Gå til innhold

Søndagslinken 20.11 for 20-30 kg ned


Gjest xray
 Share

Anbefalte innlegg

Morn, morn. Takk for massiv støtte i går, utrolig hvor mye noen støttende ord på pc-skjermen hjelper når livet ser ut som svartest! og ord fra folk man ikke kjenner en gang! Rart, men veldig bra.

 

Klarte meg med vann resten av kvelden i går, og i dag blir det 55 minutter trening med Billy etter en times pause etter frokost. Deretter skal jeg belønne meg med et "spa-bad" (i vanlig bad), fylt med masse lavendel badesalt og litt "spa wisdom" badeolje fra Body Shop. Lukter kjempegodt, og veldig fint for tørr vinterhud. (Tror det blir en knall blanding med de to luktene, hehe!) Hvorfor belønne meg selv? Jo, fordi jeg tror jeg har kommet meg ut av den "deppa" tenkingen jeg hadde i går, og ser fremover igjen, og er klar for nye tak, på samme gode måte som sist uke!!! Ingen dyr belønning, men deilig og avslappende etter teningen. Og belønninger trenger jo ikke koste noe! :(

 

Skjønner at jeg ikke har så godt av å komme bort fra rutinen med å skrive og planlegge dagskosten. Klarer ikke å holde helt styr da, og blir så innmari skuffet over meg selv og nesten deppa. Har store krav til meg selv når det gjelder alt her i livet, (jobb, familie, venner, oppgaver jeg får generelt), og jeg fixer alt, har stålkontroll - BORTSETT fra når det gjelder den maten. Var også usedvanlig flink til å trene da jeg gjorde det før nakkeskaden, og vet nøyaktig hva kroppen min tåler av div vekt og øvelser. Hadde "privat" trener en gang, og hun var svært imponert over hvor enorm kontroll jeg hadde på hva jeg klarte, og hvor mye jeg presset meg selv. Men når det gjelder maten, nei da bare flyter det.... Er det ikke merkelig??? Skjønner ikke hvorfor det er slik. Det finnes antakelig en psykologisk forklaring på det, og hvis noen har den, er jeg interessert i å høre.

 

Det følgende året har jeg som plan å komme inn i et spise-/mat mønster hvor jeg blir "kjent" med hva og hvor mye jeg kan spise, og få dette som en rutine, tror det er det eneste som kan hjelpe meg ned i vekt, og stabilisere meg der. Jeg tåler rett og slett ikke store utskeielser... Den kroppen og det hodet, merkelige greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du har kommet over den verste kneika (denne gangen?), og at du har fått trimmet litt! -Det har ikke jeg, men jeg er sjelden særlig flink med trim i helgen.. Har nettopp stått opp, siden knøttet er hos foreldrene min i natt! Vanvittig deilig å sove til man våkner av seg selv for en gang skyld!

 

Jeg avsluttet kvelden i går med noen skiver julekake med brunost.. Neppe den beste innhentingen etter julebord jeg har hatt, men jeg har fremdeles rimelig kontroll og føler ikke at jeg har sprukket. Jeg har dessverre ikke full kontroll på noe i livet for tiden, selv om vi jobber hardt for å få inn rutiner. Ting forandrer seg så mye når man plutselig har en liten en, og skal jobbe 100 % i tillegg, men for å være helt ærlig har jeg egentlig aldri vært så veldig gjennomført på hverken utdanning, familie eller jobb. -Det eneste jeg har vært 100% på tidligere var trening, trening og enda flere måter å trene på! Savner av og til den følelsen av å være veldig fornøyd med meg selv, men jeg kjenner litt av den nå når jeg har oppnådd -16kg. -Kanskje den vil være helt tilbake når jeg når 80? Tør ikke håpe, for da blir jeg bare skuffet. Forrige gang jeg veide 80 trodde jeg at jeg endelig skulle passe inn i klær på H&M og andre butikker, men sannheten er at jeg er altfor bred, både over skuldre og over brystet, til å passe inn i noen andre antrekk enn stretch selv når jeg er slank. -Dermed mistet jeg helt motivasjonen, og gikk opp igjen! Følte at det ikke var noen vits i å være slank når jeg fremdeles måtte kjøpe klær i dyre forretninger. Denne gangen er jeg forberedt på dette. Ingen falske forhåpninger, ingen skuffelser. Det eneste som kanskje kan hjelpe er hvis jeg tar en brystreduksjon etter at vi har fått de 2 barna vi vil ha.. Først vekt ned, så barn/amming, og deretter brystreduksjon, og etter det; kanskje kunne kjøpe min første bluse på 20 år! Ambisjoner :(

 

Ha en fin søndag xray og andre som kommer innom!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

En deilig søndagsmorgen med lang frokost og kaffe i sofakroken:) Det er kos det! Jeg skal sette meg på sykkelen å varme opp på den 5 min, før jeg skal prøve meg på power of pilates. Så skal jeg som deg x-ray ha en liten spa-opplevelse; med fotbad, maske, hårkur.. Skulle ønske jeg hadde badekar. Men skal nok kose meg for det:p

Gleder meg også til å kunne handle i vanlige butikker igjen, hittil har det gått mye i hm på nett; der de har str til 50- (selv om det er for lite over enkelte områder). Har printet ut kroppsmål som man ca har på de forskjellige størrelsene og ser at den er mange cm jeg må inn. Problemområdet mitt; de største er magen- skikkelig stor og valkete:( Er redd for hengemage når jeg går ned i vekt; Noen som har gode råd?

 

Ellers er det slankekrigen ikveld, det blir spennende å se de etter disse mnd. Jeg holder en knapp på danske pernille som vinner, hun er den eneste som ikke er synlig i noen av "reklamene". Ja,ja vi får se.. Flinke har de vært!

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også se slankekrigen, syns de har vært kjempeflinke, selv om det hjelper mye med personlige trenere, og bo på et sted hvor trening, kosthold og livsstil er i fkus fra morgen til kveld.. Håper det begynner ny runde snart, blir veldig motivert av det, selv om man går fortere ned den første tiden, jo mer man har å "dra på".

 

Trinny, hvor har du fått printet ut de cm mål for kroppen?? Og standardmål; hva er nå egentlig det, dere? Det er vel ikke så mange som er "standard" kan jeg tenke meg.

Nå har jeg trent med Billy og forbrent 35 kcal. Syns jeg gjorde det rimelig bra, selv om jeg ikke klarer alt fullt ut ennå. det viktigste er at jeg bruker kroppen rett, og får forbrent litt energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg printet de ut fra hennes/maurits sin side eller ellos sin. Husker ikke helt:( De målene er bare en slags veiledning; ikke til å følge slavisk. Mest av alt siden jeg hele tiden endte opp med feil/for liten str.

 

Nå har jeg prøvd meg på pilates, får det ikke helt til.. Tror jeg er veldig svak i magen; og glemmer å puste osv. Men får bare forsøke igjen, så kommer det nok etterhvert:)

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trinny; Pilates syns jeg er litt vanskelig i starten, men fant ut at det var viktig å slappe av i pusten, og øvelsene kommer seg etterhvert. Utrolig hvor akrobatisk man kan bli etter noen ganger!

 

Tror jeg nå har en fin blanding av trim; Billy - som er mer type aerobic - tar i alle muskler, helt støl etter trening med han, Pilates (Winsor), og Elipsemaskinen. vet ikke om elipsemaskinen tar så godt på magemusklene, men i så fall tar pilates og Billy mer enn nok der :) jeg får trent både kondisjon, holdning, styrke, balanse og styrke, så er godt fornøyd med utvalget! Dessuten kan jeg gjøre alt hjemme, uten å føle meg utilpass fordi jeg blir gjennomvåt av svette og knallrød i ansiktet. Og jeg sparer tid til og fra treningssenteret. Nå gjelder det bare å bli flinkere med å gå turer, jeg har jo godt av frisk luft også! Jeg venter i spenning på at treningsavhengigheten tar meg; det blir en del lettere å trene hvis man føler at man virkelig MÅ for kroppens og psykens del, og har vanvittig lyst i tillegg. (Lyst har jeg nå også, men sofaen er fortsatt god å sitte i. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har syndet nok en gang, tror jeg har stappet i meg alt det søte jeg kunne finne i huset i dag. Er det mulig, super motivert den ene dagen å så helt på tryne neste dag. Blæ, er flau av meg selv.....

Men i mårå er atter en ny dag skal starte med blanke ark da.

Tror jeg må skrive og planlegge nøye både mat og trening, ellers kommer jeg bare utav det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på dagene mine at jeg ligger over med kalorier på nesten alle dagene. Har en dag nede i 1550kalorier, men ellers ligger jeg godt over 1600 og helt oppe i 2100 en av dagene.. Dette blir neppe en veldig god uke på vekta, men heldigvis er det hverdager igjen fra i morgen, og da får jeg legge inn litt trim og holde meg helt unna alt det ekstra. Har hatt en boks med vaniljeis i fryseren hele uka, og i går var den endelig tom! -Og i dag spiste vi middag hos mine foreldre, og fikk servert; vaniljeis wil dessert! Da har jeg altså spist is hele uka, unntatt den dagen jeg spiste creme brulee og sjokolade.. Kjenner på kroppen at dette ikke er bra, så jeg må være strengere med meg selv fremover! Har gått ned hver uke siden jeg startet, og jeg vil ikke ødelegge den fine statestikken!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil først takke Camcam som ønsket meg velkommen inn hit.

Jeg er en mann på 33 år som helt siden jeg var liten har vært overvektig, jeg fikk påvist anstrengelses relatert astma når jeg var 8 år så fysisk aktivitet var nok ikke det som preget min oppvekst mest. Jeg har sikert en masse andre unnskyldninger liggende for hvorfor jeg fortsatt er like stor men det hele bunner vel ut i at det hele tiden har vært opp til meg selv. Men nå er da steget tatt om å snu om på dette livet og få gjordt noe med vekta. så jeg håper jo at denne vektklubben skal være det lille ekstra som skal til får å få dette til i det lange løp. Målet mitt er å gå ned 50-70 kg, jeg har ikke satt noe tidspunkt forr dette men vet at det er en lang vei å gå Så en må kansje bare ta en dag av gangen og utkjempe de små slagene som de kommer. Men jeg har ikke vært så positivt innstilt på dette noen gang så jeg håper jeg skal greie det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...