentrere meg om andre godbiter ;) Han ble riktignok litt frustrert av avvisningen, men synd for ham når han går hen og gifter seg av fornuft og ikke av lidenskap....

 

En smule hangover idag etter mange drinker denne gangen. Skylder på den, siden det ble en sjokolade på kino idag...fy meg.

 

En fin søndag til tross for hangover. Fikk 2 timers kaféskravlings med venninne før kinoen. Veldig hyggelig. Må jo benytte sjansen nå før babyen kommer :-)

 

Anser dagens positive inkludert i teksten idag :-)

 

Lykke til i morgen da TanteB. Og så noterer jeg at vi ikke fikk til treff denne uken som tidligere lagt opp til....ja ja...det kommer tider etter dette.

 

Hepp![/quote']

 

Hey hey hør her ja!!!! Så bra da!! Ja nå tenkte jeg på mannefronten altså . Er det ikke deilig å kunne slå kloa i en skikkelig lekkerbisken uten dårlig samvittighet! Håper det går veien for deg nå Bentemor, det har fortjent! Forventer forøvrig fortløpende informasjon om fremgangen her ja!!

Det andre om drinker og sjokolade er det ingen som tenker på i en sådan stund!!

 

Kos deg!

 

Hadde skrevet mange smilefjes, men det var ikke "plass" til de ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt slanketips: Forelsk deg:)

 

Tror jeg må ruske litt opp i det eksisterende, for jeg er riktig så fornøyd!!!

 

men litt forelskelse overfor ham, i hverdagen, hadde gjort seg.

 

Får tenke litt på noen små, romantiske ...............

kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...