Gjest miamor Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Har vært skribent her tidligere- men da i 10-20. Nå kan jeg med glede starte en ny tråd i "under 10". Gjennoppstartet registering sist uke. Om meg selv: Jente på 29, bosatt på Innlandet. Har ei datter i småskolealder. Jeg rager 176 opp i luften. Jeg har de tre siste årene gått ned ca 25-30 kg, og nå gjenstår bare "finpussen". Mine "svake" sider er kveldene. Siden jeg er enslig forsørger blir kveldene stort sett tilbragt i sofaen alene. Og da er det fort gjort å kjenne seg sulten... Men; jeg sykler masse- til og fra jobb hver dag (ca 6 km- halvparten i seig oppoverbakke). Og så trener jeg på treningssenter 2 ganger i uken. Har ikke problemer med sjokolade eller annet snop. Derimot er jeg veldig glad i salt (ref potetgull og saltpinner)! Har klart å kutte mye brus- men er "farlig" glad i ett (eller to) glass rødvin. Startvekt 85,5 kg (den 1. oktober) Mål ca 75. Veiedag på mandager (for da må jeg være streng med meg selv i helgen). Vekt mandag 8/10: 84,4 kg Minus sålangt: - 1,1 kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest MyeMindre Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Du har vært utrolig flink til nå, en fin inspirasjon for andre(les: lillesøster). Masse lykke til med de resterende. Jeg heier på deg! Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Dette er imponerende:) Jeg er inne på "Sliterne". En flott tråd, vi har holdt på lenge, først på en annen tråd. Håper du får med 5-8 trofaste forbundsfeller, og at dere kan inspirere hverandre videre. kokko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Torsdag: Ostegrill kylling/kalkun med hjemmelaget potetmos og stekt løk Fredag; Kyllingfilet m fullkornsris og bretagne saus, tomatsalat m yoghurt naturelle Lørdag: Ostesufle m sopp (være flink å redusere ostemengden (har hatt en tendens til å heller overdrive- får heller unne meg luksusen med å ha en ss cognac i!!!) Søndag: Spise borte Mandag: Laksefilet med kokte poteter, agurksalat og kokte gulrøtter Tirsdag: Hjemmelagde burgere m grovt brød, salat og ananas Onsdag: Grove toast m/ ost og skinke- salat ved siden av Torsdag: Tomatsuppe m makaroni og egg. Grove vafler Påfølgende helg er "skummel". Vesla skal til pappan- og da blir det ofte ensformig pitapizza eller brødskiver. Ikke minst skummel fordi dette er helger jeg har anleding til å være sosial- ofte innebefatter dette "endel" enheter rødvin eller øl.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Som vil slenge seg med? Trenger alle de spark i leggen og holding i øra som jeg kan få... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rikke84 Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Har ikke helt de samme målene, men greit at jeg henger meg på allikevel?? Først vil jeg gratulere deg masse med vekttapet!! Utrolig bra gjort:) har du gått kurs underveis eller har du klart det på egenhånd? så jo at du har godt støtte fra lillesøster i hvert fall! Har selv erfart hvor viktig det er med familiens støtte i en vekt-nedgangs-prosess! Har selv hatt støtte fra min samboer, og det har betydd utrolig mye for meg! Er selv en jente på 23 år fra Vestfold. Har tidligere gått 2 kurs og går nå på et hold vekten kurs! Startet i jan 06 med en startvekt på 75,5. Vekt 11.10: 61,3 kg. Ønkser å veie: ca 56 kg Er gjerne med på å veie meg mandager. Utrolig smart med tanke på å ikke la helgens utskeielser bli for store! Allerede til lørdag har jeg en utfordring. vennegjengen skal på stand-up og kose oss med god mat og drikke! så da gjelder det bare å begrense seg litt! Svakheten min er desverre at når jeg først har begynt "utskeielsen", fortsetter jeg... Gleder meg til å følge deg her inne på vei mot ønskevekten, og håper vi kan motivere og inspirere hverandre! Likte godt middagslista di, mange gode tips! Rikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Så gøy at du blir med! Jeg har aldri gått kurs. Det meste forsvant da jeg ble singel etter 7 år. Var sammen med en som kunne spise ALT uten at det hadde noen invirkning på han! Sammen med han forsvant også "taxien" min. Jeg har ikke lappen (enda- oppkjøring til uka) så da blir det mye sykling! Og som regel med ei bakpå! Men er også blitt mer bevisst på hva og når jeg spiser. Har hatt ettpar runder her inne med registrering som har fått meg til generelt å tenke sundere! Var nede på samme vekt som nå for ca to år siden- følte meg topp- og fikk masse komplimenter. Men så "kom jeg i skade for" å slutte å røyke- og wips 10kg+! Starta (desverre) å røyke igjen og er pr nå ikke motivert til å slutte. Har sagt det som så at jeg først skulle nå "før røykeslutt vekta", så ti minus til- før jeg kutter røyken igjen... Men- siden sist jeg registrerte sist har jeg begynt å trene på fast basis. Trener to ganger i uka. Da med utholdenhet og styrke på et treningssenter. Var oppe i 3 dager i uken før sommeren- men måtte kutte en. Ble litt for stressende for både meg og vesla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rikke84 Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Da har du virkelig vært flink! Midt oppi noe slik er det sikkert flere som hadde gjort det motsatte...! Du får være flink å sykle selv om du (forhåpentligvis) får lappen da! Der er ikke jeg så flink akkurat. Vært på totalt 5 sykkelturer i sommer, og fikk egen bil i dag så da blir det nok ikke mer akkurat... På treningen er det mer stusselig med meg gitt. Får håpe dine gode vaner kan smitte litt over på meg! Har begynt å spille håndball igjen (etter 3 års pause), så får med meg en økt i uka i hvertfall. Resten av dagene er jeg altfor flink til å ligge på sofaen og se på tv.. ikke bra! Å øke mitt aktivitetsnivå er et stort mål for meg. skal først starte med å prøve å ha en ekstra økt i tillegg til håndballen i uka. Tror ikke det er så lurt for meg å starte med for store mål.da blir jeg bare skuffa, og går med konstant dårlig samvittighet for å ikke ha trent. Fremover skal jeg: 1. Trene 2 ganger i uka 2. Drikke minimun 2 l vann (eller fun light saft) pr dag 3. Spise masse grønnsaker hver dag! 4. spise max 1600 kcal 6 dager/uke 5. MAX en dag med "utskeielser", vin/god middag/godteri o.l. 6. Begrense utskeielsene (hvis jeg har noen) 7. være aktiv i vektklubben 8. lage sunne middager (med mye grønnsaker) 9. spise 3 frukt pr dag 10. Være fornøyd med det jeg har oppnådd, ikke bare tenke negativt!! Spent på å høre hvordan det går med deg videre! Rikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Kan jeg spørre hvor høy du er Rikke? Jeg er også tidligere håndballspiller, men med det resultat at jeg i dag har kneskader herfra til det hinsidige. Hjelper vel ikke så mye at jeg har en ledd-diagnose heller. Dermed er jogging/løping uaktuelt som treningsform. Treningsplanen min er denne: Tirsdag el. torsdag: Treningssenter: Ca45 min tredemølle- med full motstand ("klatrer fjell") akkurat på grensen mellom gåå/jogg. Forbrenning ca 5-600 kcal. Varierer med å sykle på ergometersykkel tilsvarende til. Forbrenner ca 400kcal. Eller Ellipse/ crosstrainer forbrenner 6-700 kcal Så styrketrening med; rygg, mage, armer, rumpe og lår. Er veldig forsiktig med å trene styrke bein. For det første bruker jeg da knærne for mye (med resultat at jeg ikke klarer å gå ned trapper etter på) og for det andre har jeg ganske så store leggmuskler etter 15 år på håndballbanen. Onsdag: Håndballtrener Telles vel egentlig ikke som en treningsøkt- men blir jo en god del bevegelse. Jeg er håndballtrener for 30 "trollunger" 6-7 år- så her må vi aktivt trene sammen med barna- og demonsterer øvelsene en god del ganger. Sykler til og fra med vesla bakpå= 4 km (to i seig oppoverbakke) Lørdag: Treningssenter (som tirsdag/torsdag) Hver hverdag: Sykler to km i seig opppverbakke med vesla (20kg) på baksete (ca 10min). Så sykler jeg 2,5 km i nedoverbakke/rettflate til jobben (ca 10 min). Etter jobb er det motsatt: 2,5 km i rettflate/ seig (og laaaang) oppoverbakke (ca 15-20 min). Så siste del i nedover/rettstrekke med de 20'bakpå (ca 5 min). I tillegg har jeg en jobb hvor jeg går mye til og fra kunder, men også (desverre dager da jeg blir sittende på kontoret forran skjermen). Når det gjelder lappen er det noe jeg gruer meg til. Da blir det jo naturlig å bruke bil til og fra jobb (trenger bil i jobben)- så da mister jeg jo nesten 1 time gratis trimm hver dag... Har en Ellipsemaskin/crosstrainer hjemme- må bli flinkere til å bruke denne på kveldstid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest MyeMindre Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Ha en fantastisk helg, spis sunt og kos deg sammen med gulljenta! Og kose deg hjemme hos mamma og pappa(regner med at dere skal dit) Stor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rikke84 Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 hei igjen! Beklager at det tok så lang tid før jeg fikk svart, men har vært en travel helg.. Jeg er 169 cm høy. med tanke på BMI høres det kanskje ut som jeg har et for lavt vektmål. Men veide ca 56-57 i sommer, og da var jeg veldig fornøyd! Har ikke vær noe flink de siste månedene og det ønsker jeg å gjøre noe med nå. dersom det ikke gir resultater er jeg likevel fornøyd. føler meg mye bedre når jeg spiser sunt, selv om vekta kanskje står stille:) Uka som har gått er jeg passe fornøyd med. Klarte meg hele uka, og rørte ikke noe godteri! JIPPI!! Lenge siden sist.. i går gikk det derimot ikke så bra. spiste nydelig middag ute m/ gratinerte poteter og fløtesaus, drakk 1 flaske vin, 1 kaffe-bayleys, spiste litt godteri og altfor mye potetgull.. Men jeg er jo nødt til å kose meg noen dager, og dette hadde jeg planlagt lenge! I dag er utfordringen og fortsette med gode vaner! Har en tendens til å bli temmelig fysen og putte i meg alt jeg finner.. men ikke i dag:) høres ut som du er veldig flink til å trene!! og du har et fornuftig opplegg med variert trening. skal forsøke å komme i gang snart jeg også, men sliter med motivasjonen desverre! Vurdert å kjøpe meg "trappemaskinen" fra GR. har du prøvd den før? hørt at den er bra, og trenger et apparat jeg kan trene med hjemme i stua. har prøvd å være medlem av treningsstudio, men ender bare opp med å bli støttemedlem desverre! Håper du har hatt en fin helg! Mvh Rikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Ned 200gram. Ikke allverden- men litt er bedre enn ingen ting. Forstetter som vanlig. Sitter på jobb- så har ikke tid til å skrive mer. Ha en strålende uke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rikke84 Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 gratulerer med vektnedgang:) ned 200 g jeg også fra 61,3 til 61,1.. helt greit, selv om jeg gjerne skulle sett større nedgang.. men, har ikke vært noe flink i helgen:( spiste ute lørdag og søndag, i tillegg til altfor mye vin og godis.. Ha en strålende uke miamor!! Nå har jeg bakt rugbrød, som skal ut av ovnen nå! Gleder meg til en herlig sunn frokost:) Mvh Rikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Ikke så mye som ett grams bevegelse noen vei på vekta. Men faktisk overrasket over at det ikke hadde gått litt opp. Men men, full skjerpings (igjen). Har ett lite delmål til den 10.11. Skal på konsert den dagen, og der kommer jeg til å møte "noen" (uten å gå i detalj). Delmål til det er 80 blank! Og det skal jeg jammen meg klare. Klarte forresten oppkjøringa sist uke- så blir endel bilkjøring i steden for sykling- ikke bra. Må ta det igjen på vanlig trening og enda flinkere på mat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest MyeMindre Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hei og hopp! Takk for en fin helg! Hvem skal du på konsert med da? Nysgjerrig på hvem du kanskje møter der, men har vel en anelse! Trodde du hadde gitt opp der jeg??!!? Ha en fin dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Vil tro dine antagelser om hvem jeg skal møte er riktige. Er ikke "noe på gang", men ett eller annet er det (vi skravler jo på telefonen flere timer i uka), bare så himla komplisert og knølete. Gleder meg til å se han igjen- skal inrømme det. Og bruker dette "møtet" som en ekstra push for min egen del. Konserten ja... Minor Majority med tidl kollega nå treningsvenninne! Nå skal jeg få skrevet inn menyen for denne uka. Ha en strålende dag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Mandag: Lapskaus m div fra kjøleskap og fryser (masse grønnsaker) Tirsdag: Fiskeboller i hvitsaus, poteter og råkostsalat Onsdag: Grove toast m salat Torsdag: Laksefilet m poteter, kokte gulrøtter og agurksalat Fredag: Hjemmelagde burgere m salat og grovt brød. Mulig båtpoteter til Lørdag: Gratinert løksuppe Søndag: Spise borte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest MyeMindre Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hvordan skal du spise borte når mamma og pappa er i London?? Tror kanskje du må lage søndagsmiddagen selv denne uka(skrekk og gru) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 da kan de ikke reise. Vi trenger jo søndagsmiddag! Jaja, kriseløsning får bli å finne noen andre å spise hos! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest MyeMindre Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Du får prøve å stanse dem! Godt det bare er pappa og ikke mamma som reiser til Madrid to uker etterpå, så får dere mat! God natt klem fra lillesøster som har skrekkelig vondt i halsen og feber! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rikke84 Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Gratulerer så mye med lappen! Deilig å slippe sykkelen nå som snøen er rett rundt hjørnet:) Ingen vektnedgang på meg heller desverre... 22.10: 61,5... Så hadde desverre gått opp:( Men, men.. jeg må ikke miste motet helt.. første mål er å komme under 60! Det skal jeg klare!!!! Meny for uka: Mandag: "hyrdepai"; hjemmelaget potetmos, karb.deig og grønnsaker gratinert i ovnen Tirsdag: orientalsk gryte m ris og grønnsaker Onsdag: finnbiff m poteter Torsdag: Laks m poteter Fredag: Taco Lørdag: ? Søndag: Svinestek lykke til i uka som kommer:) Du klarer helt sikkert målet ditt frem til konserten! heier på deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest MyeMindre Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Hei. Må bare få klage litt jeg, liker ikke å være syk altså! Ikke har jeg matlyst(iallefall ikke på sunne ting) og jeg har iallefall ikke energi til å gjøre noe anna enn å sitte i sofaen og glane på pc og tv!!! Skulle være på jobb i kveld, men det kan jeg jo iallefall ikke! I mårra er det hockeykamp - og dit skal jeg samma fiskebolle! Har forsåvidt blitt litt bedre, får iallefall puste og halsen er ikke så vond, men nesa renner, febern er her og hoster gjør jeg også! Men over til noe hyggeligere: Jeg skal ikke jobbe på søndag, så det hadde vært veldig koselig med besøk, kanskje jeg kan klare å finne på noe til søndagsmiddag også!! Ring eller send meg en melding da! Vi snakkes! Stor klem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest MyeMindre Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 HVOR ER DU????? Vet vel egentlig det - men synes du kan komme innom her altså! Du har bare å komme inn nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 denne uken også... Jaja, mål for denne uken er å få registrert alt! Har en tendens til å bli bortglemt. Hjalp jo ikke så mye at jeg ble sittende uten data på jobb for lunsj onsdag. Men har fått den tilbake nå. Regner med at det blir to økter på treningssenter denne uka, men skal se om tiden strekker til så jeg kanskje får til 3. PS: Ukesmeny kommer i løpet av dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest miamor Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Mandag: Fullkornsspagetti m kjøttsaus og salat Tirsdag: Laksefilet m poteter, agurksalat, kokte gulrøtter Onsdag: Kyllingfilet m bretagnesaus og fullkornsris Torsdag: Fiskeboller i karrisaus, kokte poteter og råkostsalat Fredag: Grove toast m ost/skinke salat Lørdag/ søndag- usikker hjemme alene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar