Gå til innhold

Bryllup 2008-ned 10 kg, vil noen henge seg med?


Gjest Lillejanne

Anbefalte innlegg

Gjest Lillejanne

Jeg skal gifte meg i August 2008 og vil så gjerne se bra ut i prinsessekjolen som de fleste jenter drømmer om...:) For å gjøre det bør jeg gå ned ca 10 kg. Veier i dag ca 67-68 kg (tør ikke gå på vekta ennå, for da mister jeg motet. Men er ganske sikker på at det er det jeg veier). Veide for 2 år siden 57 en liten periode, har alltid vært litt overvektig da jeg kun er 1,60m høy. Har forsøkt å slanke meg 100 ganger siden det men legger på meg mer og mer for hver gang, huff...Men nå må jeg klare det og trenger noen å samarbeide med! Noen som slår seg sammen med meg og gir alt for å klare det??? Kom an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar
Jeg skal gifte meg i August 2008 og vil så gjerne se bra ut i prinsessekjolen som de fleste jenter drømmer om...:) For å gjøre det bør jeg gå ned ca 10 kg. Veier i dag ca 67-68 kg (tør ikke gå på vekta ennå' date=' for da mister jeg motet. Men er ganske sikker på at det er det jeg veier). Veide for 2 år siden 57 en liten periode, har alltid vært litt overvektig da jeg kun er 1,60m høy. Har forsøkt å slanke meg 100 ganger siden det men legger på meg mer og mer for hver gang, huff...Men nå må jeg klare det og trenger noen å samarbeide med! Noen som slår seg sammen med meg og gir alt for å klare det??? Kom an![/quote']

 

Hei, bli med på delmål tråden min da vel!Greit med litt mindre mål underveis, for å jobbe litt realistisk og kortsiktig for å nå det lnagsiktige målet :)

Jeg prøver også å gå ned ca. 10 kg. Skal gifte meg juni 2008, og begynner å få det litt travelt nå. Men jeg og Huldra81 prøver å gå veien sammen, og du er velkommen du også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg i August 2008 og vil så gjerne se bra ut i prinsessekjolen som de fleste jenter drømmer om...;) For å gjøre det bør jeg gå ned ca 10 kg. Veier i dag ca 67-68 kg (tør ikke gå på vekta ennå' date=' for da mister jeg motet. Men er ganske sikker på at det er det jeg veier). Veide for 2 år siden 57 en liten periode, har alltid vært litt overvektig da jeg kun er 1,60m høy. Har forsøkt å slanke meg 100 ganger siden det men legger på meg mer og mer for hver gang, huff...Men nå må jeg klare det og trenger noen å samarbeide med! Noen som slår seg sammen med meg og gir alt for å klare det??? Kom an![/quote']

 

Hei, jeg vil gjerne hive meg med dere, starter i morgen og tar første veidedag neste fredag, skal selvfølgelig gå på vekten i morra tidlig for å se hvor langt jeg har latt det slippe i sommer, er nok 5-6 kg tyngre enn før sommeren og klærne er rtt og slett ubehagelige å ha på.. huff.. skal ned disse pluss ett par til.. Vi skal gifte oss sommeren 08 og skal være i god form igjen da:)

nå trenger jeg lit motivasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Nå har jeg slurvet i noen dager...kan ikke fortsette sånn! Det pleier å bli sånn etter nattevakter. trøtt og søvnmangel og kommer helt ut av sporet. I morgen, søndag er jeg med i gemet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg slurvet i noen dager...kan ikke fortsette sånn! Det pleier å bli sånn etter nattevakter. trøtt og søvnmangel og kommer helt ut av sporet. I morgen' date=' søndag er jeg med i gemet igjen.[/quote']

 

jobber du med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer fridde til meg i går morges på bursdagen min. Jeg ble veldig glad og sa selvfølgelig ja, men dersom det skal bli bryllup neste sommer må jeg ned i vekt. Har nettopp født en sønn, og jeg la på meg over 20 kg i svangerskapet. Har fortsatt 10 kg igjen å gå ned av disse + 10 som kom ekstra i første svangerskap. Har fått en mellom de to hvor jeg la på meg masse, men gikk ned litt etter forrige svangerskap. Har nettopp meldt meg på et internettkurs for gravide og ammende, men det starter ikke før 29. oktober så jeg trenger litt hjelp og støtte fram til den tid. Lillegutt skriker så jeg må slutte akkurat nå, men jeg er med. Kommer nok til melde meg inn i delmålsgruppa også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil veldig gjerne bli med på dette... Sliter en del med motivasjonen da jeg har prøvd å slanke meg i snart 3 mnd, men bare går opp i vekt. Men jeg har blitt flink da... Trener så ofte som mulig... minst annenhver dag. Prøver å ikke overspise og... er der jeg har det største problemet.. jeg spiser enten altfor lite eller altfor mye... Men jeg vet ikke... har prøvd en stund med 1300 kcal og nå en stund med 800 kcal... men likevel går jeg bare opp... nå skal jeg til legen den 1. og sjekke om det er noe galt med meg som f.eks stoffskifte... har en mistanke til at det kan ligge der jeg... men det får jeg vite når den tid kommer... nå får jeg bare fortsette å trene og spise og tenke positivt.. he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Nok en gang har jeg svikta...jeg får ikke til å begynne. Så nå skal jeg melde meg på kurs' date=' sånn at jeg får litt drahjelp.

 

Ninae: jeg jobber som sykepleier :)[/quote']

 

Ja, det er ikke alltid så lett å bare være ansvarlig ovenfor seg selv. Jeg gikk også et kurs da jeg begynte på dette opplegget, gå en meget god innsikt syntes jeg. Lykke til med kurs, håper det vil gi deg den drahjelpen du ønsker. Du får holde oss oppdatert på hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet ikke... har prøvd en stund med 1300 kcal og nå en stund med 800 kcal... men likevel går jeg bare opp...

 

Kan det vere at du ete for lite? Veit jo ikkje kva du veg og kor høg aktivitet du har, men for meg ser det ut til at 1300 er i minste laget og jalfal berre 800!

Dersom du et for lite vil kroppen gå på sparebluss og ikkje kvitte seg med kg slik ein skulle tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang har jeg svikta...jeg får ikke til å begynne. Så nå skal jeg melde meg på kurs' date=' sånn at jeg får litt drahjelp.

 

Ninae: jeg jobber som sykepleier :)[/quote']

 

er hjelpepleier selv og har rett over 50 % stilling på natta, ikke like lett å holde seg i skinnet alltid, men nå asså=) nå skal jeg klare det..

 

skal ikke være så resultatorientert med en gang, bruker å være det ,skal se resultater med en gang,m men skal prøve å unngå vekta i minst to uker nå, vet hvor mye jeg var i utgangspunket, så får vi se etter en stund, har en tendens til å veie meg før frokost etter toalettbesøk hver dag osv.. ikke bra, skal prøve å bare koble ut og la kroppen jobbe, så får jeg sjekke etter en stund, ikke sundt å bli hysterisk=()

 

vi skal klare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Lillejanne

I går var første dag med drastiske endringer. Telle telle telle... Gikk tur og trente vollyball + to timer husarbeid. Hadde fri igår, så da går det an. Minuset er at jeg ikke fikk i meg det jeg skulle av kcal og det var jo dumt. Må vel ha en slags innkjøringsfase. Var i alle fall flink til å drikke vann i går, var på do 3 ganger i natt, hehe!

I dag blir det ikke trening. Det er grått og trist ute og jeg skal på jobb, fikk jo 6,3 trimpoeng i går, sikkert bra for kroppen å få slappet av litt i dag. På jobben ligger utfordringen. Der er det alltid noe som frister. Men har innstilt hjernen på at jeg går på kurs og skal klare å gå ned. jeg må også tenke at jeg ikke har lyst på det pga så mange kcal. Må bare la være å smake, for da er det gjort. Vil være en av de som går mest ned. Tenker som så at om jeg ikke går ned det jeg ønsker på dette kurset, fortsetter jeg med ett til, for nå skal jeg ned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kurs starter neste mandag, men jeg har på en måte fulgt kurset siden 24. september. Startet for fullt å lage grete roedemat 8. oktober. Siden 24. september har jeg gått ned 4,8 kg så jeg er definitivt på rett vei. Fikk rapporteringsdagen min i dag, og kjenner at det kanskje er dette som skal til for å bli enda flinkere til å trimme og å følge menyene mer nøyaktig. Har ikke veid det jeg spiser fram til nå så jeg har nok spist litt mer enn det jeg skal. Siden jeg ammer må jeg være forsiktig sånn at jeg ikke spiser for lite for da mister jeg melka. Håper du klarer å følge kurset og at det er den motivasjonen som skal til for å legge om kostholdet, for det er jo det det egentlig er snakk om. Det er i allefall det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

har veid meg (måtte bare) og gått opp 400 gram. WHY!??!! har jo vært flink. Men har endt opp med en haug med kcal på kvelden og prøvd å fylle dem. er ikke så flink til å fordele ut over daen, er redd jeg blir kjempesulten på kvelden...men det er jo uansett ikke bra å spise mye på kvelden. Kan noen trøste meg med at man først går litt opp??? hehe....har litt å få forklart på neste kurskveld tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Jeg er igrunn stolt av meg selv denne helga. Jeg har vært flink med kcal, selv om jeg er ikke sikker på om jeg har spist nok. Tok 4 twist i går på kvelden for å få opp kcal litt. brukte det som kosemerker men regnet det med i dagsinntaket. har ikke gått ned så vidt jeg vet. Tørr ikke spise 1600 kcal før jeg vet om jeg skal ha det eller ikke. Må spørre kursdama i morra.

Skal på fårikål middag i kveld hos svigers. Er jo ikke så kalorimektig det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å spise nok og ofte. Jeg spiser etter meny 3 og går allikevel ned hver eneste uke. Jeg spiser alle måltidene jeg skal pluss frukt innimellom. Dersom du spise for lite vil du slite med å gå ned i vekt. På fem uker har jeg gått ned 5,5 kilo og det er jeg kjempefornøyd med.

 

Nå har jeg blitt flink til å mosjonere. Er ute og går minst en 30 minutter hver dag. Tror det er viktig for etter at jeg begynte med det sliter jeg ikke så mye med at jeg føler meg sulten. Dessuten får jeg kjempegod samvittighet og masse overskudd av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Hadde gått ned og det er jo en start. Så flink du er, 5,5 kg på 5 uker er jo knall! Jeg skal ligge på 1400 kcal. Hadde så diffuse spørsmål i hodet, men tror det ordner seg nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...