Gå til innhold

En ny start..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Her kommer rapport fra superukas dag 1:

 

Kalorier inn: 1850 (anbefalt inntak er 1900)

Trening: 4,1 trimpoeng (Litt over en time ellipsemaskin, stepmaskin + styrke)

Vann: Ca 2,5 liter

 

Godt fornøyd med dagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar
Gjest Pittelille

Så flink du har vært!!!! Bra førstedag på superuke:D

 

Jeg fikk meg en liten nedtur (kalorimessig sett) etter lunch, og spiste endel kjeks. Vel og merke ganske sunne kjeks, men burde i allefall ventet en stund før jeg spiste dem.. Istedet ble det lunch og kjeks tett oppi hverandre, noe som resulterte i at jeg ble mye mettere enn det jeg burde.

 

Kalorimessig (rundt regnet..) har jeg til nå fått i meg ca 1100 kcal, og med 500 kcal til middag og frukt skulle jeg komme opp i et fint antall kalorier i dag:) Gir fyldigere rapport i morgen om hvordan min førstedag har gått, men tror jeg skal komme meg fint gjennom dette, hehe.

 

Kan jeg begynne å håpe på en liten nedgang på fredag?? Hadde gjort seg så innmari for motivasjonen...men nei, tør ikke å sette meg annet mål enn at det er stabilt i allefall.

 

Vi høres i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

 

Pytt, pytt...de kjeksene er sikkert ikke såå farlige. I hvertfall ikke så lenge du planlegger dagen så bra som du gjør, så kommer du sikkert opp i riktig antall kalorier tilslutt! Ja, nå håper jeg også virkelig at du får en vektnedgang på fredag, det fortjener du!!! ;)

 

Nå får jeg vel komme meg i seng allerede, har nemlig tenkt å stå opp grytidlig for å dra på morgenspinning.

 

Nattaklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Har flinkeSpinny vært på morgentime??;)

 

Jeg har akkurat kommet meg på jobb, lang dag foran meg. Men er motivert og optimist, så dag 2 av superuke skal også gå fint.

Endte opp på rundt 1500 kcal i går, en time dansing og litt styrke på mage og armer. Middagen ble ikke helt som planlagt pga tidsmangel, endte opp med toast (av det sunneste brødet jeg finner her nede) med lettsalami og lettost. Ikke det verste jeg kunne endt opp med, men heller ikke det beste. Sånn midt på treet liksom, så da er jeg fornøyd:) Og så drakk jeg masse vann hele dagen!

 

I dag har jeg ikke fått tenkt så mye på hva jeg skal spise, men skal på spinning i kveld i allefall. Gir oppdatering etterhvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, jeg har vært på morgenspinning! ;) Men det var så vidt..tungt å stå opp så tidlig for å trene når det er mørkt ute og regner plasker..men kjempeglad for at jeg kom meg avgårde, en perfekt start på dagen. :)

 

Så flink du var i går! Middagen hørtes ikke altfor usunn ut da. Noen dager må man bare ta litt kjappe løsninger, og du kunne jo valgt andre MYE verre ting. Flink er du!:)

 

Jeg sitter hjemme og leser til eksamen i dag, nest siste forelesning i morgen, så nå nærmer det seg litt for fort synes jeg.. Har en del igjen å lese..men det er bare å stå på videre!

I dag tenkte jeg at jeg skulle ha noe "nytt" til middag..blomkål, pasta og magert bacon i hvit saus med salat til. Nam, høres ganske godt ut.

 

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Er det noe jeg ikke greier, så er det å trene hardt om morgenen. Jeg bøyer meg i støvet:D Og i regnvær i tillegg...*bølgen*

 

Skal snart å spise lunch, og kjenner jeg er farlig sulten. Må ikke falle for fristelsen å spise noe usunt, men jeg merker hvor fort det er å gi blaffen når blodsukkeret er altfor lavt. Men denne gangen skal jeg stå i mot!!! Salatbuffet;here I come:D

 

Hvordan går det med lesingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Lunchen gikk ikke helt som planlagt:( Selve lunchen var grei nok den med salat og noen skiver spekeskinke, men så ble det en is til dessert... Huff og huff, jeg sliter alltid litt rundt lunchtider altså. Det totale kaloriinnholdet ble i grunnen perfekt, en plass mellom 350 og 400 kcal tilsammen, men måltidet skal jo ikke settes sammen slik. Jaja, måtte bare bekjenne mine "synder"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo totale kaloriinnholdet som er viktigst, og da gjør det ingenting om litt av kaloriene kommer fra noe usunt. Jeg slanket meg 10 kg for noen år siden, og spiste en liten sjokolade eller noe annet godt nesten hver dag, og da passet jeg på å gjøre plass til det i kaloriregnskapet mitt. Så jeg er sikker på at den isen ikke har noe å si, hvis du tar den med i dagens "kaloribudsjett". :) Kanskje det er akkurat det du trenger, for å ikke gå på en kjempesprekk? ;) Hvis man nekter seg noe så går man jo og tenker på det konstant, så unn deg en is eller liten sjokolade i ny og ne du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med resultatet idag og, det er ingen tvil om at det hjelper veldig på motivasjonen å komme inn hit å rapportere. ;)

Dette ble dagens tall:

Kalorier inn: 1832

Trening: 3,7 trimpoeng (1 times spinning + gange til og fra)

Vann: Ca 2,5 liter

 

Men jeg er fortsatt skikkelig sugen på alt med sukker i for tiden..jeg skjønner ikke hvorfor, jeg spiser jo minst hver tredje time, drikker masse vann og gjør alt man skal. Til kveldsmat nå, så spiste jeg to brødskiver med prim, og det hjalp litt mot søtsuget ihvertfall. Men det hadde smakt enda bedre med en skikkelig god sjokoladekake eller brownies..men skal jeg bli juleslank, så er det vel bare å fortsette og stå i mot.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Bra dag nr. 2, Spinny.

 

Når det gjelder søtsuget går det an å prøve banan med sjokoladesaus... Trenger ikke mye saus og banan er jo ikke så verst, så det kan være en grei erstatning for brownie i allefall;) og godt er det også, hehe.

 

Vi høres i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det eksamenslesingen som har førsteprioritet, så det blir ikke noe trening idag. Det frister også mest å være inne i dette grusomme høstværet..og det er visst meldt storm i kveld, så da er det mye bedre å sitte inne og kose seg med te og eksamenslesing (prøver å overbevise meg selv om at det er koselig å lese..hehe :) )

 

Det går vel fint med maten idag og, men har fortsatt mest lyst til å sette tennene i en stor sjokolade eller noe annet søtt. I stad kjøpte jeg en boks med sans vaniljeis, så tenkte jeg skulle bruke litt av melkerasjonen på den etterpå, og strø et par t-skjeer med lett kakaopulver over, så blir det noe søtt som ikke har så altfor mange kalorier. :) Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg har så lyst på noe søtt for tiden, jeg burde jo ikke ha det når jeg spiser så mye som ca 1900 kalorier daglig. Forrige internettkurs (da jeg også spiste 1900 kalorier), hadde jeg ikke søtsug i det hele tatt. Så kanskje det er pga årstiden, og at alt er så mørkt og at man ikke akkurat får så mye energi av sola.. ikke vet jeg.

 

Nå er lasagnen ferdig her, så nå blir det middag! :)

Hvordan går det på jobb i dag, Pittelille? Var du flink med lunsjen idag da?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Heihei,

 

Ble litt sen rapportering i dag, vært en stressdag uten like. Uansett, her går det bra matmessig, kyllingsalat (hjemmelaget) til lunch i dag-uten brød:D

 

Forresten, angående noe litt annet... Jeg tror faktisk det vekten min det er noe feil med, ikke opplegget mitt. Jeg snik-veide meg i dag (gjør vanligvis ikke det, men kunne ikke dy meg) og vekten spratt rett opp på 75.7-slik den har gjort de 3 siste gangene jeg har veid meg. Men jeg syntes det var litt rart at den skulle vise AKKURAT det samme 3 uker på rad, så jeg prøvde noen ganger til. På forsøk nummer 2 viste den 75.9 og på forsøk nr. 3 76.1kg og slik fortsatte det... Altså, jeg tror kanskje jeg må investere i en ny vekt!!! Kjipt at det er noe feil med den (den er ny), men ble litt lettet også, hehe.

 

Hvordan går det der? "Koser" du deg med eksamenslesing?;) Hehe, skal ikke stå på holdningen din i allefall!!

 

Jeg var på spinning i går og skal på dansing igjen i kveld, gleder meg som vanlig!! Og selv om det ikke er de store endringene på kroppen så merker jeg at magen er blitt litt strammere..deilig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :)

 

Det høres ut som vekten din ikke er helt frisk ja. Det hadde jo vært veldig rart hvis du fortsatt står stille på samme kilo, mens du er veldig flink. Kjøp deg en ny vekt, du!

Du er virkelig flink med treningen om dagen, jeg er imponert! Og så bra at du synes treningen er gøy, det er jo kjempeviktig at det ikke føles som et ork!

 

Hehe, ja her koser jeg meg stort med lesingen kan du tro. I stad ble det litt for behagelig under ullpleddet...våknet plutselig av at den store pensumboka stakk meg i panna..tror jeg dropper å lese på sofaen i morgen. ;)

 

I dag har det ikke gått så bra når det gjelder mat og vann. Har ført opp ca 1830 kalorier, men har småspist litt som jeg ikke har skrevet inn..et par kjeks (tørre, ikke sjokoladekjeks) og noen tyrkisk peber-sukkertøy..æsj, skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å stå i mot. :) Ikke at det er en så voldsom utskeielse akkurat, men det at jeg ikke klarer å holde meg 100% til opplegget, irriterer meg veldig..

Vanndrikkingen har heller ikke gått helt bra..har vel bare blitt 1,5 liter eller noe sånt. Heller ingen trening. Nei, jeg får satse på en bedre dag i morgen, og satse på at dagen idag ikke har ødelagt alt.

 

Lykke til på veiedag i morgen!!! :) Får håpe du får et bra resultat! (Eller du får kanskje ikke veid deg pga den ødelagte vekten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Det er nå det er viktig at du ikke mister fokuset.. Hvis du er slik som meg så tenker du kanskje litt i de baner at "nå har jeg begynt å ødelegge så da kan jeg likesågodt gi litt blanke..."? Men det er FEIL!!! Jeg er sikker på at dagen i dag ikke har ødelagt noe som helst, men det som kommer til å ødelegge er om du gjør det samme i morgen og dagen etter det og... Nei, glem dagen i dag og start med blanke ark i morgen. Og dessuten kunne det jo vært så mye værre! Det kan jo faktisk hende at dersom du ikke hadde tillatt deg litt ekstra i dag hadde du gått på en stor smell i morgen? Fortsett å være så flink som du har vært, og tenk positivt:)

 

Tror jeg dropper veiing i morgen, ikke noe morsomt når det tydeligvis er litt random hva vekten viser. Får vurdere når jeg står opp i morgen, hehe.

Og ja, koser meg på trening for tiden. Har fått meg et lite nettverk på treningsenteret, og det føles godt å treffe folk utenom jobb. Føles mer hjemme med en gang.

 

Hihihi, ser for meg deg i sofaen med pensumbøker... Lurer på hvor mange ganger jeg har gjort det samme?!? Når skal vi lære at pensum og komfortable stoler ikke passer sammen?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motiverende ord! :) Merker at jeg trenger noen som holder meg litt i ørene for tiden..hehe. Så vi får håpe at jeg er flink igjen idag!

 

I dag hadde jeg egentlig tenkt meg på spinning, men jeg merker at jeg begynner å få vondt i beinet igjen..hadde en periode for noen uker siden med veldig vondt i det ene beinet, tok da treningsfri en ukes tid og så ble jeg bra. Men nå verker det litt igjen.. så da tror jeg at jeg dropper spinningen i dag, og heller prøver å gå meg en tur. Får gå i noen lange bakker, så jeg får forbrent litt likevel.. ;)

 

Nei, jeg har vel egentlig ikke tid til å sitte her å skrive..bøkene venter på meg. Og i dag sitter jeg ved kjøkkenbordet på en stol som ikke er behagelig... Tror jeg skal klare å holde meg våken der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg litt motivsjon ............, sånn nå er det sendt. Heia, Heia, Heia, stå på nå, dette skal du klare og det gjør du.

 

Lykke til med lesinga, og ha ei god helg, kos deg og nyt den:);)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Ikke overraskende nok viste vekten 75.7 kg i dag igjen... Hehe, må nok investere i en ny tror jeg;)

 

Gårsdagen gikk fint, men treningen ble litt mindre effektiv enn planlagt. Danseinstruktøren var borte, og vikaren hadde bestemt seg for at vi skulle ha time med latinamerikanske rytmer.. Hele klassen ble litt satt ut i begynnelsen (det er en funk-time til vanlig) men det kom seg etterhvert. Pleier å være mer sliten etter en time funk, men fikk i allefall ledd mye:)

 

Hvordan går det hos deg i dag? Har motivasjonen kommet seg litt igjen? Huff, hørtes virkelig ikke bra ut med den foten din, så synes også du skal ta det med ro en liten periode-eventuelt gjøre noe annet enn spinning de neste dagene. Du har ikke tilgang til svømmehall da? Svømming er jo super trening men er likevel skånsomt for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å kjøpe seg en ny vekt ja! Kan jo ikke risikere at en ødelagt vekt ødelegger motivasjonen din! Blir spennende å se hva den nye vekten viser da.. :)

 

Her går det bra foreløpig ihvertfall. Men i dag kom forklaringen på mitt utrolig søtsug de siste dagene..mensen kom idag, en uke for tidlig, så jeg hadde derfor ikke regnet med at søtsuget var pga det. Men det var godt å få en "forklaring" på søtsuget i det minste. Og det kan faktisk hende at verkingen i beinet har noe med mensen å gjøre..jeg får nemlig "menssmerter" i beina noen ganger..hehehe, høres vel veldig rart ut, men får sånn verking i lårene på samme måte som jeg får i ryggen og magen. Så får håpe det er derfor jeg har vondt, og ikke pga noe annet.

Svømming er jo bra og skånsom trening ja, men tror nesten ikke jeg har samvittighet til å gjøre det den nærmeste tiden. Svømmehallen ligger et stykke fra her jeg bor, og da går det så mye reisetid, som jeg heller kunne brukt på eksamenslesing. Men etter eksamen skal jeg ta meg et "feirings-bad". ;)

 

Hva skal du i helgen da, blir det jobbing nå også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag igjen, og her i Bergen er det helt nydelig ute...det har snødd i hele ettermiddag, og det ser ut som "winter-wonderland" her. Får skikkelig julestemning her! :)

Dagen har gått fint idag, og nå har jeg akkurat kost meg med deilig taco-salat til middag. Nå blir det en kopp lett-kakao til kveldskos. Denne helgen er dessverre ingen frihelg for meg, skal jobbe både i morgen og søndag. Men jeg pleier som regel å være i stor aktivitet på jobb, så det blir nok noen trimpoeng der. :)

 

Her er dagens tall:

Kalorier: Ca 1850

Trening: 3,5 trimpoeng (Halvannen times tur i det fine vinterværet)

Vann: Ca 2 liter

 

Ønsker alle en super helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pittelille

Hehe. godt du fikk en forklaring på søtsuget... Jeg har det på samme måten, så jeg skjønner hvordan du har hatt det de siste dagene. Jeg skal ha den på søndag/mandag, og merket søtsuget i dag. Er alltid verst 2-3 dager før for min del. Men du...det at mensen kommer for tidlig er jo gjerne et tegn på at man er litt stresset og sånn, så jeg håper du greier å slappe litt av i helgen selv om eksamen nærmer!! Vær snill mot deg selv vet du:)

 

Hos meg blir det nok jobbing denne helgen også. Begynner å bli vant til det, men kjenner også at det hadde gjort seg med litt fri. Nå har jeg faktisk jobbet 2 mnd i strekk, så en fridag eller to hadde nok gjort underverker. Satser på at jeg kan ordne meg fri neste helg:)

 

Spiste kyllingsandwich til lunch og litt pommes frites... Ikke store mengder verken av det ene eller det andre, men en salat hadde jo selvfølgelig vært bedre. Men fredag og lørdag er mine to vanskeligste dager, så da unner jeg meg litt ekstra disse to dagene med relativt god samvittighet. Lettere å være flink resten av uken da!

 

Tatt pause fra pensum nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, du har da jobbet utrolig mye den siste tiden!!! 2 mnd i strekk uten en eneste fridag hørtes veldig slitsomt ut. Tror det ikke bare er jeg som skal stresse ned og passe på meg selv, det må du gjøre og! Håper virkelig du får fri neste helg, det fortjener og trenger du! ;)

 

Jepp, nå har jeg tatt pensum-pause..har bare slappet av og kost meg og sett på TV. :) Nå får jeg vel legge meg, skal opp tidlig på jobb i morgen.

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det lørdag igjen, og nå gleder jeg meg til en rolig kosekveld på sofaen etter dagens stressende arbeidsdag. Skal ikke bli altfor mye kos , men jeg har gjemt alle kosemerkene til i kveld, og de skal nytes med god samvittighet. Her blir det indisk chicken tikka til middag, skal lage retten uten all olivenoljen + ikke spise altfor mye, så skal nok det gå bra. Fant til og med nanbrød med fullkorn i butikken idag. ;)

Heldigvis ble det masse gange på jobben idag, og pulsklokken viste mange brente kalorier. :) Jeg fikk en stor sjokoladepose av en gammel dame jeg var hos på jobb, men den tok jeg med og delte ut til kollegaer i lunsjpausen, så slapp jeg de kaloriene. :)

Her er dagens tall:

Kaloriinntak: 1925

Trening: 4,4 trimpoeng

Vann: Ca 2 liter

 

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jobbehelgen over for denne gang, og idag ble det kjempemasse forbrente kalorier på jobb. Det var deilig å gå ute i det kalde, friske vinterværet idag tidlig, men nå når jeg skulle gå hjem fra jobb var det bare slaps og regn. Godt jeg kan holde meg inne med god samvittighet resten av kvelden. ;) Samboeren er ute og spiser pizza med noen kamerater i kveld, så da blir det noe så spennende som tomatsuppe på meg til middag...skikkelig søndagsmiddag, hehe. Men jeg skal lese til eksamen uansett, så da gidder jeg ikke bruke så mye tid på å lage middag bare til meg.

 

Søndag:

Kalorier: Ca 1800

Trening: 6,5 trimpoeng

Vann: Ca 2 liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...