Gå til innhold

Begynner 5.november - vil du være med?


Gjest ent

Anbefalte innlegg

Etter mye nøling har jeg endelig bestemt meg - og nå har jeg meldt meg på internettkurs. Vil ha mandagen som veiedag og det hadde vært utrolig kjekt om det er noen flere som vil være med:)

Jeg veier ca 103kg - er ca 176 cm høy og har mål om å komme ned til rundt 75kg. Det er nok et stykke fram i tid,- men kanskje jeg kan nærme meg målet til sommeren?

Jeg har - med ugjevne mellomrom -slanket meg mange ganger opp gjennom årene,- både med Grete Roede, Libra og på egenhånd. I fjor satset jeg på et opplegg på et treningsstudio,- kurs og trim i en "pakke". Men jeg greide ikke pulvermåltidene som var lagt inn i starten- og jeg fikk lite ut av kurset. Det som var bra var trningsøktene, men jeg bor litt avsides, så det ble mye kjøring for å komme meg til treningen. Det var ikke noe varig løsning for meg så jeg må nok satse på å gå på tur på egenhånd og sykle når det er fint vær.

Denne gangen har jeg et intenst ønske om å lykkes:)

Erfaringsmessig vet jeg at dette kommer til å bli tøft...Men jeg fatter mot når jeg ser på noen av trådene i diskusjonsforumet,- der flere viser at de holder ut.

Felles start ser ut til å virke bra,- så derfor håper jeg at flere som skal starte på denne tiden har lyst til å være med og at vi kan utveksle tanker underveis. Både at vi kan oppmuntre hverandre og blåse ut litt frustrasjoner underveis, når det er nødvendig - og dermed også gi hverandre litt trøst ,tror jeg vil være bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

He rer jeg igjen. Har brukt mesteparten av den hufselige søndagen til å være inne,- men kom meg endelig ut på en bra tur med 1 time rask gange. Det var faktisk veldig mange andre som var ute og gikk i dag også:)

 

Jeg håpar jo at det vil komme noen andre og bidra på denne tråden sånn at jeg ikke blir helt alene - jeg ønsker meg veldig noen som har lyst til å være med for felles motivasjon:) Jeg trenger jammen meg noen som kan oppmuntre litt - og så er jeg ikke så verst til å muntre opp andre selv heller:)

 

Så du der ute som er omtrent like tung som meg og kanskje nesten like gammel ( jeg er 47),- kanskje du vil hive deg med her???

Du er hjertelig velkommen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen på forumet. her er mye motivasjon å hente, om du besøker de andre trådene blir du fort "kjent" med folk her inne. jeg skriver mye her, og for meg har det vært uvurderlig. vi har bla en tråd for folk over 40 år.

 

lykke til med kurset ditt. håper å se deg på besøk hos meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.Grattis med å ta valget!

Her er det støtte å få,og moro er det å skrive og meddele små og store ting i hverdagen...!

Eg er like tung som deg,men både kortere og yngre,30 år.

Å være så tung sliter på kroppen og psyken,det er sikkert.Alt blir så mye lettere

når kiloene renner av.

Eg har ein egen tråd,du har sikkert kikka innom de fleste.Lykke til.

Eg ser innom seinere og ser åssen det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ hyggelig å få respons på tråden!

Jo, jeg har jo vært innom mange av de andre trådene og skal nok etter hvert ta mot til meg og skrive litt hos dere også:) Men jeg tenkte det var greit å komme igang med en egen tråd - og så håper jeg fortsatt at noen starter omtrent samtidig med meg. Jeg er jo veldig imponert når jeg leser om hvor bra mange klarer dette,- og jeg vil jo så gjerne få det til selv også! Og da tenker jeg at det er fint om flere henger seg på samme "heatet".

Men uansett så er det aller viktigste å få respons uansett hvor lenge du har slanket deg, hvor mange kg eller år du er,- selvfølgelig! Jeg er jo bare meg - høyde og alder kan jeg ikkje gjøre så mye med,- men vekta,- DEN håper jeg å minke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gratulerer med valget om kurs. Jeg bebynte på kurs forrige mandag og skal til min første veiing imorgen. Jeg er kjempespent på resultatet. I noen år har jeg veid fra98,8 - 103. Skal bli glad når jeg ser 97, men jeg lurer egentlig på om jeg får oppleve det igjen. Har jo prøvd slankekurer men ikke kommet lengre ned.

Jeg ønsker deg masse lykke til og her er det mye fine oppmuntringer av folk og det hjelper når man har det vanskelig

 

kikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kikk for lykkeønskninger! Jeg skjønner godt du er spent når det er veiing etter første kursuka i morgen! Håper resultatet er godt sånn at det gir motivasjon videre:)

Jeg har tenkt pluss og minus i løpet av dagen,- har faktisk hatt timer da jeg har angret på hele greia allerede,- men har bestemt meg for at jeg skal gå til sengs med tanken på at dette er begynnelsen på noe bra for meg!

Sov godt - og lykke til i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ent

så fint at du har meldt deg på kurs, men du er vel allerede igang? ikke vent med å slanke deg til 5. november. nå har du bestemt deg og det er nøkkelen for å klare det:) da er det bare å gå igang:) jeg gikk selv ned 2 kilo før kurset startet og det var jeg kjempefornøyd med. jeg begynner på kurs 2 i morgen og ser frem til det. har hatt en uke uten kurs, men har ikke tatt pause.

 

er 36 år og veier 82, skal ned til 63. er bare 163 cm. startet på 90.

 

lykke til, videre og jeg kommer sikkert innom igjen

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jubalong! Takk for innlegget! Du "rister" litt i meg,- for jeg hadde faktisk tenkt å se det hele litt an til kurset starter,....Men selvfølgelig har du rett,- jeg er i gang allerede,- fra i morgen tidlig! Du satte meg fint på plass der. Jeg får vel neppe skikk på den rette maten før kursboken kommer i posten, ( jeg kastet gamle kursbøker da jeg ryddet i sommer...) Men som jeg sa tidligere i dag, så har jeg altså gått turer hver dag unntatt én dag den siste uka. Det får være min start så langt,- og så skal jeg starte med å tenke på spisingen fra i morgen,- helt sikkert!

Tusen takk igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. I dag droppet jeg smøret og tenkte meg godt om før jeg tok pålegg på frokostskivene. Pleier spise 2 skiver grovbrød med pålegg og et egg til frokost + et lite glass juice og masse te ( uten sukker!) Kanskje jeg kan fortsette noen lunde med denne frokosten?

Jeg jobber hjemme i dag. Har vært sykemeldt lenge, lenge og kombinerer nå litt utejobb med hjemmejobb. Det ser ut til å kunne funke foreløpig,- men jeg tar en uke om gangen for det går jo litt opp og ned her også. Jeg har jo dermed masse tid som jeg kunne gå tur... Har litt vanskelig med å komme igjang, - men syntes jeg la et godt grunnlag sist uke da jeg gikk en time hver dag. Skal prøve å følge opp denne uka.

Nå er det tid for lunsj,- jeg skal bruke hodet når jeg lager den istand:)

Veide meg i dag morges - 102,5kg. Jeg får vel regne det som starten, da. Så får vi se. Jeg er optimistisk når jeg leser hvor godt mange av dere andre får det til,- det er nok snakk om tid og omtanke, mosjon og utholdenhet - og så god mat, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jeg si :D bra du er i gang, det er jo ingen grunn til å vente. men som noen av oss har ledd litt av: det er noe veldig menneskelig det der med å vente, og i ventetiden så spises det ofte med begge hendene. sier ikke at det gjelder alle, men jeg kjenner meg i alle fall igjen i den der. har venner som skulle slutte å røyke, men som nesten røyket seg ihjel helgen før de skulle stumpe røyken. det blir jo komisk. derfor er det like greit å hoppe i det. lykke til.

 

et lite tips er å bruke kcal-kalkulatoren her inne, den er verdt sin vekt i gull. jeg bruker den hver dag. det tar litt tid å legge inn maten der, og noen ganger bruker programmet så lang tid at jeg kunne ergre på meg kattunger. men likevel: det er verdt både strev og tidsbruk. takket være den kalkulatoren så tror jeg at jeg for første gang under en vektreduksjon spiser nok mat. jeg har i grunnen falt ned på rundt 1400 kcal om dagen, men burde nok ha spist 1600 kcal. men jeg tør ikke tenke på hvor lite jeg må ha spist under tidligere slankekurer. huff og huff og huff. ikke rart jeg har sprukket med brask og bram.

 

men som sagt ent. lykke til. dette klarer du selvsagt, nå er du i gang!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, Hyfsan. Takk for rådet om å bruke kaloritelleren. Jeg startet med å legge inn frokosten i dag,-- syntes det var litt styr.... og hadde vel egentlig ikke tenkt å bruke det verktøyet så nøye. MEN,- etter din oppfordring har jeg nå lagt inn ALT jeg har spist i dag. Riktignok blir det ca-mål, for jeg har ikke startet med å veie maten ( men jeg kjenner nokså godt til mengdene fra før). Så nå er hele dagen hittil registrert,- mye takke være deg;)

Jeg har også vært ute og gått min times-tur. Det ble jo mørkt, jo! Så jeg iførte meg selvlysende vest utenpå anorakken,- jeg får den så vidt på meg... Billig forsikring med sånn vest, forresten,- tror jeg betalte 20kr på Rema1000.....

Jeg har også tatt bilde av meg i dag. Helfigur sånn at jeg kan se hvordan jeg blir etterhvert. Håper det vil vise etterhvert....

Ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott at du er igang:) og en times tur er jo kjempebra:) de fleste får ikke til det.

 

du skal sikkert ha ganske mye mat i forhold til aktivitetsnivå og vekt. derfor er det viktig å bruke kalkulatoren, ellers kommer du sikkert til å spise for lite. jeg begynte selv på meny 3 og var sjokket over hvor mye mat jeg skulle spise! jeg har brukt kalkulatoren daglig siden jeg startet og den har vært til god hjelp:) enig med hyfsan og tror nok de fleste som slanker seg spiser for lite.

 

stå på fortsatt

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, jubalong!

Jeg er optimistisk i dag. Har tatt meg tid til å veie flere av rasjonene til frokost og ble gledelig overrasket;) jeg tror nok jeg kan spise den vanlige frokosten min, nå når jeg har kuttet ut smøret!

Da jeg åpnet mailen i dag, fant jeg melding om at jeg er registrert på internettkurset og at kursboken kommer i posten. Jeg kjente at jeg gleder meg litt:) Mannen min har lovet å følge opp denne gangen,- han trenger gå ned noen kg han også - så kanskje sideeffekten blir at han også blir passelig lett igjen?!

I dag er det haggelbyger her,- jeg har et arbeidsprosjekt hjemme som jeg skal jobbe med i dag. Heldigvis innearbeid. Men jeg skal jo selfølgelig gå times-turen min i dag også -- lover!!

I morgen blir det større utfordringer,- da skal jeg på jobb og vi skal i tillegg har kurs om kvelden,- det innbefatter obligatorisk mat. Jeg får tenke meg godt om hvor mye jeg spiser,- da...

Men først er det dagen i dag. Sikkert lurt å ta en dag om gangen, samtidig som jeg nok bør ha en viss beredskap sånn at jeg er forberedt på det som kommer neste dag også;)

Ha en fin dag alle sammen:)

Jeg stikker nok innom igjen seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er du skikkelig i gang. bra du bruker kalkulatoren, og vei gjerne maten om du er i tvil. noen ganger kan vi lure oss selv, både den ene og den andre veien.

 

obligatorisk mat på kurs. ja, det kan være et problem. kommer litt an på hvem som har bestilt menyen, har jeg funnet ut. noen ganger har det vært DEN tømmerhoggermaten. da har jeg skjønt det er et sultent mannebein som har vært på ferde. andre ganger er det kanskje buffet, eller en lettere rett. da er det som regel ei dame. ;) vittig med sånne kjønnsforskjeller. men jeg passerte en uterestaurant i juni og der satt to mannfolk og breia seg med medisterkaker og brun saus. da kan man jo ikke annet enn å trekke på smilebåndet...

 

ha en fin trimtur ent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg igjen,- ferdig med de fleste obligatoriske gjrøremål for dagen:)

JA, Hyfsan,- jeg har gått på tur også - og i dag gikk jeg på alt jeg klarte,- det blei så fort at en nabo kommenterte at jeg var ute i en "fælande fart".... sånt blir det trimpoen av! Jeg gikk en hel time i skikkelig spurtetempo,- kan tro jeg følte meg flink da jeg kom hjem igjen!

Og nå har jeg bestemt meg for at vekten skal få stå framme på kjøkkenbenken en stund,- da går det greiere å huske på å veie maten:)

Jeg har kjøpt youghurt i dag,- fikk så veldig lyst på noe godt og tenkte det kunne være kveldskosen.... Jeg er jo litt sulten. Har ikke kommet inn i hva jeg kan og bør spise enda og er redd for at det skal bli for mye. Men til nå har jeg brukt 1028 kcal i dag, det er frokost, lunsj og middag,- så jeg har enda litt å gå på - og det kan være bra for det er jo bare ettermiddag enda.

Jeg tror resten av uken blir vanskeligere. Men det er sant som du sier Hyfsan at det kommer veldig an på hvem som står for maten. I dette tilfellet vet jeg faksisk ikke hvem som har bestemt menyen,- men jeg vet at det blir god mat.

I helgen skal reise bort og være med på dugnad,- da har jeg jo heller ikke kontroll på hva som serveres,- men jeg får prøve å bruke hodet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har spist 1028 kcal foreløpig i dag har du ikke bare litt til gode, ent. jeg vet ikke noe om høyde, vekt, forbrenning etc for deg - men om du skal ha meny to så skal du ha ca 1600 kcal daglig. og du bør i alle fall spise 1400 kcal. så du kan spise mange yoghurter, om du velger de sukkerfrie. ;)

 

"fælendes fart" er ikke det dummeste når det gjelder forbrenningen. i går klarte jeg å gjøre kål på en som skulle være med på tur. hun måtte kaste inn håndkleet halvveis i motbakkene, følte seg klein. ja, jeg kjenner jo igjen det. husker meg selv i mai. trodde jeg skulle spy, besvime, dø og drite på meg - alt i ett og samme øyeblikk - så utslitt følte jeg meg. og se på meg nå; nå er det jeg som gjør kål på andre.. *gliser*

 

stå på du ent, dugnad eller kurs eller samme søren, nå er du i gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, én youghurt er allerede fortært. Det er ikke den sukkerfrie, men den lille, gode til Tine - 98kckal pr 100gr - 150 gr i begeret. NAm,nam- deiiilig.

Problemet er bare at jeg har jo lyst på MANGE sånne...

Jeg får kanskje lage meg litt vanlig kvelds med skiver og te,- det er jo for så vidt godt det også. Jeg fatter ikke at jeg har så jyyyyselig lyst på altmulig godtegodt..

 

Jeg er 102-103kg og er 176cm høy - vet ikke helt hva slags forbrenning jeg har,- noen ganger virker det som om jeg ikke brenner i det hele tatt - er mer et .kjøleskap der ting holder seg ganske lenge....(surmulig...??) I alle fall er det som om ting henger seg fast på kroppen bare jeg ser på det:(

Ikke vet jeg hva slags meny jeg skal ha,- men det har dukket opp noe om 1600kcal på siden min,- så det er kanskje det jeg skal ha, da?? Jeg regner med å få vite mer om menyene når kurset starter.

 

Ja,- Hyfsan,- det der med å holde god fart på tur er ganske lurt, tror jeg. Når jeg bare blir varm så kan jeg gå i godt tempo ganske lenge. Her i vår da jeg og mannen min drev på med slanking og trening i fellesskap ble vi ganske gode på det der med turgåing. Vi har jo slakket litt i høst og alle kiloene vi tok av er på plass igjen,- men jeg merker at nå når jeg har gått hver dag en hel uke så kommer det tilbake igjen. Forhåpentligvis blir det enda lettere å gå når hele meg blir lettere..;)

 

Men jeg har fortsatt lyst på noe godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrevet her før, men kan ikke dy meg; vi er jo stadig i samme situasjon.

Du ent, ta deg en brødskive eller to, uten smør men med pålegg, og en kopp te med søtstoff. Det hjelper i alle fall meg til å motstå dette suget, som for min del, på kveldstid, er rosiner, mandler + annet godt jeg måtte finne i den skuffen. Jeg har det der i skuffen fortsatt, for jeg skal lære meg å takle det. Ellers bruker jeg havregrøt noen dager, med 9 hasselnøtter og 20 g rosiner (regner det som 2 påleggsrasjoner), så får jeg tilfredsstilt litt av den hungeren.

 

Vi finner nok våre måter å greie dette på, men det er alltid noe å lære fra de andre.

Masse fine innlegg og flotte damer på disse trådene. Jeg blir stadig imponert. Og så mange kilo som forsvinner etterhvert ;)

 

Ha en god kveld,

hilsen resolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på greys anatomy på tv, ta oppvaska, drikk en kopp te eller en cappuchino, les ei bok, ta en telefon til en god venn - i det hele tatt, gjør noe annet for å avlede. jo mer du tenker på at du har lyst på noe, jo mer lyst får du på noe. dessverre ;)

 

vi er jo nesten en eggete tvillinger vi da vedr høyde og vekt. jeg er 176 og startet på 103 kg. skal bare se vi ble skilt ved fødselen :D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ jo bare se på den - i da uten blir det uten sjokolade.....Nei nå skal jeg slutte å syte. Jeg hiver på en kopp te. Og du kjære "tvilling" er til stor oppmuntring. JA det er dere alle sammen som skriver her:) Tusen takk også til deg, Resolutt som hilser innom. Nå må jeg skynde meg så jeg rekker å lage te før tv`en må på;)

HA en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at du skal ha meny 3, altså 1900 kcal. Hvis det stemmer at du får sånn ca 7-10 trimpoeng i uken og kanskje er midt i tredveårene? Om du trimmer mindre og er litt eldre, ligger du fortsatt innenfor meny 3. Er du yngre og trimmer mer skal du faktisk ha meny 4! du får nok vite dette senere, men er helt sikker på at du ikke skal ha meny 2. Jeg var lettere, er lavere og trimmet mindre og skulle ha meny 3, da jeg begynte. En gang fant jeg en sånn fin kalkulator her inne et sted, hvor det var enkelt å plotte inn alle data og vips så kom det ut hvor stort det daglige energi behovet var, men jeg har ikke funnet den igjen.

 

jubalong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sengetid. Jeg koste meg med Grey´s, masse te og to brødskiver med litt pålegg. Sluttsummen ble 1450 kcal i dag,- men i går var jeg oppe i 1740. JEg finner vel ut av det. Jeg er hele 47 år, Jubalong,- vet ikke om det har noe å si for hvilken "klasse" jeg stiller i på menyen? Det får jeg prøve å finne ut av etter hvert.

Fint at du vokter tråden, tvilling. Du fikk vel med deg Grey´s du også? Jeg synes det er et must på tirsdagskvelden hvis jeg ikke har noe annet jeg må gjøre.

 

Jeg begynner litt seint på jobb i morgen,- så jeg har tenkt å prøve å gå times-turen min før jeg drar på jobb i tolvtiden. Håper jeg klarer det:)

 

God natt til dere alle, kjære venner ( jeg synes jo på en måte dere er blitt det, allerede:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg starter dagen med å gi meg selv skryt: - jeg klarte å stå opp, spise frokost og så komme meg ut på tur! Så nå er jeg nettopp kommet inn etter 50 minutter rask gange. Jeg har "knepet" inn 10 minutter på "løypa" mi,- dvs. at jeg klarer å gå fortere enn i starten. I gårkveld gikk jeg lenger,- sånn at det ble en time,- men i dag tok jeg tida på den turen som jeg for en uke siden gikk raskt på 1 time. Nå er den samme turen 50 Minutter!!

Jeg er klar for å dusje og så skal jeg på jobb. Kommer seint hjem i kveld...

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...