Gå til innhold

"Gyldne tider" - påmelding


Gjest Heike72

Anbefalte innlegg

Ja, snart er helgen over :). Jeg har også hatt en rolig helg. Datteren har vært hos pappaen sin så jeg har sluppet unna kampene hennes og bare gjort ting jeg har hatt lyst til :-).

Det ble noen trimpoeng ut av det, 6,6. Ikke like bra som deg Unni, men jeg har ennå ikke vært ute med hunden i dag, så da blir det jo noen poeng til :).

 

Gikk jo på kurs før i høst og det gikk ikke så veldig bra, dels pga min situasjon, livet tok en litt for brå sving her i høst og jeg er jo en trøstespiser da, og så synes jeg fikk litt dårlig oppbacking. Men har nå gått med på en avtale med veilederen, så får vi se om det ikke blir bedre resultater. Har satt meg som mål på 60 kg, hvis jeg greier mer så blir det bonus. Veide på torsdag 64,5. Tror også veilederen hadde litt "startvansker" tror det var hennes første kurs som veileder, så får vel gi henne en tjangs.

 

Men det er jo så deilig å kjenne at klærne blir større. Gleder meg til å kunne dra på shopping. Har bestemt meg for at jeg ikke skal kjøpe noe før desember - da er premien for å ha nådd 60 kg en skikkelig shoppingrunde (regner iallefall med at jeg skal ha nådd målet da). Får heller snøre sammen buksa med belte imens.

 

Har visst skikkelig skrivekløe her, har jo så god tid :). Dere får bære over med meg.

 

Ja, da er det bare å ta fatt på ny uke og stå på både med trim og matlaging.

Gleder meg til å høre fra dere på veiedagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Stille på vekta. Ingen overraskelse, for det ble kaker forrige uke.

 

Ny uke, nye muligheter tjolahopptjolaheeeeiii--

Motivasjon ikke bra

Hva i huleste skal jeg finne på for å komme igang igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt veiing og vekta viser 66,6 kg i dag. Er fornøyd med det og står på videre mot målet. Supert at noen har skrivekløe her da vilma. Da skjer det jo noe her. Hvordan skal vi hjelpe Josefin til å få opp motivasjonen da? Du får være hard og stå på. Når vektnedgang vises er jo det en motivasjon i seg selv, så får vi krysse fingre for at pila går ned denne uka her. Hvor stort er kaloriinntaket ditt i uka da? Hvilke meny holder du deg til. Og hvor ofte spiser du? Viktig å spise ofte for å få opp forbrenningen. Det hjalp meg nå i høst. Spiser frokost, lunsj og middag + at jeg innimellom disse måltidene sper på med frukt, youghurt og grønnsaker. I alt ca. 1300 kcal, dvs meny 1.

 

Jeg har også hatt en slitsom "nedtur" i livet i høst vilma. Det tar på og da raste vekta mi ned. Hadde store planer om å bli samboer og vi hadde kjøpt hus og til sommeren skulle lillegutt og jeg flytte til min kjære oghans barn, men plutselig er det en som viser stor usikkerhet til alt og jeg får meg en på trynet. Ble skikkelig såret og sliter med mye usikkerhet i forhold til han nå. Vi er jo sammen og har tenkt å se hvordan det går videre, men jeg føler at forholdet er satt 100000000 skritt tilbake. Og det er slitsomt med 10 mil mellom.

 

Ha ei kos uke.

 

Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang Unni, og Josefin stå på, stillstand er jo tross alt bedre enn oppgang :D. Jeg har lært meg å ta små skritt om gangen og tar hvert gram jeg går ned som en stor seier. Hva med trimming, er du i farta der. Jeg har nå begynt på spinningtimer igjen, har trent litt vekter nå det siste året, men trente mye spinning før. Gjett om det var gøy å sitte på spinningssykkel igjen.

Har ikke så ofte tid til å dra på treningssenteret, men har satt meg som mål en gang i uka med akkurat det, får ofte til to ganger også. Ellers går jeg eller løper litt tur med hunden. Godt å ha en hund som må ut hver dag, har ikke noe valg der gitt.

 

Jeg og dattern min gikk inn på en godteavtale i høst, ikke godteri før julaften og kake KUN når det er bursdag og da bare ett stykke. Gjett om det har funka.

Dessuten så har jeg jo lovt meg selv premie - shoppingtur uten kjøp av barneklær :D, det er iallefall gulrot.

 

Mitt råd er som mange andres; skriv ned hver minste bit du putter i munnen og også hvert eneste lille skritt du tar ;). Og hvorfor ikke skrive ut frustrasjonen her :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt en slitsom "nedtur" i livet i høst vilma. Det tar på og da raste vekta mi ned. Hadde store planer om å bli samboer og vi hadde kjøpt hus og til sommeren skulle lillegutt og jeg flytte til min kjære oghans barn' date=' men plutselig er det en som viser stor usikkerhet til alt og jeg får meg en på trynet. Ble skikkelig såret og sliter med mye usikkerhet i forhold til han nå. Vi er jo sammen og har tenkt å se hvordan det går videre, men jeg føler at forholdet er satt 100000000 skritt tilbake. Og det er slitsomt med 10 mil mellom.[/quote']Hei Unni, jeg har ikke "rapporteringsdag" før i morgen men ville likevel si at jeg føler med deg. Skjønner godt at du har blitt såret og usikker, og håper bare alt ordner seg til det beste for dere. Du er skikkelig tøff som står på med vektprosjektet ditt oppi alt annet!

 

Klem fra Tulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt på deg og kjæresten unni! Ikke enkelt, skjønner godt du har fått en knekk i forholdet. Viktig med tillit, og så bryter det litt sammen. Gi det hele litt tid. Tøffe dame, som orker slanking, trimming, og alt som hører hverdagen til med barn og det hele samtidig!

 

du også vilma, mye som skjer og så klare å holde fokus!

 

Så meg, jeg har startet på bånn igjen. Med registrering av mat. Nytter ikke ellers. Så nå gjelder det å fortsette med det, ikke slutte etter et par uker når ting går på skinner. Det er da jeg begynner å lure meg selv til å spise noen "små" kaloribomber og tro det går bra.. idiotisk hva :)

 

Får ikke trimmet for tiden, for form ikke bra. Så du har rett vilma, bra med stillstand og ikke oppgang. Humøret heller ikke på letteste nivå med dårlig form så det gjelder å unngå trøstespising. Spiser 1200 kcal pr dag. registrerer ikke grønnsaker, så da blir det vel ca 1300. skal jeg gå ned kan jeg ikke spise mer med mitt rolige liv.

 

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke meldt inn veiingen min inn i går, var på møte til lang på kveld og orket bare ikke tanken på noe annet enn å sette meg litt foran tv'en. Men vekta mi viste 64.1, så litt nedgang denne uken også :). I forhold til hvor flink jeg føler at jeg egentlig har vært er jeg ikke helt fornøyd, hadde trodd at det skulle være mer, men men.

 

Unni, mannfolk kan være fine å ha, men ikke alltid. Jeg føler virkelig med deg og synes du nå er flink som greier å holde ett viss fokus på maten allikevel. Håper dere finner ut av det selvom de 10 milene det er mellom dere.

 

Har dere forrestene smakt på appelsinene som nå? Det er knallgode, trodde de beste kom ved juletider, men søte og gode allerede nå. Anbefales når søthungeren er på det verste :).

 

Her er det meldt go'vær i helgen, så jeg skal nyte helgen med litt hagerydding og god tur i skogen.

God helg til dere alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd noe med min motivasjon. Fått fokuset for fullt tilbake. Har gått så bra de siste dagene. Har vel med veiing av maten å gjøre, og det at jeg har bikket over 63 kg igjen. Da er det kniven på strupen.. Så nå er jeg full av mot og registrerer alt jeg tar inn. Nå må det vare da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Josefine. Godt du føler motivasjonen vender tilbake. Stå på. Takk for all støtte og oppmuntring her inne. Det hjelper. Grattis med nedgang vilma.

Har veid meg i dag og står på stedet hvil 66,6 kg, men nå har det blitt alt for lite trening denne siste uka, så det får bli skjerpings denne uka jeg er igang med i morgen.

 

Girlpower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt ved ny start 5.nov: 63,5. Satt ny startdato i profilen min. I går. Gått opp 100 gram sist uke men kan ikke ta det så tungt for da mister jeg motet igjen.

 

Så Girlpower ja takk! Jeg fortsetter i samme spor. 1200 kcal om dagen. Registrerer alt. Belager meg på at det sånn skal livet se ut i overskuelig fremtid. Kunne alltids vært verre dette livet... jeg spiser kontrollert, sunt og godt, men moderat ;)

 

Du som har gått ned forsåvidt mye på kort tid unni, må kanskje legge inn et lite hvileskjær? men vær på vakt, kroppen vil nå søke seg tilbake til gammel vekt så du blir vel veldig sugen og sulten i nærmeste fremtid!

 

Skal begyne å skrive dagbok på slankenett.no. Fabuleringer over det evige tema: Begrensningens kunst i matveien, som en livsstil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen,

 

nå ser jeg at jeg ikke rapporterte forrige uke. Og dermed blir det lite bevegelse i rapporten min denne gangen - 68.2 kg, opp 100 gram fra for to uker siden. I mellomtiden har jeg vært 400 g mer opp, men da hadde jeg tante rød på besøk, så det var nok kunstig. Det er denne uka jeg ikke har vært så flink (selv om jeg ikke synes jeg har vært SÅ lite flink heller, da - mulig jeg har nådd et platå?) I cm er det to ned totalt siden for to uker siden, de forsvant forrige uke, selv om vekta da gikk oppover.

 

Akkja, det er morsommere når det suser nedover.. ;)

 

Gratulerer med nedgang, Vilma! Ned er ned, vet du :)

Stillstand er ikke det verste, Unni! Det beveger seg nok etter hvert.

Og Josefin: Gratulerer med nyfunnet motivasjon! Det er halve jobben, det!

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette ser ut som en hyggelig gjeng? Er det ok om jeg slenger meg med selv om dere har holdt på lenge?

 

Litt om meg:

Jeg er 39 år, og skal straks begynne å jobbe etter min definitivt siste fødselspermisjon, for nå har jeg fire barn.

I vår ammet jeg og gikk greit nedover i vekt slik at jeg lå rundt 65 kg i sommer. Det var en deilig slank sommer! Men i løpet av sommeren sluttet jeg å amme, og nå har vekta krabbet helt opp til 70 kg. Jeg vil ned til 65 igjen!!! Jeg har stort midjemål, hele 86 cm nå. Magen er nemlig mitt evige problem...Alle kilo legger seg der! Håpet mitt er at med færre kg og mer trimming skal jeg komme ned i under 80 cm, selv om det høres utrolig ut akkurat nå.

 

Jeg har nå som mål å ta en krafttak og komme i siget nedover på vekta. Derfor melder jeg meg på her, sånn at jeg får litt fellesskap og motivasjon fra dere som høres så flinke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire flotte barn!? Og et bra tempo i hverdagen tipper jeg?

Jeg tror kroppen "henger igjen" når man slutter å amme, den vil ha like mye mat som før. Jeg gikk opp i vekt den tida der etter jeg fikk barn nr 2, det var da jeg gikk 2 GR-kurs husker jeg, og ble slank og veldig sprek. For 17 år siden.. datter fyller 17 i morgen.

 

Angående mage: Jeg sjekket nå på skjema her inne og fant ut at midjemålet mitt gikk ned 6 cm da jeg gikk ned 6 kg sist vinter, altså en cm pr kilo vektreduksjon. Så ned 6 cm er kanskje realistisk for deg? Men så er vi så forskjellig bygd da, jeg er en pære.. mener pærefasong altså.. midje 75 cm mens enden.. 100cm

 

Fant samtidig ut at jeg er 3 kilo lettere enn da jeg begynte å husere her på vektklubben. Men jeg fant også ut at jeg har vært nede i 3 kilo mindre enn jeg er nå. Jeg vil ned igjen! Hmmprff. Nyttig med disse skjemaene her inne forresten, ser utviklingen - både oppturer og nedturer kommer for en dag. Avslørende -og motiverende.

 

Spis sunt damer! Nå blir det imidlertid kaffe med TO brunsukkerbiter til her da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bra tempo i hverdagen kan du tro! Jeg blir nesten svett på ryggen av og til av de to minste, så jeg tror nesten jeg får noen trimpoeng bare av å holde på med dem. Jeg er heldigvis glad i å bruke kroppen, og får alltid masse energi av å trimme og være ute på tur.

 

Nå er de to minste i seng, de har badet og spist masse kveldsmat, så dette blir nok en lang deilig natt. De to største er fortsatt ute med kompiser. Det er så populært med lommelykt-leker nå som det er blitt så mørkt.

 

Hadde dette vært i forrige uke, så hadde jeg nok vært i skapet allerede og snoket på noe søtt. Men nå sitter jeg heller her og motiverer meg selv til en kveld uten snop. Har en kurv med cherrytomater ved siden av meg. Idag har jeg spist nesten en pose med gulrøtter. Jeg kjemper meg gjennom sukker-abstinensen! Det tar vanligvis 3-4 dager før søt-hungeren slipper taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med en til! Vi er nesten jevngamle også, ser jeg. Men her i huset er det bare ett barn - flere har det ikke blitt, selv om ønsket nok var der.

 

Kjenner igjen kampen mot søthunger - gulrøtter og cherrytomater høres flott ut. Og som du sier tar det ikke så mange dagene. Cherrytomater er nesten godteri i seg selv, da - og så til og med sunt!

 

Vil du gjøre noe med magen er det nok sikkert varierte mageøvelser som er best. Ekspertene sier at det fettet som sitter rundt magen er det letteste å bli kvitt, så du burde ha oddsene på din side! Jeg vil tro et midjemål under 80 burde være fint innen rekkevidde.

 

Men nå snakker jeg om ting jeg egentlig ikke vet så mye om, for jeg er nok en pære, akkurat som Josefin. Midje og bak var henholdsvis 70,5 og 100,5 ved siste notering. Underlig det, uansett om jeg er lubben eller smal er det de samme ca. 30 cm forskjell. Det er ikke så lett å finne bukser som passer begge steder!

 

Klem fra Tulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Sushama. Bra du blir med i gjengen her. Vi er mange som meldte oss på, men ikke alle er med å skriver her. Håper de slenger seg mer med etterhvert. Bra du er motivert. Jeg står på stedet hvilnå, men har ikke vært så flink de 2 siste ukene heller. Får skylde på det. Ned 2 kg til så er jeg happy og klar til jul.

 

Ha en kos dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske alle en god helg. Etter jobb i morgen drar jeg til min kjære. Bli mye farting når det er 10 mil mellom oss. Håper på bedre tider etterhvert. Det går noenlunde bra nå, men fortsatt usikker på hva han vil. Det sliter på psyken noe å ikke føle den tryggheten som en gang var der. Men håper den en dag kommer tilbake. Ungene er hos den andre forelderen i helga, så vi er alene og det gleder jeg meg til.

 

Ha en kos helg alle sammen. Stå på og bekjemp alle fristelser.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske alle en god helg. Etter jobb i morgen drar jeg til min kjære. Bli mye farting når det er 10 mil mellom oss. Håper på bedre tider etterhvert. Det går noenlunde bra nå' date=' men fortsatt usikker på hva han vil. Det sliter på psyken noe å ikke føle den tryggheten som en gang var der. Men håper den en dag kommer tilbake. Ungene er hos den andre forelderen i helga, så vi er alene og det gleder jeg meg til.

 

Ha en kos helg alle sammen. Stå på og bekjemp alle fristelser.

 

Klemmer[/quote']

En riktig god helg til deg også, Unni! Håper du får det kjempefint! Ikke bekjemp ALLE fristelser, bare de med mange kalorier i.. ;)

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med en til! Vi er nesten jevngamle også' date=' ser jeg. Men her i huset er det bare ett barn - flere har det ikke blitt, selv om ønsket nok var der.

 

Kjenner igjen kampen mot søthunger - gulrøtter og cherrytomater høres flott ut. Og som du sier tar det ikke så mange dagene. Cherrytomater er nesten godteri i seg selv, da - og så til og med sunt!

 

Vil du gjøre noe med magen er det nok sikkert varierte mageøvelser som er best. Ekspertene sier at det fettet som sitter rundt magen er det letteste å bli kvitt, så du burde ha oddsene på din side! Jeg vil tro et midjemål under 80 burde være fint innen rekkevidde.

 

Men nå snakker jeg om ting jeg egentlig ikke vet så mye om, for jeg er nok en pære, akkurat som Josefin. Midje og bak var henholdsvis 70,5 og 100,5 ved siste notering. Underlig det, uansett om jeg er lubben eller smal er det de samme ca. 30 cm forskjell. Det er ikke så lett å finne bukser som passer begge steder!

 

Klem fra Tulla ;)[/quote']

 

Takk for at jeg blir tatt med i gjengen her!

Det høres så flott ut med så smal midje! Jeg er jo bare 10 cm bredere rundt rumpa enn i livet, så mitt problem er helt omvent. Vanskelig å finne gensere og bluser, fordi magen buler ut over buksene.

Jeg vet ikke om jeg tror på det der om at magefettet forsvinner lett, jeg kan ikke akkurat si at det er min erfaring...

 

Ønsker alle god helg! Jeg skal på besøk til slekt i helgen, så jeg kommer nok til å spise litt kaker, men det får bare bli sånn denne helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle god helg! Jeg skal på besøk til slekt i helgen' date=' så jeg kommer nok til å spise litt kaker, men det får bare bli sånn denne helga.[/quote']Håper kakene smakte ;)

 

Og så får vi bare ta disse klesprodusentene fatt. Hvorfor må nesten alt produseres i standardmål? Det kunne da vel gå an med litt mer variasjon i snittene?

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, nå er helgen over. Kakene smakte bra, men jeg var heldigvis ikke for ivrig i fatene. Siden jeg har en uke bak meg med registrering av mat og kamp mot søtsug, så hadde jeg ikke lyst til å ødelegge alt på to dager.

 

Ja, jeg er så enig i at kles-produsentene burde vært flinkere til å lage klær i forskjellig snitt. Selv om man er på trivelsevekt, så kan det være et problem. Jeg får aldri pen nok mage til å kunne gå med ettersittende gensere selv om jeg kommer meg ned i vekt, det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær: jeg har også problemer med bukser: de er for vide i midja. Og de buksene med lavt liv henger ikke på, de sklir ned. Så mange bukser jeg har, har jeg sydd inn i livet... det er ikke så enkelt å være klesprodusenter heller, sånn som vi buler på forskjellige steder ;)

 

Problemer med vekta også jeg. Går fortsat ikke ned. Noe sammenheng med dårlig form sikkert, har tatt en del smertestilende. Mye vann i kroppen. Orker ikke en gang registrere vekta som er 0,9 opp fra forrige uke..

 

Går løs på en ny uke med registrering av mat. Det går iallefall ikke an å gi blaffen, da må jeg snart kjøpe ny garderobe..

 

Hold ut er mitt motto denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med vekta også jeg. Går fortsat ikke ned. Noe sammenheng med dårlig form sikkert' date=' har tatt en del smertestilende. Mye vann i kroppen. Orker ikke en gang registrere vekta som er 0,9 opp fra forrige uke..

 

Går løs på en ny uke med registrering av mat. Det går iallefall ikke an å gi blaffen, da må jeg snart kjøpe ny garderobe..

 

Hold ut er mitt motto denne uka![/quote']

Så kjedelig da Josefin, hva er det som feiler deg? Mye smertestillende hørtes slitsomt ut. Ikke verst at du klarer å holde fokus på spisingen oppi dette. Lykke til, ikke minst med å holde humøret oppe!

 

Klem fra Tulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding fra meg i dag. Vekta står på stedet hvil. 66.8 kg. Skal ned i 65. Har trimmet mer sist uke enn uka før og fikk 10 trimpoeng. Men maten sliter jeg noe med nå. Blir for lite struktur på Unni om dagen. Må skjerpe deg Unni. Skal prøve å gjøre så godt jeg kan. Hadde forresten ei kos helg med min kjære. Alt går mye bedre mellom oss nå, og jeg før krysse fingrene for at vi kan flytte sammen etterhvert. Slitsomt med avstand og mye reising når det er helg.

 

Ha ei kos uke. Og opp med humøret Josefin. Kjemp videre. Bit tenna sammen. Dette skal du klare.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...