Gå til innhold

begynner 1.okt....


Gjest memphis

Anbefalte innlegg

Jeg bruker i utgangspunktet heller ikke kosemerker.

Selv med snopet jeg spiste i går var jeg innenfor 1650 kcal, så hadde jeg ikke tatt de sjokoladebitene hadde jeg ikke nådd dagsrasjonen min. Jeg vet jo at det ikke er slik det skal gjøres, men jeg falt altså for fristelsen i går. Man må få lov til å kose seg en gang i mellom, men selfølgelig alt med måte!?! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Nå har det seg slik at eg dessverre må emigrere heim til mor til uka...

i frustrasjon over diverse oppussingsarbeid som trekker ut i det V I D E og

BREDE..

Må ha eit pusterom...så da får eg ikke rapportert inn på tråden her,men håper de fortsetter så har eg mye å lese neste uke!!!!!

 

K30:hei..... står det for kjønn og alder,k-30? Er 30 eg oxo..

ikveld har eg ete potetgull og to-tre sjokolader..men det føles greit..

 

i dag er det akkurat 7 uker til eg skal til syden..eg gleder meg...!

Hade så lenge folkens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superida

ved veiing nå så veier jeg 106,3kg.. det er 0,8kg mer enn minste måling her.. men jeg er fornøyd for det... fordi: da hadde jeg nesten ikke spist på to uker.. og det er jo klart kroppen var jo helt TOM!!!!

nå er helgen slutt med litt utskeielser, selv om det ikke har vært mye.... så sats i morgen, onsdag og fredag og jeg er i gang igjen :( gidder ikke veie meg i morgen en gang.....

 

hvordan har helgen vært for dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guuud, i dag har jeg vert innom tenken om å kjøre på bensinstasjonen å kjøpe meg sjokolade sikkert tusen ganger, Fikk mensen i natt, og jeg blør masse, og har vondt og er sur og lei.

Blæææh.

Men jeg gjorde det ikke da.

*KjempeflinkeOkinawa*

 

Ser jeg har 300 kcalorier mindre enn mine tilmålte 1900 i dag.

 

Men samtidig så har jeg IKKE spist mellommåltidet, men ett par av måltidene har jeg oversteget kcalorigrensen....

 

Hvor "farlig" er det?

Eller er ikke det nøyaktig anntallet på 220 kcal til frokost sååå viktig, slik at dersom frokosten blir hundrede kcalorier mindre kan da middagen uten problemer bli hundrede gram mere?

Hmmmm.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K30:hei..... står det for kjønn og alder' date='k-30? Er 30 eg oxo..

.[/quote']

 

Joda, K´n står for kvinne og 30 blir jeg i mai, og da håper jeg å se 70-tallet. Det var langt i fra noe kreativt nick, men hadde et par forsøk som ikke gikk inn, så da gjorde jeg det enkelt. Legger inn noen ord i løpet av uka jeg så,får du noe å lese når du kommer tilbake.:(

 

Vi driver også med oppussing. I løpet av de siste to åra har vi pusset opp et eldre hus både utvendig og innvendig. Nå holder vi på med siste finpussen inne og håper på å bli ferdig til jul. Du får trøste deg med at det blir bra når det blir ferdig.

 

Håper det går bra med dere andre også?!?

Husk en ny uke med nye muligheter står for tur.!!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har vært super for min del. Feiret bursdagen min på lørdag, med fest...med masser av alkohol...og ditto kalorier, men kunne ikke brydd meg mindre....

 

I dag er det en ny start, etter bare rot i en måned nå...minst....8 uker med hardkjør ligger foran meg, og jeg gleder meg :(

 

Jeg er ikke så veldig opptatt av at frokosten skal være akkurat 220 kalorier...jeg er mer opptatt av totalsummen og at kaloriene skal være fordelt på frokost, lunsj, mellomm, middag og kvelds...Jeg ligger en plass mellom meny 2 og 3, så prøver og tilpasse måltidene litt selv...

 

Jeg er også inne på tråden ukesutfordringer under 10-20 kg, og min utfordring for denne uka er som følger:

 

15 trimpoeng

2,5 liter vann daglig i snitt (vet jeg er dårlig vanndrikker i helgene)

daglig rapportering av kalorier (skal ligge mellom 1700 og 1800)

5 grønne om dagen

Trening eller tur hver dag

0 brus før fredag kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er 2.veiing gjort og vekta viste 1.0 kg mindre enn sist mandag,totalt 1.3 kg ned på 14 dager. Ellers har midjen "skrumpet" inn hele 7cm i samme tidsrom.Så dette kan jo ikke annet enn motivere til videre trening med mange mageøvelser.I uka som gikk tjente jeg 17.6 trimpoeng og er godt fornøyd med det. :(

 

Jeg slenger meg med på din ukesutfordring Pav!

Det er veldig likt det jeg selv hadde i tankene for denne uka.

Har du tenkt å rapportere inn kaloriene her eller på egen side?

 

Håper det går bra med dere andre også!:D

 

Haen fin høstdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang K30 :(

 

Det er lite aktivitet på ukesutfordringtåden for tiden, så jeg kan gjerne rapportere her!

Det er samme for meg hvor, viktigste er bare å måtte fortelle alle dere andre at jeg har holdt meg innen det jeg skal!

 

 

Har du noen gode tips for magetrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang K30! Jeg er 33 år, så du og Memphis er jo "bare barna...". Lykke til med oppussing begge to!

 

Jeg er nok med på utfordring jeg også, men tror jeg skal vente litt. Har verken bekken eller tid til så mange trimpoeng... :-(

 

Her er mine mageøvelser:

Sit-ups, eller Crunch: Ligg på rygg med bena opp, knærne i rett vinkel. Press korsryggen ned i gulvet, tenk at navelen skal ned til gulvplankene, deretter løftes overkroppen litt opp men ikke løft korsryggen fra underlaget. Gjør dette ca 20 ganger rett opp, derretter 15 g til hver side, og så 20 rett opp igjen, eller hvor mange ganger som føles naturlig. En mer dynamisk måte er å ligge på ryggen og ha armene bak hodet og føre høyre kne opp så det møter vendtre albu og omvendt, vekslesvis. Men du må ikke bruke nakkemusklene til å løfte, da får du vondt.

Ellers er det "planken". Du stiller deg på alle fire og går opp i posisjonen, som er at du står på albuene og tærne med helt strak kropp, nesten som i startposisjon for push-ups. Der står du i 20 sek eller så lenge du orker. Stiv av alle musklene i overkroppen, men ikke løft hodet. Den er kjempetung!

Jeg må komme meg i gang med disse øvelsene jeg også....

 

Gratulerer med flott viljestyrke, okinawa! Kjempebra! Jeg tror ideen bak kalorifordelingen er å passe på at man spiser alle måltidene og ellers fordele slik at de fleste kaloriene blir inntatt på dagtid når man trenger krefter. Ellers tror jeg man står rimelig fritt. Frokost er viktig! Jeg spiser ofte en større frokost og kutter heller litt på lunsj eller mellommåltid. Men det viktigste er at man spiser litt - ofte! :-)

 

Jeg har vært på vekta idag, og nå ser jeg 9-tallet!! :-) 99,4 var det idag, ned 0,7 denne uka, samt 1 cm rundt livet. Nå er det tilsammen 5,6 kilo jeg har gått ned siden 1. sept. Har et håp om å nå 93 kilo før jul......

 

Ha en herrlig uke allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine mageøvelser:

Sit-ups' date=' eller Crunch: Ligg på rygg med bena opp, knærne i rett vinkel. Press korsryggen ned i gulvet, tenk at navelen skal ned til gulvplankene, deretter løftes overkroppen litt opp men ikke løft korsryggen fra underlaget. Gjør dette ca 20 ganger rett opp, derretter 15 g til hver side, og så 20 rett opp igjen, eller hvor mange ganger som føles naturlig. En mer dynamisk måte er å ligge på ryggen og ha armene bak hodet og føre høyre kne opp så det møter vendtre albu og omvendt, vekslesvis. Men du må ikke bruke nakkemusklene til å løfte, da får du vondt.

Ellers er det "planken". Du stiller deg på alle fire og går opp i posisjonen, som er at du står på albuene og tærne med helt strak kropp, nesten som i startposisjon for push-ups. Der står du i 20 sek eller så lenge du orker. Stiv av alle musklene i overkroppen, men ikke løft hodet. Den er kjempetung!

Jeg må komme meg i gang med disse øvelsene jeg også....

[/quote']

 

Jeg bruker disse øvelsene som tonton beskriver, samt et par til. Hvis du går inn på Iform.nu og ser under mosjon finner du mange tips der både når det gjelder trening og kosthold. :(

 

Tusen takk for oppmuntrende ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må prøve å bli litt flink å ta mageøvelser og andre øvelser hjemme...jeg er litt sånn at jeg må ut av hus for å trene, enten gå tur eller på treningssenteret...

 

Gårsdagen endte på 1557 kalorier, litt i underkant, men hadde 0 kalorier på melk så forklaringen ligger der.

5 grønne hadde jeg

3,6 liter vann (ny rekord for min del :( )

3,7 trimpoeng etter en tur i turløype i heia

0 brus

 

Tonton: viss du vil være meg på utfordring du og, så lager du deg bare en som passer deg. Utfordringen trenger ikke være lik. Utfordringer hjelper meg til å holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppdatering på ukesutfordring

 

1920 kalorier (mista litt oversikten, skulle inn å sjekke før kvelds, men vektklubben var nede, men ble jo ikke så gale uansett, skal egenlig ligge på 1900 kalorier, tok noen oliven på salaten min...nam nam....men kalorier har de nok av)

5 grønne

3 liter vann

4 trimpoeng

0 brus

 

Totalt 7,7 trimpoeng denne uka, ligger bra an til å nå 15 denne uken. Men skal fortsatt være flink å komme meg ut på tur hver dag!

Skal gå meg en tur i dag også er planen. Har satt treningstudio litt på vent etter at årskortet mitt er gått ut. Så lenge det er så fint vær som det er nå, venter jeg heller litt med å kjøpe nytt. Men tror nok jeg må investere i det igjen, ellers er jeg redd det blir lite trim når vinteren kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesutfordring og rapportering for tirsdag og onsdag:

 

Tirsdag:

2,5 trimpoeng

3.5 liter vann

5 grønne

0 brus

Totalt 1630kcal.

 

Onsdag:

3,0 liter vann

7 grønne

0 brus

11000 skritt på skritt- telleren

Bare 1300 kcal, huff, Jeg får kanskje ta meg et knekkebrød før jeg går til sengs!?!

Det ble altså ingen direkte timpoeng i dag, men har jo gått mye, så jeg er ganske fornøyd alikevel. Jeg for se litt hvor mye jeg tar i med treningen resten av uka, bekkenet har nemlig takket for seg, så all trening må være lett og det blir nok mer øvelser. Nåja, det kan jo hende det går fort over.

 

Håper at alle holder motivasjonen oppe!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagen ble slik for meg:

1820 kalorier

2 grønne (altfor lite)

2,7 liter vann (3,1 i snitt)

1,4 trimpoeng (9,1 totalt)

0 brus

 

Denne uka synes jeg går veldig bra. Ble litt lite trim i går, kom meg ikke ut på kvelden som jeg hadde tenkt, men syklet til/fra barnehage/jobb, og fikk gått en bitte liten tur, og alt er jo bedre enn ingenting...

Håper å komme meg ut på tur igjen i kveld! Er normalt bedre til å sanke trimpoeng på ukedagene, så jeg trenger litt å gå på før helga. Men jeg skal klare 15 poeng uansett...

 

Er skikkelig spent foran veiing i morgen...hadde jo en tragisk veiing sist uke, som må være feil...ellers tror jeg jeg gir opp hele opplegget....3+ sist uke, så viss ikke det er ned minst 2 denne uka, blir jeg skuffet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag! Ned 2,6 kg :)

Hadde på følelesen at det var noe feil md vekta sist uke ja....men nå er jeg uansett fornøyd igjen :)

Hadde jeg ikke gått ned mye nå, tror jeg jeg hadde gitt opp...men nå gleder jeg meg til fortsettelsen...

 

Gårsdagen ble som følger

1420 kalorier

4 grønne - helt ok, selv om målet er 5

2,5 liter vann (2,95 i snitt)

3,7 trimpoeng (12,8 totalt)

0 brus

 

Mangler bare 2,2 trimpoeng for å nå målet, og har 3 dager igjen....det går bra det....viss været er bra i helga, skal jeg opp i 20 poeng...da blir det lang tur på søndag...

Litt lite kalorier i går, vet ikke helt hvorfor, tror kanskje at flere av måltidene var litt små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Med flott nedgang Pav :)

 

Syns du har vært kjempeflink og trimme også. Dessuten ingen brus så langt, noe som jeg regner med du er skikkelig fornøyd (regner med at det er en av de største utfordringene dine, siden du har det med på ukesutfordringen din) med.

 

Og gi for all del ikke opp!! Stå på videre du :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer! Det var nok deilig tenker jeg! Det er så kjipt å ha oppgang på veiedag.

 

Jeg er for tida litt vel mye fokusert på vekta, veier meg hver morgen, men det er fordi det er rimelig mye "æksjen" der. Jeg ammer, så vekta går mye fortere ned enn den har gjort på tidligere kurs. I dag er det 3 dager igjen til veiedag og jeg er allerede ned 0,9. Litt luksusproblem, men jeg vet det ikke er bra å gå for fort ned heller.

 

Nå har jeg kvitta meg med sukkeret for godt! Bruker kosemerkene på sukkerfri sjokolade, og det smaker faktisk helt fint det! Jeg spiste riktignok ei lita flis av eplekaka jeg lagde igår, men det var minimalt og ikke noe jeg kommer til å gjøre ofte. Men står man og lager eplekaker i over en time må man jo smake på resultatet! Gjestene våre var iallfall veldig fornøyde!

 

Nå er jeg nede i 98,5 kg (begynte på 105 1.sept) og snart ferding med første kurs. Målet mitt er 93 til jul. Jeg skal vente fire uker først, med kun Vektklubb og registrering, og så skal jeg begynne på kurs igjen i desember. Da er jeg på kurs i jula. Bra motivasjon til å holde den slanke linje....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg i meg 1350 kcal. Litt lite,men orket bare ikke mer.

Ser meg nødt til å stoppe med treningsutfordringen siden jeg nå sliter med å bevege meg pga. bekkenløsning. Hadde så store smerter i går at jeg var kvalm store deler av dagen. Ellers drakk jeg 2.7 liter vann og spiste 5 grønne. I dag gleder jeg meg til å sette meg ned og kose meg med et glass brus. Skal ha hjemmelaget lasagne til middag/kvelds, kanskje ikke den magreste middagen, men det er jo fredag.

 

Ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det K30! Her er en trøsteklem fra meg.....

Jeg kan gå ca 45 minutter i brukbart tempo men da er det slutt. Da skrangler skroget. Har du vært på noe fysioterapi mot det? Jeg går egentlig på Lørenskog men nå har jeg tatt en pause for å få Lillebrors sovemønster i orden. Det hjalp veldig da jeg holdt på, og nå har det blitt litt verre igjen. Grrrrrr......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her er det meste blitt prøvd ut. Gikk til fysoterapaut i et år,men sluttet siden jeg stort sett gjorde øvelser som jeg også kunne gjøre hjemme i stua.Ikke hjalp det noe særlig der og da syntes jeg heller. Jeg har noen gode perioder hvor jeg kan gjøre nesten hva jeg vil (og har da lett for å "glemme" at det er en dag i morgen også), og andre perioder hvor jeg må ha hjelp til å komme meg opp av senga og ikke klarer å bevege meg. Denne gangen må jeg nok legge skylden på meg selv. I løpet av de siste ukene har jeg trent ganske hardt (21.7 og 17,7 trimpoeng de siste to ukene), samt at jeg har bært mye ved (5 favner). Jeg har bl.a. jogget en del, noe som nok blir i det tøffeste laget for bekkenet i lengden.

 

Huff, dette ble mye syting, men det er så frustrerende når slikt skjer når man endelig har kommet så godt i gang. Nå klarer jeg jo så vidt å komme meg opp til soverommet i andre etasje.

 

Har du noen råd / erfaringer som du kan dele med meg når det gjelder hva man kan og ikke kan gjøre i hverdagen slik at man unngår slike perioder?

 

Jeg får fokusere på å spise ekstra sunt nå mens jeg ikke kan trene og prøve og ikke miste motivasjonen.

 

Ha en fin kveld!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å komme heim ja...

Så FLINKE dere har vært med trim og alt mulig!!!

Ikke fullt så moro med bekkenplager da...har tidvis sånne plager selv+korsryggen som slår seg vrang..

Det trenger ro + bevegelse og det tar en tid å bli god..men dette er så individuelt..Håper det går over fort..jogging er ikke så lurt trur eg..

Eg holder meg til stavgang da..2 dager hos mor gikk vi til fjells,en time i bratt terreng..pusten var raspende og eg var dyvende våt av svette på toppen...det er jo ÅR SIDEN eg gikk der sist.Forrige uke viste vekta 1,1kg mindre og heile 12cm rundt livet..var heilt sjokka over det egentlig..at det går an...?

Denne uka har eg bare spist på følelsen..trur kanskje stått litt stille..men mi eiga vekt viser kanskje mindre..håpe det..Men dere veit..mor laga eplekake,lapper til kaffen..blei få biter av hver.Nesten litt irriterende,da ho veit eg slanker meg!!!

Men ungene syns det var storarta.Håpe eg har klart å gå ned bittelitt da...

 

Har forresten kjøpt meg BOXERSHORTS-badebukse..hehe..herregud å eg såg ut!!

Den skal eg liksom bruke i syden..ja eg ser meg sjølv komme opp or basseng i det der..jaja..viss eg går under 100kg til turen,dett den kanskje av meg når eg svømmer....haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt fraværende i helga ja...har en tendens til å bli litt fraværende i helgene...

 

Men jeg er somregel tilbake mandag morgen...

 

Har vært ei ok helg, litt mye kalorier, men ingen direkte utskeielser...2 glass vin lørdag kveld, og et lite stykke sjokoladekake søndag...lite som sjedde i helga, møkkavær i går, så jeg og junior var en tur i svømmehallen...

 

Klar for ny uke nå, blir nok ikke så bra som sist uke, har litt for mye på programmet til det, men jeg skal være streng med meg selv, så går det nok bra...

 

Oppsummering av forrige ukes utfordring:

2,14 l vann i snitt (ganske fornøyd med det)

3-4 grønne i snitt

21 trimpoeng

0 brus før fredag kveld

 

 

Utfordringen min denne uke blir omtrent som sist uke:

1600-1700 kalorier om dagen

15 trimpoeng

2,5 l vann i snitt

5 grønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det mandag og veiedag. Vekta viste1.3 kg mindre enn forrige uke (totalt 2.6 kg på 3 uker). Jeg har også blitt 11 cm smalere rundt midjen. Det ble kun 10.5 trimpoeng, men det var kroppen og ikke viljen som stoppet opp, så det får jeg bare akseptere.

 

Oppsummering av forrige ukes utfordring:

2,9 liter vann i snitt

5 grønne om dagen

10,5 trimpoeng (-4,5 poeng for å nå målet)

0 brus (Pepsi max) før fredags kveld.

Drakk et glass på lørdagskvelden også,men ellers ingenting.

Jeg lå på 1450 kcal i snitt noe som er litt lite.

 

Denne ukas mål:

2.5 liter vann om dagen

5 grønne hver dag

0 brus før kvelden,helst ikke før helgen.

14 trimpoeng (ikke nødvendigvis trening hver dag, må fortsatt ta

det rolig.)

ca. 1600 kcal i snitt hver dag.

 

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...