Gå til innhold

tråd for de i 40 åra


kikk

Anbefalte innlegg

Husker veldig godt at mamma stekte SUKKERBOLLER (berlinere...) til oss da jeg var unge...sukk Rett og slett godt å sluke i seg helt nystekte slike. Prøver nå å tenke på at de som selges på butikken ikke er SÅ gode og da kan det være det samme.

Når jeg kommer til den vekta jeg ønsker å ha skal mitt neste prosjekt bli å øve meg på å kose meg med LITT.Men tør/vil ikke dette enda, det er bare plagsomt.

 

I kveld har familien kosa oss med grønnsaker, knackis, rømme & yoghurt-dip. De var vel fornøyd med serveringa. Det var noen ungdommer innom, og jeg tror faktisk det ble spist flere kg.

 

Spennede å se hvordan du klarer deg igjennom hytteturen, Pandora. Det er litt større utfordring enn når man er hjemme på vanlig måte. Håper du koser deg på turen.

En spesiell hilsen til hyfsan, som er i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Hadde det så trivelig - selvom det ikke ble noen langtur.

Vi hadde faktisk for få timer - og søndag regna det i bøtter og spann. Ungene var ute da - ikke så væravhengige de. Kanskje vi burde lære litt av dem.

 

Ble jo noen kalorier for mye da. Ble servert nydelig lammelår lørdag - og med god rødvin til . Holdt meg klokelig unna konjakken og chipsen - og synes jeg foretok et klokt valg:)

 

Søndag stoppa vi på veien hjem og spiste svinestek med tilbehør - og vel hjemme ble det nystekte vafler sammen med barn og barnebarn.

 

Satte opp kaloriregnskap for uka - og kom til et gjennomsnitt på 1768 kcal pr. dag. Det er noget i overkant altså. Har satt opp 1500 kcal pr dag - men kan godt ligge på 1600 også.

Av trimpoeng kan jeg skilte med 8,7

 

Og en nedgang på 0,3 kilo er jo ikke så verst da. Og dette er en livsstil jeg kan leve med.

 

Resolutt - har du prøvd sånn fitness-ball? Jeg kjøpte gjennom GR butikken. Og den er super å bruke synes jeg. Blir mindre belastning på rygg og knær i forhold til vanlig matte-trening.

 

Har også oppdaget at når jeg serverer gørnnsaker og dipp går det snart tomt i skålene. Virkelig populær kosemat det jess - og riktig så sunne føler vi oss:D

 

Trivelig og sunn uke til alle sammen fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag i dag og veiinga viste 200g ned! Kjempefornøyd med det, selvsagt!

 

Spiste jo de berlinerbollene da, vet dere. Attpåtil ble det en vaffelplate med syltetøy og litt rømme igår da vi fikk besøk av familie med 3 halvvoksne gutter. Da ble det vaffelsteiking. Heldigvis ble det bare en plate igjen, og den fikk mannen!

Jeg har et snitt på 1600 kcal/dag siste uke.

 

Jess, det er artig å lese dine innlegg for du har en så positiv innstilling og er så motivert.

Håper resultatene også går din vei!

 

Pandora, trivelig med hyttetur, og enig med deg, du gjorde et godt valg. Vi skal jo ha mat, så da må ikke de vanlige måltidene bli en BYRDE for oss. Og du har tydeligvis spist godt uten å overspise. Skal se nærmere på denne fitness-ballen. Har vært borti gym med store baller i gymsal, men har aldri tenkt på at jeg kan ha det heime i stua.

 

Lykke til med veiing og ha ei god uke!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite "slutta lag" på lørdag.

Har litt god tid i dag - og noe fornuftig må en jo ta seg til:D

 

Hovedretten er i boks - nå står forrett og dessert på programmet. Finner sikkert på noe godt da.

Vi skal ha helstekt svinefilet med timianbakte poteter og soppstuing.

Forretten blir noe med friske asparges tenker jeg - og desserten har jeg ikke peiling på enda. Men det blir alltid en råd - som min mor bruker å si.

 

Jeg skal IKKE servere snacks og snop og kaker - men grønnsaker og dip utover kvelden.

Dermed behøver det ikke bli så galt sånn kalorimessig - selv med vin til maten.

Gleder meg iallefall til hyggelig besøk med gode venner.

 

Har gått fint med mat og trim til nå. Ble litt i overkant til lunsj i går. Da hadde jeg fri og inviterte ungene. Vi ble sittende lenge med bordet - og da er det vanskelig å holde seg til tilmålte mengder.

Så vi tok en mager middag da - og dermed holdt jeg total kalorimengde innefor de tilmålte. Fornøyd med det valget.

 

Og vi er flere som etterlyser kikk.

Håper du dukker opp snart igjen.

 

Pandora - som nok må jobbe litt igjen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men etter en alvorlig prat med meg selv trådde jeg på vekta. Og den var kliss lik forrige mandag. Og jeg var strålende fornøyd - så glad for at jeg valgte å veie meg.

Var nemlig overbevist om at jeg sikkert hadde gått opp 1 kilo:p

Det har nemlig blitt en litt i overkant heavy helg:D

 

Hadde jo planlagt fest på lørdag - så den var liksom i boks, og jeg var mentalt innstilt på den.

Så fikk vi overraskende telefon fra noen venner langveisfra som hadde lyst på en tur. Kjempekoselig selvfølgelig - og vi har hatt ei utrolig hyggelig helg - med masse god mat - sene kvelder med venneprat over et glas rødvin og to - samt mimring av fordums ferieturer.

Det ble for mye kalorier - jeg har ikke notert ned - gidder ikke estimere for hele helga.

Men jeg har holdt meg klar snacks og snop og kaker - med unntak av ei heavy sjokoladekake hos min søster i går. Kjente formelig kaloriene som hopa seg opp!

 

Merkelig innrettet som jeg er så føler jeg liksom ikke at jeg fortjene denne stillstanden på vekta. Med alt det jeg har inntatt hadde jeg fortjent en skikkelig nedtur - eller opptur da - alt etter som man ser det:)

Siden jeg kun veier meg mandag morgen vet jeg jo ikke hva restultatet hadde blitt etter en nøysom helg - har jo ikke spist like mye gjennom hele uka. Så sansynligvis hadde jeg hatt en solid nedgang - men det nytter ikke å gråte over spist melk - og jeg har jo hatt det utrolig festlig da...

 

Nå er jeg imidlertid tilbake til kvardagen. Mat og trim blir behøring notert - og til helga skal vi på hotell-weekend og feire en 65-års dag:D

 

Men resten av uka står i nøysomhetens tegn!

 

Klem fra Pandora - som ønsker alle flotte jenter en superuke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... oppgang her, og det er verre enn stillstand. Rart forresten, her inne liker vi nedturene bedre enn oppturene; ellers i livet er det jo motsatt!

 

Men Pandora, vi gir oss vel ikke for det, selv om vi synes vi har fortjent nedtur.

For sikkerhets skyld blir det nå kurs for meg igjen! Tror nok det er best slik!

 

Stå på, dette er jo tross alt litt festlig. Jeg går akkurat nå rundt i ei langbukse som nesten detter av meg; litt for å føle på at den virkelig er blitt for stor. Og det er nå tross alt jeg som har krympet:D

 

Klem

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere skal aldri tenke på å gi opp. Da kommer jeg og henter dere!

 

Jeg har faktisk gått ned 1kg denne uka, og jeg forstår faktisk ikke helt hvorfor. Jeg ikke hatt noen utskjeielser denne uka, men det har ikke hatt noen andre uker heller. Og så har jeg trimma litt mindre enn gjennomsnittet. Men jeg er veldig fornøyd med dette. Hvis det lønner seg å trimme litt mindre kan jeg vel få orden på det :-)

Har hatt min siste kveld på kurset, så nå blir det å klare seg på egenhånd videre en stund. Satser på at det skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...