Gå til innhold

Avhengig av pepsi max


Gjest lipinard
 Share

Anbefalte innlegg

Flere som lider av det samme? Jeg drikker sikkert 1,5 l hver dag, og kjenner jeg roer meg om jeg bare får en slurk. Har vi det ikke i hus blir jeg smågal! Nå gikk vi tom i går kveld, og jeh har bestemt meg for at jeg ikke skal ha det i hus mer enn på helg! Og da skal jeg ha max 1,5 l per dag!(fredag-lørdag-søndag) Håpet er at overgangen til liv uten pepsimax avhengighet da blir levelig. Jeg er veldig spent på hvordan dette vil gå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kuttet ut brusen når jeg begynte omlegging av livsstilen. Det var kjipt første uka, men etter det savnet jeg ikke brus mer. Nå drikker jeg vann.....og kanskje 2 glass brus i helgen, men føler ikke noe savn...og jeg må ikke ha det :(

 

Utrolig deilig å bli kvitt det behovet, det er jo ikke bra for tennene heller!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at det er fullt mulig å slutte med det, men like lett å begynne igjen. Jeg har sluttet noen ganger og hvis jeg da er flink til å drikke vann, da drikker jeg ikke så mye brus. Med en gang jeg drikker mer og mer brus, minker jeg inntak av vann. En annen ting i forbindelse med å slutte med pepsi max er at du får muligens litt hodepine 1-2 dager. Du vil føle deg bedre når du drikker vann.

 

Lykke til. :(

tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme svar som de to over meg. Hadde stort forbruk av sukkerfri svart brus og så på det som"godteriet" mitt. Helt rett at brusen lett blir erstatning for vann. Jeg tenker når jeg får brusbehov så tvinger jeg meg selv til å drikke et stort glass vann først. Da minsker som regel behovet. I tillegg må jeg drikke vann hver gang jeg er på kjøkkenet. Det blir fort 2 liter vann hver dag hvis man følger disse reglene. I tillegg til å skade tennene, så påvirker faktisk PM blodsukkeret. Tab x-tra skal være den beste med tanke på blodsukkeret. Jeg ville rådet deg til å trappe gradvis ned, og innføre vannregler så skal du se at det gir resultater. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravla71

Jeg har også konsumert store mengder pepsi max. Jeg prøver å kutte ut, la være å kjøpe det og det funker faktisk bedre enn fryktet. For meg var det litt som da jeg kuttet ut snopet, det var verst de første dagene, men så ble det en vane. Jeg sier ikke at jeg aldri tar meg et glass brus, men jeg har kuttet ned til et glass i snitt pr dag og det er drastisk nedgang for meg!

 

Lykke til med din nedtrapping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg drakk også mye light brus før, men ikke nå. Nå er det stort sett bare i helgene. Å noen ganger glemmer jeg det da også:D

Mye av avhengigheten sitter i hode. Gjorde ihvertfall det for meg. Det var liksm min belønning. Ble også gal om det ikke fantes i huset, å kunne gå på butikken kun pga det. Det som gjorde at jeg klarte å la det være(mer el mindre) var at jeg skjønte hvordan det påvirket søtbehovet mitt. Det ble altså ikke noe belønning, men heller en phuser for å spisen noe søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Kanskje litt på siden siden jeg aldri har vært noen stor brusdrikker og jeg ikke savner det i det hele tatt. Men alt dere sier minner veldig om mitt forhold til sjokolade.... Skummelt å innse jeg måtte ha det i hus for å få mental ro. Valgte dog ikke nedtrapping men heller å kutte brått og totalt, så nå har jeg vært 8 dager uten å røre det og jeg savner det ikke, bare når ting er litt kjipt eller jeg har glemt å spise :D

 

Så klarer jeg å kutte sjokolade klarer dere å kutte ut pepsi max :)

De sammenlikner jo pepsi max med kaffe og sjokolade med sex og hva ville du helst vært foruten? :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så klarer jeg å kutte sjokolade klarer dere å kutte ut pepsi max

De sammenlikner jo pepsi max med kaffe og sjokolade med sex og hva ville du helst vært foruten? :)

 

Ha en fin dag!

 

 

og her sitter jeg med kaffekoppen min........ :D:) :)

 

tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...
Gjest marius1986m

Flere som lider av det samme? Jeg drikker sikkert 1,5 l hver dag, og kjenner jeg roer meg om jeg bare får en slurk. Har vi det ikke i hus blir jeg smågal! Nå gikk vi tom i går kveld, og jeh har bestemt meg for at jeg ikke skal ha det i hus mer enn på helg! Og da skal jeg ha max 1,5 l per dag!(fredag-lørdag-søndag) Håpet er at overgangen til liv uten pepsimax avhengighet da blir levelig. Jeg er veldig spent på hvordan dette vil gå....

 

 

hei jeg har drukket pepsi max i over 5 år, etter jeg skiftet kosthold osv, så har jeg sakte men sikkert kuttet det ut, skal prøve å holde meg til 0,5 l hver lørdag, men kjenner at hodepinen kommer å blir veldig søtsugen. men i følge det jeg har lest vil det gå over etter hvert. prøv å erstatte det med vann\farris.

jeg drakk opptil 3 l med pepsi max pr dag, å brukte en formue på det.

ser også at lommeboka har blitt større etter at jeg sluttet å kjøpe pepsi max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...