Gå til innhold

Bryllup 2008-ned 10 kg, vil noen henge seg med?


Gjest Lillejanne

Anbefalte innlegg

Gjest Lillejanne

Endelig går vekta nedover, det er en fryd for hjertet. Føler meg så mye bedre, sikkert fordi jeg spiser sunt oger motivert. Skal ut og gå i fjellet igjen, super trim!HAr gått ned 700 gram siden sist tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar
Endelig går vekta nedover' date=' det er en fryd for hjertet. Føler meg så mye bedre, sikkert fordi jeg spiser sunt oger motivert. Skal ut og gå i fjellet igjen, super trim!HAr gått ned 700 gram siden sist tirsdag.[/quote']

 

Å, jeg er så enig så enig, dette er en god følelse. Vi må huske på den når motivasjoen av og til ikke er på topp :)

Men gratulerer masse med nedgang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne
Å' date=' jeg er så enig så enig, dette er en god følelse. Vi må huske på den når motivasjoen av og til ikke er på topp :)

Men gratulerer masse med nedgang!![/quote']

 

Derfor må vi minne hverandre på den følelsen når vi føler at motivasjonen er vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempemotivert, men det har jeg vært de andre gangene jeg har gått ned i vekt også. Etter en stund med det vanlig kostholdet er man tilbake på den samme vekta igjen. Denne gangen har jeg bestemt meg for at dette er en omlegging for livet. Spiser masse grønnsaker og mosjonerer jevnlig. Handlet frukt og grønt for nesten 1000 kr i dag. Det er nok grønnsaker nok for to uker, men frukt må jeg fylle på i løpet av uka. Det koster å spise sunt når man bor i Finnmark.

 

Har nå bare 4,9 kg igjen til det første viktige delmålet som er det jeg veide før jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med på denne tråden.. Jeg og min utvalgte skal gifte oss i juni 2008 men før den tid ønsker jeg å gå ned de forferdelige 20 kiloene.. Jeg har aldri kommet meg ned i trivselsvekten min som er 60-65kg men var ikke langt unna før jeg la på meg 10 nye kilo i vår..

 

Men nå skal de av!! Bryllup og 1000-vis av bilder burde være god nok motivasjon selv om hovedgrunnen er at jeg selv ikke trives med disse kiloene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Vælkommen i gjengen Tubbi. Her yrer det av motivasjon for tida eller hurr metchen? :)

 

Ettersom jeg var i 50-årslag i går, føler jeg at det gikk veldig fint. Ble veldig mett men på de riktige tingene, eggerøre og karbonade fra koldtbordet. I morgen er det veiedag og jeg vet at jeg har gått litt ned. Sliter litt med å få i meg alle kaloriene, og spiser mer frukt enn jeg bør, klementinene er jo så gode nå! Namnam... Skal ta mål i morgen, føler liksom at jeg har krympet litt, selv om jeg ikke har gått så mye ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiedag i dag, og vekta viser minus 800 gram. Ville så gjerne gå ned 1 kg, men er vel egentlig ganske fornøyd. Minus 4 cm totalt er ok. Jeg vet jo at det ikke er bare å knispe så blir alt borte. Man må jobbe for det, men jeg skal nå målet mitt. Bare 18,1 kg igjen av de 24.

 

Vil kanskje anbefale deg å lage din egen slankedagbok tubbi. Synes selv det er kjempedeilig å skrive ned tankene der. Det holder motivasjonen min på topp sammen med å lese de andre innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Jeg har også veiedag i dag. Blir veid på kurset senere i dag, men veier meg hjemme, det er liksom den vekta jeg forholder meg til. Vekta viste ned 1,1kg og blir totalt 1,4 kg og 6 cm minus på 2 uker. Er meget fornøyd med det!

 

 

På kursvekta viste det ned 900gram :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veiedag i dag. Blir veid på kurset senere i dag' date=' men veier meg hjemme, det er liksom den vekta jeg forholder meg til. Vekta viste ned 1,1kg og blir totalt 1,4 kg og 6 cm minus på 2 uker. Er meget fornøyd med det!

 

 

På kursvekta viste det ned 900gram :-)[/quote']

 

 

utrolig bra!!! Grattis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Har hatt nattevakt i natt, og ble lirket av pinnen. Blir så uggen i kroppen og svimmel. Kroppen tror jeg er sulten og kanskje jeg er det også, så jeg har spist mer enn jeg kanskje burde mht natta. Dagen i dag blir jo også litt ødelagt, men jeg får prøve å være forsiktig. I morgen er jeg på rett spor igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Har heldigvis kommet på rett kjøl igjen etter nattevakten. Det er jo så lett å skli ut av den gode tralten når man ikke føler seg helt i form, men det klate jeg nå heldigvis. Gikk til og meg en halv times tur i går kvel da klokka var halv elleve, helt alene. Er litt mørkeredd her på det nye stedet vi har flytta, så jeg er igrunn ganske stolt av meg selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

I går var en utrolig stressende kveld på jobb. Sprang nærmest i ett i korridorene og fra pasient til pasient. Fikk nesten ikke tid til å spise. På personalrommet stod det sjokolade og deilig kjeks, noe som jeg pleier å ty til fordi jeg har dårlig tid. Det trenger ikke engang å være sjokolade som jeg liker, men trøkke det i meg skal jeg. Men altså...igår klarte jeg å motstå fristelsen. For tar jeg først en bit er jeg solgt! Er så stolt av at jeg klarte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Det er søndag og jeg har jobbehelg. I tillegg har vi hatt middagsgjester både fredag og lørdag, så jeg har ikke veid maten. Har ikke overdrevet, men synes allikevel jeg har spist mer enn jeg kanskje burde. Fikk mensen i dag og, og har veid meg. 0,5 kg ned og jeg er fornøyd! Man har jo liksom en del vann i kroppen den dagen man får mensen, så det ser jo lyst ut. Har vært flink denne uken syns jeg, selv om jeg i grunn syns det har gått helt naturlig. Var jo klar over at mensen kom, men vil allikevel se resultater i morgen på veiedagen. Og så viste vekta til kursdama 400g mer ned enn jeg trodde var sant. Så derfor vil jeg jo ikke at jeg i morgen skal ha gått opp eller veldig lite ned. Har vært innstilt på dette denne uka, så det blir veldig spennende i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Joda, 300 gram ned i går på kurslederens vekt. Det kunne jo gått verre i og med jeg har mensen og har hatt middagsgjester og div denne helgen. Bare det går riktig vei er jeg fornøyd.

I dag er jeg hjemme fra jobb og, er ikke så glad for det. Fikk feberen da jeg la meg i går. Er ikke den som liker å ringe for å si at jeg er syk samme dagen. Men da å løpe i korridoren når hodet verker og kvalmen velter inni en så fort en snur seg, er ikke den beste dagen å være på jobb. Og så med nyopererte folk som spyr i tillegg..blæ.....

Håper bare jeg klarer de små hyyppige måltidene i stede for å stappi i meg noe hele tiden...utfordring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Jeg har vært plaget med migrene denne uken. Hatt så vondt at jeg har nesten kastet opp. Vondt i magen og svimmel har jeg også vært og hatt litt feber i ny og ne. Har gått tur i dag for det første. Så det blir ikke de 7 trimpoengene denne uka. Har bare 3 og de er fra i dag. Har skeiet litt ut med sjokolade også, blir desperat på å få lindret hodet og sukker pleier å hjelpe litt på ;) Jeg bakte kringle i går, for min kommende mann har bursdag i morgen. :) Ble jo en smaksprøve i går og mer i morgen regner jeg med... Og i kveld skal vi sitte barnevakt og bli der til i morgen, så om jeg klarer meg der spørs...Har i alle fall på min egen vekt her hjemme gått ned 800gram. Det har vært en utfordrende uke med mye stillesitting og litt slurv. Neste uke: 2 julebord og en bursdag...! Godt jeg går på kurs, slik at jeg er litt mer skjerpet og ikke stapper i meg all godis jeg ser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Forige uke og denne uken er rett og slett for urettferdige mot kroppen min. Jeg gikk ikke så mye ned som jeg hadde håpet på, og jeg vet det er MIN egen skyld pga helgas utskeielser. Denne uka er det 2 julebordog 2 burdager, yeah....detta går bra, ikke!! Været ute er grått g trist og jeg har ikke fått lea meg noe særlig heller. Tida strekker ikke til om dagen, og rett og slett det at jeg ikke fristes av å gå ut i regneværet. Det er så mye løping på jobben om dagen og at jeg ikke orker å trene før jobb. Da finner jeg ingen energi til å yte bra service på jobb. Ond sirkel, for jeg hadde sikkert hatt godt av å beveget meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Opp 0,6 kg. En helt forferdelig hektisk uke med null trim, 2 julebord og en litt fuktig bursdag, kan jeg vel ikke vente annet. Angrer litt nå, men det får så være.Er tilbake igjen nå med telling av kcal. Er så frustrerende at det regner sånn ute, for jeg kunne tenkt meg å sope inn trimpoeng nå. Gleder meg IKKE til veiingen på kurset i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke har skrevet her på over en måned. Det har gått bra siden da. Har nå gått ned 11,4 kilo siden 24. september. Det er bare 13 igjen til hovedmålet. Går stort sett ned mellom 500-1000gram per uke, og siden jeg ammer ennå er jeg veldig fornøyd med det.

 

Håper du får en bedre uke denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2011 - Starten på et nytt liv

Hei. Vil også være med på denne tråden... ;) Hehe. Jeg og min store kjærlighet skal gifte oss enten 09 eller 10. Er lenge å vente, men jeg er heltidsstudent i england, så vi har for øyeblikket ikke masse penger. Men, den som venter på noe godt venter ikke forjeves :)

 

Jeg skal legge om livstilen og med det følger en sunnere meg. Noe av min motivasjon er også de utrolig mange bildene som skal ta og kjolen da selvfølgelig. Men jeg gjør dette mest for megselv, å se utrolig bra ut på bryllupsdagen er en stor bonus!

 

En ting som ikke er slanking... Hvordan skal dere feire den store dagen? Vi skal ha ett uformelt bryllup på en øy i oslofjorden, med borgelig vielse på samme sted. Gleder meg så utrolig masse. Håper at alle vil ha en utrolig gøy opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Det hørtes koselig ut, på en øy og greier. Vi skal vies borgelig i en paviljong i en museumspark med mange flotte blomster. Det må bli fint vær, for det skjer utendørs. Selve festen skal vi ha på et klubbhus og gjøre så godt vi kan slik at gjestene ikke kjeder seg. Har opplevd så altfor mange ganger at det fort blir kjedelig, så derfor må vi prøve å aktivisere folk og gjøre det trivelig. En kan jo aldri klare å tilfredstille alle, men en kan i alle fall legge inn litt innsats. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

I går var siste kurskveld før jul, fortsetter etter jul på nytt kurs. Så nå er jeg litt på egenhånd i en mnd og nå er det jo utrordringer...jula...faktisk for noen år siden gikk jeg ned i jula, vet ikke åssen jeg har klart det men er vel fordi jeg ikke har vært så glad i julemiddag. Spiser meg stort sett ikke stappa av det. Etter forrige ukes oppgang på 700g. var det igår nedgang på 1,2kg og det er bra jobba synes jeg. Vil gjerne prøve å gå litt mere ned til neste kurs begynner 7/1 men har ikke de store forventningene i og med det er jul. Kan i alle fall prøve de 2 ukene før jul og heller ikke gå over den vekta jeg ble målt i går.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Lillejanne

Jula har ikke gått så bra, opp 2 kg...men de går vel fort av igjen om man er flink! Det har jo vært jul, tross alt... Begynner nytt kurs mandag og da blir det 6 nokså aktive uker med vollyball og swingkurs. Satser på at dette kurset gjør susen. Må jo snart ut og finne kjole! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

vekta viste i går at jeg hadde gått opp 2,3 kg i jula eller de 3-4 ukene uten kurs...men veide meg på min egen vekt i dag og det var ikke såå ille...litt bedre. Den viste 1,7 kg det betyr at jeg kun har tatt av 1,5 kg fra forrige kurs, som fortsatt "lever"/ er i behold. Er motivert til å fortsette. Kurset startet i går og nå har jeg troen på å klare det. Får bare fortsette på kurs til jeg har klart det og tror og jeg vil ta en hold vekten kurs etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

I går var veiedag, 1,1kg ned og det var jo en ok start det. Har satt meg realistiske mål mht til trimpoeng og sesong. Går ikke så mye tur nå på glatta, så alt over 5 trimpoeng er bra. Da går jeg ikke lei fordi det er oppnåelig. I kveld er det vollyball- trening og det er lystbetont trening! har fortsatt planer om å gå på kurs helt til det slutter til sommern. Har ikke troen på at jeg klarer det på egen hånd. Skal ned 9,5 kg fra dagens vekt før sommern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...