Gå til innhold

En ny start..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Etter noen uker med litt til-og-fra-motivasjon + en uke jeg har vært syk, er jeg nå tilbake for fullt! :) Sommeren har dessverre ført til noen kilo opp, og jeg er nå tilbake til det jeg veide rundt påsketider.. utrolig kjedelig! Det er ikke mange kilo som skal av, men jeg klarer alltid neesten målet mitt, og så kommer enten jul eller sommer og ødelegger alt.

 

I dag fikk jeg en meget bra start med - 2kg siden forrige mandag. (Mye av det var nok vann, men gøy når vekten går så mye ned likevel) Om 3 uker skal jeg på badeferie til middelhavet, så her er det bare å stå på og prøve og gå ned så mye som mulig før det. :)

Jeg skal prøve å rapportere her så ofte som mulig, det har hjulpet meg tidligere til å komme meg nedover på vektskalaen.

 

Litt om meg:

* Jente på 25 år fra Oslo, bor og studerer i Bergen

* 170 cm høy

*Dagens vekt: 70,1 kg

*Midje: 77 cm

* Lår: 62 cm

*Rompe: 93,5 cm

 

Jeg er fortsatt litt småsyk akkurat nå, men får håpe jeg blir frisk nok til å komme meg avgårde på trening de nærmeste dagene.

Det føles kjempebra å være i gang igjen og ha kontrollen! :)

 

Klem fra Spinny (tidligere jente23)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar
Etter noen uker med litt til-og-fra-motivasjon + en uke jeg har vært syk' date=' er jeg nå tilbake for fullt! :) Sommeren har dessverre ført til noen kilo opp, og jeg er nå tilbake til det jeg veide rundt påsketider.. utrolig kjedelig! Det er ikke mange kilo som skal av, men jeg klarer alltid neesten målet mitt, og så kommer enten jul eller sommer og ødelegger alt.

 

I dag fikk jeg en meget bra start med - 2kg siden forrige mandag. (Mye av det var nok vann, men gøy når vekten går så mye ned likevel) Om 3 uker skal jeg på badeferie til middelhavet, så her er det bare å stå på og prøve og gå ned så mye som mulig før det. :)

Jeg skal prøve å rapportere her så ofte som mulig, det har hjulpet meg tidligere til å komme meg nedover på vektskalaen.

 

Litt om meg:

* Jente på 25 år fra Oslo, bor og studerer i Bergen

* 170 cm høy

*Dagens vekt: 70,1 kg

*Midje: 77 cm

* Lår: 62 cm

*Rompe: 93,5 cm

 

Jeg er fortsatt litt småsyk akkurat nå, men får håpe jeg blir frisk nok til å komme meg avgårde på trening de nærmeste dagene.

Det føles kjempebra å være i gang igjen og ha kontrollen! :)

 

Klem fra Spinny (tidligere jente23)[/quote']

 

Hei :)

 

Velkommen tilbake, kjekt at du kom tilbake hit igjen.

 

2 kg da, kjempe bra, stå på dette klarer du, jeg kommer innom tråden din med jevne mellomrom for å sjekke hvordan det går med deg. Koselig at du også fant veien til bloggen min igjen.

 

Lykke til

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mandagen over, og den har gått fint. Ingen trening i dag pga forkjølelse, men har da ihvertfall gått til valglokalet som er ca 20 minutter å gå. Samboeren og jeg har hatt storrengjøring og rydding her, så har nok forbrent en del på det.

 

I dag ble det ca 1750 kalorier. Jeg skal egentlig ha 1900, men i dag var jeg rett og slett ikke så sulten. Nå blir det kveldsmat bestående av oppskjært frukt, knekkebrød, appelsinjuice og te..også må jeg jo følge med på hvordan det går med valgresultatet. :)

 

Takk for hyggelig hilsen, Evelyn! :) Nå skal jeg gå inn og sjekke hvordan det har gått med deg ikveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært noen travle dager med oppgaveskriving, frilansoppdrag for et magasin osv. Så har ikke hatt tid til å skrive her! Formen er bedre, men hoster veldig og er tett i nesa, så trening har det ikke blitt mye av dessverre. Gikk en times tur igår, det var godt å få rørt seg litt, men fikk hosteanfall i hver oppoverbakke. Får håpe jeg er frisk nok til å trene til uka ihvertfall!! :)

 

Det går bra med maten, spiser ca 1800 kalorier daglig og bare sunn mat. Kan ikke fortsette å spise så mye når jeg ikke får trent, men hvis jeg spiser mindre ender det bare opp med kjempesprekk i helgen...så jeg får bare ha tålmodighet med vektnedgangen og får satse på at det snart blir masse harde spinningtimer på meg igjen!!

 

I helgen blir det jobbing både imorgen kveld og søndag på dagen, så da blir det ihvertfall masse gåing. Nå får jeg starte å fikse meg, skal på Anne Kat. Hærland-show med venninner ikveld! :)

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg...

 

du kan tro jeg lurte fælt da jeg fikk svar fra deg,,,hehe,men skjønte jo at det var deg da,du heter jo spinny nå!! morsomt navn:-)

 

Gratulerer med -2kg ned på en uke det er jo kjempebra!!

flotters:-)

 

ha en god helg...:-)

klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg, Minni!

 

Jeg hadde veiedag igår, og vekten viste det samme som forrige mandag... gikk jo ned 2 kg forrige uke, så kunne vel ikke forvente så mye nedgang på veiedagen i går.

 

Nå begynner hostingen endelig å bli litt bedre, så jeg tenkte å forsøke meg på en spinningtime igjen imorgen. Det gleder jeg meg skikkelig til!! ;)

Ellers er det flott høstvær her i Bergen idag. Kaldt, klart, sol og nydelige høstfarger. Har tenkt meg ut på en liten tur etterpå, må jo nyte finværet før regnet begynner igjen. Jeg elsker virkelig høsten når det er så fint vær som det er nå. Nesten ingen ting er bedre enn å gå en lang tur i skogen når det er flotte farger overalt, og så gå hjem å fyre i peisen og varme seg under pleddet med en kopp te. :) Tror det blir planen i kveld. Også er det jo "Jakten på kjærligheten" på TV. :) Men før det får jeg vel jobbe litt mer med studiene.

 

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det en stund siden jeg har fått skrevet her. Men det er vel ikke pga at jeg er såå fryktelig travel, men det er nok heller pga at motivasjonen ikke er helt som den skal være.. I morgen reiser jeg på ferie og jeg synes det har vært vanskelig å være flink før ferien, fordi jeg vet jeg kommer til å gå opp i vekt etter halvannen uke i Frankrike. Utrolig teit, men sånn er det.. MEN når jeg kommer tilbake er det fullt fokus, trening og kaloritelling igjen, begynner også på internettkurs uken etter jeg kommer hjem, og det gleder jeg meg veldig veldig til!! :)

 

Neste stopp Nice! :rolleyes:

 

Ønsker alle en god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Og denne gangen er motivasjonen endelig på topp!! :) Det har sannelig ikke vært lett å komme tilbake til gode vaner etter sommerferien, og hittil i høst har det ikke gått noe bra. Men nå er det heldigvis annerledes!!

 

Frankrike-ferien var veldig bra, men den førte selvfølgelig med seg et par kg opp.. Men det er egentlig greit nok, så lenge motivasjonen er tilbake nå! På tirsdag begynner jeg på mitt andre internettkurs, men har denne uken "tyvstartet" litt og det har gått fint, bortsett fra litt for mye vin på torsdag..men det var ihvertfall siste festen på lenge, så jeg koste meg skikkelig! Mat og trening ellers denne uken har gått veldig bra, så håper jeg har gått ned litt. I kveld skal jeg og samboeren ut og feire vår 5-årsdag på restaurant, men jeg skal velge det sunneste på menyen, så jeg tror det skal gå fint. :)

 

Og nå skal jeg på spinning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-årsfeiringen i går var veldig koselig, og jeg spiste urtemarinert lammefilet med grønnsaker og noen få røstipoteter + et glass rødvin. Ble sånn passe mett, så tror ikke det var altfor mye kalorier i maten. :)

I dag har vi vært ute på søndagstur selv om været ikke har vært helt toppers, og det ble sannelig litt over 700 kalorier forbrent! Dvs at det ble 22 trimpoeng denne uken, det er jeg kjempefornøyd med!!

Nå er det straks pasta og karbonadedeig + tomatsaus og salat til middag før vi skal på "Tatt av kvinnen" på kino..og selvfølgelig ikke noe kinogodterier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spinny:-)

 

velkommen hjem.håper at du hadde en kjempefin tur i Frankrike. har vært der en gang og falt pladask for Paris,så kommer nok til å dra dit igjen..eller JEG VET at vi skal dit igjen:-) er det lov å spørre hvor du var??:-)....

 

Lykke til med nytt slankekurs på tirsdag,

ønsker deg så masse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er agate har hatt en pause.Har gått ned en del men trenger komme igang igjen. Trenger ny motivasjon.Jeg trener på helsestudio 1 2 ganger pr uke blir også fulgt opp av helse sør og kysta i stavern. Er der en gang pr mnd til oppfølging men det går trått , trenger ny motivasjon.Kommer derfor inn hit igjen for å få kontakt med andre i samme situasjon.

 

HIlsen Agate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Agate! :)

 

Bare koselig hvis du slenger deg med! Hvor mye har du gått ned og hvor mye har du igjen?

 

Jeg er 25 år, 170 cm høy, og har tidligere veid 10 kg mer enn nå. Nå skal jeg ned ca 5-7 kg, og i morgen begynner jeg på internettkurs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh,Nice høres spennende ut,har en kusine som nettopp har vært der:-)

 

har meldt meg på kurs i desember,så skal klare meg på egenhånd til da,hadde tenkt på nå men skal vente litt.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og tid for innveiing! Vekten viste idag 800 gram mindre enn forrige mandag, og startvekten blir dermed 71,8. Da jeg gikk på kurs 1 i april/mai, var startvekten 72 kg, så det er utrolig irriterende å tenke på at jeg er tilbake til start. Men jeg hadde ganske mye mindre cm på kroppen nå enn forrige kursstart heldigivis, så heeelt tilbake til start er jeg ikke. Føles veldig bra å være i gang igjen, og når jeg går på kurs er å sprekke rett og slett ikke et alternativ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første kursdag vel overstått, og det kjennes veldig bra å ha full kontroll igjen. :) Det ble en trekvarters tur i dag og 2,3 trimpoeng er innkassert. Nå har jeg slappet av på sofaen med "Jakten på kjærligheten" og sunn kveldsmat, og har tenkt å ta kvelden allerede. Har forelesningsfri i morgen, og har tenkt å stå opp kl seks for å dra på morgenspinning. :)

 

Lagde meg et kjempegodt mellommåltid idag som jeg tenkte å dele med dere!

Smør lett philadelphia-ost (naturell) på to lomper, ta på ruccola-salat og spekeskinke, knallgodt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg heldigvis opp i dag tidlig, og rakk spinningen kl 8. Ikke dårlig med 910 kalorier forbrent før klokka var halv ti. :D Virkelig en bra start på dagen, kl ti satt jeg nydusjet og var klar for dagens studieøkt. Holder på med hjemmeeksamen om dagen, så da er det veldig fint å få trent om morgenen, så blir jeg ferdig med det og kan konsentrere meg om oppgaven resten av dagen. :)

 

En ting som bekymrer meg litt om dagen, er at jeg plutselig har fått ganske vondt i det ene kneet eller nederste del av låret. Skjønner ikke hva det kommer av, men håper det går over fort. Hadde vært typisk at jeg hadde fått betennelse eller noe i benet nå som jeg akkurat har begynt på kurs og skal trene masse.. det gikk likevel greit å trene spinning (selv om jeg kanskje ikke burde ha gjort det) og har ikke blitt noe verre etter timen idag tidlig.

 

Nå får jeg vel fortsette med hjemmeeksamen, sånn at jeg kan ta meg en velfortjent pause når Idol begynner! Og da venter en iskald cola light på glassflaske på meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde nok ha stått over spinningen i går, for idag er benet mitt mye verre! Så kjedelig!!! Jeg har skikkelig lyst til å trene, og så må jeg holde meg i ro.. solen skinner til og med her i Bergen, så det hadde vært så deilig å gått en tur i det minste, men jeg har nesten problemer med å kle på meg selv til og med, så tror nok det er lurtest å bli inne. Har ihvertfall "dopet" meg ned på Ibux, så smertene er ikke så ille lenger. Har sendt mail med kurslederen min og vi har funnet ut at det er best at jeg ligger på meny 2 nå mens jeg ikke får trent. Får bare håpe at dette går kjempefort over!!!

Men da får jeg ihvertfall mer tid til hjemmeeksamen, så det er vel den positive siden ved dette. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Agate! :D

 

Bare koselig hvis du slenger deg med! Hvor mye har du gått ned og hvor mye har du igjen?

 

Jeg er 25 år' date=' 170 cm høy, og har tidligere veid 10 kg mer enn nå. Nå skal jeg ned ca 5-7 kg, og i morgen begynner jeg på internettkurs. :)[/quote']

 

 

 

Hei Spinni

 

Jeg har gått ned ca 30 kg,har ca 20 kg igjen. HAr dessværre gått litt opp i det siste, men vill gjerne beg å gå ned igjen.

jeg er 48 år og ca 160 høy

 

Veide i går 89,4

livvidde 113

Må komme meg igang igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bedre med deg nå når du fikk holdt deg litt i ro, det er viktig å ta signalene fra kroppen alvorlig, viss ikke får du det tilbake senere. Håper at det ordner seg for deg igjen:):D

 

Lykke til med det nye kurset og så skrives vi:)

 

Ha en fin torsdagskveld

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Spinni

 

Jeg har gått ned ca 30 kg' date='har ca 20 kg igjen. HAr dessværre gått litt opp i det siste, men vill gjerne beg å gå ned igjen.

jeg er 48 år og ca 160 høy

 

Veide i går 89,4

livvidde 113

Må komme meg igang igjen[/quote']

 

Gratulerer med kjempebra vektnedgang! Det står det virkelig respekt av. :D:)

Jeg har veiedag hver tirsdag, og det er bare å rapportere resultatene dine her hvis du vil!

Ha en god og sunn helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bedre med deg nå når du fikk holdt deg litt i ro' date=' det er viktig å ta signalene fra kroppen alvorlig, viss ikke får du det tilbake senere. Håper at det ordner seg for deg igjen:):D

 

Lykke til med det nye kurset og så skrives vi:)

 

Ha en fin torsdagskveld

 

klem[/quote']

 

Hei Evelyn!

Så koselig med en liten hilsen fra deg! :)

Ja, det er viktig å ta kroppens signaler på alvor. Jeg holdt meg i ro i går, og idag er benet litt bedre heldigvis. Får håpe jeg kommer meg på trening igjen i starten av uken!

Håper det går bra med deg, er spent på å høre hvordan det har gått med deg på mandag!

Ha en kjempefin helg!

Klem fra Spinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg igjen, men jeg skal jobbe både i morgen og søndag, så her blir det ikke mye fri. Men jeg er så heldig å ha en jobb som jeg kan være mye ute, så det er godt i det flotte høstværet som er nå. :)

 

Det er bare jeg som skal ha middag her i huset idag, så da blir det en sunn og god fredagsmeny bestående av kyllingsalat med blant annet avocado, pinjekjerner og pasta, og fruktsalat med vaniljekesam til kveldskos. Samboeren er midt oppi en tøff eksamen nå, så her ligger det sjokolade-cookies og annet godt rundt omkring, men det gjør meg faktisk ingenting! Det er overhodet ikke noe problem å motstå det og det er jeg kjempestolt av! Jeg tar meg en liten sjokolade-sniff en gang i blandt, men det blir man heldigvis ikke feit av. :) Sånn som dette var det absolutt ikke forrige uke, så det er rart det med å gå på kurs, det er akkurat som man betaler for motivasjon! Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med at jeg klarer å holde meg unna godsakene rundt meg, det er ikke et alternativ å tenke tanken på å sprekke engang!! Men jeg har spart opp alle kosemerkene denne uken til imorgen, så da skal jeg kose meg med god samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...