Gå til innhold

"Støttegruppa :) "


Gjest Isabel

Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Da er vi igang igjen her inne..... Vi er en gjeng som har holdt sammen i snart et år (i en annen tråd), som nå trenger litt støtte i å holde hverandre i ørene frem til nyttår, med hovedmål om å holde vekten så stabil som mulig. Vi ser at i denne perioden er en nedgang noe utfordrende (går man ned så er jo det seff. et pluss...). Denne tiden på året er det maaaaange fristelser...:)

 

Så har vi bestemt at etter nyttår går pangstarten med vektnedgang mot sommeren som mål :D;)

 

En del av oss har falt av, så vi ønsker alle nye som ønsker å kaste seg på her, hjertelig velkommen :)

 

Ellers er vi tre stk nå som er jevnlig her inne. Meg selv, Merwell og Kreps.

 

Heng dere med, og lykke til

 

Klemmer fra Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Jeg blir med så nå er vi 4...

Et år og enda holdt sammen er jo veldig bra...

Har dere mye igjen å ta av?

Hadde vært morro å ta av en halv kilo i jula, men tror jeg skal være glad hvis jeg klarer å stå rolig... Tror egentlig ikke jeg klarer det en gan.. he he...

 

Sommeren 2008 SKAL jeg kunne føle meg normal i kroppen... k005.gif

 

 

Da er det mat-tid så vi snakkes senere..

 

Klem trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;o)

 

Jeg har lyst til å følge dere... og kanskje jeg også nå klarer å hente meg inn igjen...

Er på internettkurs nr 2 og har "mistet" masse inspirasjon dem siste ukene...

ikke det at jeg IKKE vil ned.. men all den gode julemarsipanen da..

Har 4-5 kilo til jeg tror jeg er fornøyd....

Satser alt nå...... hei å hå;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Jeg er innom og leser litt innimellom. Må liksom holde meg oppdatert.. Så bra at du har tatt litt tak igjen Isabel.. Og lykke til med å holde vekta i tiden fremover.. Jeg kommer til å følge med dere... ;)

 

Her går formen litt opp og ned. Er en god del kvalm, men ikke på oppkast-stadiet, så da hjelper det jo.. I helgen har det vært julebord med jobben som jeg arrangerte.. Litt kjipt å være gravid, ingen på jobben visste bortsett fra 1. Ingen har noengang opplevd meg edru på fest, så flere skjønte jo lunta.. Jeg er en helt håpløs løgner, så klarte ikke helt å oppgi noen annen grunn.. hehe.. Nå er vi 8 uker på vei og ser frem til fortsettelsen. Er fryktelig morro å se min kjære som har blitt helt tullerusk.. :)

 

Jeg kommer garantert til å kose meg i julestria, er jo så sulten om dagen at jeg aldri har opplevd maken. Og når jeg blir sulten, blir jeg kvalm, så her er det bare å få putta noe i stryta så fort som mulig.. :D

 

Stå på jenter, jeg vet dere kan!!

Er som sagt innom og leser litt innimellom, kommer til å fortsette med det..

 

Ha en strålende dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig artig å se nye her inne... Merwell og Slank... godt å "se" dere. Dere var liksom regnet med... :) he he.

 

Ja, vi har holdt sammen kjempe lenge, og jeg er blitt utrolig glad i denne gjengen. Syns likevel det er koselig med noen nye, så velkommen skal dere være trine29 og trinersen. Koselig ;)

 

Jeg tror ikke jeg har noen forhåpninger om å klare nedgang før jul, og til dere nye... jeg har gått OPP de siste mnd... og ikke NED. Det har ikke noe med denne gjengen å gjøre da... he he... det har med privatsituasjon å gjøre; studier, jobb, barn, hus, hjem og mann....puh...

 

I dag har jeg gått på vekta, og den viser skrekkfulle 78,2 kg (til dere nye så er jeg 170 høy). Er utrolig flaut å si.... jeg som i hele sommer lå på ca 74 kg. En oppgang på over 4 kg siden da. Huffameg... men, jeg vet godt hva det kommer av, og hva man skal gjøre for å endre denne trenden... ikke der problemet sitter... Det sitter i "hue"!!! Har så utrolig mange gode unskyldninger for å trøkke noe dritt ned i mathullet.....eller.. dårlige unskyldninger er et mer passende ord.. he he.

 

Etter nyttår er det slutt!!!! Det har jeg bestemt meg for. Jeg går da aldri i livet sommeren i møte med disse ekstra kiloene frivillig... men da må jeg få bukt med det syke hodet mitt.. he he. Jeg trenger ikke å ha lyst på sjokolade en gang, men likevel kan jeg putte det i munnen.... hæ?? noe manglende viljestyrke... og som du sa en gang Slank, selvforaktelsen er et faktum.... trøstespiser så fort jeg har mulighet.... (overdriver en smule nå, men kan føles sånn til tider)

 

Jeg har som mål å være innom her minst en gang i løpet av dagen, så dette skal bli bra. Jeg trenger dere og den motivasjonen som følger med!! :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig å se dere her, og velkommen til Trine 29 og Trinersen:)

 

Hvis jeg ikke husker helt feil, veide jeg 59,1 kg om torsdagen, og begynte på 64 kg.

Var nede i 54,5 tror jeg før sommeren, men målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg, helst 56;)

Men, vanskelig å gå ned rsten, og nå varierer vekta veldig fra gang til gang...

Jeg er 168cm høy.

 

Slank, det er så utrolig bra at det går fint med deg, og en fest i ny og ne som edru må du nok venne deg til, hehe.... Men, skjønner godt hva du mener!! *

 

Isabel, da har du jo kommet med dommen din, og etter jul skal det gå bare en vei:) Det er så fort gjort å bare putte i seg det man har lyst på, kjenner meg igjen, og det er det som gjør det vanskelig. Særlig på kveldene når det blir rolig i huset...

 

Til dere nye, så kan jeg fortelle at jeg er 38 år, gift for 2 gang, og har tilsammen 6 barn, hvor han siste er fosterbarn. Ungene er fra 7-18 år.Jeg jobber på en ungdomsskole, 9 klasse. Kommer fra Telemark:)

 

Ha en suuper dag alle sammen

 

Klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var det ny uke og nye muligheter!!!har en hektisk hverdag for tiden m tentamner,lesevake og forberding på de ulike trinnene jeg jobber så jeg går rundt 4000-5000 skritt bare på jobb,enkelte dager.noe roligere i dag,heldigvis. privat er det travlelt m skole på kvelden for meg selv og 3 barn,skole,trening x2 pr uke.

når jeg begynte her,for ca 1 år siden,veide jeg vel 63-64 kg.forrje uke veide jeg 60.2kg.veie meg i mrg,hvis jeg husker det.?!?!?så nå er min lille hvil over.

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du er på plass kreps:)

Full fart hos deg også, og sånn er det vel for de fleste nå frem til jul... Gleder meg til juleferie og avslapning jeg ;)

 

Idag har vi hatt fest-middag på skolekjøkkenet, og da sto svinekoteletter, poteter og rødkål på menyen :)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Merwel,

 

Jobber vi på samme skole??

 

Vi har også festmiddag med svinekoteletter og tilbehør. Rart.

 

Fikk bare lyst å komme innom. det hendte jeg var innom dere i vår/sommer. Nå har jeg ramlet av lasset og har mistet fokus totalt. Men jeg er innom og leser hos dere av og til. Det er så koselig, synes liksom jeg kjenner dere litt. dere imponerer meg som stadig klarer å holde fokus og stå på.

det viser på min vekt med en gang jeg ikke har stram line.

 

Ha det bra alle sammen.

hilsen sivno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

 

Det er utrolig moro at vi er så mange pedagoger i denne tråden... he he...og så er vi på ungdomsskolen hele gjengen i tilleg :D Artig!! I dag har vi hatt sjokoladekake og vafler på skolekjøkkenet.... litt oppsamleruke av varer... he he ;) Men, godt var det!!!

 

Nå skal jeg sette meg ned og rette til Naturfag fra et prosjekt de har hatt.... 30 stk...og 30 stk permer som skal ses over i mat og helse.... puh...

 

Sivno, det er bra du er innom:) Kreps: Du er flink til å holde vekten nede!! Det skal du ha!! Jeg kan jo ikke akkurat skryte av det samme....:)

 

Nå må jeg jobbe litt før det blir alt for seint. Vi snakkes i morgen.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Sivno, vi gjør nok ikke det, men tror det er felles før jul, og litt sponsing av midler til skolene for å arrangere denne festmiddagen.... Og, godt smakte det ;)

Så koslig at du er innom, og følger med!! Fortsett med det:)

 

Isabel, menyen din hørtes jo like god ut, hehe :) Og, skjønner at du har mye å gjøre... Men, nå er det snart juleferie, joho... hehe

Vi har forresten bestilt oss jentetur til London med jobben, og jeg gleder meg, selv om det er lenge til , april...

 

Ha en super dag, nå er snart fritimen over, og da venter natur og miljø, + 2timer samfunn

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for velkommen;o)

litt om meg...35år,samboer ingen barn. 168 høy veier nå 70.9,har vært der dem siste tre fire ukene...liiiite motivasjon.. men har en plan om å komme ned i 67 før jul men da må jeg jammen sette i gang.

Det jeg "jobber" med om dagen er trim.. må bare ta meg sjøl i nakken..... ligger på ca 20 trimpoeng i uka men det meste er gange.. hjelper jo det men ikke nok!! spiser ca 1600 kcal i uka og helga går det som regel opp... må slutte med det også...

men er vedt "godt mot" og veit jo at jeg kan.... :D) og 4kg burde jo gå... :))

gød kveld til der alle:o) må få trimma litt........;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da Trinersen! Jeg er dårlig på trim, men syns alikevel at jeg er på farta og styrer rundt, men blir jo ikke så mye trimpoeng ihvertfall....

4 kg er mye nå før jul, men det kan gå:D Jeg håper vekta har gått litt ned til imorra, syns jeg har vært flinkere, men ikke helt, så vi får se :)

 

Nå kommer mannen snart hjem fra jobb, og pinnekjøttet begynner å bli klart. Skal koke poteter og lage kålrotstappe, så blir han nok glad, hehe...

Vi andre har spist, fiskegrateng :)

 

Ha en FIN kveld!! 001.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er veiedagen min her, og idag er jeg faktisk fornøyd:)

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

18/6: 56,3 kg (før ferien)

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

 

29/11: 58,3 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Har tatt med noen av de gamle tallene mine, så har jeg dem her.

 

Hvilke dag kommer dere andre til å veie dere?

jeg har hatt mandager hele tida, men byttet til torsdag for noen uker siden, og kommer til å holde meg til det nå

 

Idag skal jeg ha fisk, igjen, hehe... og gleder meg, er nemlig veeeldig sulten!!

 

Klemzer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært da Merwell:o)

jeg har veiedag onsdag..hadde gått ned null i går... en ting at det står stille for jeg er ikke mye flink altså... litt surt å betale penger for noe jeg nå bare surrer med... hmm har lovet kursdamen at jeg SKAL skjerpe meg... hu flirer litt av meg.. kanskje ikke så rart....

men har bare 2 kursveiedager igjen.. tar en stund uten kurs da(heeelt på egenhånd nesten....) ser hvordan det tar i vei:o)

uff,,, jobbet overtid idag og da var det juletallerken til middag.... ;o) innmari godt men ikke så sunt.... hmmm.

ha en flott kveld.... stå på videre:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Dette så ut til å være en tråd som passet meg godt nå - jeg ønsker å stabilisere vekta til over jul, jeg også! Her var det dessuten mange ungdomsskolefolk, og jeg jobber også i ungdomsskolen. Så det virket veldig hjemmekoselig her. :D

 

Litt om meg: Nicket viser fødselsår, ellers er jeg 172 høy og 66.8 kg tung ved forrige veiing (mandag). Ble med i vektklubben og begynte å trene aktivt i august, da veide jeg 74 og hadde ikke gjort noe aktivt for å ta tak i vekta på mange år. Et internettkurs og trening har hjulpet på den biten.

 

Opprinnelig satte jeg meg et mål om 62 kg, men som sagt vil jeg nå stabilisere til over jul og så vurdere da om jeg fortsatt ønsker å gå ned så mye eller stoppe litt før. Jeg veide 60 kg en lang periode i 20-årene og det var veldig passe da, men det er jo en stund siden det.

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla, velkommen skal du være!!!

Det høres ut som om du passer midt i blinken sammen med oss andre her:)

Og, så flink du har vært som har gått ned så mye, det er jo kjempebra!!

 

Trinersen, drikker du nok vann? Du har masse trimpoeng, og må sørge for nok væske, og jeg merker at hvis jeg klarer å drikke 2 liter vann om dagen går vekta raskere ned...

Men, noen ganger stopper bare vekta opp og står stille en stund før den plutselig beveger seg nedover igjen, så vi får håpe at det er det;) (eller så blir det FOR mye marsipan, hehe)

 

Fikk tilbud om grete roede kurs fra ei på jobb idag. Hun var nemlig på et kurs for kommuneansatte igår (jeg rakk det bare ikke...) hvor de informerte om kosthold og diverse... Det beste var jo at de ville tilby kurs for 500 kr, og da et som var å enten gå ned i vekt, eller stabilisere (samme kurs etter hva jeg forsto), eller så kunne man velge internett-kurs.

Har meldt meg på, og da må det jo bli for å stabilisere tror jeg, hvis jeg ikke går opp endel i jula da (og det skal jeg jo ikke)

Ellers virker det nesten dumt å komme på kurs så lenge jeg ikke har så mye mer å ta av...

 

Jaja, nå vasker jeg vinduer og henger opp julegardiner + stakene, og det er litt av en jobb :D Bare kjøkken og stua er 15 lengder.....

 

Etterpå må jeg pakke inn kalender-gaver, og det får jeg gjøre mens jeg ser på Idol.

 

Ha en fin kveld alle sammen, jeg kommer innom igjen:)

Må jo se om Isabel har fått rotet seg innom, hehe

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... jeg får rota meg innom... he he :) Jeg har denne uka jobbet til sent på kveld etter at unga har kommet i seng. I går og i dag har vi vært på julegrantenning med julesang og nissebesøk... Moro!!

 

Ellers er jeg noenlunde flink med faste måltider(bare ikke spør hva jeg spiser.. hehe) og frukt og grønt. Trim blir det dårlig med!! Men, jeg kommer sterkere og flinkere tilbake...:D

 

Mine julegardinger kommer opp i morgen...og det gjør adventsstaken også... ellers er det kun duker som er på plass før lille julaften. Det er først da vi pynter til jul, i tradisjonens tro;)

 

Trinersen; syns du er flink jeg..og husk.. vi skal være fornøyde hvis vi holder vekta noenlunde stabilt denne måneden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... nå er jeg sliten, sitter og pakker inn alle de små..... jaja, men sånn skal det være :)

 

Pynter heller ikke før lille-julaften, det er liksom DA det er jul :D Sånn husker jeg det fra jeg var liten også, hehe...

 

Ellers ligger det litt strødd her nå, noen gardiner i maskina som skal henges ut før jeg får lagt inn siste ladning til vask, og rydda opp før jeg får lagt meg.

 

Så koslig det høres ut som om du har hatt det Isabel, jul er en koslig tid, og den skal man nyte! Her blir det også mye kos før jul, og det begynner imorra, da kommer nemlig min niese på besøk til tante, og skal sove over + lage pepperkaker :)

 

Snakkes imorra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trinersen

Trinersen, drikker du nok vann? Du har masse trimpoeng, og må sørge for nok væske, og jeg merker at hvis jeg klarer å drikke 2 liter vann om dagen går vekta raskere ned...

Men, noen ganger stopper bare vekta opp og står stille en stund før den plutselig beveger seg nedover igjen, så vi får håpe at det er det;) (eller så blir det FOR mye marsipan, hehe)

 

Hei :D) Jeg drikker masse vann.. helt avhengig.. er så tørr luft på jobben at en bare MÅ ha.. og det er jo bra... det er alt det jeg putter inn i tyggeform som ikke går så bra... hihi :)) er veeeldig sløv så jeg jobber med å motivere meg.. vil jo ned dem siste også.. må bare ta meg sjøl skikkelig i nakken... er mye lettere å "ta andre i nakken" enn å gjøre det med seg sjøl....

 

Ønsker dere alle en kjempe kosli adventshelg.. her er det fram med adventstjerner og staker og to julestjerne... holder det til nærmere jul :))

 

God helg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ha en fin adventshelg dere også, og kos dere masse!! :)

 

Bra at du får i deg nok væske, så får heller det tyggbare jobbes med fremover...

 

Idag skal vi bake, pepperkaker, kransekakestenger, potetmelstopper, serinakaker og havremakroner. Krumkaker får jeg ferdig fra mamma, og lefser/kling skal jeg kjøpe av ei dame som selger, og da er jeg ferdig :D

 

Klemmer til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...