Gå til innhold

Lipinard skal ned 52,2 kg....


Gjest lipinard

Anbefalte innlegg

Gjest lipinard

Ja. Det er bare å begynne! Gikk ned 35 kg for noen år siden med Grete Roede, og pga tøff situasjon hjemme som jeg løste med å spise og spise har jeg nå gått opp disse samt noen til. Så nå startet jeg på nytt! Og jeg er faktisk motivert denne gangen! Det lover bra :) Jeg er 30 år gammel og har 3 barn og er i jobb. Jeg har MYE å vinne på denne innsatsen, og MYE å tape om jeg ikke får det til. Jeg har lovet meg at jeg skal starte prosessen mot vektoperasjone, det er visst 2 års ventetid. Jeg har ikke lyst å ta den oeprasjonen, så det å gå ned i vekt med GR er det jeg vil. Men nå starter jeg med legetime om 2 uker, og vil da vil jeg starte vekopr prosessen - for å legge litt press på meg. Jeg trenger ett spøkelse, Har jeg ikke gått ned tilfredsstillende i løpet av ett år så må jeg bare ta en opr. Jeg kan ikke fortsette sånn. Jeg har alt for mye å miste.

 

i dag har jeeg vært på treningssenteret for første gang på 5 mnd. :) Deilig! Matmessig har dagen i dag vært etter oppskriften. Så nå er jeg spent! Det å ha en egen tråd her inne vil nok hjelpe meg til å holde mer kontroll på meg selv og tenker jeg!

 

Start 01.10.07

1. oktober 07: 132,2 kg. BMI 44,7

8. oktober 07: 131,6 kg. BMI 44,5 Midje: 143 TP 4 Ned - 0,6 kg

15. oktober 07: 130,5 kg BMI 44,1 TP 8 Ned -1,1

22. oktober 07: 130 kg BMI 43,9 Midje 140 ned 0,5 Totalt ned 2,2 kg (3 uker)

29. oktober 07: 130,0 BMI 44,7 Ned 0,5 kg Totalt ned 2,7 (4 uker)

13. november 07: 128,2 BMI 43,3 Ned 1,8 kg Totalt ned 4 kg på 6 uker.

 

uke 7: 19. november 07: 126,6 BMI 42,8 Ned 1,6 kg Totalt 5,6 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Grattis med valget. Mye å vinne på å gå ned ja :)

Ønsker deg lykke til på veien, og før dagbok her inne, så er det lettere å holde seg motivert og å følge opplegget!

 

Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har virkelig kommet til riktig sted ihvertfall. Her er det masse motivasjon å hente. Trening er også viktig når man legger om kosten.

Ønsker deg masse lykke til og her inne er det mange kjekke jenter som støtter hverandre.

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Jeg vil bare ønske deg lykke til! Som du selv skriver du har mye å vinne på å legge om livsstilen og mye å tape på å ikke gjøre det! Jeg skal ned godt over 40 kg og er også i startfasen. Jeg har denne gangen valgt å skrive dagbok her inne samt å kun ta en dag av gangen og ikke fokusere på målet laaaaangt der borte.

Du er kommet godt igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg lykke til med vektnedgang og trim, trim og riktig kost er jo alfa og omega for å gå ned i vekt, og man trenger motivasjon til det og DET finner du på disse sidene her! Mange artige jenter som har samme mål som du, å gå ned i vekt. Selv skal jeg ned 60, er allerede gått ned i underkant av 7 kg, så jeg er på vei. Håper du vil finne like mye hjelp i å bruke disse sidene som jeg har gjort.

 

Lykke til!

 

Klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

nå er du kommet inn i varmen og har skal det motiveres og rises og roses! hehe...er lurt som de andre jentene sier og begynne med litt trening i tillegg til sunn mat, da blir det litt enklere. selv om du har et mål laangt der fremme så prøv å dele opp i små delmål, gjerne med noen små belønniger innimellom. er så mye lettere å tenke 5 og 5 kilo frem i tid..ikke 40 eller 50.

 

råder deg til å begynne med lett trening og prøve å finne ut hva DU liker, ikke hva du burde like.

jeg har selv 40 kilo, kanskje 45 kg å gå ned og veien er lang men jeg kan love deg at du føler deg lettere og lysere til sinns etter hvert! treningen blir lettere og maten blir litt enklere å berene etter hvert som kroppen blir vant til det kalorinivået du skal ligge på.

 

ønsker deg MASSE lykke til og jeg lover deg at det er en super bra prosess du har begynt på for din egen skyld! både helsegevinst og selvtillit som bare det.

 

stå på! dette greier du!

hilsen may

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipinard

Takk for tilbakemeldinger! Har gått greit dene uken, og skal veie meg på tirsdag. Var invitert i fest lørdagen, og håper alkohol der ikke ødela for mye denne uka. Tror jeg setter meg mål om at jeg skal ned 1 kilo i uka. Det bør jo kunne gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med 1 kg i uken. Det høres veldig bra ut i teorien men i praksis lar det seg ikke alltid gjøre. :( Men tenk på dette, noen uker vil du gå ned MER enn 1 kg i uken og andre ganger bare noen gram eller ingen ting i det hele tatt. Du kan risikere å stå stille en stund også, og da er det veldig viktig at du ikke gir opp, for plutselig "løsner" det igjen og kiloene forsvinner litt etter litt. Jeg prøver å tenke som så at nedover er nedover og det er der man skal, sant? Uansett hvor mye det er, bare det er nedover bør man være fornøyd. Må jo innrømme at det er adskillig mye gøyere når man har gått ned fra 1-flere kg i stedet for 100 gr, men uansett som sagt, nedover er bedre enn ingenting. Lykke til og gi aldri opp.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipinard

ja du sier nok noe der! Satt og søkte på når det startet kurs her og. Neesten flaut å melde meg på kurs nå som eg har gått opp det jeg gikk ned sist... Kanskje jeg skulle ha valgt en ny kursleder :knegg: Men tror det er lurt, selv om jeg synes det er ganske dyrt... Jeg trenger ett spøkelse som jager meg ned i vekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er det mange "spøkelser" som kan jage deg ned, samtidig som vi skal ned selv. Jeg går ikke kurs, har ikke tenkt til det heller. Jeg gikk på internett kurs for et år siden og har lagt på meg igjen og vel så det. Ikke misforstå meg, jeg gikk ned i løpet av kurset, men personlig har jeg mer glede av å gå inn på disse sidene og snakke med de forskjellige her, det gir meg mye mer motivering enn kurset gjorde. Men vi er forskjellige og det er mange her som faktisk går på kurs i tillegg. Grete Roede kursene er gode kurs, så hvis du mener det er tingen for deg, go for it.

 

Lykke til.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ditt valg om å begynne å legge om livsstilen igjen og få ett nytt og bedre liv og lettere liv:)

 

Det er viktig å tenke små dele mål og ikke tenke på alt du skal ned, det kan lett ta motet fra deg. Gi deg små belønninnger når du når dele mål og husk at dette er en livsstilsomlegging og at det nødvendigvis kan ta litt tid.

 

Lykke til med den veien du har begynt på.

 

Håper du kan ta deg en tur innom min blogg så kan jeg hjelpe deg og motivere deg videre i veien mot et lettere liv.

 

Ha en flott dag og lykke til videre:)

 

Klem fra Evelyn ( slankeblogger )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipinard

Det ble ned 600 gram. Ikke så mye, men ned. Og jeg er i gang! Det ble bare trening en dag denne uka, men har ikke sittet stille lell. Full fart hele uka. Og så spørst det om ikke vinen og en del god mat i helga dela litt. Jeg er i alle fall mer motivert enn forrige uke faktisk, for nå skal jeg aldri veie 132 kg mer! Det SKAL gå nedover. Skal på treningssenteret i morgen og onsdag i alle fall, og skal bort i helga, men da må jeg prøve å få meg noen gode spaserturer!

Har bestilt skritt teller fra GR butikken. Gleder meg veldig til den kommer! Er det noen som har bestilt derfra før? Vet dere om det tok lang tid før varene kom?

 

Oppdaterte det første innlegget mitt med dagens tall. Dermed blir det litt lettere for meg (og dere) og holde oversikt over nedgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia og velkommen:)

1 kilo i uka høres mye ut...Har tidligere selv ligget på det nivået, å skuffelsen var stor når jeg ikke klarte det. Justerte ned til 0,5 i uka og selv om det har gått litt ned og opp, så er det vel ca 20 kilo jeg har tatt av siden 1 januar.

Lykke til med livsstil omleggingen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipinard
Heia og velkommen:)

1 kilo i uka høres mye ut...Har tidligere selv ligget på det nivået' date=' å skuffelsen var stor når jeg ikke klarte det. Justerte ned til 0,5 i uka og selv om det har gått litt ned og opp, så er det vel ca 20 kilo jeg har tatt av siden 1 januar.

Lykke til med livsstil omleggingen din:)[/quote']

Ja jeg innser det. Kanskje jeg burde sette meg på ett mål på 0,5 i uka, så skuffelsene ikke blir så mange...

 

Har vært på treningssenteret i dag. Deilig, og bortevekk med 750 kcal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner det var tyngre å trenen i dag enn i går, er noe stiv i arene /brystet :( Men var deren god stund, og i følge pulsklokken forbrendte jeg 720 kcal på dagens økt! Det må en si seg fornøyd med! Nettopp spist deilig kyllingsalat nå, og er rimelig fornøyd med dagens innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ned 1,1 kilo denne uka :) Det bør jeg være fornøyd med, og kjenner jeg må bli litt sint på meg selv for jeg merker jeg egentlig helst kunne tenkt meg 3 kilo i uka.... Har så lyst å bli tynn.... NÅ!!!! Men det går nedover! *prøver å motivere meg selv*

 

Takk for hilsninger! Kjekt å logge inn her og se at så mange har tenkt på meg! Det varmer!

 

I dag var jeg hos legen. Min fastlege var visstnok på kurs, så det var en viikar der. Ikke helt det jeg hadde tenkt. Det er tøft å snakke om overvekt, om det ikke skal være for en helt ukjent heller... :S Men jeg fikk spurt om Reductil. og hun tok blodprøver av meg. Jeg skal testes for PCO og noe stoffskifte samt insulinressistens. Dersom det ikke er utslag på disse, så skal jeg få reductil senere. Så nå har jeg ny legetime om 3 uker.... Håper å ha gått ned litt til da. Er det noen av dere som har slike tilstander som hun har nevnt for meg og kan fortelle hvilken påvirkning de har på vekten deres/vektnedgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 1,1 ned :) Det er visst ikke anbefalt å gå ned noe særlig mer i uka....men jeg skjønner utålmodigheten din, jeg sliter med det samme!!

 

Håper du får Reductil da, jeg har hørt om mange som har hatt god hjelp av de.

 

Ha en fin mandag videre, klem fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Med nedgang på 1,1 kilo, det er jo kjempeflott :) Du skal ikke bli sint på deg selv fordi du ønsker å gå ned mye fort, det er vel det vi alle ønsker. Bare å knipse med fingrene så blir en tynn. Prøv heller å tenke på det positive at du (og vi andre her inne) nå har lagt om kostholdet ditt og er på vei den riktige veien mot målet ditt:)

 

Jeg har ikke kjennskap til desse tilstandene du snakker om. Jeg vet ikke hva nole stoffskifte er angang, men jeg har lavt stoffskifte. Og det har nok vært med på at jeg gikk opp i vekt. Men er nå medisinert mot det, og da burde det ikke ha noen innvirkning lenger.

 

Ønsker deg ei flott uke.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få lov til å fortelle deg litt om reductil. Jeg gikk på disse tablettene i 1 år og gikk ned 30 kg. De første 3 måndene så reste jeg ned i vekt, men etter disse måndene måtte jeg kjempe for å gå ned. Jeg fikk en veldig hard mage, vankelig å komme meg på do og jeg fikke problemer med søvnen.

Skal jeg være helt ærlig med deg så hadde jeg spart de pengene reductil koster. De er ganske dyre.

jeg ville mye heller at du tar GR kurs. Tror ikke de tablettene er så veldig bra. Jeg var fornøyd med de i 5 mndr, men klarte ikke å slutte med de. Vet ikke om jeg ble avhengig jeg. Når jeg sluttet med tablettene så este jeg like fort ut igjen.

 

Jeg syntes du skal tenke langsiktig nedgang.

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...