Gå til innhold

Sprek og flott til jul!

Gjest massepusskalblilillepus

Anbefalte innlegg

Da var det fredag igjen. Ble masse boller i går i stedet for middag, og litt snop. Veide 67.2 i dag så det er ned -0,4 kg siden forrige fredag. Har kjøpt en ellipsemaskin, så nå går det unna på trimfronten. Skal prøve å bruke den 5 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Legger jo bare på meg jo!!!!!!!!!!

Har vært litt godtefysen så mulig det er meninga mensen skulle vært her... (har ikke blødning så jeg aner aldri når den skulle ha vært)

Vekt og mål:

Torsdag 1 nov - vekt:65' date='2 midje 95,0 cm

Torsdag 8 nov - vekt:66,2 midje 93,5 cm

Torsdag 15 nov - vekt:67,5 midje 95,0 cm

Er bare dritt, men får trøste meg med at når den kryper opp slik får jeg en smell i trynet og tar meg ekstra sammen...

Men dere, utifra beregningene burde jeg ligge på ca 1200kcal i døgnet

Det kan da ikke være for lite det vel? Jeg har så og si null aktivitet. Kanskje en kort rolig gåtur på 15 min 2 - 3 ganger i uka.

Flotte tall TUS

Lykke til.[/quote']

Takk for det!

Jeg vet ikke helt hva slags opplegg du har for mat og trim. Du har jo gått ned mange kilo over en 2 årsperiode. de der siste 5 kiloene er kanskje "gamle" kilo og jeg tror det er vanlig at de er de vanskeligste. Hvis kroppen din har fått for lite mat veldig lenge kan det hende at forbrenningen har havnet på sparebluss. 1200 kcal er jo veldig lite. Har du noen mulighet til øke trimpoengene dine? man skal vel helst ha 7 i uka. Tror ikke det er lett å bli kvitt kiloene med bare å spise lite. Hvis du har helse til å være i aktivitet prøv å få til å gå utr, jogge, svømme sykle, gjøre styrketrening, lån deg en ergometersykkel ( veldig mange har en i kjellern som de hadde tenkt til å begynne å bruke) slik at du får litt fart på forbrenningen din. Planlegg alle måltidene dine og sørg for å ha gode munnfuller lett tilgjengeligslik at du kan spise hver 3 dje time, det hjelper også.

Men uansett ikke gi opp, du kommer til å finne din vei til å gå ned hvis du bare holder motet oppe.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiriljenta

Heisan alle sammen!

En stund siden sist! Har vært bortreist, men kom hjem igjen i går kveld, og fikk SJOKK da jeg gikk på vekta i dag! Forrige mandag hadde jeg gått opp 0,5 kg, og det er i seg selv ganske så umotiverende! Men jeg skjønner jo at det ikke kan være i fett, for jeg som deg, tjokkebolla, så hadde jeg vært kjempeflink hele uken! MEN denne uken har jeg derimot vært alt annet enn flink! Motivasjonen har vært helt på bånn, og jeg ga litt blaffen siden jeg var på reis. Ikke akkurat det en skal gjøre, så jeg har bare meg selv å takke. Men selv om jeg har skeiet litt ut, så trodde jeg vel aldri at vekta skulle vise det den gjorde i dag! På en uke har jeg gått opp 2 KILO!!! Jeg trodde jeg skulle dåne!!! Hvordan er det mulig? Jeg har kost meg med god mat, men slik vekta har gått opp, ser det ikke ut som jeg har gjort annet enn å stappet i meg hele uken, hehe. Det er virkelig ikke verdt 2 kilo, så dette skal jeg IKKE gjøre igjen (i alle fall ikke i nærmeste fremtid hehe). Men det hjalp godt på motivasjonen. Jeg fikk en liten støkk kan man si, hehe, så nå er jeg tilbake igjen med nytt og friskt mot!

Gratulerer så mye til deg Tus med din vektnedgang!!! Kjempebra! Og til tross for julebord og alt! ;)

Og gratulerer til deg Reveenka med din vektnedgang også! :)

Eneste jeg kan komme på, tjokkebolla, er at du kanskje bør trimme litt. Få opp pulsen, det hjelper. Ellers håper jeg det vil snu seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, denne tråden vil jeg gjerne også være med i. Har letet etter noe slikt som dette, som kan gi meg motivasjon til å gå ned noen kg mot jul. Kjøpte meg vekt i dag, tenkte at det kanskje kan gi meg motivasjon til å komme i gang. Håper bare ikke det blir sånn at jeg veier meg for ofte..

Jeg er ei jente på 25 år og akkurat nå i kveld veier jeg 58,4 kg, satser på å veie meg på morgenen slik at jeg får veid meg til rett tid hver dag, så får starte på ny frisk i morgen tidlig, og ta det ca hver uke etter det. Hadde dere en fast dag i uka dere veier dere alle sammen? Jeg skumleste bare nå fordi jeg er litt trøtt, men kan jo lese mer nøye etterpå, ville bare melde min ankomst ;) Jeg håper på å gå ned til 55 kg til jul, idealvekta mi er vel nærmere 53, men tar dette etappevis.

Håper på å få og gi støtte, hjelp og motivasjon frem mot jul nå. Dette greier vi!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' denne tråden vil jeg gjerne også være med i. Har letet etter noe slikt som dette, som kan gi meg motivasjon til å gå ned noen kg mot jul. Kjøpte meg vekt i dag, tenkte at det kanskje kan gi meg motivasjon til å komme i gang. Håper bare ikke det blir sånn at jeg veier meg for ofte..

Jeg er ei jente på 25 år og akkurat nå i kveld veier jeg 58,4 kg, satser på å veie meg på morgenen slik at jeg får veid meg til rett tid hver dag, så får starte på ny frisk i morgen tidlig, og ta det ca hver uke etter det. Hadde dere en fast dag i uka dere veier dere alle sammen? Jeg skumleste bare nå fordi jeg er litt trøtt, men kan jo lese mer nøye etterpå, ville bare melde min ankomst ;) Jeg håper på å gå ned til 55 kg til jul, idealvekta mi er vel nærmere 53, men tar dette etappevis.

Håper på å få og gi støtte, hjelp og motivasjon frem mot jul nå. Dette greier vi!! :)[/quote']

Heisann!

Vi er ikke så flinke til dette faste. Jeg er ikke glad i å gå på vekta så jeg fortrenger det gjerne, men klarer å gå på vekta slik at jeg rapporterer på fredag. men du velger din dag !

Synes du har et heftig mål . 3,4 kilo på fire uker og du har ikke så stor vekt å ta av heller. Sjekk BMI en din og forsikre deg om at det er rett det målet du har satt deg. Ikke så lurt å sette for lavt mål heller, da blir du aldri fornøyd.

Her feirer vi hvert hekto ned!!

Lykke til!

Tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle spreke og flotte til jul-damer!! Hvordan går det ?

Vekta viste 59,4 i dag morres. Yes!

Julebord i kveld og så starter desember. I fjor tellet jeg opp hvor ofte jeg ble tilbudt noe adventgodt. Hver dag i snitt 2 ganger, og jeg som føler meg så snytt når jeg har vært flink og sagt nei takk. I dag var tilbud om kake på jobben, sjokoladekake som så kjempegod ut. Jeg tenkte på hvordan den ville føles i magen etter matpakka mi. Ikke bra.

ER det mulig å tenke så mye på en sjokoladekake, det er da ikke noe å føle seg snytt for!!!Her ligger årsaken til at jeg har jo jo slanket i 30 år, jeg føler meg snytt når jeg ikke kan stappe i meg alt det gode jeg har lyst på hele tiden.

Takk og lov for clementiner!

Ha en toppers helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiriljenta

Hei hei

Gratulerer til deg Tus som har kommet under 60 tallet!!! Yohoooo!!! :)

Nærmer deg målet nå :D

Vet akkurat hvordan du føler det med sjokolade! Jeg ELSKER sjokolade hehe.

Velkommen til deg Smint! Skal ikke si noe på at det er et heftig mål, men vil gjerne også få si at 53kg trenger ikke være så lite som alle skal ha det til. Det høres veldig lite ut i seg selv, men det står jo i forhold til høyden.

Hvordan går det med vekta til dere andre?

Selv har jeg holdt meg på matta siste 5 dagene, etter min katastrofale veiing :) Spent på hva jeg veier på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiriljenta

Gratulerer til deg Reveenka med flotte resultater!!! :D

Har også hatt veiedag i dag, og denne uken har det heldigvis gått bedre. Har gått ned 1,8kg siden forrige mandag så er storfornøyd! Må regne med at en del var vann, men likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere :)

Ja jeg må medgi at det antagelig er et heftig mål :D men må samtidig få sagt at jeg ikke helt visste når på døgnet jeg skulle veie meg, det varierer nemlig veldig fra morgen til kveld på meg. Så nå veier jeg 56 kg på morgenen, og da er vel ikke målet så avskrekkende likevel? :D

53 kg høres kanskje lite ut ja, men jeg er ikke høye jenta, og jeg ligger innenfor normalen på bmi-skalaen fortsatt når jeg når dette.

Flere som har hatt bra resultater her, gratulerer til dere :)

Håper alle får en flott uke videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg Reveenka med flotte resultater!!! ;)

Har også hatt veiedag i dag' date=' og denne uken har det heldigvis gått bedre. Har gått ned 1,8kg siden forrige mandag så er storfornøyd! Må regne med at en del var vann, men likevel :)[/quote']

Wow 1, 8 kilo. Flotters!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiriljenta

Takk for det, Tus ;)

Mitt største problem er å stoppe å spise sjokolade den dagen (dvs lørdagen) jeg spiser kosemerkene mine. Eller hvis jeg er på kaffi e.l. og man må spise kake for høflighetens skyld. Problemet er ikke å motstå kaken, problemet er etterpå da jeg har tatt et stykke. Jeg har vanskeligheter med å bare spise litt, man får jo så lyst på så mye mer! Noen som har noen råd eller motiverende tips?

Lurer også på dette med pinnekjøtt nå som det er jul. Ser at det er mye energi i pinnekjøtt, og jeg vet GR kategoriserer det som såkalt nei mat. Men er det så ille når man skjærer bort alt fettet? Fettet er jo ikke godt likevel. Hva tror dere? Ikke det at jeg ikke skal spise pinnekjøtt, for det nytter ikke hehe, men det går vel ann å begrense det litt om det er så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiriljenta!

Gjett om jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Sjokolade er verst- hvorfor holder det ikke med en liten bit? Men jeg blir som deg svekket i viljen hvis jeg har spist kake eller snop.

For meg er det 3 ting som hjelper:

1. regelmessig inntak av sunn og god mat ( god planlegging!)

2.Totalt avholdenhet fra sjokolade virker (Nei takk, med et stort smil!).

3.Mental trening!Når jeg står overfor en fristelse hjelper det å tenke igjennom hvor god den er og om jeg synes det er verdt å spise den nå. Jeg gir meg selv lov til å forsyne meg, men jeg tenker igjennom om jeg virkelig vil ha den inn i regnskapet mitt. Jeg velger selv hva jeg vil spise. Likevel kan fristelsen plage meg resten av dagen, både hvis jeg spiser den ( får tenning og vil ha mer) eller hvis jeg sier nei takk (føler meg snytt og fyser).

Pinnekjøtt- jeg tenker som deg at det kan ikke være så gæli hvis man bare spiser kjøttet. Det er ikke de 2 gangene i året jeg spiser pinnekjøtt jeg legger på meg. Kålrotstappa lager jeg selv og den er bortimot kalorifri. Men for meg er det ikke maten, men snopet jeg har spist som har sørget for mine 15 jojo kilo. I desember er det jo tilbud om søtt og fett uansett hvor man går, den øvelsen som har gitt best effekt for meg er å bevege nesa rolig fra side til side og samtidig si tusen takk, men ikke nå. ( nei er vanskelig å si for meg). Gudskjelov at det nesten overalt er klementiner!!!

Ellers er jeg kjempestolt over at vekta viste 59,1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiriljenta

Hei alle!

Ny veiedag i dag, og har gått ned 0,6 kg! Så når står vekten på 55,9kg. Er kjempefornøyd!!! :) Herlig å kjenne at man begynner å ligne på seg selv igjen, og ikke "jeg-har-nettopp-vært-gravid", hehe.

Til deg Tus; kan nok godt være det er pinnekjøttet ja, det er jo så salt!

Ellers var det morro å lese hva du har skrevet, godt det ikke er bare meg med denne sjokoladen! Jeg har alltid vært glad i sjokolade, men under graviditeten ble jeg helt vill etter både på sjokolade og lakris. Etter det er det MYE vanskeligere å spise bare litt. Helt avholdenhet fra sjokolade er mye bedre enn å spise en liten bit. Har jeg spist litt får jeg jo bare lyst på 100 ganger mer! Hehe, ja jeg liker også klementiner. Godt det er noe sunt i jula også ;) Fint med synspunkter i fra andre, så takk for det! :)

Hvordan går det med resten av gjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjokkebolla

Ble borte litt jeg..

Fant ut at når jeg tenkte på slanking så spiste jeg bare mer og mer av det som er "ulovlig" Blir som en besettelse.

Men da vekta viste 68,4kilo så var det nok.

Begynte på Reduktil igjen som er ufattelig hjelp mot sjesket.

Så etter 3 dager var jeg nede på 66,4kg. Så det er det sjesket som ødelegger alt.

Om en bare klarer 2 uker uten snop er man over vanskelighetene.

Kommer til og ha torsdag fortsatt som veie dag.

Kjempeflinke dere er dere andre. STÅ PÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg droppet vekten i dag, det burde jeg nok ikke gjort for nå har det blitt førjuling med lunsjer og sjokolade og pizza. Dessuten har jeg blitt så forkjølet, men i morgen tidlig skal jeg på vekta siste gangen før jul.

Hvordan går det med dere andre?

VI ER SPREKE OG FLOTTE OG NÅ ER DET JUL!!!- IKKE SANT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Tiriljenta

Hei igjen og GODT NYTTÅR!!!

Da var julen over, og selv om jeg ikke har veid meg kan jeg kjenne både her og der at jeg har nok gått opp litt. Så for mitt vedkommende fortsetter vektnedgangen i år også. Må fortsatt prøve å få av det jeg skal ha av. Er det flere av dere som fortsetter?

Smint: Da mente jeg når vekten ikke går lengre ned selv om man har gjort det riktige. Vi har jo slike terksler som er vanskelige å komme over inni mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Veide meg i går morges 59,6. Kjempefornøyd med det siden det har vært jul og mye godsaker. Men heldigvis også mye trim og det hjelper jo.

Jeg vil gjerne ned til 58, så jeg fortsetter!

Dette blir år nummer 2 som slank for meg og det er kjempedeilig å fortsatt være 15 kilo lettere enn før jeg startet på internettkurs.

Leste et sted at man må passe nøye på i minst 2 år fordi fettcellene står der og gaper og bare venter på å suge til seg igjen.

Jeg har lettere for å holde fokus når jeg er aktiv her inne. Hovedmålet mitt er å holde meg under 60 kilo.

GODT NYTT ÅR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...