Gå til innhold

Hjelp! kan ikke trene...


Gjest jubalong

Anbefalte innlegg

Hei

Det er så mange gode tråder her, men jeg føler meg ikke helt hjemme, ettersom de fleste fokuserer mye på trening.

Er det noen der ute som har samme problem som meg. jeg kan ikke trene noe særlig pga vonde ben (uten å gå i detalj). Det går bedre i perioder og da får jeg både trent og gått tur, men akkurat nå er det ille og dermed får jeg et veldig lavt aktivitetsnivå og mindre mat:( Jeg må ned i vekt for helsens skyld og for å beholde jobben. Er nå 81.8 kilo og har tatt av nesten ni kilo siden sommeren, men jeg skal ned til 63 innen skolestart 2008. Det er jo kjempevanskelig uten trim:( Tror ikke jeg får særlig mange trimpoeng av å strikke, se på tv og lese bøker. Har prøvd svømming og litt styrketrening og det fungerer greit.

 

Noen som har det slik? Kanskje vi kan støtte hverandre? Er det noen som har lure tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

Hei,

 

Først må jeg si at du er tøff som klarer å holde både motet og psyken oppe, og har klart å slanke av deg 9 kg! Det er masse!! Hatten av for deg! :-)

 

Jeg har ikke samme problem som deg, men jeg håper jeg kan gi noen tips til trening uten å måtte gå..

Som du nevnte, er jo svømming en glimrende aktivitet! Det er jo mye bedre enn å gå! Ved å svømme, eller bevege deg i vann, bruker du flere deler av kroppen enn hvis du går. Har du hørt om vannaerobic? Eller vannjogg? Kan det være noe da? Det er mindre belastende.

Ellers vet jeg ikke helt om jeg kan anbefale å sykle innendørs? På spinning eller ergometersykkel?

Oppsøker du et seriøst treningsstudio, har de helt sikkert opplegg som passer for deg, og har de ikke det, får du hjelp til å sette det opp.

 

Hvis du ikke kan bevege deg mye, kan kanskje Bailine være et alternativ? Da ligger du bare på en benk og får elektriske impulser. Dette er effektivt for figuren, men jeg er ikke sikker på hele effekten. Du kan jo prøve!! :-)

 

Jeg håper du fikk noen tips her! Lykke til videre! Dette greier du!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming er nok tingen for meg.Sykle kan jeg nemlig heller ikke. Trener på sats, men har foreløpig ikke vært på vanntreningen. De hadde heller ikke særlig mye å tilby meg, jeg må bare finne ut selv hva jeg kan gjøre og har fått et program som ikke belaster bena, men jeg må jo varme opp først. I dag har jeg svømt aktivt 20 min og det ga jammen 1.2 trimpoeng:) Har tenkt å prøve meg på Pilates igjen på søndag, det er jo ganske rolig trening.

 

Bailine er sikkert greit hvis man skal inn i mål, men jeg må ned i vekt også pga belastningen på bena. Dessuten skal man visst både trimme daglig og følge en spesiell diett når man går på Bailine... og det koster masse penger:(

 

Men jeg er kjempemotivert og tror jeg snart skal bli bra. Gleder meg veldig til å bli sprek og slank:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Så flott at du har funnet en aktivitet som passer for deg! Det er jo kjempebra! :-) Svømming er noe av det beste man kan gjøre for kroppen, det er liten belastning og så bruker man alle muskelgruppene! Kjempebra!!

 

Bailine er kjempedyrt, ja! Ikke akkurat noe man kan holde på med i lengden..

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten. Veide meg i dag og hadde gått opp 0.2 kilo siden mandag.Det ser ut til at jeg må spise enda mindre. Må kanskje ligge ned mot 1300 kcal, ikke på rundt 14-1600, som jeg gjør nå. Ja, ja jeg kjemper tappert:) Har vært og lest på tråden din, hopeful, og du har jo holdt på litt lenger enn meg. Har du hatt et bra resultat til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Nei, jeg er ikke fornøyd med vektnedgangen, men jeg har ikke hatt det riktige fokuset på kosthold og trening under de to kursene jeg har gått. Hos oss er det en del andre problemer som gjør hverdagen tung og vanskelig. Det er ikke alltid det passer å sette seg selv først :-) Men, jeg kjemper også tappert. Har igjen 14 kg til mål, så jeg kommer til å holde på en god stund til! hehe..

 

Vi klarer det nok, begge to, men det kan ta litt lenger tid enn vi først trodde! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...på den annen side sier vi så ofte "tiden går så fort..." Og hva er et år egentlig? Plutselig kan man ikke huske om ting skjedde for ett eller to år siden. Sånn tenker jeg litt nå, for jeg har satt av ett år til å slanke meg (og så skal jeg jo selvsagt hodle vekten:)).

 

Det er veldig greit hvis det ikke kommer noe annet "i veien" når man slanker seg, men slik er jo ikke livet! Og når man har lett for å bli overvektig, må man faktisk passe seg resten av livet og da kan man jo ikke regne med at det ikke kommer noe i veien...

 

I dag har jeg hatt en dårlig dag. Spiste altfor mye til lunsj og siden jeg prøver meg på meny 1 så har jeg nesten ikke mer å gå på i dag... tror nok ikke det går. Vel jeg snudde på vei inn i kiosken, fordi jeg bestemte meg for å ikke skeie ut med sjokolade (når ting først var så gale) så det var jo en liten seier.. ja ja prøver igjen i morgen, blir nok nærmere 1500 kcal i dag... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! Jeg forstår deg kjempegodt. Jeg sliter selv med bekkenløsning og det er fryktelig lite trening jeg kan gjøre. Jeg er så heldig at jeg kan gå tureer, men jeg kan ikke svømme eller trene helsestudio. Har akkurat gått en periode hos napparapat og homeopat og fått bekkenet plass. Så tok jeg en treningstime og der var bekkenet ute igjen. Da hadde holdt seg i en mnd. Så det blir nok lite trening for meg.

Men.....jeg har nå akkurat fulført et Grethe Roede kurs og holder på med nr 2. På første kurset gikk jeg ned 10.5 kilo og har nå gått ned 11.5 kilo og jeg trener ikke mye. Jeg prøver å leve en aktiv hverdag (ikke noe problem jeg har 2 små barn) og jobber 100 %. Så jeg beveger meg nok mer enn deg, det ser jeg. Men... det som har fungert på meg er at jeg passer på å spise hver 2. time. Det holder forbreningen oppe. Prøv å finne ut noen mellommåltider som ikke er kaloririke (frukt, potetlomper med salat og kokt skinke ol). Ved å spise opp, er som å fyre i ovnen - putt noe inn ofte ellers slokker den.

Ellers kan jeg anbefalle å gå på kurs hvis du ikke gjør det. Der får du kjempefin veiledning som passer for deg og din livsituasjon :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg skjønner jo at ikke alle kan trene, men det bare føles sånn når jeg sitter her dag etter dag:( Er sykemeldt siden jeg har et aktivt yrke og bruker bena hele tiden på jobben. Har også 2 barn, men får ikke fulgt dem opp slik jeg ønsker, De lider ingen nød, altså, men jeg kan ikke gå på tur med dem eller på Akvariet f.eks.

 

Jeg må nok bruke litt tid på å finne ut av dette. meny 1 er veldig lite mat og ikke noen kvelds eller mellommåltid... man må spare kalorier fra de andre måltidene og melkerasjonen og fruktrasjonen. Det er litt heftig å gå fra meny 3 til meny 1. Jeg fulgte ikke meny 3 slavisk, men syntes jo at middagsporsjonene der var veldig bra:)

 

men nå er det sånn at jeg har bestemt meg for dette her, så jeg skal nok klare det. Jeg er akkurat mellom kurs 1 og 2. Gikk ned 6.6 på kurs 1 + 2 kg før kurset. Fikk ikke trent så mye da heller, men gikk tur hver dag, jobbet litt og lå ikke på sofaen støtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er godt det er kjempedårlig vær ute. ville vært forferdelig å være inne når solen skinner og alle andre er ute og går tur og koser seg.

 

holder fortsatt motivasjonen oppe og klarer å holde meg til meny 1, men har lyst på mer mat... har heldigvis ikke lyst på godteri, da:)

 

har tenkt på at det er gøyere å slanke seg når man får trimmet. for det er jo herlig å komme hjem etter en god tur og tenke at "nå kom jeg meg ut, nå klarte jeg å ta det riktige valget". selvfølelsen blir bedre:) dessuten føler man at man slanker seg når man får pulsen opp litt og musklene blir varme og man blir svett!

 

selv om jeg har samme underskudd i energiregnskapet mitt nå som når jeg er frisk. så føles det ikke positivt. er mindre glad, på en måte. føler at slankingen blir tvang og ikke noe jeg gleder meg over... alle vet jo at det er positivt å trene både for psyken og kroppen.

 

så, til alle dere som sliter med å komme dere ut døren; kom igjen! tenk om du ikke kunne gå ut? når du er ferdig med trimmen kan du late deg på sofaen med god samvuttighet, hvis du vil...

 

klem jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg leser innlegget ditt. Leste det ikke før nå, og nå er det for sent å gå. Sliter selv med dårlige ben fordi jeg har brukket ankelen for noen år siden, men det er ikke verre enn at jeg kan gå tur. Trener også på helsestudio. Problemet der er at når jeg sykler dovner bena bort. Men jeg skal ikke klage. Er frisk som en fisk ellers. Nei, jeg må se å komme meg ut de dagene jeg ikke er i helsestudio.

Sender en takk til deg for denne tankevekkeren

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en hilsen på din egen tråd, med utgangspunkt i mitt spørsmål og ditt svar på hyfsans tråd.

 

Takk for hyggelig og optimistisk svar på nærgående og litt "besser-wisser"-innlegg fra meg. Det var ikke meningen, for du har såvisst nok problemer fra før. Og prøvd mye har du også. Håper at disse nye greiene du prøver vil hjelpe deg. Du har jo gått ned mye i vekt selv om du ikke får trent, så det betyr at du må være ekstra flink med dietten.

Godt gjort, ettersom du da må leve på færre kalorier og blir mer sulten.

Jeg vil bare ønske deg lykke til, jubalong, og kommer til å følge deg videre på tråden din.

God veiing! Vi høres,

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte ikke at du var nærgående og "besser-wisser":) du kunne jo ikke vite hva jeg slet med. jeg har jo ikke fortalt noe om det. og vondt i bena kan jo være så mangt. så ikke tenk på det. hyggelig at du vil følge med:)

 

god uke til deg og alle andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0.8 denne uken. kun 2 trimpoeng, men fornøyd siden jeg vet hvorfor...

Begynner på kurs 2 hos grete roede i dag. Håper å gå ned 5 kilo på dette kurset, da er jeg 76 til jul.

 

Mål for kommende uke. 1) svømme og trene styrke to ganger- 4 trimpoeng 2) holde meg til 1300 kcal per dag, hele uken. 3) spare alle kosemerkene til lørdag for da skal jeg i bursdag

 

Er motivert, men litt sulten...

 

Jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang, jubalong, du er virkelig flink! Og du får til trening på din egen måte, selv om det er vanskelig. Jeg blir stadig imponert over all viljestyrken her inne. Det å kjenne din historie og så se hva du får til, gir meg et ekstra puff med egen trening og diett.

Kos deg - kålråbien er forresten fin nå om høsten og kan spises innimellom uten tanke på kalorier -

og lykke til videre.

 

klem

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse siste dagene har jeg hatt det litt bedre. har ikke helt klart å si det høyt for jeg vet jo at det varierer. men det er lov å håpe når man ikke har hatt kjempevondt siden lørdag...

 

i går startet jeg på mitt 2. kurs og det var en fornøyelse. hadde gått ned 1.4 på den vekten der, og alle syntes det var bra mellom to kurs! er veldig fornøyd

 

kikket på bilder av meg selv fra sommerferien og skrekk og gru! selv om jeg ser i speilet at jeg har slanket meg var det ille å se at jeg virkelog gikk rundt og så sånn ut. ALDRI MERE. neste sommer skal jeg være slank:)

 

har vært hos ortoped i dag som kunne bekrefte at sykdommen min er svært vanskelig å gjøre noe med, men operasjon blir det ihvertfall ikke. skal begynne med nattskinner dvs at jeg må sove med føttene i strekk:( har jo brukt innleggssåler lenge, men må prøve noe mer... sukk... gruer meg. dessuten ville han utrede meg mer med både røntgen og MR. og han kunne bekrefte at vanligvis ble man bedre ved vektreduksjon, men han hadde stor forståelse for at det var vanskelig nå. men jeg skal nå klare det for det, jeg:)

 

nå har jeg spist en kjempestor salat til lunsj og snart stikker jeg på svømming:)

blir bra med trimpoeng av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang. Og for en viljestyrke du har, hadde jeg hatt en hatt ville jeg tatt den av for deg ;)

 

Min datter og jeg trimmer i kjelleren hver kveld, fikk nettopp telefon om at nå ville hun øke trimmen litt fra i kveld. Hjelpe meg, enten tar hun livet av meg, eller så får hun en slank og fin mor innen sommeren, satser på det siste :D

 

Ha en flott dag videre, håper bedringer fortsetter :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine resultater, jubalong, 1,4 kg ned i en mellom-kurs-uke er superflott!

Du er jo på god vei til å nå målet ditt, enten det nå er str 42 eller noe annet!

Jeg følger deg videre!

resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring:)

 

I dag er jeg så motivert. Det er så gøy de dagene det er sånn. Tenk at man får 1.3 trimpoeng for å svømme i 20 min. Det er bra, men det er jo slitsomt også. Bassenget på sats er dessuten veldig varmt...puh...

 

Var på besøk hos min mor i dag. Hun er en god støttespiller for meg, men glemmer seg lett. Er av den gamle skolen, "må bare spise..." " forsyn deg, nå..." men det verste var at hun kom trekkende med karameller til kaffen, riktignok bare to stk, men... jeg takket selvsagt nei!?! Helt utrolig! enda hun har spandert kurs 2 på meg og sponset kurs 1, ja, ja jeg fikk nå vist litt karakter da. Hadde sikkert ikke gjort noe om jeg hadde tatt de to karamellene, men er så redd for å rase ut på igjen. Er man på avvenning så er man på avvenning:)

 

i dag har jeg spist 1350 kcal og det er ok for meg nå, men kanskje jeg unner meg en lett suppe til (sen)kvelds siden jeg har trent i dag

 

Jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger innom med en hilsen til deg, jeg. så bra vektnedgang! helt supert dette. og moren din med karamellene. jeg må nesten smile litt, vet ikke hvor gammel din mor er men noen lever fremdeles i den villfarelsen av at det MÅ serveres noe til kaffen. kun kaffe er liksom ikke godt nok. min mor var sånn, men hun døde forholdsvis ung og har vært borte i mange år.

 

good for you, at du takket nei. om du gidder kan du lese boken "sukkerbomben" av en svensk forfatter. hun skriver om sukkeravhengighet, jeg har skummet den og en del kjente jeg meg igjen i. stå på videre, nå er du godt i gang. og fortsatt god bedring med bena dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med din mor... min mor er 74 og har slanket seg en gang i 1972. da hadde hun fått sitt fjerde barn. hun levde på sultegrensen, spiste kokt kål og drakk masse buljong. fortsatt snakker hun om den gangen, og prøver å motivere meg ved det. og hun tenker jo helt feil i forhold til mat, trim og vetreduksjon. tror fortsatt det er viktigest å spise minst mulig. samtidig som hun i neste øyeblikk tilbyr noe godt. jeg kan le av det nå ,men vi har hatt mange dikusjoner...

 

for øvrig slanket hun seg 13 kilo på 5 mndr og holdt seg slank helt til overgangsalderen. så det gikk jo bra det også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen ganger er det det greieste ikke å diskutere saker & ting for mye... :) så lenge dere blir enige, så må det være greit.

 

jeg har ei gammel tante, og jeg må faktisk be henne hit istedet for å reise til henne. hun setter frem alt som tenkes kan av sukkerbomber, fra is til boller og sjokolade. og nøder og nøder og nøder. har hendt at jeg har mistet kontrollen under besøk hos henne, fordi sukkeret har trigget behov for enda mer sukker. så jeg må be henne til meg, for da styrer jeg selv hva jeg vil servere. og ikke minst: jeg styrer inntaket :)

 

ja, det var leit med mamma - hun fikk kreft og døde ganske raskt etter at kreften var oppdaget. full spredning, dessverre. over 20 år siden det nå. så rart at tiden går så fort. man klarer det meste når man må....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg hatt en kjempedårlig dag. kjørte i bilkø i 2.5 time(!) i går og det var ikke bra for føttene mine:( så i dag har jeg hatt vondt, gjort minst mulig og gremmet meg over at jeg ikke blir bedre...

 

lett for å bli sugen på noe godt, men har ikke lyst på godteri. har derimot spist dobbel fruktrasjon... ja, ja har fortsatt noen kcal å gå på...

 

men jeg er merkelig nok fortsatt motivert og ikke snakk om å skeie ut. holder meg til 1300 - 1400 kcal og det går greit, men det er ikke mye slingringsmonn, nei... ikke et gram for mye brød og kun magre og sunne pålegg

 

ja,ja i morgen får jeg prøve meg på svømming. hvis bena vil ut å gå.. må jo tross alt gå noen hundre meter og kjøre bil, og det liker de ikke

 

ha en fin kveld. nå begynner "forbrytelsen" på nrk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

har du prøvd/ har muligheten til å prøve sånn vibrasjonstrening? tror de har det på noen treningssenter. slik jeg har forstått det så står, sitter eller ligger du på den og skal visst være ganske effektiv...kan også brukes til massasje...er det Vibroplate det heter?

 

kanskje du kan trene med sånn stor gymball? evt bare sitte på den i stedet for i sofaen..byggeropp balansemusklene...

 

eller drive med styrketrening for overkroppen...

 

slyngetrening..?

 

vet ikke om du kan gjøre noe av dette men skrev bare det som falt meg inn. :) synes du er tapper og tar hatten av for det du har oppnådd hittil. du er en fighter!! lykke til videre

 

hilsen may

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke tenkt på sånn vibrasjonstrening. ball har jeg, men har ikke helt fått det til enda, slyngetrening? må man til fysioterapeut da? jeg driver litt styrketrening, trener også bena, men ikke slik at det belaster føttene. tenkte å ta meg en runde i styrkerommet på sats etter svømmingen i morgen.

men vibrasjonstrening er kanskje dyrt,det? jeg betaler jo allerede for å trene på sats, så akkurat det blir jo også et økonomisk spørsmål men det er absolutt verdt å vurdere... hm... nå fikk jeg noe å tenke på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...