Gå til innhold

Bare litt til, - igjen!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest Kikkelione

03.03: 59,7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

15.06: 61,7 kg, ikke målt midje

20.07: 61,0 kg, 68 cm i midjen

18.08: 61,7 kg, 68,5 cm i midjen

15.09: 63,9 kg , orker ikke måle midjen

13.10: 63,5 kg, driter i å måle midjen

***Så begynte jeg på nettkurs ***

30.10: 63,8 kg, 71 cm i midjen

05.11: 62,9 kg, ikke målt midje

12.11: 62,5 kg, ikke målt midje

 

Det går rette veien! ;) Fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Håper dere husker meg... Etter å ha lest og fulgt med på hvordan det går med dere, så synes jeg nesten at jeg må hilse på.

 

Begynner å bli lenge siden sist - snart et år, faktisk. Jeg ga meg vel omtrent da dere flyttet over på Hold vekten. Min begrunnelse da var at jeg heller ville gå ned enda litt, bare litt til, før jeg stabiliserte. Det ironiske er at det tydeligvis ble jeg som har holdt vekten...

 

Jeg veier nøyaktig det samme nå som jeg gjorde i januar. Trengte en pause fra Vektklubben og kaloriregistrering og det som hører med. Men i motsetning til dere, så har jeg ikke hatt noen problemer med å holde vekten. Det går liksom helt av seg selv. Jeg går vanskelig ned, men heldigvis også vanskelig opp.

 

I alle fall, når jeg fremdeles surrer rundt her inne, om enn i skjul, så er det jo fordi jeg fremdeles ikke er helt fornøyd med vekta mi. Jeg planla ikke å gi meg, det bare ble sånn. Og nå lurer jeg på om jeg skal henge meg på dere igjen... Jeg vet jo at flottere selvskap og oppfølging enn det dere kan gi, det kan jeg ikke få andre steder ;) Samtidig er jeg ikke sikker på om jeg er klar for å registrere og rapportere på regulær basis.

 

Uansett hva jeg gjør, så er det én ting jeg i hvert fall vil gjøre: Jeg vil utfordre deg, Kikkelione. Julemarsipanen er i butikkene igjen. Jeg setter datoen 21. desember som grensen for når jeg skal smake. Er du med? Og moving, så vidt jeg husker, var ikke marsipan din største last, men du har vel noe annet du kan sette inn i stedet for marsipanen. Hva sier du?

 

Vel, nå skriver jeg langt igjen, som i "gamle dager", jeg som egentlig bare ville si heisann og lykke til... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk at du som ikke har vært her har klart å være stabil ;) Ble veldig glad på dine vegne! Og ja, du er velkommen til å være med oss på tråden.

 

Jeg har jo mange laster, men har vel tenkt å ha som prosjekt å ha fokus på alle julebordene. Blir mange av de i år også! Skal legge på meg jernviljen og bare holde ut i forhold til alle fristelsene:D Har tenkt at jeg skal holde igjen ift alkohol i år, og kanskje kose meg mer med det jeg unner meg av mat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Har nå brukt å være inne her å lese litt av og til. Har selv vært litt aktiv å skrive en periode på "Ned over 40 kilo", men nå er jeg liksom litt i villrede hvor jeg passer inn og hvor jeg skal være.....??!?

 

Litt om meg; begynte på GR-kurs aug./sept. i fjor 2006 og gikk sammenhengende 5 kurs, frem til midten av juni 2007. Har tilsammen gått ned ca 35 kg og er veldig fornøyd og stolt av det. Men har planer om ca 8 kg til.......

 

Det som har skjedd etter jeg var ferdig med kursing, er at jeg har hatt 2 ferier der jeg har lagt litt på meg igjen, men har med en gang etterpå klart å gå ned de kiloene igjen.

 

Men den siste 1 1/2 mnd er jeg blitt bare mer og mer umotivert til å holde meg til litt lavere inntak, slik at jeg vil gå noe ned. Står liksom ganske i still, 0,6 kg opp en uke 0,6 ned neste uke, sånn omtrent.....

 

Jeg er blitt veldig veldig flink å trene, så det er det som gjør at vekta holder seg stabil, men jeg VIL jo ned de siste kiloene også..... Trenger motivasjon!

 

Eller.... det har jeg vel egentlig, skal gifte meg til våren og hadde jo vært supert å være i 'idealvekt' da! ;)

 

Tenkte at kanskje noe ukesrapportering her sammen med dere vil gi litt motivasjon til å gå ned noen kilo til før jula! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Jeg er litt nysgjerrig på disse ahaopplevelsene dine jeg. Kan du si litt mer?

 

Hei! Jeg har nevnt noen;

- jeg drikker litt for lite vann

- jeg spiser altfor lite grønnsaker

- jeg spiser for lite fisk

- jeg spiser generelt for lite varierte middager

- godterier og sjokolade koster flere kcal enn jeg liker å tenke på, ikke så rent lite heller!

- jeg spiser for mye mat, har god matlyst, kan godt være sunn mat det, altså

 

Dette blir veldig synlig for meg når jeg kommer inn i GR-opplegget igjen. Du har kanskje vært mer bevisst på det når du har ført i skjemaet her fast. Det har jo ikke jeg gjort.

 

Når dét er sagt, så har jeg jo ikke akkurat havnet helt utpå heller. Jeg er ikke mye over trivselsvekt, men geg er stolt av at jeg har tatt tak i meg selv så tidlig. Jeg stod i fare for å fortsette i samme tralten, med flere kilo på som resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Uansett hva jeg gjør' date=' så er det én ting jeg i hvert fall vil gjøre: Jeg vil utfordre deg, Kikkelione. Julemarsipanen er i butikkene igjen. Jeg setter datoen 21. desember som grensen for når jeg skal smake. Er du med? Og moving, så vidt jeg husker, var ikke marsipan din største last, men du har vel noe annet du kan sette inn i stedet for marsipanen. Hva sier du? [/quote']

 

Hei, og velkommen inn! Så flott at du klarer å holde deg. Jeg synes jeg var flink lenge.

 

Jeg tror jeg takker nei til utfordringen din, Lupi! Jeg har allerede smakt på marsipanen! :) Nå følger jeg kurs, og der jobber jeg med å finne tilbake til sunnere vaner. Jeg har tenkt å fortsette å kose meg med marsipan, men i så små doser at de kommer inn under et akseptabelt kcal-inntak, selv i kursperioden til 18. desember. Det er en utfordring, dét også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel utfordre meg selv da, når det gjelder julegodteriet! :)

 

Må si jeg er imponert over at du har begynt på kurs, Kikkelione. Var nok veldig smart! Ser at alle de punktene du har listet opp, gjelder meg i høyeste grad også.

 

Og moving, jeg husker jo det fra før, men de trimpoengene dine... Du er rå! Jeg blir helt matt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dato, kg, midje, trimpoeng

22/10, 68,0, 78,5, 21,6

29/10, 66,0, 78,0, 30,1

05/11, 65,2, 77,5, 22,7

12/11, 65,6, 77,0, 28,1

19/11, 65,4, 76,0, 26,1

 

Jeg hater disse pms-periodene. Har ligget på 1000 kcal under hele uka og vært superflink. Makan til drittresultater... henger ikke på greip.

 

Skulle ikke forundre meg om jeg går ned masse neste uke når vannet forsvinner.

 

Veldig lite motiverende, men må jo bare fortsette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, moving....

Men du er jo både lettere og smalere om midjen enn i forrige uke - det til tross for pms må da være et meget godt tegn?

 

Hold ut, så får du sikkert det resultatet du ønsker deg til neste uke. Sånn er det med meg i hvert fall, går veldig i rykk og napp, i hvert fall hvis jeg skal nedover.

 

Har begynt å veie meg på mandager igjen, jeg og, men glemte det idag. Om det er i orden for dere "gamle slitere", så vil jeg gjerne rapportere her inne med dere. Har bestemt meg nå for å prøve å komme de siste kiloene til livs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å veie meg på mandager igjen' date=' jeg og, men glemte det idag. Om det er i orden for dere "gamle slitere", så vil jeg gjerne rapportere her inne med dere. Har bestemt meg nå for å prøve å komme de siste kiloene til livs.[/quote']

 

Selvsagt er du velkommen :) Godt å ha noen å ta følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

03.03: 59,7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

15.06: 61,7 kg, ikke målt midje

20.07: 61,0 kg, 68 cm i midjen

18.08: 61,7 kg, 68,5 cm i midjen

15.09: 63,9 kg , orker ikke måle midjen

13.10: 63,5 kg, driter i å måle midjen

***Så begynte jeg på nettkurs ***

30.10: 63,8 kg, 71 cm i midjen

05.11: 62,9 kg, ikke målt midje

12.11: 62,5 kg, ikke målt midje

20.11: 62,3 kg, 68,5 i midjen

 

Joho, det går bra. Det går sakte, men sikkert ned, slik det skal. Et halvkilo i uka og til nå 2,5 cm i livet. Det kan jeg like.

 

Lykke til, både moving og Lupi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

NÅ er jeg rystet! Jeg kom "i skade" for å takke ja til to kjøpeboller med pålegg midt i middagstida i går. Brunost og hvit ost med kaviar. Godt og mettende. Da jeg kom hjem veide jeg opp ca det samme jeg hadde fått i meg. 650 kcal! Jeg kunne knapt la være å snakke om annet resten av kvelden. Her har vi en kalorityv. Jeg kan kjøpe et par boller rett som det er, og til og med si ja når de spør "vil du ikke ha 3? Det koster ...". Jeg ante ikke at det ble så ille! Jeg hadde neppe veid opp hvis jeg ikke gikk på kurs. Jaja, det ble middagsrasjon og vel så det i går!

 

Men ellers har jeg det fint! ;) Kose dere i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dato, kg, midje, trimpoeng

22/10, 68,0, 78,5, 21,6

29/10, 66,0, 78,0, 30,1

05/11, 65,2, 77,5, 22,7

12/11, 65,6, 77,0, 28,1

19/11, 65,4, 76,0, 26,1

26/11, 65,4, 76,0, 25,4

 

Dette liker jeg ikke, har hatt snitt kcal på ca 1800 (ganske jevnt hver dag) og så får jeg ikke mer enn dette?? I tillegg skulle jo det berømte vannet ha forsvunnet :S

 

hmpfr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Kikkelione, den bollesmellen har jeg også gått på. Husker "sjokket", jeg hadde nok spist litt mer enn to boller... Har ikke kjøpt noe særlig boller etter det, nei...

 

Til deg moving, kan jeg bare komme med egen erfaring: De gangene jg har gått ned, har det vært merkbar nedgang, men etter et par uker med stillstand, evt. litt opp... Kroppen er ingen maskin, som det så ofte blir påpekt her inne.

Håper du får se et lavere tall til neste uke.

 

Jeg gikk på vekta i morges, jeg også.

 

Min vekt forrige uke: 59,6 kg

Idag : 59,4 kg

 

Og 79 cm i midjen.

 

Det er jo bra, men jeg må innrømme at jeg ikke telt kalorier eller sanket trimpoeng i uken som er gått. Vekten min har vært på 59-tallet hele det siste året, et par hundre gram opp eller ned, men over 59,0 og under 60,0.

Målet mitt for denne uken skal derfor være å telle kalorier, ikke hver dag, men ha et par "kontrolldager" for å gradvis venne meg til at jeg må tenke litt annerledes hvis jeg vil NED i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke helt det her, men vekta viste - 0,9 kg i dag......-og dette med mindre trening enn vanlig pga forkjølelse, pluss et heftig julebord lørdag med god mat og MASSE god drikke..... Var iallefall et positivt resultat! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

03.03: 59,7 kg, 67 cm i midjen

24.03: 60.4 kg, 67,5 cm i midjen

19.04: 59,6 kg, 67,5 cm i midjen

18.05: 60,7 kg, 67 cm i midjen

15.06: 61,7 kg, ikke målt midje

20.07: 61,0 kg, 68 cm i midjen

18.08: 61,7 kg, 68,5 cm i midjen

15.09: 63,9 kg , orker ikke måle midjen

13.10: 63,5 kg, driter i å måle midjen

***Så begynte jeg på nettkurs ***

30.10: 63,8 kg, 71 cm i midjen

05.11: 62,9 kg, ikke målt midje

12.11: 62,5 kg, ikke målt midje

20.11: 62,3 kg, 68,5 cm i midjen

27.11: 62,3 kg, 68 cm i midjen

 

Tja, litt skuffet over manglende vektnedgang, men jeg har totalt gått ned 1,5 kg, 3 cm i midjen og 3 cm rundt rompa. Bra, det! Det viktigste er at jeg får mange påminninger om hvorfor det kan snike på seg noen hundregram som ender i kilo. Veldig nyttig påminning, selv om nedgangen er liten. Jeg måtte i alle fall få snudd det som var i ferd med å skje.

 

Dere andre har stått stille eller gått ned. Ingen har gått opp! Flinke jenter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to, men du har rett klikkelione- vi har ikke gått opp!

 

Lurer på hva det er med meg og grensen 65 kg. Kommer meg ikke under :) Det må være årets ønske til jul, å komme under 64 - hihi. (Sier jeg som lå på 61-63 i hele vår).

 

Har i det siste tenkt veldig på min bruk av GR opplegget. Har lurt veldig på om dette er riktig opplegg for meg. Opplever at jeg er misfornøyd, med vekten, men gir samtidig ikke meg selv ros for å faktisk være mye sterkere og i bedre form (hvor mye veier musklene mine?)! Føler at kanskje ikke GR passer for oss som trener veldig mye og som bare "vil justere litt". Hva synes dere?

 

Jeg vurderer å slippe taket, både på kcaltelling og trimpoengtelling, og bare leve sunt :D Lurer på hva som skjer da. Kanskje verdt å tenke på som et nyttårsforsett. "2008 skal jeg ikke slanke meg" ;)..

 

Jeg må tenke litt på det! Men på et eller annet tidspunkt må jeg jo slippe taket, og bare leve med kroppen min som den er. Har vært her inne i snart to år, bør jo kunne nok til å klare å leve selv. Det har vært en nyttig tid, men jeg må kanskje gå videre?

 

Stabiliseringsprosessen i vår fungerte åpenbart ikke på meg, kiloene snek seg gradvis på. Jeg må nok finne på noe annet... noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikkelione: Når jeg ser på de tallene dine etter kursstart, så tror jeg ikke du skal være så misfornøyd med 100 gram og en halvcentimeter ned denne uka! Du har jo hatt en utmerket nedgang hittil! Hvor lenge har du igjen av kurset forresten?

 

Og moving: Du har nok et poeng, kan hende du har veldig godt av å slippe litt taket i Grete Roede. Slik jeg har forstått det, så registrerer du fremdeles alt av kalorier og trimpoeng, eller hva? Ut i fra det du skriver, så virker det i hvert fall som tanken på å "slippe" frister deg, og da bør du absolutt vurdere det, i alle fall. Jeg selv hadde jo nesten et års "pause", det var veldig bra for mitt vedkommende, det gjorde godt å ikke tenke kalorier hele tiden, men leve "normalt". Vi har jo nok kunnskaper etterhvert til å kunne velge fornuftig i hverdagen, og ikke la ting skli ut, selv om vi ikke har den fulle oversikten.

Ser forresten at du har to-årsjubileum i dag :)

Men hva du bør gjøre siden stabiliseringsprosessen ikke fungerte, det vet jeg virkelig ikke. Skulle selvsagt ønske jeg var ekspert på området, men det er jeg ikke :D

Har du vurdert et Hold vekten-kurs? Men det er klart, da er vi jo fremdeles i GR-opplegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jubileum :D Hipp hurra ?!?

 

Vel, det jeg savner hos GR er at det er tilpasset mer de som trener veldig mye. Føler ikke at GR formelen og anbefalingene i stor nok grad passer de som har mye muskler og som har en annen forbrenning (jeg er jo ganske langt over 7 trimpoeng i uka).

 

Du kommenterer at jeg fortsatt registrerer alt, og ja det stemmer. Jeg har prøvd å slippe taket et par ganger, det har da vært i tilknytning til ferie og jeg har gått opp i vekt. Nå registrerte jeg mye i sommerferien i år, og ja jeg gikk opp i vekt da også. Det er noe med meg og ferier!

 

Men det frister å prøve å slippe taket på kcaltellingen, og kanskje også veie og måle meg mer sjelden (feks en gang i mnd).

 

Jeg er ute etter mer kunnskap om høy forbrenning og det å holde vekten. Har tenkt på å ta en analyse, men vet ikke helt hvor. Jeg har aldri testet fettprosent, og muskelsammensetning og er ærlig talt litt nysgjerrig på det.

 

Ser at Sats har et konsept, men vet ikke om det er helt for meg. Har dere noen tips? På konsepter, hvor jeg kan få gjort det og hva det koster??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du sier, moving.

 

Trener du på Sats vanligvis? Det går jo an å snakke med dem og høre litt om hva de tilbyr, og om det kunne passe for deg. Evt kan du jo ta deg en tur rundt på forskjellige treningssentre og undersøke hva som tilbys av opplegg. De har ofte veldig kompetente mennesker på disse sentrene, det går jo an å forhøre seg i hvertfall?

 

Ellers har jeg ikke noen tips å komme med, dessverre. Med mine 7 ukentlige trimpoeng, er jeg nok langt unna din situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...