Gå til innhold

Kalorier per dag


Gjest louise
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor mange kalorier er det ideelt å få i seg per dag? Og når det står grønnsaker og melk som egne kategorier, er det mat man spiser i tillegg til feks grønnsaker inkl i middag og melk inkl i forkostblanding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på hva du har som mål, om du ønsker å holde vekta di stabil eller å gå ned i vekt...

 

Antall kalorier pr dag er også avhengig av alder, kjønn, høyde, samt dagsaktiviter.

 

Da jeg gikk på grete roede kurs, gjorde vi først en utregning av hvor mange kalorier vi forbrente daglig for å finne ut hvor mange kalorier jeg skulle innta pr dag, jeg foreslår at du gjør det samme.

 

Jeg forbrenner ca 2000 kalorier pr dag, og har derfor lagt meg på 1300 kalorier pr dag, for å få en sunn vektnedgang. På kurset fikk jeg beskjed om å aldri spise mindre enn 1300 kalorier, for da ville kroppen gå i sparebluss.

 

Jeg husker ikke hvordan vi gjorde utregningen, men jeg har formelen i kurs boka som ligger hjemme. Dersom du trenger hjelp til den, så kan jeg gjøre en liten utregning for deg når jeg kommer hjem fra jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hej,

Jeg fandt en formel Beregning af daglig Kalorieindtagelse for kvinder

 

Formel: (vægt x 21,17)+(Højde x 0,71) + (655 - (alder x 4,7))

 

Beregningseksempel:

 

Vægt Højde Alder

 

55 168 22

 

Daglig mængde kalorier 1835 Kalorier

 

 

. Jeg får ca, 1000 - 1200 kalorier per dag. Min høyde er 164 cm, vekt 83 kg. Jeg startde den 20. Januar 2006. Det eneste jeg har endret i mitt kosthold er at jeg ikke spiser chokolate eller andre gotterier. Mitt mål er å gå ned ca 20 kg.

Jeg ønsker jer alle lykke til, det er lett når man vil :-)

Maryam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 9 years later...

Det spørs som de over sier hvor mye ekstra vekt du har, hvor aktiv du er å hvor raskt du ønsker å gå ned. Har du 10 kg du vil ned er meny nr 2  (1600 kcal) riktig for deg, har du 20+ å gå ned er nok meny 3 mer passe. (1900 kcal) Det er aldri lurt å begynne en livstilsendring på lite kcal for da går kroppen raskt på sparebluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...