Gå til innhold

From Biggirl to Smallgirl


Gjest Smallgirl

Anbefalte innlegg

innom her for å ønske deg en god helg og lykke til i kommende uke:):):)

 

Håper været blir bra i helg slik at vi slipper regnklær for å gå ut, har jo vært mye av det i det siste. Så flink du er til å gå da.

 

Vi skrives

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 776
  • Created
  • Siste svar

for å ønske deg en fin lørdag, biggirl. nesten 20.000 skritt altså...?? det er jo eventyrlig bra, da. du må ha en jobb der du er mye på beina, leste en gang om en sykepleier som gikk flere mil i løpet av en vakt. det ble hun klar over da hun fikk seg skritteller. ikke rart man blir sliten i beina da.

 

her er sol i dag, men litt skarpt i luften. det er jo 13. oktober, så det er ikke så rart. jeg har vært ute en times tur og luftet bikkje. nå skal jeg snart hive meg på sykkelen og ta meg en times tur på den. skal innom apoteket og en butikk på veien så det blir kombi-tur mht ærend og lufte vettet.

 

så regner jeg vel med at jeg går en tur i ettermiddag også. som sagt er jeg aleine i helgen, så det er greit å ha noen planer. ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

været i dag har vel vært noenlunde bra, men i dag har vi vært på badeland i tre timer. Det var kjempedeilig, men er både sliten og trøtt. Og dessuten orker jeg ikke å gå tur :) men regner med at det ga litt trim å bade så lenge, svømte jo mye så.

 

Håper du også får en flott uke

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Takk for hilsen i dag også :)

 

Det er ikke vanlig at jeg har så mange skritt på en dag. Bruker å ligge mellom 14 og 15000 vanligvis. Går nok en del på jobb, men har en misstanke om at jeg drar mange skritt på doløping :)

Flere mil på en jobb vakt?? Det hadde ikke jeg orka, hehe

 

Her har også vært ganske bra vær, men vi har tilbrakt tre timer på badeland i dag. Kjempekoselig med svigermor, svigerinne, tantebarn, mann og datter :) Regner med at det ga litt trim, men aner ikke hva jeg skal skrive det på :S

 

Og i dag har det blitt få skritt av samme grunnen, men shit au, jeg får ta det igjen i morgen.

 

Håper du også har hatt en fin fridag :)

 

klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som du har kost deg (på den riktige måten) i helga. så bra!! svømming er jo bra trim det også. for noen år siden forsøkte jeg vannaerobic, det var helt ok det. ble jammen meg varm nok, ja... :)

 

nå er det ei ny uke å se frem til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
ser ut som du har kost deg (på den riktige måten) i helga. så bra!! svømming er jo bra trim det også. for noen år siden forsøkte jeg vannaerobic' date=' det var helt ok det. ble jammen meg varm nok, ja... :)

 

nå er det ei ny uke å se frem til. :)[/quote']

 

Ja, jeg har kost meg skikkelig. Det er jaggu deilig å bade, og det ble ganske mye svømming også, ikke bare lek.

 

Skal prøve å få tatt en liten oppsummering etterpå.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Og nok en uke har gått :) Føler at det er greitt å være tilbake på jobb, der har jeg mye større rutine på når jeg spiser og drikker, enn hva jeg har i helgene. Jeg føler at det lett blir litt sen middag og kveldsmat da, enn når det er vanlige ukedager.

 

Forrige uke gikk veldig bra både på mat drikke og trim :) Jeg var nok litt under nok kcalorier ett par dager, men jeg fikk dreisen på det igjen utover uken. Jeg fikk i meg nok vann hver dag, men det har jeg gjort hele tiden.Det ble litt ekstra trimpoeng også, 3 i bonus :) Jeg stoppa på litt i overkant av 13. Dette var gjort med plan, da jeg regner med at det kan bli litt lite nå, siden jeg reiser til Lillehammer på fredag for å være med på norgescup i dart.

 

Jeg er jo som vanlig spent på hva vekten vil vise på onsdag :)

 

Ønsker alle som er innom ei strålende uke.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Ha en fin uke biggirl...jeg er spent på vekten min imorgen, og din på onsdag. Det er mange som går ned mye hver uke, helt uforståelig for meg... håper jeg snart knekker den koden.

 

Klem genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du er flink som klarer å spise tilstrekkelig. jeg sliter fremdeles med det. det handler om det psykiske. må bare jobbe, jobbe, jobbe.. :)

 

blir spennende å følge deg denne uka, krysser fingre for et resultat du er fornøyd med mht vekta. ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Hvis du må gi etter for suget etter f eks. chips eller ostepop, kjøp ikke da en kjempepose,men nøy deg med en liten porsjonspose. Det blir riktig nok dyrere per porsjon, men du skal jo bare spise en porsjon i alle fall, eller hva?!

 

Med dette vil jeg si at jeg er veldig stolt av meg selv. Nå er det snart 9 uker siden jeg la om kostholdet, og hele denne tiden har jeg hatt liggende en pose ostepop i skapet. Den er åpnet fordi datteren min fikk halve posen til lørdagsgodt forrige helg. Jeg selv spiste da 4! ostepopper. Nå er det vel på tide å kaste den i søpla, ikke fordi den frister, men den er vel ikke spisende lenger heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Ha en fin uke biggirl...jeg er spent på vekten min imorgen' date=' og din på onsdag. Det er mange som går ned mye hver uke, helt uforståelig for meg... håper jeg snart knekker den koden.

 

Klem genialt[/quote']

 

Takk for hilsen Genialt :) Skjønner godt at du er spent på vekten din i morgen, jeg er like spent hver gang :)

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
synes du er flink som klarer å spise tilstrekkelig. jeg sliter fremdeles med det. det handler om det psykiske. må bare jobbe' date=' jobbe, jobbe.. :)

 

blir spennende å følge deg denne uka, krysser fingre for et resultat du er fornøyd med mht vekta. ha en fin dag.[/quote']

 

Jeg må innrømme at noen dager er mye vanskligere enn andre, spesielt helgene. De dagene jeg sliter med å få i meg nok er nok mest fordi jeg er redd for å få i meg for mye...

Så nå vurderer jeg å skrive opp det jeg skal spise på forhånd da, kanskje det går lettere på den måten?

Syns egentlig at det er pussig at vi skal slite med å få i oss nok, det har jaggu ikke vært problemer med det tidligere. Men det har vel noe med sunne og usunne kcalorier å gjøre.

 

Når det gjelder vekta så hadde det jo vært en drøm å se 7-tallet først på onsdag, men det tørr jeg ikke å håpe på engang. Men drømmene mine kan ingen ta fra meg :)

 

Ha en flott dag.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en stor dag for meg den dagen jeg ser 7-tallet først på vekta. da merker jeg vektreduksjonen godt på alle måter, men det er enda et stykke igjen til dess... men for deg er vel 7-tallet oppnåelig, siden du har jobbet så bra denne uka. blir spennende å høre fra deg på onsdag nå, da.

 

matinntaket tror jeg blir en jobb kanskje resten av livet. jeg vet ikke om jeg noengang får et helt normalt forhold til alle typer mat. har vel levd altfor mange år på "skråplanet", antar jeg. men om jeg finner "min" fasit for et godt liv, så er jeg meget godt fornøyd.

 

ha en flott kveld biggirl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

For at du deler tankene dine om kosthold med meg. Jeg har også vært på "skråplanet" i mange år. Er nok alt for glad i store middager og usunn mat. Men nå satser jeg på at det er lagt bak meg for godt.

 

Jeg ser jo det at 7-tallet er nært, men selv om jeg har vært flink med både mat og trim, så har jeg en litt uggen følelse. Og til helga reiser jeg til Lillehammer så da frykter jeg at det blir vanskelig å følge opp trimminga og kanskje maten også. Jeg er veldig avhengig av å få legge inn maten min her. Men visst jeg ikke klarer å se 7-tallet først i morgen eller neste onsdag, så bør og skal jeg det om 14 dager.

 

Ønsker alle sammen en flott dag

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Lykke til med veiingen onsdag -- min ble en slags nedtur, verken opp eller ned. Velger å se det som en opptur! Det er enda noen uker igjen til jul, har planer om å klare å se 80-tallet før det (6 kilo igjen dit).

 

Venter spent på ditt resultat for du har jo vært kjempeflink!

 

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo flotte turområder der. om du har anledning til å ta deg en halvtimes tur, så er det bedre enn ingenting. se om ikke du får lagt inn en kjapp mosjonstur nå og da, du kan jo bare si det sånn at du ikke klarer en dag uten å få beveget deg litt i frisk luft. mens de andre slapper av etter middag - evt før middag - svipper du på deg turskoene vet du :D

 

et tips er å ta med deg ei skriveblokk og skriv opp alt du spiser. om du har gr-bok, så ta med deg den også. hvis ikke kan du ta med deg en kaloriguide om du har. jeg opplevde vel i sommer at om jeg ikke regnet sammen alt jeg spiste, så spiste jeg så ufattelig lite. lå under 1000 kcal, men trodde selv jeg var på 13 - 1400. snakk om vrangforestilling!!! fikk meg en vekker da, gitt.

 

lykke til i morgen, biggirl. jeg heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
det er jo flotte turområder der. om du har anledning til å ta deg en halvtimes tur' date=' så er det bedre enn ingenting. se om ikke du får lagt inn en kjapp mosjonstur nå og da, du kan jo bare si det sånn at du ikke klarer en dag uten å få beveget deg litt i frisk luft. mens de andre slapper av etter middag - evt før middag - svipper du på deg turskoene vet du :)

 

et tips er å ta med deg ei skriveblokk og skriv opp alt du spiser. om du har gr-bok, så ta med deg den også. hvis ikke kan du ta med deg en kaloriguide om du har. jeg opplevde vel i sommer at om jeg ikke regnet sammen alt jeg spiste, så spiste jeg så ufattelig lite. lå under 1000 kcal, men trodde selv jeg var på 13 - 1400. snakk om vrangforestilling!!! fikk meg en vekker da, gitt.

 

lykke til i morgen, biggirl. jeg heier på deg :)[/quote']

 

Du har mange gode idèer hyfsan. Turskoene kommer nok til å være med, så jeg kommer til å prøve iallfall. Men skulle det vise seg at jeg ikke får tid, så er vel grunnen at jeg har kommet meg langt i turneringen. Og en del skritt blir det jo da også. Sist jeg var på turnering, hadde jeg passert 9000 skritt når jeg kom hjem. Når det gjelder maten så har jeg planlagt det meste, men det som kan bli problemet er middagene. Jeg vet jo ikke om vi kommer til å spise ute eller på hytta. Men jeg har jo en viss aning om kor mye jeg kan spise uansett, har begynt å bli litt dreven i gamet :D Planen utenom er å pakke med meg knekkebrød, frukt, knaskerøtter og noen vannflasker. Dette kan jeg jo ta med meg på spillelokalet heldigvis :)

 

Ha en flott dag hyfsan.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
imponerende opplegg du har! :)

 

lykke til i morga :D

 

Så hyggelig at noen nye stakk innom :) Tusen takk for at du ønsker meg lykke til, er alttid spent på veiedagene :) Skal ta meg en runde å se om jeg finner ut hvor du holder til vanligvis.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

enere i dag skal jeg på vekten og er like spent som jeg alltid er. Men jeg lurer på om andre har det på samme måten?

 

Jeg syns uka har gått veldig bra matmessig. Hadde kun en dag da jeg var noe under det jeg bør ligge på. Trimmen er jeg også fornøyd med. Låg noe over mine vanligvis planlagte poeng i slutten på forrige uke, men denne gangen var det planlagt å ligge over. Frykter at det blir liten mulighet til trim fredag og søndag, pga bilkjøring, men håper at jeg iallfall får muligheten lørdagen.

 

Jeg blir nok litt sen på vekten i dag. Men datteren min skal ha avslutning på koret sitt, og da har jeg bestemt meg for å vente til etter det er ferdig. Da er jeg sikker på at det ikke blir noen utskeiielser i tilfell kakesalg ol. Kommer uansett ikke til å kjøpe noe til meg selv, når jeg skal på vekten etterpå :D

 

Ha en flott dag alle sammen

 

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsner på bloggen min, kjempe kjekt at du tar turen innom.

 

Formen er stigende så etter i dag så regner jeg med å være i full gang igjen med jobb og trim jeg også.

 

Kjenner til den følelsen av å være spent før jeg skal veie meg, slik ha jeg det også, jeg har nå gjemt bort vekten her i huset og veier meg kun på kurs på den måten så blir det ekstra spennedne hver uke. Og slik syns jeg også det skal være, det skal være spennede å gå på vekten og få se om en har gått ned hver uke syns jeg da.

 

Men det er nå viktig at det ikke blir et stress med det, skal ikke være et ork.

 

Skal bli spennede å se hvordan det har gått med deg.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl
Tusen takk for koselige hilsner på bloggen min' date=' kjempe kjekt at du tar turen innom.

 

Formen er stigende så etter i dag så regner jeg med å være i full gang igjen med jobb og trim jeg også.

 

Kjenner til den følelsen av å være spent før jeg skal veie meg, slik ha jeg det også, jeg har nå gjemt bort vekten her i huset og veier meg kun på kurs på den måten så blir det ekstra spennedne hver uke. Og slik syns jeg også det skal være, det skal være spennede å gå på vekten og få se om en har gått ned hver uke syns jeg da.

 

Men det er nå viktig at det ikke blir et stress med det, skal ikke være et ork.

 

Skal bli spennede å se hvordan det har gått med deg.

 

Klem fra Evelyn[/quote']

 

Så koselig at du stakk innom :)

Så flott at du er bedre. Det er så kjedelig å være syk.

 

Synes ikke det er ett ork med veiingen, men jeg syns det er sååå lenge å vente til ettermiddagen når det er min tur :D

 

Kom akkurat hjem fra nok en tur i regnet, er rimelig lei av alt vannet som kommer ovenfra.

 

Klem fra Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallgirl

Må si jeg har vært spent denne uka, jeg har vært veldig flink å telle kcalorier denne uka. Som sagt var det kun en dag siden forrige veiing jeg kom under det anbefalte. Men jeg spiste litt ekstra den dagen jeg hadde mest trim. Og som jeg også har sagt tidliger ble det noen ekstra trimpoeng.

 

Jeg hadde en drøm om at jeg skulle se 7-tallet først, ingen forhåpninger, men en drøm. og jaggu gikk den i oppfyllelse :D

 

Jeg tråkket på vekta flere ganger for jeg trodde ikke det var sant, men den viste ikke ner enn 79.0. Gjett om jeg ble glad. Totalt har jeg gått ned 13.5 kilo. Jeg hadde også gått inn 2 cm i midjen, så nå har jeg kvittet meg med 15 cm i midjen :)

 

Så nå er det bare å håpe på at jeg ikke får en smell neste uke.

 

Klem fra en glad Biggirl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...