Gå til innhold

......In the beginning......


Gjest Glitterdust

Anbefalte innlegg

Gjest Glitterdust

Hei folkens ;-)

Så sjekt å lese alle meldinger frem og tilbake. Jeg er 31 og er 88,5 men SKAL til 65 og det kunne bli litt kult å ha andre folk som fortsår de daglige dilemas vi står foran----- feks har veldig lyst for en snickers akkurat nå men skal jukse med hjernen min at den vil heller en liter vann ;-) Går det an?

 

Oi Oi Oi - dette blir vannvittig gøy med alle de mind tricks fremover ;-) Hvis det er tips om hvordan å unngå fristelsene - si fra (eller så må kjøleskapet har en padlock) ;-)

 

Jeg begynnt i går på GR kurs og måtte bare dele erfaring fra dag en med andre som kan forstå.... Har vandret rundt i dag og har visste at jeg måtte bli flinke men var ikke så kjent med prinsippene..... hadde akkurat den følelse av å gå ut av døren utten klokka ;-) Kurslederen våres såg jo at "boka" måtte bli en nær venn - var ikke klar over det var best at den var en siamesetvilling....

 

Falt ned på første steg,,,,,selvsagt når jeg var skrubsulten så fant jeg Statoil garasjen og kjøpt en Blueberry Muffin. Nam nam, det var SÅ deilig og bare litt "farlig" tenkt jeg.. men da fant jeg ut det var hele 390 kcals! OOPS!! For å få ting tilbake har jeg spiste BARE grønnsaker for middage - er det mulig? Men men - nå er jeg "back on track"

 

Er det noen andre som har hatt en slik dag slik at vi kan le sammen på hvor dum vi har vært og bestemmer oss for en ny start i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- måtte bare skrive inn for å si at du har et sprudlende humør. Kan ikke gå galt med den innstillingen og litt humor attpåtil... :)

 

Men får jeg lov til å spørre om hvor du opprinnelig kommer fra? Det var et klart angloamerikansk tilsnitt på språket ditt, syntes jeg...

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens ;-)

feks har veldig lyst for en snickers akkurat nå men skal jukse med hjernen min at den vil heller en liter vann ;-) Går det an?

 

Oi Oi Oi - dette blir vannvittig gøy med alle de mind tricks fremover ;-) Hvis det er tips om hvordan å unngå fristelsene - si fra (eller så må kjøleskapet har en padlock) ;-)

 

 

Joda, det går fint an å lure hjernen til å ville ha noe annet enn søtsaker og andre "ulovligheter". Når du kjenner at du har lyst på noe, f eks en snickers, så må du vente i minst 10 minutter før du eventuelt tar en bit. I de 10 minuttene skal du spørre deg selv om det er verdt å ta den sjokoladen. Etter 10 minutter har du 1) kanskje glemt at du hadde lyst på sjokolade. 2) funnet ut at det ikke er verdt det eller 3) funnet ut at du fortjener en bit og nyter denne sakte.

 

Det funker altså. Jeg har ikke alltid vært like flink til å følge mitt eget råd, men det funker allikevel.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glitterdust

Hei Tulla;-) Hyggelig med svaret ditt - humor er en av de viktigiste spør du meg og alle viktigeste at vi kan le på våres selv,,, En dag uten en smil og litt latter er en dag uten mening ;-)

 

Du da, hvordan er din formen? Du nevnet du var ikke helt nye, da er du sikkert mange historier og tips å dele?

 

Nå er jeg klar for helgen og da tenkt jeg litt "kose mat" - Søtsaker er absolutt svakkheten min - tok fram "boka mi" og valgte en kesam og bringebær blanding - he he - til slutten havnet jeg med en slags "shake" - det var ikke som bilde MEN hurra!!! I dag oppnåd jeg kurset menyen og jeg har ikke spiste noe muffins ;-)

 

Hadde til og med nabobesøk uten snoop - dette er en første! - som alle oss vet så snakker jenter MYE når vi er sammen, helst to samtidig ikke sant? Vel, hvis dere are bare to, så snakker dere så mye at det blir ikke tid å spise - det var vellyket i kveld ialfall ;-)

 

,,,og til slutten så må jeg innrømme at jeg er ikke norsk men du skjønte vel det siden jeg er ikke så flinke skriftlig ;-) Kommer fra glasgow i skottland og har vært i norge for cirka 8år - og har klart å utvikle mitt eget språk - av og til er det ord som er ikke engelsk eller norsk - he he - en fin måte å forvirre alle!!

 

Det beste med å snakke norsk er når jeg går hjem på familiebesøk og da hvis det er ting jeg ville ikke at de forstår da snakker vi norsk - sikkert mange skjønner hva jeg mener - spesielt med svigers - Oops - nå er det vel sagt ;-)

 

Hører gjerne mer om hva som preger dine dagene, sikkert på jeg er ikke de eneste galingen der ute

 

hils

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glitterdust

Hei Elise, nyttig råd;-)

 

Du høres ut som den absolutt jordnaeren type av personen at jeg trenger når jeg blir skikkelig "blondine" med fristelsene (er faktisk brunette men du skjønner hva jeg mener ;-)

 

Jeg ser for meg at de skal komme fra alle kantene og da må jeg bli som en super duper bordtennis spilleren å sende dem tilbake til konkurranten min - "matdjvelen"- selsvagt er det en han! (beklager alle mennfolk der ute, deres matdjvelen kan bli en kvinne ;-)

 

Mange gi råd at det er greit å ha et bilde av seg selv på kjøleskapet men jeg tror faktisk jeg velger heller de punkter du skrev - tusen takk - da har jeg litt beskyttelsen mot neste muffin attack!

 

Du nevnet at det er ikke alltid vellyket for deg, har du hatt en bra dag i dag? Håper det siden du har vært snill å hjelpe meg ;-)

 

På punkten om andre nyttig råd, er det noe som har bilde av seg selv på kjøleskapet? Fungerer det? Har aldri vært hos en med bilde på - jeg skulle bli litt skeptisk dvs jeg er sjalu av dem som har en slik bilde ;-) he he - må lette i den lille rom i kjelleren tror jeg - ja, riktig, den med 20 esker urørt i 5 år og litt fuktig - der MÅ jeg ha en slik bilde - men da var den sikkert fra 90 tallene - uffa meg - var jeg det eneste som gikk rundt med rosa strømper og en blå skjørte- noen burde ha fengslet enten meg eller mammaen din for at hun ikke løste døren til meg ;-)

 

Håper det er greit jeg kommer tilbake til deg når jeg føler ting "sprenger" litt, du kan bli som den venninen at jeg alltid tar med meg på handlingstur - du vet, den som tør å se at rumpa mi, i de buksene - kan jeg bare glem det!

 

 

Ha en kjempe helg og lykke til ;-)

G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden er jeg flink til å følge mine egne råd. Har ikke vært like flink tidligere, men håper jeg nå endelig har fått med meg hodet ordentlig på dette prosjektet. Prosjektet er da altså å klare å gå ned noen hardt tiltrengte kilo. Jeg er ikke veldig høy, ca 160 cm, og veier rundt 72 kilo og det resulterer i at jeg er ganske rund. Jeg ønsker meg ned til 58-60 kilo, men tror egentlig det er litt urealistisk. I 2003 klarte jeg p komme ned til 63 kilo så det er nå mitt mål. Da var jeg fin, synes jeg. Etter 4 barnefødsler fordelt over 16 år, er det liksom litt for mye ønskedrøm å ønske seg tilbake til 20-årene før fødsler. Det går jo bare ikke.

 

I dag vil jeg gjerne komme meg ut på tur med bikkja. Hadde en veldig flott tur på fredag, så den skal jeg prøve å kopiere i dag.

 

Ha en kjempeflott søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Glitterdust, nå ble jeg nostalgisk - jeg bodde i Edinburgh et år som 18-åring og elsket Skottland. Hadde egentlig planlagt å gjøre brite av meg, men slik ble det ikke. Språket ditt har sin egen stil ja, men jeg har sansen, og så lenge det stort sett er engelsk og norsk du blander, skal jeg da henge med. Begynner du å dra inn mer eksotiske språk kan det jo bli litt mer utfordrende!

 

Når det gjelder å være litt smågal, er du nok slett ikke alene om det, nei. I følge datteren min på syv er jeg visst ganske sprø, eller iallfall en ordentlig tøysekopp. (Vet ikke om hun er noe særlig bedre selv... Har nok hatt dårlige miljøbetingelser! :)) Jeg får skylde på at jeg lever av å gi råd, og det kan jo ta knekken på de fleste, iallfall på meg!

 

Gratulerer med å unngå "muffinsfellen"! Det høres ut som om du ikke er noen erfaren slanker, men da går det sikkert desto fortere unna å bli kvitt noen kilo for deg. Selv vet jeg nok i utgangspunktet veldig godt hva som er sunt, men det er jo likevel ikke alltid det er det jeg har mest lyst på... Søtsaker er veldig godt, det!Chips kan stå i fred for meg, bare jeg får litt sjokolade, fruktpai eller ostekake... Men akkurat nå er det jo helt andre ting som gjelder. b010.gif Heldigvis godt det også!

Og takk som spør, generelt er nok formen min ganske bra den, iallfall bedre enn på lenge. n055.gif Jeg har vært her inne siden slutten av august, og har kvittet meg med ca. 6 kilo - er halvveis til målet mitt. Akkurat nå går det relativt greit for meg, til å begynne med gikk jeg ned veldig tregt, og var litt oppgitt. Tror kanskje det beste tipset bare er å bestemme seg, så vanskelig og enkelt er det vel egentlig.

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Glitterdust, leste du at du kommer fra Skottland, derfor må jeg skrive noen ord.

Jobba på slakteri sammen med flere skotske saueklippere for mange år siden. Skotter er meget trivelige folk synes jeg.

 

Når vi hadde saueklipperne med oss, snakket vi engelsk hele tiden...oss imellom også slik at de skulle forstå det vi sa, vi ble utrolig god i engelsk etter en stund. Eller jeg får heller si skotsk kanskje, for jeg la om slik at jeg snakker engelsk med veldig skotsk vri etter det. Lurte etpar canadiere en gang.. utga meg for å være skotte...

 

Og jepp, jeg hadde bilde av meg på det tjukkeste, ikke akkurat på kjøleskapet da, men jeg hadde det liggende på kjøkkenbordet, jeg synes ihvertfall at det hjalp. Fikk et lite spark i ræva når jeg kikket på det grufulle bilde med dobbelthaker og valker. Returnerte flere ganger til stua uten å ha spist noe, så for meg hjalp det. Jeg hadde også et bilde av meg da jeg var syltynn, for tynn egentlig, men det hjalp på motivasjonen og legge tynnbilde ved siden av tjukkbilde og se forskjellen, og tenke at "sånn vil jeg bli igjen".

 

g090.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...