Gå til innhold

Sprek og flott til jul!

Gjest massepusskalblilillepus

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg opretter en ny tråd nå jeg. Vi er noen som har holdt på å skrevet under tråden sprek og flott utover høsten, men det har dabbet av litt de siste ukene. Så tenkte at med en ny tråd, kanskje vi kommer i gang igjen. Er det noen andre som vil være emd er dere hjertelig velkommene!!

Jeg er 26 år og har vært med her inne i rundt 1år.. Har vel ikke gått ned så mye (har nok gått ned mye, men gått opp igjen:)) Er forresten 160 cm høy.

Jeg veide denne uken 64.7 kg og var 77 cm rundt livet.

Målet mitt til jul er ca 61 kg, vil gjerne 60 men tror ikke jeg klarer det..

Noen som har lyst til å bli med her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Hei!

Jeg vil gjerne slenge meg på jeg ;)

Student på 22år, 169 over bakken og per igår akkurat 68kg. (77,5cm rundt livet) Vekta gikk oppover i rasende fart etter at jeg flytta for meg sjøl, noe jeg ikke hadde forventa i det hele tatt! Men men, nå skal jeg prøve å gjøre noe med det. Veide 63kg i sommer, og det var jeg ganske fornøyd med. Begynte 29.10, og veide da 69kg, så 1kg ned etter en uke er jo en fin start:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkebolla

Hei.

Jeg kunne også gjerne tenkt meg å henge på her.

Er 27 år og 2barnsmor, 158 og veier 65 kilo.

Jeg har gått ned totalt 20kilo iløpet av en 2 årsperiode.

I fjor veide jeg 60kilo ifm operasjon.

Har sakte men sikkert gått opp 5 kilo.

1 november fant jeg frem viljen igjen og veide da 65,2 på startdagen. Veiedag i morgen og spent på resultat.

Mitt endelige mål er 55kilo for da og kunne stabilisere meg et sted mellom 55-60 kilo. Men første trinn er ned til 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så hyggelig at dere blir med her!!

Ser ut som om vi har ganske like mål. I allefall sånn i første omgang:) JEg også vil helst ned til 55 kg men har funnet ut at jeg må ta det trinnvis.. ellers mister jeg visst motivasjonen:)

Kanskje vi skulle hatt felles veiedag i morgen? Jeg veier meg gjerne da..

Og by the way! Gratulerer med flott vekttap fra tidligere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare det beste nicket!!

Jeg er like under 50 og vekta er like over 60. Høyde over havet er 160. Egentlig stabiliserer jeg men jeg vil gjerne ligge litt godt an når julen ringers inn og ha skjerpings for alle novembers og desembers fristelser som kommer til å komme i min vei frem til jul.

Har skrevet hver dag denne uka og sanker trimpoeng.

Huhei, dette skal vi klare!

Tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg blir ganske skuffa om jeg veier meg i morgen, siden jeg veide meg sist på mandag..hehe..men dere andre kan jo veie i morgen allikvel, det er jo bare mer motiverende om jeg ser at det går bra med dere. Da skjerper jeg meg fram til min veiing:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkebolla

Torsdag og veiedag:

Ingen vektnedgang og ble først superskuffet.

Men så fant jeg ut at jeg har gått ned 1,5cm rundt livet så uka har ikke vært helt bortkastet.

Lett og fokusere for mye for vekta ja.....

Vet at 65kg er et vektplatå for meg så den kan tydeligvis bli seig...

Vekt og mål:

Torsdag 1 nov - vekt:65,2 midje 95,0 cm

Torsdag 8 nov - vekt:65,2 midje 93,5 cm

Gyver løs på en ny uke.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Student som jeg er så blei det noen øl og litt vin igår...det jeg ikke tenkte på, er at jeg har spist mye mindre enn jeg pleier, så det blei en tidlig kveld på meg for å si det sånn:( Håper det ikke gir utslag på vekta, men skal jo ikke veie før mandag, så jeg kan vel klare å rette det opp:)

Gratulerer Tus og Tjukkebolla, med gode resultater!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare det beste nicket!!

Var det meg som hadde kult nick? Hvis så, takk for det ;)

Jeg har vært litt fraværende her de siste dagene, har egentlig bare fått tid til å legge inn hva jeg har spist osv..

Veier meg i morgen jeg, har ikke vært flink i helgen men vi får se hvordan det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ingen direkte høydare for trimpoengene, men jeg har holdt meg noenlunde innenfor kcal . Har sittet og skrevet nå for hele helgen. Totalt trimpoeng 23 denne uka og det er jo egentlig bra.

Spent på vekta og lurer på om jeg skal veie meg i morgen eller vente til torsdag.

Ha en fin uke alle spreke og flotte damer!!!!!

Tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det veiedag! Ikke noe å hoppe i taket for akkurat, men det gikk i alle fall nedover til 67,6 denne uka. Det vil si 0,4 ned :-/ Jeg får vel være fornøyd så lenge det går riktig veien! Hehe..

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiriljenta

Heisan!

Vil gjerne slenge meg med jeg også hvis det er plass til fler?

Er veldig med på det å gå ned nå før jul! Julekjoler og julestas ;)

Jeg er 23 år og fikk en datter i desember. Før dette har jeg vel egentlig vært ganske normal, eller til tider liten. Men la på meg ganske så mye i svangerskapet. Noen får dilla på epler, og noen får dilla på lakris og sjokolade. Den med lakris og sjokolade, det var meg! :) Jeg har egentlig vært her inne siden desember, selv om jeg ikke har gått inn aktivt for å slanke meg. Ville vente til jeg var ferdig med å amme. Men satt likevel fokus på å spise sunt og gå mye tur. Da datteren min fant ut at hun ikke ville ha mer pupp av seg selv for 2 mnd siden begynte jeg å gå aktivt inn for å gå ned. Så nå har jeg tatt av 20 kilo, men har fremdeles 3-5 kilo igjen. Egentlig vil jeg ligge på 3 kilo mindre, men tenkte gå ned 5 siden vi alltid legger litt på oss igjen når vi skal stabilisere vekten. Det er ikke mange kiloene, men kjenner jeg er så umotivert nå som det har gått så lang tid. At disse lusne, få kiloene skal være så vanskelige, skulle jeg aldri ha trodd!

Er 55.8 i dag (høres kanskje ikke så mye ut, men for å slippe å skifte ut hele skapet mitt vil jeg ned igjen dit jeg pleier å være, eh pleide blir vel mer riktig nå) og målet mitt er å bli stående på 53 kg.

Gratulerer til deg, vimsehue, med fine resultater denne uken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkebolla

Hele den siste uka har vært totalt bortkastet!!

Har gått opp en kilo! Dette skjønner jeg virkelig ikke, når jeg uansett har spist mindre enn jeg gjorde før jeg startet 1 nov.

Bare dritt dag idag.

Gratulerer til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiriljenta

Heisan!

Kan det være at du har spist for lite? Eller at du har spist noe salt? Da trenger det jo ikke være at du har lagt på deg i fett, men at saltet har holdt tilbake vannet i kroppen. Da vil du mest sannsynlig gå ned mer enn du pleier ved neste veiing. Har også opplevd at jeg har gått opp igjen, selv om jeg ikke burde, men pleier å få det igjen senere. Det trenger ikke være en kilo med fett!

Ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Tiriljenta og velkommen i klubben! Det er alltid plass til flere:)

Gratulerer med 20kg ned allerede! Var det på 2mnd sa du? Wow! :) 53kg hørtes bittelite ut, men det kan ha noe med at jeg ikke har veid det siden..ungdomsskolen eller noe:) Men jeg skjønner du vil inn i klærne dine..hehe.

I morgen er det julebord for radiograf studentene, så jeg tror bare jeg kan glemme å telle kalorier den dagen..hehe. Gleder meg litt til veiedag på mandag nå, for jeg føler at uka har gått veldig bra.

Til tjukkebolla: Jeg kan skjønne frustrasjonen din! Men det er nok som Tiriljenta sier, så jeg slenger meg på og sier: IKKE GI OPP! Ei venninne av meg har gått ned 8kg på 3 (!!) uker, mens jeg har gått ned 1,4kg på samme tid. Det er også ganske umotiverende og ikke minst urettferdig. Men hun har begynt på håndball igjen, så det er nok litt hardere trening der enn min egentrening. Jeg skal klare det jeg også!

Til Tus: Er vi stille altså? Det må nok være fordi vi er ute og trener hver dag, og rett og slett er for slitne til å skrive etterpå...hehe ;p Hvordan går det med deg?

Ha en fin kveld alle sammen, husk Hjemme hos Bye og Rønning på NRK idag, da får dere trent lattermusklene litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiriljenta

Heisan!

Takk for det :)

Hehe ja hadde det gått så fort ned så skulle jeg vel vært supermotivert :) Neida, 20 kilo er siden desember det, så her har det gått veeeldig sakte! Alt kan nok ikke føres som min fortjeneste heller, mistet 11 kilo de første 6 ukene etter fødselen. Så det var nok ikke så alt for mye fett, mer vann og slikt. Så det har ikke bare gått sakte, men mer i sneglefart hehe.

Nå er målet å få av de ekstra kiloene før jul. Kjenner jeg trenger noe mer motivasjon, føles som det har vært fy fy med sjokolade i en evighet hehe. Får jo spise litt da, men det er jo bare en brøkdel av det jeg kunne tenkt meg. Ler. Føler det går seint nedover for tiden, men det er vel ofte slik i slutten.

Nei, det er jo ikke helt det store å telle kalorier på julebord, hehe, man skal nyte kvelden! Men du kan jo prøve å unngå de verste fellene. Det er vel lettere enn å telle kcal også, i alle fall om det blir noen glass vin :(

Må si wow til venninnen din som har gått ned så mye på så kort tid! Men også til deg! Vi skulle vel alle ønske at det går litt fortere av og til, men tenk på at når du går så sent ned så er det større sjanse for at du holder deg der :) Synes forøvrig du har en kjempeinnstilling!

Har et spm om eggløsning og vektøkning. Hørt at man kan gå opp 1 kilo eller 2 når man har EL, vet dere noe om dette? Selv legger jeg på meg 1-2 kilo når jeg har menstruasjonen, men har aldri tenkt på dette rundt eggløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være meg jeg også!!

Jeg er en jente på 29 år. Har gått på GR kurs tidligere, så jeg er kjent med konseptet. Har som mål å gå ned 7 kg totalt, men håper på 3 kg til jul.

Vekt i dag: 67.6 kg.

Hindringer fremover: Kakedag på jobb i dag. Det er vanskelig å ikke spise kake. I morgen skal vi ut på restaurant. Velge sunn mat går greit, men det var desserten da.

Trim: Tur med hunden. Vurderer å kjøpe en ellipsemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei ikke veie-dag på meg igår, for jeg har ikke vekt her oppe. Men jeg føler at det går riktig veien da, så jeg veier meg når jeg kommer hjem på fredag:) Så får jeg bare håpe at det er nedgang, og at julebordet ikke ødela alt..hehe:)

Til Tiriljenta: Jeg har prøvd å søke litt rundt på forskjellige nettsteder, for å se om jeg kunne finne noe om vektøkning og EL. Men jeg klarte ikke finne noe spesielt, bare at noen følte de gikk opp, mens andre ikke. Så det var ikke så mye svar jeg hadde å gi deg..hehe.

Ellers blir det lite spising om dagen, pga eksamens nerver og masse pugging! Det er jo litt dumt, men det blir bare sånn desverre. Er det noen andre som har noen resultater å komme med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig viser vekta riktig vei, på tross av julebord fredag og middagsselskap lørdag. 60, 4 er jeg veldig fornøyd med. 58 er målet, var nede på 55 i vinter en gang men det varte ikke lenge og så har jeg en vekt som viser 2, 5 kilo mer enn den gamle ( fint med gode forklaringer......)

Tror det er vanlig at vekten varierer med mens-syklus, men det er individuell forskjell, så da må man vel bare følge med og se om det har sammenheng. Vanskelig å sjekke i en periode man reduserer vekten egentlig.

Jeg har prøvet å slanke meg utallige ganger i 30 år og jeg vet at jeg alltid har gitt opp for fort. Først med internettkurs fikk jeg det til ved at jeg skrev opp absolutt alt og trimmet og trimmet. Kursleders nitide oppfølging gjorde at jeg ikke ga opp hvis det gikk litt den gale veien. Det er ikke det jeg spiste i går jeg legger på meg av men det jeg spiser hver dag som trøst, fordi jeg fyser fordi jeg trenger en oppmuntring osv. osv Det er ikke det jeg spiser i festlig lag, men det jeg spiser alene som legger seg på sidebeina mine.

Uansett det er så flott å ha et forum som hjelper meg å holde fokus. Stå på damer så blir vi enda sprekere og flottere til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være meg jeg også!!

Jeg er en jente på 29 år. Har gått på GR kurs tidligere' date=' så jeg er kjent med konseptet. Har som mål å gå ned 7 kg totalt, men håper på 3 kg til jul.

Vekt i dag: 67.6 kg.

Hindringer fremover: Kakedag på jobb i dag. Det er vanskelig å ikke spise kake. I morgen skal vi ut på restaurant. Velge sunn mat går greit, men det var desserten da.

Trim: Tur med hunden. Vurderer å kjøpe en ellipsemaskin.[/quote']

Jeg har en ellipsemaskin og den er fin og effektiv og lett og bruke. Men den tar veldig stor plass i stua. Ergometersykkel tar midre plass. Uansett sørg for at det er computer på den slik at du kan kjøre ulike program , jeg synes ihvertfall det er lettere å holde motivasjonen oppe da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkebolla

Legger jo bare på meg jo!!!!!!!!!!

Har vært litt godtefysen så mulig det er meninga mensen skulle vært her... (har ikke blødning så jeg aner aldri når den skulle ha vært)

Vekt og mål:

Torsdag 1 nov - vekt:65,2 midje 95,0 cm

Torsdag 8 nov - vekt:66,2 midje 93,5 cm

Torsdag 15 nov - vekt:67,5 midje 95,0 cm

Er bare dritt, men får trøste meg med at når den kryper opp slik får jeg en smell i trynet og tar meg ekstra sammen...

Men dere, utifra beregningene burde jeg ligge på ca 1200kcal i døgnet

Det kan da ikke være for lite det vel? Jeg har så og si null aktivitet. Kanskje en kort rolig gåtur på 15 min 2 - 3 ganger i uka.

Flotte tall TUS

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...