Gå til innhold

- 60 kg :)


Gjest Nikki78
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nådd - 60 kg og det føles så deilig.

Jeg lever igjen, og nyter det. Godt å endelig ikke bare eksistere.

 

Jeg har nådd en drøm jeg ikke trodde var mulig. For 1 år siden drømte jeg om en trivsels vekt jeg kunne nå. Og nå er jeg lenger nede enn den, og håper på noen få kg til føre jeg skal fjerne overflødig hud.

 

Livet er fantastisk!!!!

 

Stå på alle dere andre, dere vil nå deres mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fabelaktig og fantastisk, jeg finner ikke ord, dette er helt utrolig:):D:)

 

Takk for koselig hilsen på bloggen min, godt å vite at du er innom av og til.

 

Ikke tvil om at du gjorde det rette valget for en tid siden, dette er jo kjempe flott.

 

Gratulerer :)

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig glad jeg nå. Får enda mere motivasjon til å fortsette med omleggingen. Du har vært super flink. 60 kg da du helt utrolig bra. Gratulerer så masse

 

Klem Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare føye meg til en laaang rekke her og si gratulerer så utrolig mye! Du har vært fantastisk flink. Det motiverer oss andre til å holde ut hvis vi innimellom har lyst å gi opp, og tusen takk for det. Du har all grunn til å være stolt og glad. Håper du kommer oftere innom her.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle dere kort om min historie.

Jeg har vært en såkalt jo-jo slanker i maaaange år. Går ned 30 kg, opp 35 kg. Ned 20 kg, opp 25 kg. Så jeg har vel slanket meg tjukkere og tjukkere med årene.

1.september i fjor bestemte jeg meg for at nå er det for alvor slutt, nå vil jeg ikke være tjukk lenger. Jeg vil finne meg fine klær, jeg vil kunne pynte meg og attpåtil føle meg vel, jeg vil kunne begynne og spille fotball igjen og ikke minst få bedre HELSE.

Jeg begynte på Grete Roede kurs , som så mange ganger før.... Tok av 17 kg fra 1.september og frem til jul, og var kjempe fornøyd med det. Så kom "angsten" for å legge på seg igjen som så mange ganger før.

Så den 22.januar ble jeg Gastric bypass operert, de fjernet 95% av magesekken og 210 cm av tarmen. Fra operasjonen og frem til i dag har jeg tatt av 43 kg. Så tilsammen er da 60 kg borte, og jeg lever endelig et fullverdig liv føler jeg.

 

Jeg er både stolt og glad for mitt valg, og for de som tror det er en lettvint løsning så er det alt annet enn det. Det har vært opp turer og nedturer.

Men mest oppturer, og jeg må få si at helsegevinsten er stor. Nå går jeg i skog og mark, elsker å trene, shopper klær på salg, og føler meg 100 ganger bedre enn før.

Har mye løshud som skal fjernes i løpet av neste år, og håper da at jeg vil føle meg enda bedre og like kroppen min.

Jeg ser meg fortsatt som tjukk i speilet, og det er ikke moro. Man er jo ikke operert i hodet. Om jeg ikke legger om livsstilen og trimmer, vil jeg kunne legge på meg igjen.

Matinntaket bremser seg selv, og spiser jeg feil blir jeg dårlig. Så det er ikke vanskelig å holde seg i skinnet.

 

Nå lever jeg som folk flest, koser meg inni mellom uten dårlig samvittighet og trimmer flere ganger i uken.

 

Noe mere dere lurer på så bare spør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Hei,

 

Så flink du har vært, og er :D Sitter og smiler på tross av parasitter i vannet og få timer søvn i natt :)

 

Du er en stor inspirasjon. Litt nysgjerrig dog, selv om det kanskje er å gå over grensen for privatlivets fred, på operasjonen og slikt. Tror ikke det er veien for meg men lurer på hva som skal til for å få en, hva som er konsekvensene osv.....

 

Uansett, imponerende gjort, 60kg ned gjør deg tynn i mine øyne, uansett hvor du startet.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

 

Så flink du har vært, og er :D Sitter og smiler på tross av parasitter i vannet og få timer søvn i natt :)

 

Du er en stor inspirasjon. Litt nysgjerrig dog, selv om det kanskje er å gå over grensen for privatlivets fred, på operasjonen og slikt. Tror ikke det er veien for meg men lurer på hva som skal til for å få en, hva som er konsekvensene osv.....

 

Uansett, imponerende gjort, 60kg ned gjør deg tynn i mine øyne, uansett hvor du startet.

 

S[/quote']

For det første så må man ha en Bmi på 35 med tilleggssykdommer. Eller en Bmi på 40 . Jeg for min del hadde Bmi på 45 på det største. Det er ca 2 år ventetid i det offentlige. Jeg betalte operasjonen selv og fikk den utført på Aleris i Oslo.

 

Konsekvensene er jo som sagt over her, kan ikke spise feil mat, da bli man dårlig. Jeg tåler brød dårlig, holder meg unna. Kan ikke drikke melk lenger, da blir jeg skikkelig kvalm. Spiser jeg for mye søtt så får jeg dumping ( samme som føling hos diabetikere)

Ellers lever jeg ganske normalt, men sunn mat og trening er en del og livet og MÅ være det også for resten av livet. Men jeg har fått en god start og hjelp i operasjon:)

Kan jo si det sånn at jeg startet på 140 kg, og er i dag 80 kg. Kirurgen mener jeg vil havne på 75 føre plastikk operasjoner, og etter et sted rundt 71-72. Jeg drømte om å komme til 90 kg, så min drøm er blitt virkelighet !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Tusen takk for oppklaringer og svar. Veldig bra det har funket så godt for deg :D Håper resten også går bra og at det bare er solskinnsdager i vente :) (ja litt overoptimistisk må en være)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppklaringer og svar. Veldig bra det har funket så godt for deg :) Håper resten også går bra og at det bare er solskinnsdager i vente :) (ja litt overoptimistisk må en være)

 

S

 

Ja det har gått bra hittil å ser ingen grunn til å være pessimist.

Dette har funket bra, og jeg vet at det var eneste varige veien ut av overvekten.

Veldig få klarer å holde vekten over mange år ved å gå ned på vanlig måte. Da snakker jeg om de som skal ned 30,40, 50 , 60 kg osv.... Det er noe helt annet og slanke seg 15 kg enn å skulle ta av 60 kg som jeg har gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Takk for at du tar deg tid til å svare :) Jeg er skeptisk til det meste som innebærer kniv så håper jeg klarer det (over lang tid, er ennå bare 25) uten å måtte gå under kniven. Men er uansett imponerende gjort :) Du er en inspirasjon til oss alle. :)

 

Ha en fortreffelig helg :)

 

Hva tenker du når du ser mennesker som er slik du var?

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

nå ble jeg virkelig inspirert her! 60 kg? det er jo helt vilt, du har jo slanket bort en ekstra person fra kroppen din!

 

vær stolt av hva du har oppnådd. noen kan sikkert tenke at operasjon er en enkel vei ut, men som du sier så er det både oppturer og nedturer for de også og at du har klart og gå ned så mye sier at du har en sterk vilje og har greid å forandre vaner og virkelig gått inn for en ny livsstil! :)

 

jeg bare bøyer meg i støvet og sier til meg selv at har du klart 60, snart 65 kg så skal jeg klare mine 40-45 kg!

 

tusen takk for at du delte din historie med oss her inne, trenger slike solskinnshistorier! lykke til videre i din slanke og flotte tilværelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tar deg tid til å svare :) Jeg er skeptisk til det meste som innebærer kniv så håper jeg klarer det (over lang tid' date=' er ennå bare 25) uten å måtte gå under kniven. Men er uansett imponerende gjort :) Du er en inspirasjon til oss alle. :)

 

Ha en fortreffelig helg :)

 

Hva tenker du når du ser mennesker som er slik du var?

 

S[/quote']

 

Hva jeg tenker?

Jeg blir vel mere trist ved synet, fordi jeg virkelig vet hvordan det er å være så stor, vet hvor vanskelig det kan være.

Vet at de fleste virkelig ønsker å bli slankere, men ikke klarer.

Ønsker å "redde" de fra overvekten, om du skjønner.

Og jeg blir forbannet om noen kommenterer store mennesker, når jeg da sier at sånn så jeg ut for ett år siden, tror ingen meg .

Min ene kommentar da er :Tenk deg om før du kaster sånt ut av munnen!

Du vet aldri forhistorien til mennesker du ikke kjenner så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Takk for et veldig ærlig svar. Jeg håper dog personlig ingen syntes synd på meg om de ser meg, vil da heller forsvinne i bakgrunnen....

 

Tabloiddelen av meg har lyst til å se før og etter bilder :)

 

Takk igjen og ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et veldig ærlig svar. Jeg håper dog personlig ingen syntes synd på meg om de ser meg' date=' vil da heller forsvinne i bakgrunnen....

 

Tabloiddelen av meg har lyst til å se før og etter bilder :)

 

Takk igjen og ha en fin helg :)[/quote']

 

Er vel ikke det at folk syns synd på deg i den forstand, men vi vet hvordan det er....

Før og etter bilder kan du få se...men får ikke lagt det ut her.

Send meg evt mailadressen din:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Ja fikk de og jeg må virkelig si jeg er imponert. Du har jo blitt skikkelig lekker jo :) Alltid vært ei pen jente dog. Tusen takk for inspirerende bilder, gjør at jeg lurer på hva som gjemmer seg i mange. :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet du hva??? Jeg har sett så mange før og etter bilder av folk, og det er utrolig hvordan folk forandrer seg. Noen kan man jo virkelig ikke se at er de samme.

De gjemmer seg i en stor kropp og plutselig springer de ut i full blomst og blir vakrere enn noen sinne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...