Gå til innhold

Endelig bryllup - 2. august 2008: Mål 24 kg


Gjest metchen

Anbefalte innlegg

Gjest metchen

Det er mulig jeg kommer til å lage meg en ny tråd etterhvert. Bryllupet er jo over så det er vel mest naturlig. Har ca 5 kilo igjen før jeg kan melde meg på hold vekten kurs så det blir vel til at jeg fortsetter her til jeg kan lage meg en hold vekten tråd.

 

Har begynt å stamme inn kostholdet igjen i dag. Er ikke fullstendig i rute ennå, men det hjelper. Begynte å føre dagbok igjen i dag, og grete roede bøkene har blitt tatt fram igjen slik at jeg kan teste ut noen nye oppskrifter. Lager jo fortsatt den samme maten som jeg har spist i de siste 10 månedene, men har bestemt meg for å finne noen nye som jeg kan prøve de siste ukene før jeg begynner å jobbe igjen.

 

Godt å høre at vekta er samarbeidsvillig om dagen skrulle. Det er mye mer motiverende å fortsette det gode arbeidet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg laget verdens beste fiskekaker! Tusen takk for oppskrift - nå er jeg skikkelig blid! Brukte hyse. Tror kanskje at det ble litt mye løk forrige gang for de ble litt skarpe på smak. Det er også en liten utfordring å handle fisk her i UK, for jeg kan jo ikke så mange fiskenavn. Forrige gang brukte jeg en blanding av torsk og en fisk som har vist seg å være sei. Kanskje ikke sei egner seg så godt - den er jo litt kjip i smak synes jeg å erindre fra utallige seimiddager i barndommen. Resten av seien min skal få gå i fiskegrateng. Det burde gå bra! Egner torsk seg, tror du?

 

Vi snakkes videre her og på tråden min, da. Men jeg må si at jeg gleder meg til å begynne å skrive på den nye tråden din på Hold Vekten :). Og i løpet av 2009 kan vi snakkes på min nye tråd...:).

 

Ha ei riktig så flott helg!

 

klem skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at fiskekakene falt i smak. Bruker vanligvis hyse når jeg lager dem, og det er absolutt en fisk som egner seg til fiskekaker. Torsk derimot er ikke egnet, sei går men de blir best med hyse, steinbit eller kveite synes jeg. Skal prøve å ha litt hvitløk i neste gang jeg også, men har ikke tenkt til å fortelle det til sambo. Han er så konservativ når det gjelder fiskekaker.

 

I dag har jeg laget mosakka etter fedons oppskrift. Det er masse jobb, men smaker utrolig godt. Skal koste på oss gresk salat ved siden av, men kommer til å ha i litt hjertesalat også, har nemlig blitt min favoritt salat om dagen.

 

I dag har det blitt en litt usunn dag. Spiste prinsessekake i ettermiddag, men stort sett har jeg kommet i gode vaner igjen. Var i byen i går så jeg har fått kjøpt inn masse grønnsaker og ting jeg trenger til min gode grete roede mat.

 

Venter nå spent på de møblene vi kjøpte etter bryllupet. Gleder meg til å få en "fin" stue. Ungene skal få stua etter svigermor så kanskje vi endelig kan få lekene ut av stua. Er så lei av å ha det rotete i stua hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med fisketips – om hva som egner seg og ikke. Jeg er ikke så fiskevant, innlandskrabbe som jeg er. Hvitløk i fiskekaker tror jeg nesten blander seg inn med løksmaken slik at det ikke er så påfallende hvitløkaktig men mest gir en ekstra smak. Deilig middag dere hadde! Moussaka er godt det, men jeg glemmer at det finnes. Bruker du auberginer? Har du i kjøtt også? Og gresk salat er jo bare deilig! Fint at du stort sett har kommet i GR-gjenge igjen. Det gjør godt for kropp og sjel!

 

Morsomt med nye møbler! Og sikkert godt å få leker unna - det blir jo helt utrolig rotete av det - selv om det er hyggelig at barna får leke der de voksne er. Vi pussa opp stua i fjor, men nå har vi endelig fått fullført. Akkurat nå er det ryddig også - her i huset klarer de to voksne helt utmerket å spre lekene sine rundt omkring på egenhånd... Uansett, vi har nytt og veldig fint spisestuemøblement, lamper med kabler i veggene og kule lysbrytere og ny og kjempestilig gasspeis. Det ble så fint synes vi! Sofaene er etter foreldrene til helten min og kunne nok med fordel vaert bytta, men det får vente. Heldigvis er de nøytrale i fargen og faktisk helt ok.

 

Ha en fortsatt riktig god dag!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk så mye gavekort og penger til bryllupet at vi har mulighet til å kjøpe en del møbler. Vi ønsket oss gavekort på bohus for vi er godt voksne begge to og kopper og kar har vi nok av til å fylle både hus og hytte to ganger. Vi fikk gavekort på bohus for 31400 og 25000 i kontanter så vi har kjøpt spisestue med 8 stoler, skinnsofa med nytt bord, vitrineskap og skal i tillegg kjøpe ny peisovn. Det skal bli utrolig deilig å ha en stue som er litt mer ordentlig og ikke full av rot og gamle møbler.

 

Når du snakker om fisk så lagde jeg meksiskansk hverdagssei her om dagen for første gang, og det var virkelig godt. Både mannen min og jeg var enig om at det var en oppskrift vi skulle bruke senere også. Dersom du ikke har prøvd den er det verdt et forsøk, og den tar bare ca 10 min å lage, noe som er en kjempefordel for de som ikke har tid til middager som tar lang til.

 

Når jeg lager mossaka bruker jeg auberginer og karbonadedeig. Har fedons bok naturlig slank, men følger ikke oppskriften helt nøyaktig. Bruker ikke helmelk, men lettmelk og lett ost. Ellers gjør jeg som det står. Den ble utrolig god med gresk salat ved siden av, men det var masse jobb. Neste gang skal jeg lage dobbel full oppskrift som er 8-10 porsjoner og fryse ned halvparten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt med gavekort på Bohus. Det høres veldig greit ut å kunne handle inn masse nye møbler slik at det blir mer helhet. Til vanlig blir det gjerne slik at man handler sofa ett tiår og spisestue et annet, og da hoper det seg gjerne opp en del rusk og rask hjennom åra som rett og slett er for brukbare til å kvitte seg med. Gjerne er det ikke flust med kronasje slik at det går å bytte i eininga heller.

 

Takk for tipset om Meksikansk hverdagssei. Det skal vi jammen prøve. Nå gikk akkurat seien min til en fiskegrateng som jeg lagde i går kveld og som står i kjøleskapet for steiking i dag. Men det er vel gjerne mer sei å få kjopt i butikken. Tror du det passer med annen type fisk?

 

Skikkelig moussaka er så godt. Men jeg skjønner at det tar lang tid og er mye arbeid, så sikkert greit å lage mye i slengen. Nei, her sitter jeg og drømmer om middag etter en solid frokost. Det blir det da ikke greier av – nå skal jeg på jobb! Kan forøvrig logge god nedgang denne uka, og nå er jeg bare halvkiloen fra 70-tallet. Er så utrolig fornøyd! Ha en riktig fin dag!

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei Skrulle!

Hyggelig å se at man er etterlyst. Har hatt det temmelig hektiskt de siste ukene så det har blitt lite tid og overskudd til å være her inne. Når kvelden kommer slukner jeg som regel på sofaen, og mannen min må vekke meg slik at jeg kommer meg opp i seng.

 

Kjenner at det er lenge siden jeg har jobba. Har enormt mye å gjøre på jobb, og når man kommer hjem om ettermiddagen krever 3 barn sitt. Det blir ikke mye tid til annet. Når jeg gikk hjemme kunne jeg bruke flere timer her inne hver formiddag. Det går ikke lenger, og det fører til at jeg ofte glemmer å stikke innom.

 

Vektmessig ligger jeg på stedet hvil. Har ikke funnet motivasjonen til å gå ned de siste kiloene, men har samtidig klart å holde vekta, og det er jeg veldig fornøyd med. Dersom jeg skal gå ned de siste kiloene må jeg få tid til å begynne å trene igjen, og det har det blitt dårlig med de siste månedene.

 

Skal ta meg en runde å se hvordan det går med dere her inne. Lover at det ikke skal bli så lenge til neste gang jeg stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er travelt for deg om dagen – ikke føl at du må innom her! Jeg mente ikke å pushe deg. Du må bestemme hva du har overskudd til ;). Ble bare litt bekymra når du ble så lenge borte... vil jo at det skal fortsette å gå bra med deg, vettu.

 

Klem skrulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ingen ting at jeg etterlyses her inne. Selv om jeg ikke har så mye tid om dagen skal jeg forsøke å ta en tur innom så ofte jeg kan, og jeg lover å ikke flyte ut selv om jeg ikke lenger har mulighet til å føre dagbok hver dag.

 

I morgen skal jeg ha min første ordentlige veiedag på mange uker. Har veid meg de siste ukene, men det har vært mer på måfå, ikke strukturert. En positiv ting er vel at jeg ikke er så avhengig av vekta som jeg har vært. Føler egentlig at jeg har ganske god kontroll på vekta til tross for at jeg tillater meg ting jeg ikke gjorde for noen måneder siden. Dersom jeg skal klare å å ned de siste 5-6 kiloene må jeg bli mye strengere med meg selv. I dag har jeg vært flink, og det har jeg tenkt til å være i ukene framover. Har dessverre ikke hatt tid til å trene, men jeg skal prøve å komme i gang så fort som mulig. Det er bare litt mye som skjer på ettermiddagen og kvelden framover med møter, bursdagfeiringer og en mann som skal på elgjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, flyte ut får du ikke lov til! Det blir spennende å se på veiinga di i dag. Krysser fingrene for at det står bra til. Du har jo hatt en kjempenedgang, og det må kjennes deilig ut å ha rimelig kontroll uten at alt skal veies og måles. Det er jo dit vi skal etterhvert. De siste kiloene dine kommer du til å klare fint når du bestemmer deg for det. Når han mannen din har fått jakta seg ferdig blir det sikkert enklere å få til trening også.

 

Vi snakkes, metchen! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...