Gå til innhold

"Gyldne tider" - påmelding


Gjest Heike72

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Vi er to igjen fra en gammel tråd, Team autumn, som nå ønsker å få med oss flere i en ny tråd. Den kaller vi Gyldne tider, siden det er det vi sikter mot angående vekta. Fint å ha noen å kommunisere med i kampen mot kiloene, så man ikke bare går der helt alene i sin egen slankeboble. Så har du lyst til å bli med er vi glade for det. Da kan vi melde inn resultater 1 gang i uka, og ellers skrive så mye vi bare vil. Jeg har veiedag tirsdager. Jeg deltar på kurs 3 nå og er snart ferdig med det. Har veldig flink veileder.

 

Vekt 28.8: 72 kg

Vekt i dag: 67,4 kg

Lengde er 178 cm

 

Håper du blir med oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Gjest Nesahaugen

Jeg ønsker å være med i "Gyldne tider" for det blir det forhåpentligvis fremover mot Jul.

 

Har gått ned 6 kg fra september og er i dag 70,2 kg - målet er ca 62 kg.

 

Jeg er 35år, gift og har 2 gutter på 5 og 8 år. Har nå meldt meg inn i SATS for å fortsette med spinning hver mandag som Grete Roede aktiv.

 

Snakkes - Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen, barnet er i seng...

Litt om meg selv: 39 år, samboer, har datter som blir 10 i januar. Jobber som sykepleier på sykehuset i Trondheim (ingen latmannsjobb det, nei...)

 

Gikk ned 6 kg i vår. Fulgte Grete Roede - opplegget og var fullt motivert...!

Sommeren kom, og nøt livet i fulle drag...Det har satt sine spor på vekta...

 

I går var vekta 67,1, altså opp 4 kg siden i juni. 166 cm. lang.

 

Har ikke funnet motivasjon tidligere i høst, men nå er jeg der igjen...!!!!

 

Blir 40 i februar og har ikke tenkt å bli FFF (førti, feit og ferdig..) Leste et innlegg på en annen tråd om dette her om dagen.

Synes det er veldig motiverende og en skikkelig puff å gå inn på disse sidene og se at jeg er ikke alene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til fler? :D. Jeg er ei 39 år gammel "jente" som ønsker meg 5,7 kg ned til jul. Jeg har heller ingen ønsker om FFF (som du sier Siri68), og må jo derfor nå ta i et lite tak siden jeg har det halvåret økt veldig i vekt. Har en datter på 13 og dachs på 4.

 

Har vært med i en annen tråd før, men har ikke greid å holde tritt med alle innleggene, så prøver meg her i en litt mindre tråd.

 

Har ikke helt funnet motivasjonen før i høst. Har gått på ett kurs, men mye har skjedd i nær familie og fokuset har ikke helt vært tilstede.

 

Har hatt veiedag på torsdager hittil.

Dagens vekt 65.7 (høyde 164).

 

Ser frem til Gyldne tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her er jeg! har vært ute og reist en uke, konferanse og besøkt datter i københavn. og jeg har koblet ut alt som har med nett å gjøre. Beklager! skulle jo melde meg på ny tråd før jeg dro.

 

Dessverre koblet jeg også etterhvert ut i matveien. Det var ikke bra. Og med bursdagsselskap og kaker i går som en avslutning på det hele, ser jeg ikke akkurat frem til veiing i morgen. Har masse vann i kroppen etter brød og kaker, magen har det ikke bra, og jeg ser faktisk frem til å komme i gang med både hjemmeliv og hjemmemat igjen.

 

Så fantastisk flink du har vært unni!

 

siri68: har ikke vi holdt til på samme tråd tidligere? du som gikk ned mye, og jeg som... ikke gikk ned SÅ mye... ps jeg er både førti, nettopp 45 faktisk og nokså ferdig- hehe, men feit - nei huff det frister ikke.. virkelig ikke. så her er det bare å sette i gang igjen. Forresten jobbet på St.Olavs jeg også, før jeg ble syk.

 

Mer om meg: bor med datter på 17. ikke så rørbar men klarer ca 7 trimpoeng i uka. Utrolig lav forbrenning (ikke bare innbilning..), utredes for lavt stoffskifte for tiden.

 

Starter kaloritelling i morgen. Og veiing, gruer meg mammamia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at dere blir med. Fint å ha deg tilbake på ny tråd Josefine og velkommen til dere nye. Håper vi får til god motivasjon på vektnedgang nå. Jeg har hatt en helg med litt for mye kos og lite trim og har gått opp en del. Sist uke var jeg 66,7. I dag veide jeg 68,2. Hjeeeeeeeeeelp! Er det mulig. Håper det går ned igjen litt kjapt. Har forresten det månedlige også og da er vekta litt høyere enn normalt. Skal skrive litt mer om meg selv til dere nye etterhvert. Nå må jeg på jobb. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesahaugen

Nå er jeg under 7 tallet så nå er jeg "livsnyteren" like mange kilo som når jeg var høygravid med mine 2 gutter....................

 

Målet er 62 kg til Jul!

 

1 kg denne uka! I dag er det spinning.............

 

Ha en fin fin dag alle sammen!

 

Gor - 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 63,4 kg. Igjen. Det er der jeg havner etter utskeielser. Hver gang.

Og igjen tenker jeg stooooppp, ikke mer vektøkning nå. Så er det å starte bedre tider. Mål: å se 59-tallet.

 

Og unni og nesahaugen er skikkelig i gang! Du mener under 70 nesahaugen? Vi får hive oss i gang vi også wilma og siri.

 

Mer om meg: Har kronisk utmattelsessyndrom, også kalt ME. Det gjør at jeg lever et stille liv med ca 7 trimpoeng i uka og ellers mye ro. Takket være fokus på sunt kosthold har jeg klart å holde vekta noenlunde. Men det går ikke av seg selv og bare det å holde vekta er en hel jobb. Før hadde jeg en aktiv jobb, og aktiv fritid. Så matinntaket må justeres kraftig i f.h.t før, forbrenningen er vel halvert eller noe sånt...

 

Så jeg blir vel evig her inne, har vært nede på 60 kilo som jeg var i frisk tilstand og som jeg trives med meg selv med, men ikke klart å holde meg der. Målet er 59 og så hold-vekten-tråd.

 

Trives med GR-kosthold. Vanlig mat, sunt og godt. Jeg er i bedre form på alle vis når jeg spiser sunt. Jeg har lært utrolig mye om kosthold etter 2 GR-kurs, det siste for 4 år siden. Lurer på hvordan vekta mi hadde vært nå uten Grete Roede. MYE mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass til flere på tråden? jeg har vært med her inne siden starten, men fortsatt 10 kilo igjen:-( de sitter veldig hardt... er 42, har mann og to barn og hund som trenger en del turer og det er jo bra.

har gått kurs 1 og starter på kurs2 onsdag. Tar internettkurs. gikk ned veldiiiiiiig lite på første kurset, så håper på bedre neste runde.. er nå på 80 kg og vil gjerne ned til rett under 70:-)

 

Jeg har veiiedag onsdager..

 

ha en fin dag så skrives vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg gjerne på her jeg.

Jeg er ei 29 år gammel jente, gift, ingen barn, men har to bikkjer som trenger litt mosjon innimellom, så det er jo en fin anledning til å komme seg ut.

Kom meg ned til idealvekten min, 58 kg, på disse tider i fjor, men etter en sommer/høst så og si uten trening og med litt for høyt kaloriinntak, er jeg tilbake på 65 kg. Skal prøve meg på å nå 60kg før jul.

Vi snakkes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se at det er liv her :). Var innom i helgen og bare tittet litt, men det var jo veldig tyst. Men endelig, morsomt å se så mange har vært innom.

 

Jeg har hatt en liten utskeielse i helgen og det merker jeg såvidt, gått opp et par hundre gram. 65.9 kg i dag, men det skal gå ned igjen i løpet av uka :). Har vært ganske så flink i dag. Vært litt slapp mht å skrive opp mat og trim de siste par ukene også, så der må jeg nok også skjerpe meg.

 

Har egentlig hatt veiedag på torsdager siden jeg hadde GR kurs på torsdager, men siden dere har veiedag mandag tror jeg nok jeg må bytte så jeg følger dere, mye mer morsomt :).

 

Nå skal jeg ned på treingstudio og trene litt styrke + litt på tredemølla først.

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Så er helga over...må si disse helgene har en lei tendens til å sette ting litt over styr....Var SÅÅÅ flink helt til fredag kveld, jeg. Da ble det litt rødvin (hadde spart til det da) og litt snop som overhodet ikke var planlagt. Lørdag var ikke stort bedre...

 

Men, kan ikke gi opp. Gjør man det, går vekta ihvertfall ikke riktig vei.

 

Har veiedag tirsdager, jeg, så i morgen er det bare å se vekta i øynene..

Stå på alle sammen! Morsomt at vi blir så mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så jeg ut til å passe inn, synes jeg... Hva synes dere? Har gått på internettkurs som snart er ferdig og lagt igjen ca. 5 kg, men har 6-7 kg igjen til trivselsvekta, som jeg har definert til 62 kg, med en tanke om at de ideelle 59-60 fra midten av 20-åra kanskje er litt lite nå. Nicket viser fødselsår, så jeg vil også unngå FFF, selv om den ene F'en er hakket lengre unna... :)

 

Veiedag har vært onsdager så langt, tenker jeg fortsetter med det (vanedyr).

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at så mange vi være med. Velkommen alle sammen. Og gratulerer til alle som har hatt vektnedgang. Jeg har ikke det denne uka, men har gått ned 4 kg på veldig kort tid, så da må man vel tåle at nåla snur litt. Får skjerpe inn litt denne uka her. Har gått på kurs og er akkurat ferdig. Skal være med videre på nytt kurs. Vekta startet på 72 kg da kurset startet og jeg veide nå i dag 68,2. Sist uke var jeg nede i 66,6. Blir spennende neste uke. Det nye kurset starter da. Jeg er 35 år gammel, alenemor med 1 barn på 3 år og er i full jobb. Har kjæreste som bor 10 mil unna. Blir en del pendling. Jeg er forresten 178 cm lang. Målet mitt er 65 kg. Lykke til med denne uka her alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på vekta på morgenkvisten...ikke særlig oppløftende det, nei! Akkurat det samme som forrige uke. Det ble for mye godt i helha...

Men,men, det er bare å ta seg i nakken!

Vi får stå på!!! Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at så mange vi være med. Velkommen alle sammen. Og gratulerer til alle som har hatt vektnedgang. Jeg har ikke det denne uka' date=' men har gått ned 4 kg på veldig kort tid, så da må man vel tåle at nåla snur litt. Får skjerpe inn litt denne uka her. Har gått på kurs og er akkurat ferdig. Skal være med videre på nytt kurs. Vekta startet på 72 kg da kurset startet og jeg veide nå i dag 68,2. Sist uke var jeg nede i 66,6. Blir spennende neste uke. Det nye kurset starter da. Jeg er 35 år gammel, alenemor med 1 barn på 3 år og er i full jobb. Har kjæreste som bor 10 mil unna. Blir en del pendling. Jeg er forresten 178 cm lang. Målet mitt er 65 kg. Lykke til med denne uka her alle sammen.[/quote']Hei Unni, jeg lurte litt på hva slags kurs du skal følge? Siden du var nede i 66,6 forrige uke, er det jo egentlig kort vei igjen til målet, og jeg ser at du er temmelig slank allerede. Er det hold-vekten-kurs? Jeg spør siden jeg har tenkt meg på hold-vekten-kurs når jeg har nådd målet mitt. Men det blir ikke på denne siden av jul.

 

I morgen har jeg veiedag, er spent. Egentlig er kurset mitt ferdig da, men jeg har fått tilbud om fire nye rapporteringer siden det var noen småting som ikke var helt OK på dette kurset (internettkurs). Syntes det var veldig imøtekommende av kursleder, så er veldig fornøyd.

 

Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekta og jeg har gått ned 1,2 kilo..HURRA:-)

endelig har det løsnet litt..håper det fortsetter. Jeg har startet på internettkurs 2 idag..

 

Ha en fin dag alle sammen..

 

klem fra en veldig fornøyd dame:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angel74no

Håper jeg ikke er for sent ute til å slenge meg på... :)

 

Jeg er:

172cm

66kg

 

Jeg har gått på 3 kurs og nesten lagt på meg alt hver gang. (ER det mulig...). Det er ikke så mange kilo som skal av, 4-5kg så tenker jeg at jeg er fornøyd. Trenger litt ekstra motivasjon nå, så tenkte kanskje å hive seg på en tråd kunne være lurt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye. Så flott at vi er blitt så mange her. Suuuuuupert!!

 

Gratulerer med så flott vektnedgang synøve. Ikke sant man blir motivert for å fortsette når man ser slike resultater.

Tulle69: jeg begynte på kurs 5 i går jeg. Tok 1 og 2 i 2005, et misslykket kurs 3 med elendig veiledning nå i vår og så tok jeg et vellykket kurs 4 som sluttet forrige uke. Veilederen min anbefalte å være med på 1 kurs til før et eventuelt hold-vekten-kurs. Og det synes jeg er bra. Det er nettkurs og det passer meg veldig bra. Følger meny 1 med 1300 kcal. Veldig bra oppfølging med veildere Fride.

 

Vekten min er 67 kg nå. 2 kg igjen til målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, her var det jo masse liv! Takk for svar Unni - du er jo virkelig nær målet ditt, det må være deilig! Hvor mye har du gått ned totalt? Ser vi følger internettkurs begge to, det er praktisk i en travel hverdag synes jeg.

 

Gratulerer Synøve, Nesahaugen og andre som har hatt nedgang, og lykke til med å finne frem til stå-på-viljen til dere som sliter litt med å finne motivasjonen!

 

Jeg hadde veiedag i dag. Status denne uka var 0.7 kg ned, så da veier jeg 68,1 kg. Er veldig fornøyd med det. Har slitt litt med motivasjonen i det siste, men ser likevel at resultatene kommer, og det hjelper godt! Nå har jeg gått ned omtrent seks kilo siden jeg startet i slutten av august, så jeg er nesten halvveis til målet mitt.

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt med veiedagen min på torsdager, da blir det jo "veienytt" nesten hele uka her på tråden :).

Har gått ned 1 kg den siste uken, ikke dårlig med tanke på utskeielsene i helgen, men så har jeg vært veldig flink resten av uken :). Vekt i dag er 64.5 kg.

 

Gratulerer til dere som har gått ned, gir meg ett ekstra puff til å stå på så jeg også ser resultater.

 

Jeg var ferdig med kurs 1 forrige uke. Ikke helt fornøyd verken med vektnedgangen eller kurslederen, men hun kom seg litt på slutten (fersking). Hadde tenkt å vente en måneds tid og så begynne på internettkurs, men så ringte veilederen jeg har hatt og lurte på om jeg ikke ville begynne på ett kurs til siden hun hadde en ledig plass. Veldig usikker nå. Trenger egentlig litt oppfølging en stund til, men ........ Dessuten tror jeg ett internettkurs kanskje vil passe meg litt bedre i forhold til "tidsklemma" mi, men samtidig er jeg en sånn som kanskje skjerper meg litt mer når jeg må avgårde for å veie meg foran de andre. Jeg får vel sove på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi 8 her inne. to som går kurs, unni og synøve, stemmer det?

 

Du har vært så superflink unni. bare to kilo igjen! Det er litt fristende med et kurs, fortsatt. Gir meg tid frem til jul. Ned 3,5 kilo, eller internettkurs over jul. Gulrot: spare 1700 kr..

 

Og flere andre av dere er godt i gang. Flinke damer! Nå får vi bare stå på. 8 uker til jul. Og alle skal vel på julebord og div hyggeligheter med noget extra i matveien. Så da er det ingen tid å miste jenter!

 

Dermed er det bare å belage seg på en mager helg her. Det blir greit for jeg er forkjølet så lite skjer og så er jeg mest tørst.

 

Det ble lite fart over slankingen denne uka så langt. Mor fylte år og det ble kaffe og kaker i flere omganger. Prøvde holde igjen med vekslende hell. Nå har jeg søthunger etter alt det der så det blir null søtt i helga for å få bort søthungeren.

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er snart helge over. Her har det vært alene-hjemme-helg. Lillegutt har vært hos faren sin og kjæresten er vist på elgjakt. Godt å slappe av litt alene også, og da blir det tid til trening. Har blitt 7,1 trimpoeng bare i helga. Fornøyd med det. Da jeg startet på kurs 4 i august veide jeg 72 kg, så jeg har tatt av over 5 kg nå. Veide 72 da jeg startet på kurs 1 for over 2 år siden også, men la på meg igjen etterhvert. Kurs 3 i vår var mislykket pga. veileder. Anbefaler nettkurs for dere som tenker på det. Og Fride er en superflink veileder. Anbefales. Tror jeg står litt stille nå, sa det kan være at jeg må jobbe noe hardere med de 2 siste kiloene.

 

Men det er da litt tid igjen til jul og jeg gir meg ikke. Nå er jeg supermotivert. Er en motiverende faktor når klærne er blitt for store, men jeg må på shopping og har ikke helt råd til det nå :))

 

Ha en kos søndag og grattis med all nedgang. Blir spennende over helga nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...