Gå til innhold

begynner 1.okt....


Gjest memphis

Anbefalte innlegg

600 gram er jo kjempebra Memphis, du er vel klar over at det er over en smørpakke? Og at på to uker har det forsvunnet over tre smørpakker?

Det er bare å stå på videre, dette får rette veien :D

 

1,3 kg er jo knall K30!

 

Er det ikke en god følelese når en ser på vekta og ser at den har gått ned. Jeg er livredd for å ha gått opp hver gang, så når jeg går på vekta og den viser mindre enn forrige uke, følger jeg meg mye lettere med en gang!

 

Kom meg på trening i går og fikk meg 4,7 trimpoeng. 30 minutt spinning og 30 minutt styrke, samt sykling til og fra jobb/barnehage. Veldig lenge siden jeg hadde vært på trening nå. Har vært så fint vær at det har fristet mer med turer ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Gratulere Memphis!

Ned er ned, og vi skal være fornøyd med alt som triller av oss.Når det er sagt så vet jeg hvordan du føler deg, jeg gikk ned 300 g den første uka og var langt i fra fornøyd med det. Vi får lære oss å akseptere at all ned gang er bra uansett hvor mye det er. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha,jo eg er jo fornøyd på en måte,det må eg være.

Har slitet litt med at når kvelden kommer og fører inn det eg har spist,så blir det for lite kalorier...men det har som regel vært sånn at tida har gått for fort desse dagene..men skal prøve skjerpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

lurer på om dere har plass til en til her inne...??

Dere virker som en aktiv og dyktig gjeng :D:)

 

er med på en tråd på ned under 10 kg ( det er mitt delmål), men føler de begynner å nå målene sine og jeg mister vell litt motivasjon....

 

 

jeg er snart 30 og har to jenter på 2 og 7 år.

en samboer som jobber lange dager, så trimmen skje som regel hjemme..

prøver å komme meg ut i helgene, også er det svømming en gang i uka..

 

da jeg starta min livsstilsendring viste vekta 106

no er jeg på 94,2, og enlang vei å gå ned til ca 75.. aner ikke har ikke vært der på noen år...

(jeg var 87 i 1999- da ble jeg gravid, så første målet er der..)

 

 

ett tips til dere som ikke får nok kcal...

nøtter, mandler... 20 stk mandler er vel 124 kcal..

og avokado er favoritten min... masse kcal..

 

klem linda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen Linda.

Har det akkurat som deg, var på en annen tråd, men er kun 2 igjen som skriver der, og så trengte jeg en mer aktiv tråd, så jeg ble med her.

 

Jeg skal også ned til ca 75, og veier 89,7 nå...første delmål er 85 kg innen 30/11...begynner å bli nervøs før veiing på fredag...skal jeg nå målet mitt bør jeg være rundt 89 på fredag...men jeg er opptatt i dag og i morgen, så det spørs hvordan det blir med trimmen...jeg har et mål om å fylle opp mitt 3. trimtre denne uka, og har to epler igjen, så jeg må trimme dersom jeg skal klare det...i tillegg er det tid for mensen, å da vil vel helst ikke vekta bevege seg nedover tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei Linda..ser ut som om du er i noenlunde samme båt,mht startvekt og ønskevekt...unger og alder hehe..men gleder meg igjen til eg kommer under hundre..har forsyne meg gått opp 20kg på et par år...skremmende..

 

Så når den dagen kommer at vekta viser under 100kg skal eg skrive inn her med store bokstaver!!!!

Idag har eg rodd båt minst en halv time i nydelig sol...blei 1,9 poeng.Men skal også gå tur seinere idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei pav..ja eg oxo fikk igjen mensen igår..etter bare 2 uker!!

Har slutta på p-sprøyta for noen mnd siden,så den er ikkje heilt stabil enda....

Åh du/dere er så heldige som ser 90/80 tallet på vekta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har dere vel saaaaaaaavna meg dypt og inderlig tenker jeg!!! ;-)

Vi ble nettløse på lørdag og fikk fiksa det igjen igår. Man føler seg som en enbent linedanser uten nett gitt!

 

Vekta var ikke spesielt imponerende, ned 300 g til 99,1, men ned er jo ned da. Nå har jeg gått tur i nydelig høstvær og skal til å lage meg litt havregraut. Ha en deilig dag, jenter!!

 

...og velkommen skal du være, Linda!!!

....og ta det med ro med mensen, Memphis - det går snart over! Og da gjør jo gjerne vekta et nedover-hopp også......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ustabil mens ja...jeg har gått på p-piller (Ceracette?) siden jeg ammet, og siden i sommer har de vært helt på tryne for å si det slik...skal i utgangspunktet ikke få mensen med dem. Forrige gang fikk jeg den etter 3 uker, og denne gangen etter 5 uker. Jeg ga dem forresten opp for 3 uker siden, og sluttet på dem...orket ikke mer av det ustabile greia der...så nå håper jeg å få stabilisert kroppen litt igjen...og at det kanskje kan hjelpe litt på vekta å ikke gå på p-piller også...er jo lov å håpe hvertfall...

 

Velkommen tilbake tonton!En føler seg fort hjelpeløs uten internett ja...kjenner den følelesen....utrolig hvor avhengig en blir...

 

Bare stå på Memphis så blir det snart 90-tallet på deg også!

Du nærmer deg stadig, og husk at hvert gram teller, enten det er 1000 gram eller 100 gram så er det et steg i riktig retning :D

 

Jeg for min del er lei av å se 90-tallet på vekta...har ligger +/- 90 siden i sommer nå...gikk ned fra 96 til 90 fra i mai og juni, men håper å ha sett 90-tallet for siste gang...jeg gleder meg til å krype nedover 80-tallet, og håper å se 70-tallet når begynner å bli vår! Det er utrolig lenge siden jeg har sett. Var stabil på 82-83 lenge etter forrige slankekur for ca. 5 år siden(gikk ned 17kg da), men så var det den graviditeteten da, og kg-ene har sittet som limt på siden...men nå skal de vekk...og så ender det vel med at når jeg har kommet ned i match-vekt blir jeg vel gravid igjen...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

pannekakene var MEGA gode!!! ungene elsket de, jeg også.. og så lette å steke... hmmm synd vi ikke skal spise de da

 

måtte frem med den røde klokeboken fra grete roede.. pannekaker er NEI mat..

144 kcal på 80 g pannekake og 6 kosemerker :)

 

får sjå det positive på det- det ble mer på gubben og ungene...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss, det er koselig at vi blir flere!

Ser at det har vært stor aktivitet på tråden i dag.

Etter jobb gikk jeg og ungene en to timers lang tur i marka,må passe på når vi har fint vær. Ellers viste skritt- telleren 18500 skritt nå da jeg tok den av meg, ikke dårlig det!?!

 

Ha en fin kveld alle sammen!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

det er koseligt å være her...

 

18.500 ?!?!!

ojojojoj.. det er jo rett og slett dritbra.

jeg har fått meg 30 min på steppen ( veldig på den no når det bøtter ned ute hele døgnet) og 100 sit-ups..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos ei venninne i dag, som alltid pleier å servere noe godt...og gjett hva vi fikk i dag. fruktsalat og is, kunne jo ikke passet bedre. Hadde passet på å ha noen kalorier å gå på i dag, så det ble en liten kule is, og masse frukt, og enda hadde jeg nok til kveldsmat i dag...

Skjønner ikke hvorfor ikke jeg ikke lager fruktsalat av og til, er jo kjempegodt :D

 

Ble lite trim på meg i dag og, kun 2 trimpoeng...det begynner å spøke for å fylle trimtreet...får satse på finvær i helga, så det blir laaaang tur på både lørdag og søndag...

 

I morgen er det kurs på meg. Med lunsjbuffet...den pleier å være ganske sund og god på det hotellet, men spiser jo altfor mye uansett, og så er det den desserten ja...er fryktlig glad i den...men får prøve å ta bare bitte litt...tenkte på veiinga på fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda: Hva er det du sier?? Uff og uff, er det virkelig neimat. Men jeg har jo spist 4 pannekaker hver torsdag siden kurset begynte og allikevel har jeg snart 7 kilo i minus på 8 uker. Tror nesten vi må ta det med en klype salt. Nå har jeg spurt veilederen min pr epost. Skal bli spennende å se hva hun svarer.

 

Og imens......pannekakedag idag! Høhø....... man skal jo leve litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så bevisst på nei-mat og ja-mat. For meg er egentlig alt ja bare jeg holder meg innen kaloriene. Om en spiser pannekaker eller noe annet til middag synes jeg er det samme...

 

En dag til veiing, lenge siden jeg har vært så spent :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 800 gram denne uka. Kjempefornøyd med det :D

Totalt ned 3 cm, ikke mange cm, men ned er ned også her, må komme meg på trening og få gjort noe med cm-erne!

Nå er det bare å stå på videre, har 3,9 kg igjen til første delmål og 6 uker, 650 gram i uka framover, så det er bare å stå på framover for jeg skal klare det!!!

 

Så mye pannekakeprat her at jeg tror jeg må prøve oppskrifta til middag i dag!

 

I dag er det strålende vær ute, og jeg har for en gang skyld fri, er planleggingsdag i barnehagen, så det er bare å komme seg ut. Planen er å første vaske badet, så ut på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempebra pav..er jo nærmest ein kilo det..

JA nydelig vær idag!!!!Men eg skal snart på jobb....

mitt nye bad er snart ferdig..holder på med finpussen...deilig med nytt og moderne bad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt bad, Memphis! Deilig tenker jeg...

 

Her er pannekake-korrespondansen med kurslederen min:

 

>Hei!

>

>Lite spørsmål om pannekaker og kosemerker: I GR-boka står pannekaker oppført som neimat, 144 kcal og 6 kosemerker. Men vi spiser pannekaker hver torsdag. Jeg har ikke merket noe spesielt utslag på vekta etter pannekakedagene. Vanligvis har jeg spist 4-5 stk, men nå på kurset har det vært suppe + 3 stk el bare 4 stk, laget på skummetmelk og 1/4 grovt rugmel (resten hvete), stekt i Vita margarin. Pålegget er lettsyltetøy el mager prim, iblant Go' og mager bacon med en dæsj lønnesirup. Er dette helt ulovlig, siden det er oppført som neimat? Jeg vil jo tro det ikke er helt på jordet, ettersom jeg jo faktisk har hatt bra vektnedgang allikevel, men jeg bare lurer. Og hvor mange vil i så fall være god middagsrasjon?

>

>Hilsen Torun

 

Hei Torun.

 

Jeg vil tippe at 2 pannekaker vil være nok i forhold til din middagsrasjon. I tilllegg har du jo også suppen. Lønnesirup bør du absolutt registrere som kosemerker i den perioden du ønsker å redusere vekten din da dette er veldig energirikt. Bruk heller lettsyltetøy.

 

Sukker som ikke kroppen gjør seg nytte av vil omdannes til fett, derfor er det viktig å begrense inntak av sukker og fett til hverdags.

 

Ellen:)

 

 

Nåvel. Jeg har nok spist mer enn 2 hver torsdag og ikke merket noe særlig til det. Men så er jeg midt i ammeperioden også da. Kanhende jeg slipper litt billigere unna pga det. Det med sirupen lurte jeg litt på, for jeg tenkte kanskje det var mindre sukker i ren lønnesirup, men det virker ikke som det er tilfelle. Sikkert greit å kjøre på lettsyltetøy da.

 

Kjempekoselig at dere likte oppskriften min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde pannekaker til middag i går. Nam nam...og det var litt artig for min pannekakeoppskrift var identisk med den om ble skrevet her....

 

Lørdag i dag, blir vel en bytur nå i formiddag tenker jeg. Skal se om jeg får gått meg en god tur i ettermiddag. Er litt overskyet nå, men håper på opphold i hvert fall :)

 

Gårsdagen ble en liten (les stor) utskeielse, vi hadde barnevakt og skulle på byen og ta en øl eller to og gå så gå hjem igjen, men det endte med at vi først var på restaurant og hadde fin-fin middag med vin til før vi gikk på pub og ble der til de stengte....jaja...var veldig kjekt...så er det bare å stramme inn igjen i dag :)

En uke til veiing igjen nå, og jeg håper å nærme med 88 blank denne uka. Så det er bare å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes deilig ut, pav! Syns man bør kunne skeie ut også jeg.... Bare man ikke er på permanent utskeielse så!!

 

Jeg har gått deilig trilletur i høstværet, men har dessverre gitt etter for en skolebolle. Jeg og 3-åringen min var med Bestefar på Lekoteket på jobben hans, og han spanderte skolebolle. Lille R spiste ca halvparten, og jeg tok resten. Men det var jo langt over 200 kcal bare det!!!! Hårreisende.

 

Nå skal jeg prøve å spise litt lørdagsgodt med måte. Håper jeg klarer det litt bedre denne uka.

 

God lørdagskveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri klart meg uten en utskeielse innimellom! Da hadde jeg nok gått rundt og stadig tenkt på alt jeg ikke kunne spise og drikke. Og dermed sprukket totalt. Men nå blir det litt mer at når jeg har hatt en utskeielse er det helt ok, ingen dårlig samvittighet for det, så lenge jeg vet at det bare er en utskeielse og ikke en sprekk...det må være lov å kose seg innimellom :)

 

Kom meg ut på tur i dag, gikk raskt i 1 time og 20 minutter, var kjempeherlig, fint høstvær. Håper jeg får til en tur i morgen også, selv om dagen begynner å bli litt fullbooket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her har det vært mye snakk om pannekaker ser jeg.

Slenger meg på bølgen jeg også. I morgen får jeg med meg et ekstra barn hjem fra skolen, så da er det greit å servere noe de fleste barn liker, nemlig pannekaker. Jeg har vært inne å smuglest siden sist, men har ikke hatt så god tid til å skrive. Helgen har gått greit og jeg har klart å holde målet om å drikke hele vannrasjonen før jeg kan unne meg et glass Pepsi max. Min bedre halvdel kom hjem med julebrus på fredag og jeg har ikke smakt en eneste dråpe, ganske førnøyd med det. Ellers har det blitt lite trim denne uken, siden bekkenet fremdeles har vært i ulage. Skritt-telleren har vist gjennomsnittlig 16000 skritt per dag,så jeg er relativit fornøyd allikevel,men det har vært lite aktiv trening. I dag tok jeg med tulla på fire og gikk en tur i skogen i 1,5 time, det utgjorde 8650 skritt.I morgen er det nok en veiedag, og jeg er ganske spent, siden jeg føler at jeg har mye vann i kroppen.

 

Ha en fin kveld alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag i morgen..trur ikke at eg har gått ned så mye..

 

Har skeia mye ut i helgen,spist nøtter og popcorn.Klarte dessuten ikke å motstå

2 ferske kanelboller med melis....eller var det 3?.....tar det vel ikke så tungt,er så flink resten av uka så!!!eg trur eg må ha det sånn,eller så klarer eg ikke dette,og får kjempesmeller...sånn ca.en potetgullpose på 10 minutter..hehe.

Ja eg har vært potetgullslave..det er faktisk det beste eg veit!! snufs snufs,derfor er savnet stort,neida det har gått uventa bra...må jo bestemme meg:klessende feit eller kropp å trives med...

Nei uff,dette blei mykje teit prat...jaja.Får rapportere i morgen.

 

Lykke til med veiing k-30..og de andre som har veiing på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...