Gå til innhold

Torsdagslink(17.11) for ned 20-30kg


Gjest CamCam
 Share

Anbefalte innlegg

Ny dag, nye uke, og ny mulighet for å leve sunt, spise sunt, og trimme nok!

 

-Dette er den store fordelen med å ha onsdag som veie dag, for da har jeg to ukestarter per uke, og to muligheter til å gjøre en god jobb i uke(ne) som kommer!

 

Deilig å være på rett vei!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil i første omgang bare gå ned, og alt jeg går ned er supert. Men hadde jeg greid 5 kilo før jul hadde det vært bra! :(

 

Jeg har en link her som heter "butikkjobb" der jeg har skrevet litt om megselv.

Syntes dette er vanskelig... for jeg har gått ned endel kilo på å ha et forholdsvis lavt kaloriinntak. Her på GR skal man jo spise MYE og jeg får meg ikke helt til å proppe i meg mat jeg ikke trenger.... jeg er jo mett og glad :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel og bra og gå ned på lavt inntak, men problemet er at over tid (ganske kort tid!) begynner kroppen å tro at du opplever hungersnød, så da setter den i gang sparetiltak, setter ned forbrenning og tviholder på fettet du har lagret. -Det er årsaken til at så mange går fort ned, og veldig fort opp igjen hvis hvis de har for lavt inntak. Når du begynner å spise normalt igejn etter å ha gått ned, så tror kroppen at hungersnøden er over, og forbereder seg til neste gang det blir lite mat med å bygge opp fettreservene!

 

 

 

De fleste her inne skal ned mellom 20-30 kilo, og jeg ser at du bare veier 77 og er 1.73-74 høy, så jeg antar du ikke skal ned såpass mye? Har du gått ned endel allerede? Du er selvfølgelig velkommen uansett for motivering, men det kan være noen av den adre linkene med litt mindre kilo-målsetninger kan være hyggeligere for deg å følge..? -Ikke for det, vi er vel den hyggeligste gruppa :(

 

Lykke til cowgrl83, og pass på å ikke stanse opp forbrenningen!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er veldig viktig å holde forbrenningen i gang, denne slanke metoden her hvor du spiser mye er lettere å følge over lang tid enn å spise lite. Spiser du lite og går rundt å er sulten blir du fort lei og ender opp i en matorgie.

Jeg kjenner til det.

Tenk det er torsdag allerede, utrolig hvor fort ukene går. Føler det er helg annen hver dag.

Nydelig vær her, skulle egentlig vært ute å gått tur da men. Gidder ikke i dag da, la meg forseint i går. Er sååå trøtt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg måtte gå hjem og til jobb i dag! -Gratis trim! -Føler meg sprek, men sliter også med søvn-mangel! Lille-gutt er mer eller minsre kronisk forkjølet, og i natt hostet han i ett sett, så jeg måtte ha han i senga hos meg. -Ingen søvn på noen av oss..

 

Før i tiden kunne vi iallefall sove ut i helgene, men han skjønner jo ikke forskjell på hverdag og helg, og står opp 6-6.30 uansett! Gleder meg til han blir stor nok til å se tegnefilmer om morgenen!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp syndet, dumme meg. Har spist masse nonstop, 3 store jødekaker, ++ masse lidel snop som ikke smaker godt engang. Vet ikke hva som har gått av meg, men helt siden jeg spiste kaker på søndag så har jeg vært så utrolig godte syk. Tror jeg ikke skal bruke kosemerkene mine på snopsøte ting mer, får bar lyst på enda mær da. Nei neste gang skal jeg bruke alle kosemerkene mine på fløtegratinerte poteter, nam nam.

Merker jeg er ikke så avhengig av fete ting, kun søte. ååå, blir så sint. Nå kommer jeg vel ikke under 80kg denne uka heller.

Er ikke lett å holde seg unna søtsaker når hele huset er fylt opp av dem, føler jeg nesten bor i en snopebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Da skjønner jeg godt at det er vanskelig å stå imot! Jeg har ingenting hjemme som kan friste, men allikevel tar jeg runden i skapene fra tid til annen når lysten på "noe" kommer. Prøver å spise før lysten er der, men etter at den er kommet klarer jeg ikke å spise gulrøtter eller noe lett.. Jeg må ha minst en yoghurt med frokostblanding, brødskive med syltetøy, eller iskrem med fersk ananas eller granat eple! Nam Nam! Er det noen bestemt grunn til at du har snop hjemme?

 

Det er faktisk sånn at når man først har spist noe søtt en dag, så er man ekstra søt-sulten dagen derpå.. I allefall i følge kurslederen min. tror det har med blodsukkeret å gjøre.

 

Jeg pleier å ta de fleste av kosemerkene mine på lettrømme og guacomole, samt litt vaniljeis den siste uka. Prøvde meg på sjokolade en stund, men jeg klare aldri å stoppe etter x-antall biter, og dagen derpå var jeg også super godtesyk!

 

Håper du får kontroll igjen med en gang, tornerose!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Jeg er på min ANDRE helt sukkerfrie dag;) og det går bra hittil! Var veldig fysen i går, men dagen i dag er mye bedre. Drikker mye vann, spiser grønt og grovt. Spiste lækerol pastiller i går, men ikke mer nei- de blåser magen skikkelig opp:p he,he.. Vel, uansett jeg er stolt! Jeg kan nok ikke ha godteri i huset jeg heller; i hvertfall ikke ennå; kanskje om tre år eller noe:p Første utfordringen var igår på butikken; hvor alt innen jul var fremme- julekalender, julemarsipan, jule ditt og datt.. nesten ingen fristelser der nei... Jeg bestod både igår og idag. Idag ble det salat og litt druer. Litt druer er ok det?

 

Jeg er klar for å stå på jeg nå! Bra man blir dratt i nakken her når man skeier ut! For det trengs innemellom:) Takk alle sammen.

 

Trinny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør også rundene i skapet når jeg er fysen. I det siste har jeg da tatt en skinkesnurr (oppskrift bok 1) opp av fryseren og varmet den i microen - den er mettende, har smeltet ost på (nam!) og er ca 200kcal. Jeg ligger kronisk ca 150kcal under på kaloriinntaket mitt, så da tenker jeg, heller den enn en pose potetgull kjøpt i smug på butikken 50 meter opp i gata. Det er som en liten minipizza, som gjør meg mett.

 

Siden jeg begynte på GR har jeg spist sjokolade bare 1 gang, en sånn BelVita, og spist lavkalori sjokoladepudding 2ggr. Det er jo ingen vits å tenke ordentlig sjokolade for kosemerkene, for det er ingen sjokolade med lite nok kalorier til at man kan spise hele, og man kan jo ikke ta halvparten og la resten ligge - hadde man kunne gitt bort resten, slik at det blir spist, hadde det gått an, men jeg er singel. Likeledes med potetgull - det er mange håndfuller i selv en liten pose, så det går ikke. I stedet kjøper jeg mye gulerøtter og lager kesamdipp til - blir litt lei av brødskiver til kvelds hver dag, når man alikevel spiser 2-3 andre brødmåltid. Da er det godt med kesamdippen - laget med samme dippose som den man brukte med rømme til potetgull før i tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over dere! Jeg må innrømme at jeg knapt har vært i butikken etter at alt jule-snopet kom.. Var innom i går, løp til brød disken via frukt disken, og betalte raskt! Klarte egentlig å ikke se på godisen endang. fra jeg går inn i butikken tenker jeg; Jeg skal bare ha brød og ananas, då går jeg rett å betaler! -Har funnet ut at jeg kan programmere meg selv, og så lenge jeg husker på å gjøre det, så fungerer det. Hvis dere skal prøve, husk å unngå ordet "IKKE". Hjernen oppfatter det ikke.. Hvis man tenker nå skal jeg ikke kjøpe sjokolade, så hører bare hjernen; SJOKOLADE! -Og gjett hva du står med i hånda like etterpå :(

 

God ide med de skinkesnurrene, KitSileya! De skal jeg jammen lage.

 

Trinny; Druer er forsåvidt OK, men det er veldig mye fruktsukker i det, så kurslederen vår mener vi ikke bør spise det.. Det står som litt mat i kursboken, men det er ikke mye druer vi bør spise. Tror det er ca. 70 gram, altså omtrent 7-10 druer om dagen..

 

Ha en riktig god kveld alle sammen! I morgen er det fredag! -Og sent i kveld kommer mannen min hjem fra jobb-reise! :(

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute å jogget en halvtime i kulden nå. Får litt bedre samvittighet for at jeg spiste snop da.

Grunnen til at vi har snop liggende er pga selskapet vi hadde i helga, hadde handla inn litt for mye, å nå ligger det bare her å frister. Har ihvertfall kastet restene av alle kakene. Så jeg slipper synet av de.

Nå skal jeg finne frem grete roede bøkene mine å se hva sundt jeg kan ha til middag i mårå.

 

God kveld alle sammen (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Jeg har nå gått ned totalt 2 kg siden oppstart 13. oktober - ikke all verden det, men så hadde jeg også en uke ferie i oktober (syden) hvor jeg ikke tenkte på hva jeg spiste i det hele tatt (en tabbe :(). I morgen skal jeg veie meg, og er kjempespent på resultatet.

 

Går mye + at jeg har kommet i gang med trening 2 g pr uke. Så jeg håper jeg i alle fall har misten en halvkilo den siste uken, spent på i morgen gitt.

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si dere er kjempeflinke her!

Artig å lese her inne, og jeg må le litt en gang i mellom... Kjenner meg selv igjen så alt for godt!

Godtesug - sjokolade...... akk og ve!

Jeg prøver å følge opplegget sånn nogenlunde, men ikke altid like lett nei.

Helgene er vanskeligst synes jeg. Men nå i helgen tok jeg en utrensningskur som heter C24, og den er effektiv!! Renser mave, tarm, lever og galden. Så nå har jeg lovet meg selv, at det skal ikke spises noe med sukker i, og i det hele tatt leve sunt. Har som mål å gå ned 30 kilo. Helbredet mitt er ikke for godt fra før, og det blir i hvertfall ikke bedre med all denne overvekten.

Så lykke til alle sammen!

Nå må vi trø til mot overvekta!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute å jogget en halvtime i kulden nå. Får litt bedre samvittighet for at jeg spiste snop da.

Grunnen til at vi har snop liggende er pga selskapet vi hadde i helga' date=' hadde handla inn litt for mye, å nå ligger det bare her å frister. Har ihvertfall kastet restene av alle kakene. Så jeg slipper synet av de.

(:[/quote']

 

Du hadde barneselskap, ikke sant? Da skjønner jeg det bedre! Har aldri skjønt meg på sånne som har masse godt i skapene alltid! -Hvis noen kommer på overraskelses besøk til meg, så får de te/kaffe, og er de heldige, så ha jeg litt frukt å by på. Før ville jeg satt over en bolledeig hvis de ble lenge nok :(

 

Synes du har vært kjempeflink med joggingen din! Jeg skal trene spinning i morgen, pluss at jeg sikkert må gå til jobb igjen, så da blir det en 3-4 trimpoeng iallefall! -Og det trengs for i morgen skal vi på første av tre julebord! -Håper det går an å danse der!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...