Gå til innhold

Lørdagslink 19.11. for 20-30 kg ned


Gjest xray
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt noen hektiske dager, og derfor ikke kunnet komme innom. Og hektiske dager for meg betyr ofte at det ikke går i matveien slik jeg vil, som denne gang... Blæh! Var ute og spiste med venninne torsdag. Var på indisk. Vet ikke hvordan det er med sausen og kcal der, men merket i allefall at jeg ble VELDIG METT av mindre enn før. Om ikke annet, så var det positivt for meg. Så hadde vi felleslunch på jobb i går, og når alle i avdelingen er med, føles det utrolig surt å skulle si nei, sitte med matpakken når de andre spiser "sammen", så slengte meg med på den. Det var salater av div sorter, men med oliven, fetaost, parmesan, oljer, (som allerede var lagt over salaten), pasta, loff, så det var ikke SUNNE salater. Avsluttet fredag med sofa og saltstenger, da jeg var utrolig sliten etter denne ukas strabaser, og ikke eide overskudd til elipsemaskinen, og saltstengene, ja de var nå bare der.... I tillegg ble det en Cider, drikker innmari sjeldent alkohol, så har faktisk ikke dårlig samvittighet for den, kan gå måneder mellom hver gang, så når jeg har lyst, har jeg lov til akkurat det. (Godt at jeg ikke har dårlig samvittighet for ALT jeg gjør som er "galt"!) Så jeg måtte snike på vekta nå i morges, og det var ikke noe hyggelig.... Håper at det noe av det er pga sen spising i går, og at Billy i dag og i morgen kan hjelpe meg ut av disse dårlige vanene og få vekta inn på rett "nummer" igjen.

 

Nei, nå føler jeg meg ikke mye høy i hatten, jeg som var så flink forrige uke!

 

Trinny; jeg ønsker å komme ned til 67 kg, fra startvekt på 84,5. Kan jo si at det er litt igjen, og det går jammen ikke overraskende fort heller. Er ikke så flink til å trene, for vært ute av det med trim i to år pga nakkeproblemer, og bare akkurat kommet igang, så prøver å ta det litt piano så nakken ikke får seg en "smell" igjen. Men jeg holder ut med 30 minutter på elipsen, og da er jeg totalt utslitt!

 

Håper dere andre kommer heldigere ut denne uka enn meg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp med hodet x-ray!! Det er tross alt mat du har spist og du ble fortere mett enn før og det er jo veldig positivt:) Mye av de salatene, oliven. og oljer er hjertevennelig og vi skal ha litt av disse matvarene også. Så har du antagelig brukt opp kosemerkene på dette. Hovedsaken er jo at vi ikke "koser" oss hver eneste dag, vi må unne oss litt ved slike sammenkomster( skjønner at nistepakken ikke fristet).

Men du jobber mye og er flink til å trimme også- det du skriver her viser jo det;)

Jeg har også vært "stillestående" i litt over 1år pga sykdom, og er i startfasen for trening igjen. Må pga sykdom starte forsiktig; da gjerne 5min sykkel, 10min gåtur osv. Jeg skal fra 126kg til ca 88kg og da er veien lang å gå:eek: (38kg). Her går det sakte også, men jeg falt litt av vognen 3-4dager og det viste seg fort; så litt selvforskyldt ja.

Men jeg har tatt meg i nakken igjen, holder meg ennå unna sukker og spiser 5-6 måltider om dagen, drikker vann og en 1/2l med lightbrus om kvelden. Går korte turer og tenker å trene kari jaqueson aerobic i dag (20Min). Jeg må holde meg helt unna søtsaker/saltsaker helt en periode, jeg overspiser av dette hvis det er i hus; så det går ikke:( Kosemerkene vet jeg ikke helt hva jeg skal bruke til- men finner vel noe..

Ha en fin lørdag folkens!

Trinny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring Trinny, det hjelper virkelig!! Har ikke kommet meg i treninga ennå, sittet foran dataen hele dagen pga jobb-oppgaver.... Frihelg liksom! pøh! Men nå er det lunch, planlegger ostesmørbrød, og skal se om jeg kan klare å få gjort det på en "mager" måte. HAr blitt litt mange timer siden mat, tida går for fort foran dataen, enten det er spennende eller ikek det man holder på med.

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har hatt en litt tøff uke, xray, og at trinny har gjordt en kjempejobb med å motivere deg i gang igjen! -Helt enig med trinny, du har iallefall spist mat! -De saltstengene burde kanskje vært lempet ut av huset sammen med min sjokolade, men du får heller ta ting i ditt eget tempo. Hvior høy er du egentlig xray? Jeg husker da jeg veide 67 kilo :( Da var jeg 14 år, og trente for å bli med på mitt første NM! -Det er blirr mye former på meg siden den tiden! Jeg er 1.80, og startet på 116, og skal ned til ca 80. 36 kilo, totalt, altså! -Har tatt 16 hittil, og har "bare" 20 igjen! -Jeg ser for meg at det blir maaaange GR-kurs fremover, først for å nå målet, så for å stabilisere meg. I allefall hvis jeg får gjennomslag for å starte opp ett barn til i løpet av neste år, for da blir det kurs som gravid + i amme tiden i tillegg! Regner med at det kommer til å ta ca 3 år før jeg er klar for å klare meg på egen hånd! -Tror jeg skal satse på å bli kursleder, sånn at jeg kommer litt billigere unna!

 

Årets første firma fest er overstått, og det gikk riktig bra, helt til desserten var over. (Det var reinsdyt til middag, creme brulee til dessert (satt av til kosemerker på forhånd) Etter dette ble det servert kaffe avec, (jeg kjørte, sparte mye der!), og sannelig serverte de store brett med luksus sjokolade konfekt biter til kaffen! -Der røyk alle planene mine om å ha full kontroll! Spiste 7 stykker, og to av dem snek jeg til meg på vei ut til dansegulvet etter at alle andre hadde sluttet å spise.. :(

 

Nåja, nå er det over, og dagen i dag har iallefall gått greit så langt! Tror ikke jeg ville gjort mye annerledes hvis jeg hadde visst om sjokoladen, (bortsett fra de to siste bitene!), men da hadde jeg vært forberedt, og hadde sluppet å få så dårlig samvittighet etterpå!

 

Lørdagskveld i dag, og det blir frukt, og Tine Smak sjokolade som kakao med kanel i! -Det er deilig kveldskos når halsen er sår!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke livet er lett i dag, nei. hvordan gårdet an å gå fra knallhumør og kjempe "stå på", til bånn i bøtta, og "dette klarer jeg aldri - hive innpå med masse dritt"??? Vel, får prøve å kvinne meg opp, ny dag i morgen, da SKAL det trenes (blitt sittende å jobbe ved pc'en i dag, hadde jobb som jeg MÅTTE gjøre. Har kikket gjennom min bok hvor jeg skriver opp alle mål, huff, blir helt motløs og så sinnsykt forbanna på meg selv, at jeg kaster bort så mye positivt ved å hive innpå dritt-mat! (Ikke bare saltstenger denne uka, blitt mye rart i dag, men resten av kvelden skal denne frøkna kun få vann!!!)

 

Camcam, jeg er 168 cm, så ikke så høy som deg :(. Tror nok at det er realistisk med 67 kg på den høyden. Hadde sikkert vært fint med 65 også, men har kraftig benbygning, og skal jeg klare å holde vekta, kan det være greit å være noe realistisk. Kanskje jeg også må nøye meg med 69. (Vil under 70, noe psykisk med de runde tallene, ikke sant, hehe :( !)

 

Vel, uansett er dette forumet godt å ha, greit å ha noen å fortelle om sine "synder", slik at det blir mer klargjort for meg selv også, og fint å få hjelp til å reise seg igjen etter de værste fallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort, og spist er spist! Hvis du klarer å legge det du har fått i deg bak deg, og starte på ny frisk igjen i kveld (eller i morgen), så er det ikke noen stor skade skjedd! -Lag en slagplan for morgendagen, og ta en kikke i speilet! Kan du se at du har gått ned litt? -I så fall, ros deg selv, og tenk på hvor mye ros du fortjener når du har nådd målet! Hvis dette virkelig er noe du vil, så er det ingen vei tilbake nå. -Vi er her for deg og oss selv, og vi sliter med de samme tingene, så da får vi klare dette sammen også!

 

Jeg er litt redd for å bli "fornøyd" før tiden.. familien og enkelte venner har begynt å kommentere at jeg er blitt så fin, og jeg ser stooor forskjell på 116kg og 100kg, men av erfaring vet jeg at jeg fremdeles ikke er 100% fornøyd ved 80. (Jeg vil ha 80 som øvre grense! -Fint rundt tall!) -Men det er vel engang sånn at kroppen forfaller med alderen, og den flate faste kroppen jeg hadde før kommer aldri tilbake! -Men ved 80kg ser jeg iallefall bra ut med klær! Men det gjør jeg vel nesten nå også?? Kanskje jeg må få manne min til å ta ett bilde igjen for en liten reality sjekk :(

 

Ha en fin helg xray, og ikke fall av lasset nå!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...